Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom couperen
Moderator: moderatorteam
Waarom couperen
Wat is het nut van het couperen van oren?
Re: Waarom couperen
Waarom hebben sommige dat dan nog wel? Oma van mijn hond ook? Is het alleen voor een agressievere uitstraling of is het ooknog iets praktisch?ZivaNomi schreef:Niks. Het is ook verboden.
-
- Zeer actief
Don't feed the troll.
Please.
Suzanne
Please.
Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Maken jullie wel eens parfait ijs?
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Nee, nog nooit gedaan. Is het moeilijk? Of ook geschikt voor de ietwat klunzige kok?nyckle schreef:Maken jullie wel eens parfait ijs?
-
- Zeer actief
Dat eerste: als je zelf geen chroom-vanadiumballen in je broek hebt, neem je hond met een agressieve uitstraling.Fransebulldog1 schreef:Waarom hebben sommige dat dan nog wel? Oma van mijn hond ook? Is het alleen voor een agressievere uitstraling of is het ooknog iets praktisch?ZivaNomi schreef:Niks. Het is ook verboden.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ik wist het wel, stiekem houdt je veel van ons en het forum, waarom doe je anders zoveel moeite om onze aandacht te krijgen
Fijn dat we nog wat voor je kunnen betekenen in je anders zo uitzichtloze bestaan.

Fijn dat we nog wat voor je kunnen betekenen in je anders zo uitzichtloze bestaan.

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Ik heb altijd begrepen dat honden er beter door gaan luisteren. De gehoorgangen worden immers niet meer bedekt door geluiddempende flappers.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Lieske_1977 schreef:Ik heb altijd begrepen dat honden er beter door gaan luisteren. De gehoorgangen worden immers niet meer bedekt door geluiddempende flappers.
Moet je wel de bananen uit de oren halen. Oh ja sommige honden hebben hele bananenplantages in de oren.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik ga er hier eens even twee couperen, brbLieske_1977 schreef:Ik heb altijd begrepen dat honden er beter door gaan luisteren. De gehoorgangen worden immers niet meer bedekt door geluiddempende flappers.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Zijn account is allang verwijderd hoor jongens 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan een mooi gecoupeerde hond nog steeds mooi vinden hoor.
Had een keer een boef verkocht naar de USA met 10 weken oud en kreeg haar terug volwassen met gecoupeerde staart en oren.
Liepen toen in ene 3 soorten , met staart en oren , zonder staart en met oren en deze teef helemaal gecoupeerd.
Heb mijn pups vroeger ook zelf de staarten gecoupeerd maar zou het ook niet meer kunnen.
Had een keer een boef verkocht naar de USA met 10 weken oud en kreeg haar terug volwassen met gecoupeerde staart en oren.
Liepen toen in ene 3 soorten , met staart en oren , zonder staart en met oren en deze teef helemaal gecoupeerd.
Heb mijn pups vroeger ook zelf de staarten gecoupeerd maar zou het ook niet meer kunnen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
mijke schreef:Zijn account is allang verwijderd hoor jongens

Ik zat vanmorgen te denken of ik ook zo'n topic zou openen: Hoe vaak sla jij je hond?

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Vannacht nog. Ben wat wild in mn slaap. Of mn ware aard komt naar boven, geen ideemosquito1980 schreef:mijke schreef:Zijn account is allang verwijderd hoor jongensViva.
Ik zat vanmorgen te denken of ik ook zo'n topic zou openen: Hoe vaak sla jij je hond?

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Gelukkig, weet ik eindelijk wat de reden is geweest dat ik een gecoupeerde hond heb.....korthaar schreef:Dat eerste: als je zelf geen chroom-vanadiumballen in je broek hebt, neem je hond met een agressieve uitstraling.Fransebulldog1 schreef:Waarom hebben sommige dat dan nog wel? Oma van mijn hond ook? Is het alleen voor een agressievere uitstraling of is het ooknog iets praktisch?ZivaNomi schreef:Niks. Het is ook verboden.

Hippo was al gecoupeerd toen ik hem kocht. Had van mij niet gehoeven, maar vind het hem wel staan. Bij een Dobermann vind ik de gecoupeerde versie echt vele malen mooier dan de ongecoupeerde. Heb er zelf 2 ongecoupeerde gehad en een gecoupeerde herplaatser.
Voor het luisteren helpt het helaas geen zier, de flappers luisterde beter dan de gecoupeerde

Ik vind gecoupeerd bij sommige rassen ook mooier. Mijn oom had vroeger allemaal gecoupeerde Bouviers, plaatjes hoor. En opeens mocht dat niet meer en hing er een staart en oren aan. Het is misschien ook net wat je gewend bent. Voor Izzy zou ik het niet willen. Ik 'knip' wel eens met m'n vingers d'r oren af en zeg "Noú ben je een stoere hond." maar eigenlijk ziet ze er dan 100% anders uit, feller op de 1 of andere manier. Ik vind het niks.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Jij mag nooit en never die oortjes eraf knippenSandra&co schreef:Ik vind gecoupeerd bij sommige rassen ook mooier. Mijn oom had vroeger allemaal gecoupeerde Bouviers, plaatjes hoor. En opeens mocht dat niet meer en hing er een staart en oren aan. Het is misschien ook net wat je gewend bent. Voor Izzy zou ik het niet willen. Ik 'knip' wel eens met m'n vingers d'r oren af en zeg "Noú ben je een stoere hond." maar eigenlijk ziet ze er dan 100% anders uit, feller op de 1 of andere manier. Ik vind het niks.

Die oortjes maken Izzy Izzy

- Tenmashi
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Absoluut. Ik vind/vond gecoupeerde dobers ook altijd stoerder ondanks dat ik het niet zou willen, maar hoe vaker ik de ongecoupeerde zie hoe mooier ik ze ga vinden. Het is echt wel wat je gewend bent.Sandra&co schreef:Ik vind gecoupeerd bij sommige rassen ook mooier. Mijn oom had vroeger allemaal gecoupeerde Bouviers, plaatjes hoor. En opeens mocht dat niet meer en hing er een staart en oren aan. Het is misschien ook net wat je gewend bent. Voor Izzy zou ik het niet willen. Ik 'knip' wel eens met m'n vingers d'r oren af en zeg "Noú ben je een stoere hond." maar eigenlijk ziet ze er dan 100% anders uit, feller op de 1 of andere manier. Ik vind het niks.
Als ze nou die rassen konden fokken met 'gecoupeerde' oor/staartdracht...maar in puppies knippen vind ik dan toch weer niet echt opwegen tegen het esthetische aspect 

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik heb van Izzy ooit nog de oren afgeknipt toen je zei dat we haar oren moesten wegdenken:

Maar met oor vind ik haar toch leuker.

Maar met oor vind ik haar toch leuker.
Hahaha, oh ja! Verschrikkelijk wat een nare pitbull-kop zo.
-
- Zeer actief
Aan de andere kant laten wel kinderen hun flaporen corrigeren en neusjes rechtzetten en piemels besnijden.

Ja, maar mensen zijn zich bewust over hun uiterlijk en zullen op latere leeftijd heel waarschijnlijk blij zijn dat ze geen kromme neuzen en flaporen hebben, honden hebben dat esthetische besef niet.bouvierpoedel schreef:Aan de andere kant laten wel kinderen hun flaporen corrigeren en neusjes rechtzetten en piemels besnijden.
-
- Zeer actief
Ja volgens het esthetische besef en kinderen niet en je weet niet als ze volwassen zijn hoe ze daar tegen aan kijken.Sandra&co schreef:Ja, maar mensen zijn zich bewust over hun uiterlijk en zullen op latere leeftijd heel waarschijnlijk blij zijn dat ze geen kromme neuzen en flaporen hebben, honden hebben dat esthetische besef niet.bouvierpoedel schreef:Aan de andere kant laten wel kinderen hun flaporen corrigeren en neusjes rechtzetten en piemels besnijden.
Ken zat kromme neuzen ,flaporen en gave piemels die het prima vinden.
Mijn jongste broertje is besneden en vind het afschuwelijk en heeft er zelfs pijn en last aan.
Je beslist over iets waar je nog helemaal niet van weet hoe die persoon er tegen aankijkt . Net dat slappe gelul dat ik als ouder kan leven met mijn handicap dus word mijn gehandicapte kind ook wel gelukkig met haar/zijn handicap.

- Tenmashi
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Snap ook niet waarom ze niet gewoon leuke smalle puntoren op dobers en bouviers fokken. Honden zonder neus lukt wel maar de oren moeten geknipt worden?Sandra&co schreef:Als ze nou die rassen konden fokken met 'gecoupeerde' oor/staartdracht...maar in puppies knippen vind ik dan toch weer niet echt opwegen tegen het esthetische aspect

- Remco v/d Sanden
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Koningspoedel
West Highland White Terriër - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als fervent liefhebber van Bouviers moet ik zeggen dat een gecoupeerde boef voor mij persoonlijk vele malen mooier is dan een ongecoupeerde. Ik snap dat het hier niet meer mag en heb daar vrede mee, maar er zitten imo wel 2 nadeeltjes aan het niet couperen.
1e en belangrijkste, mijn ervaring is dat een ongecoupeerde boef sneller last had van vuile en ontstoken oren. De grote lappen die erop liggen willen meer broeien en minder luchten lijkt het wel. En als ze er dan gevoelig voor zijn kan je weer met de Aurizon aan de gang om alles zuiver te krijgen.
2e "nadeeltje" een ongecoupeerde staart heeft een grote kans op beschadigen. Noem breuk, tussen een deur, happen door andere honden etc. Om maar te zwijgen over het praktische nut dat je glazen over tafel gelanceerd worden met zo'n zwabber eraan...
Maar goed. De eerste boef die ik ooit zag met oren en staart dacht ik echt dat het een poedel was... Ze zijn nu opeens veel knuffelbaarder en schattiger voor veel mensen, wat niet altijd gewenst is. Maar je leert er mee leven, het gaat uiteindelijk om het karakter en de hond.
1e en belangrijkste, mijn ervaring is dat een ongecoupeerde boef sneller last had van vuile en ontstoken oren. De grote lappen die erop liggen willen meer broeien en minder luchten lijkt het wel. En als ze er dan gevoelig voor zijn kan je weer met de Aurizon aan de gang om alles zuiver te krijgen.
2e "nadeeltje" een ongecoupeerde staart heeft een grote kans op beschadigen. Noem breuk, tussen een deur, happen door andere honden etc. Om maar te zwijgen over het praktische nut dat je glazen over tafel gelanceerd worden met zo'n zwabber eraan...
Maar goed. De eerste boef die ik ooit zag met oren en staart dacht ik echt dat het een poedel was... Ze zijn nu opeens veel knuffelbaarder en schattiger voor veel mensen, wat niet altijd gewenst is. Maar je leert er mee leven, het gaat uiteindelijk om het karakter en de hond.
Als er iets op de foto moet:
http://www.remcovandesanden.nl
1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
http://www.remcovandesanden.nl
1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
- Paisley
- Zeer actief
Ja na amputatie kan t niet meer stuk. Maar je glazen kunnen ook niet van tafel gewapperd als je bij voorbaat je hele servies op straat pleurt. Dat is net zo'n onlogische oplossing dan die staart eraf halen.Remco v/d Sanden schreef: 2e "nadeeltje" een ongecoupeerde staart heeft een grote kans op beschadigen. Noem breuk, tussen een deur, happen door andere honden etc. Om maar te zwijgen over het praktische nut dat je glazen over tafel gelanceerd worden met zo'n zwabber eraan...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik wijt dat ook wel een beetje aan het feit dat de vachten gewoon een ramp zijn geworden, zo fluffie. Ik ken geen enkele boef meer met een fatsoenlijk te plukken vacht, alles wordt geschoren/geknipt.Remco v/d Sanden schreef:
De hardheid van een ruwe vacht stoot voor veel mensen af, het ziet er gewoon minder aaibaar uit. Ook werken de oren en de staart daar aan mee maar onderschat de kracht van een vacht niet.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Paisley
- Zeer actief
Ik vind Bouviers ook altijd zo meuren. Ik ken er niet 1 die niet enorm stinkt.
Maakt me niet uit hoe de vacht eruit ziet, ik vind ze allemaal maar weinig knuffelbaar.
Maakt me niet uit hoe de vacht eruit ziet, ik vind ze allemaal maar weinig knuffelbaar.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ja dit is nou echt een goede reden om een dier te verminkenRemco v/d Sanden schreef:Als fervent liefhebber van Bouviers moet ik zeggen dat een gecoupeerde boef voor mij persoonlijk vele malen mooier is dan een ongecoupeerde. Ik snap dat het hier niet meer mag en heb daar vrede mee, maar er zitten imo wel 2 nadeeltjes aan het niet couperen.

Als je je glazen zo belangrijk vindt dat je het een reden vind zijn staart eraf te knippen zou ik helemaal geen hond nemen.