Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hypoallergeen
Moderator: moderatorteam
- sternentänzerin
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hypoallergeen
We zijn op zoek naar een fijn hypoallergeen voer voor een hond die niet graag brokken eet. (kvv en barf)
Ze blijft oorontstekingen houden, de ene na de andere, erg pijnlijk voor haar en we denken nu dus samen met de dierenarts aan toch een allergie.
Beginnen bij het voer dus en kijken of we eerst de basis stabiel krijgen.
Wat zijn jullie ervaringen met de diverse soorten? Dan kan ik eens proberen een keuze te maken.
Ohw en als je onderbouwde informatie hebt waar op te letten of wat ik beter kan doen lees ik het ook graag.
Ze blijft oorontstekingen houden, de ene na de andere, erg pijnlijk voor haar en we denken nu dus samen met de dierenarts aan toch een allergie.
Beginnen bij het voer dus en kijken of we eerst de basis stabiel krijgen.
Wat zijn jullie ervaringen met de diverse soorten? Dan kan ik eens proberen een keuze te maken.
Ohw en als je onderbouwde informatie hebt waar op te letten of wat ik beter kan doen lees ik het ook graag.
...; We will never surrender Winston Churchill
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- sternentänzerin
- Zeer actief
Re: Hypoallergeen
Nog niet, ivm de vakantie op zeer korte termijn adviseerde da eerst hypoallergeen voer en behandeling met andere medicatie en dan daarna een eliminatiedieet zodat we hopelijk weer meer speelruimte krijgen.
- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
Wooof zalm is tot nu toe de enige brok die ik heb gevonden waar Puck tegen kan, maar het is maar net waar je hond allergisch voor is.
Het schijnt een hele lekkere brok te zijn, (heb zelf niet geproefd
) je krijgt je geld terug als hij het niet eet.
Het schijnt een hele lekkere brok te zijn, (heb zelf niet geproefd

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- sternentänzerin
- Zeer actief
Goede vraag, ik merk dat ik gewoon te weinig weet om goede keuze te maken.veertje schreef:Waar moet 'hypoallergeen' aan voldoen?
Wat ik begrijp moet het vlees aandeel van een dier zijn dat ze eerder niet gegeten heeft, dan blijft er weinig over.
Ik zou denk ik aan hert of gans denken omdat ze nu rund / kip / vis als hoofdbestanddeel eet.
- sternentänzerin
- Zeer actief
Dankjewel!naomi12 schreef:Wooof zalm is tot nu toe de enige brok die ik heb gevonden waar Puck tegen kan, maar het is maar net waar je hond allergisch voor is.
Het schijnt een hele lekkere brok te zijn, (heb zelf niet geproefd) je krijgt je geld terug als hij het niet eet.
Als blijkt dat zalm geen trigger is neem ik die mee.
- sternentänzerin
- Zeer actief
Als ik het nu goed begrepen heb, maar corrigeer me als ik nonsense praat, moet het dus een diersoort zijn die ze nog niet gehad heeft.
Heb net van alles nagezocht en ws wordt het een brok met rendier. Die heeft ze zeker weten nog niet gehad.
Ohw waarom heb ik al zoveel divers gevoerd, ik maak het me nu wel moeilijk.
Heb net van alles nagezocht en ws wordt het een brok met rendier. Die heeft ze zeker weten nog niet gehad.
Ohw waarom heb ik al zoveel divers gevoerd, ik maak het me nu wel moeilijk.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Maar dan ga je toch een eliminatiedieet doen?sternentänzerin schreef:Goede vraag, ik merk dat ik gewoon te weinig weet om goede keuze te maken.veertje schreef:Waar moet 'hypoallergeen' aan voldoen?
Wat ik begrijp moet het vlees aandeel van een dier zijn dat ze eerder niet gegeten heeft, dan blijft er weinig over.
Ik zou denk ik aan hert of gans denken omdat ze nu rund / kip / vis als hoofdbestanddeel eet.
Of snap ik het nu niet

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zou denk ik beginnen met een brok als Fish4Dogs: geen rund, kip, lam etc, geen granen, dus ook zonder de meest voorkomende allergenen voor honden. Hebben ook veel bijpassende snacks. Er zijn honden die niet tegen vlees kunnen en wel tegen vis
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Onze labrador was allergisch voor hypoallergeen brokken
Als je Kvv wilt blijven voeren zou ik toch kijken of je niet kan elimineren. Je weet namelijk in ieder geval dat het vlees is.
(tenzij je nog tussendoortjes geeft)

Als je Kvv wilt blijven voeren zou ik toch kijken of je niet kan elimineren. Je weet namelijk in ieder geval dat het vlees is.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik snap niet zo goed waarom je nu brok gaat voeren aan een hond die kvv/barf gewend is en dat liever eet.
Kies 'gewoon' 1 diersoort uit waar je aan kan komen en voer dat voor 6-8 weken.
oa Haaks Barf en Hunters Home hebben verschillende enkelvoudige kvv's in hun assortiment.
Kies 'gewoon' 1 diersoort uit waar je aan kan komen en voer dat voor 6-8 weken.
oa Haaks Barf en Hunters Home hebben verschillende enkelvoudige kvv's in hun assortiment.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- sternentänzerin
- Zeer actief
Omdat ik over twee weken in Schotland bijna niet aan dat expliciete dier kom, het is makkelijk bij de slager langsgaan en barf halen maar dan met name schaap, geit en rund /koe. Ohw en vis bij de haven.
Toen zusje nog in Edinburgh woonde was kvv ook makkelijker maar nu ze in niemandsland woont ben ik van lokale slager afhankelijk.
Verder heeft ze alle diverse, op voorraad zijnde, diersoorten in de kvv al gegeten concludeerden we vanavond, dus bleef nu eland over, brok.
Als de situatie stabiel is en oren schoon gaan we dan rustig elimineren als we terug zijn van vakantie.
Toen zusje nog in Edinburgh woonde was kvv ook makkelijker maar nu ze in niemandsland woont ben ik van lokale slager afhankelijk.
Verder heeft ze alle diverse, op voorraad zijnde, diersoorten in de kvv al gegeten concludeerden we vanavond, dus bleef nu eland over, brok.
Als de situatie stabiel is en oren schoon gaan we dan rustig elimineren als we terug zijn van vakantie.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tay ook....Brindlecardi schreef:Onze labrador was allergisch voor hypoallergeen brokken![]()

Tay had ook een hoop diersoorten al gegeten, zowel in brok als KVV. Ik ben gewoon op konijn begonnen, ook al had hij dat al eens gegeten. Ik probeerde alleen in het begin de rund, kip en lam te ontwijken. Konijn was goed verkrijgbaar, ook in snacks.