Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En weer : Agressieve hond valt meisje aan in Lelystad
Moderator: moderatorteam
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: En weer : Agressieve hond valt meisje aan in Lelystad
Het kijkt me de dag erger te worden
Arm kind 

- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Je zou kunnen verwachten nu de "HR" honden zo in het nieuws zijn dat mensen voorzichtiger worden.Pemba schreef:Het kijkt me de dag erger te wordenArm kind
Maar dat kun je uit de berichten niet echt opmaken

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik verbaas me erover dat naast hond agressie er ook zo veel mens agressie in dit soort honden zit.
blijkbaar is agressie in z'n algemeenheid gewoon altijd geoorloofd geweest bij dit soort rassen.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
verschrikkelijk, wat een trauma voor zo'n meisje,
tis zo te lezen elke dag wel raak,
tis zo te lezen elke dag wel raak,
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou dat snap ik dus ook nietLeanne schreef:Je zou kunnen verwachten nu de "HR" honden zo in het nieuws zijn dat mensen voorzichtiger worden.Pemba schreef:Het kijkt me de dag erger te wordenArm kind
Maar dat kun je uit de berichten niet echt opmaken

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Beauce91
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
De hond was blijkbaar ontsnapt dus de baas kon niet ingrijpen.
Ik sta ervan te kijken hoeveel agressieve honden er blijkbaar rondlopen...
Ik sta ervan te kijken hoeveel agressieve honden er blijkbaar rondlopen...
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Ik sta ervan te kijken hoeveel agressieve honden kunnen "ontsnappen" 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Jaaaaaaaa, maar, niet getreurd, het wordt nu allemaal opgelost. Want de baasjes moeten op cursus. Hallelujah!
- Feather__
- Zeer actief
Gister ook al een man aangevallen door een pitbull
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26550 ... tbull.aspx
En weeeeer lees ik dat een jack russel ook zoveel bijt en chihuahuas ook hoor!

http://www.omroepbrabant.nl/?news/26550 ... tbull.aspx

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
meeste pitbulls zijn tegenwoordig mens en hond agressief.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
gewoon met een flink aantal volwassen mannen die proberen de bek los te krijgen, en dan nog moeite...
En dan nog volhouden dat het aan de opvoeding ligt...
En dan nog volhouden dat het aan de opvoeding ligt...
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee natuurlijk zijn ze niet zo stom. Ze lullen alleen dom.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Klinkt hard maar gelijk een mes in zijn hart of effe met een mes in zijn ogen recht zijn hersens in. Of politie die hem een kogel door de kop jast.Nanna schreef:Ik word zó moe van dat domme gelul.Feather__ schreef:
Hier een filmpje waar ze bezig zijn die kuthond los te krijgen; hij heeft zich vastgebeten in haar onderbeen. Ja, want dat doet een jack Russell of een Chihuahua ook, zich vastbijten![]()
![]()
![]()
![]()
klik
Ik mag toch hopen dat dat loeder meteen afgespoten is. En dat dat domme stuk vreten wat zich baas noemt een rekening onder de neus krijgt die hem of haar doet besluiten maar helemaal nooit meer een hond te nemen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Hing die baas in dat meisjesbeen.?Nanna schreef:Heb je het nou over die baas of die hondbouvierpoedel schreef:Klinkt hard maar gelijk een mes in zijn hart of effe met een mes in zijn ogen recht zijn hersens in. Of politie die hem een kogel door de kop jast.Nanna schreef:
Ik mag toch hopen dat dat loeder meteen afgespoten is. En dat dat domme stuk vreten wat zich baas noemt een rekening onder de neus krijgt die hem of haar doet besluiten maar helemaal nooit meer een hond te nemen.

-
- Zeer actief
Je zult er de kost mee moeten verdienen.Nanna schreef:Je zult ze de kost gevenbouvierpoedel schreef: Hing die baas in dat meisjesbeen.?

- vaagheid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
- Contacteer:
Pff dat filmpje.. Arm meisje.
Die discussies onder dit soort berichten moet ik echt niet lezen, zou er zelf bijna agressief van worden.
Ik denk niet dat ze het ooit zullen begrijpen.. Mijn bovenburen hebben ook zo'n klapkaak kruising die om alles gromt en uitvalt. Ook nog eens angst voor vreemden. Ze hadden hem gekregen en het zou wel weer goed komen met wat training. Ik ben heel blij dat ze dan nog de verantwoordelijkheid hebben genomen er een muilkorf om te hangen (en dat is echt verrassend voor dit type tokkie), maar ik loop alsnog om hoor.
Ik erger me echt dood aan pitbullfokkers en liefhebbers die uitgebreid verkondigen dat het prima honden zijn als je ze goed opvoedt. Het wordt echt tijd dat zij eens opstaan en een eerlijke beschrijving geven van hun klapkaken, er zijn zóveel mensen die geloven dat ze alleen agressief gemaakt worden. Als ze alleen maar eens begonnen met toegeven dat er een grote kans is dat zo'n hond, óók met goede opvoeding iig agressie naar andere honden kan ontwikkelen en je daar verantwoordelijk mee om moet kunnen gaan zou dat al enorm helpen.
Gezien het gros van deze mensen te dom is om te poepen zal dat waarschijnlijk nooit gebeuren..

Die discussies onder dit soort berichten moet ik echt niet lezen, zou er zelf bijna agressief van worden.

Ik denk niet dat ze het ooit zullen begrijpen.. Mijn bovenburen hebben ook zo'n klapkaak kruising die om alles gromt en uitvalt. Ook nog eens angst voor vreemden. Ze hadden hem gekregen en het zou wel weer goed komen met wat training. Ik ben heel blij dat ze dan nog de verantwoordelijkheid hebben genomen er een muilkorf om te hangen (en dat is echt verrassend voor dit type tokkie), maar ik loop alsnog om hoor.

Ik erger me echt dood aan pitbullfokkers en liefhebbers die uitgebreid verkondigen dat het prima honden zijn als je ze goed opvoedt. Het wordt echt tijd dat zij eens opstaan en een eerlijke beschrijving geven van hun klapkaken, er zijn zóveel mensen die geloven dat ze alleen agressief gemaakt worden. Als ze alleen maar eens begonnen met toegeven dat er een grote kans is dat zo'n hond, óók met goede opvoeding iig agressie naar andere honden kan ontwikkelen en je daar verantwoordelijk mee om moet kunnen gaan zou dat al enorm helpen.
Gezien het gros van deze mensen te dom is om te poepen zal dat waarschijnlijk nooit gebeuren..
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
- -tycho
- Zeer actief
Akelig om te zien maar wat ik hier heb geleerd zou inderdaad moeten werken.
Een lijntje op zak hebben en in dit geval snel om de nek knopen en hem de adem weg halen.
Een lijntje op zak hebben en in dit geval snel om de nek knopen en hem de adem weg halen.
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat een vreselijk filmpje, dat gegil van het meisje gaat toch door merg en been. Wat een trauma zou dat arme ding hebben. 

Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Met mijn roedel mijt ik deze honden angstvallig ,althans dat probeer ik.
Aan de andere kant heb ik intens medelijden met deze honden,in mijn omgeving worden er toch steeds gekocht en weer gedumpt.Dan zitten ze in het asiel kansloos te wachten op een nieuw huis.
Als je van dit soort honden houd moet je niet willen dat ze gefokt worden.Het gros komt zo fout terecht.
Aan de andere kant heb ik intens medelijden met deze honden,in mijn omgeving worden er toch steeds gekocht en weer gedumpt.Dan zitten ze in het asiel kansloos te wachten op een nieuw huis.
Als je van dit soort honden houd moet je niet willen dat ze gefokt worden.Het gros komt zo fout terecht.
-
- Zeer actief
Vanaf de zijlijn wordt wel veel geschreeuwd met allerlei tips. In de praktijk blijken ze door allerlei omstandigheden vrijwel nooit, of onvoldoende werkzaam.-tycho schreef:Akelig om te zien maar wat ik hier heb geleerd zou inderdaad moeten werken.
In de meeste gevallen duikt de eigenaar van de klapkaak boven op zijn hond in de hoop deze te stikken, of om te voorkomen dat deze met het slachtoffer gaat schudden. Er is geen ruimte om daar met je lijntje tussen te komen. Verwacht ook geen hulp van omstanders. Als die er al zijn staan ze vrijwel altijd als aan de grond genageld. Je moet er altijd van uit gaan dat je er alleen voor staat als een klapkaak je hond of kind aan het doden is. En daar moet je op voorbereid zijn. Met een goed uitgekozen scheermesscherp en legaal zakmes wat je kunt vastzetten is de kans dat je hond of kind het er levend vanaf brengt vrijwel 100%. Vermits je weet waar en hoe je moet snijden of prikken. Alle andere adviezen zet ik mijn vraagtekens bij.
Als je ooit in zo'n situatie terecht komt, zorg dan wel dat de klapkaak dood is. De kans is namelijk aanwezig dat je juridisch vervolgd gaat worden. En met die D66 rechtertjes weet je het maar nooit. In het ergste geval dien je voor de kosten op te draaien. Een zwaargewonde klapkaak die naar de DA gebracht word kan vele duizenden euro's kosten. Een dooie klapkaak is te vervangen door een van marktplaats voor circa 50 Euro.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Wolfsblut schreef: Met een goed uitgekozen scheermesscherp en legaal zakmes wat je kunt vastzetten is de kans dat je hond of kind het er levend vanaf brengt vrijwel 100%. Vermits je weet waar en hoe je moet snijden of prikken. Alle andere adviezen zet ik mijn vraagtekens bij.
Als je ooit in zo'n situatie terecht komt, zorg dan wel dat de klapkaak dood is. De kans is namelijk aanwezig dat je juridisch vervolgd gaat worden. En met die D66 rechtertjes weet je het maar nooit. In het ergste geval dien je voor de kosten op te draaien. Een zwaargewonde klapkaak die naar de DA gebracht word kan vele duizenden euro's kosten. Een dooie klapkaak is te vervangen door een van marktplaats voor circa 50 Euro.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Nouja, je zou zo gaan denken hoor. Wacht maar tot jij of jouw hond het slachtoffer is.Jonas26 schreef:Wolfsblut schreef: Met een goed uitgekozen scheermesscherp en legaal zakmes wat je kunt vastzetten is de kans dat je hond of kind het er levend vanaf brengt vrijwel 100%. Vermits je weet waar en hoe je moet snijden of prikken. Alle andere adviezen zet ik mijn vraagtekens bij.
Als je ooit in zo'n situatie terecht komt, zorg dan wel dat de klapkaak dood is. De kans is namelijk aanwezig dat je juridisch vervolgd gaat worden. En met die D66 rechtertjes weet je het maar nooit. In het ergste geval dien je voor de kosten op te draaien. Een zwaargewonde klapkaak die naar de DA gebracht word kan vele duizenden euro's kosten. Een dooie klapkaak is te vervangen door een van marktplaats voor circa 50 Euro.![]()
![]()
-
- Zeer actief
Waarom vind je dat maf?Jonas26 schreef:Wolfsblut schreef: Met een goed uitgekozen scheermesscherp en legaal zakmes wat je kunt vastzetten is de kans dat je hond of kind het er levend vanaf brengt vrijwel 100%. Vermits je weet waar en hoe je moet snijden of prikken. Alle andere adviezen zet ik mijn vraagtekens bij.
Als je ooit in zo'n situatie terecht komt, zorg dan wel dat de klapkaak dood is. De kans is namelijk aanwezig dat je juridisch vervolgd gaat worden. En met die D66 rechtertjes weet je het maar nooit. In het ergste geval dien je voor de kosten op te draaien. Een zwaargewonde klapkaak die naar de DA gebracht word kan vele duizenden euro's kosten. Een dooie klapkaak is te vervangen door een van marktplaats voor circa 50 Euro.![]()
![]()
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Want als hij of zijn hond het slachtoffer word van zo'n kutbeest dan koopt hij een pak kluifjes voor hem mag hij bij hemkomen wonen. Nog lang en gelukkig.tbeast schreef:Nouja, je zou zo gaan denken hoor. Wacht maar tot jij of jouw hond het slachtoffer is.Jonas26 schreef:Wolfsblut schreef: Met een goed uitgekozen scheermesscherp en legaal zakmes wat je kunt vastzetten is de kans dat je hond of kind het er levend vanaf brengt vrijwel 100%. Vermits je weet waar en hoe je moet snijden of prikken. Alle andere adviezen zet ik mijn vraagtekens bij.
![]()

- -tycho
- Zeer actief
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zo veel mee kan. Om het simpele feit dat ik niet met messen of wapens de straat op wil.Wolfsblut schreef:Waarom vind je dat maf?Jonas26 schreef:Wolfsblut schreef: Met een goed uitgekozen scheermesscherp en legaal zakmes wat je kunt vastzetten is de kans dat je hond of kind het er levend vanaf brengt vrijwel 100%. Vermits je weet waar en hoe je moet snijden of prikken. Alle andere adviezen zet ik mijn vraagtekens bij.
![]()
Aan de andere kant is het niet ondenkbaar dat je ooit te maken krijgt met een hond die zich vastbijt in een andere hond.
Wat ik tot nu toe aan incidenten heb mee gemaakt was op te lossen met een gerichte trap een brul of simpel een hond van een andere hond plukken.
Dit soort aanvallen is anders en de paar filmpjes die ik tot nu toe heb gezien waren vaak een soort schaakmat situaties.
Klapkaak ligt er betrekkelijk rustig bij maar weigert te lossen. De kans dat je zelf gebeten wordt is door dat weigeren te lossen minder gok ik. Een lijntje om de nek knopen lijkt me best een optie om de gebeten hond los te krijgen.
Hoe het vanaf daar verder gaat zal me eigenlijk worst wezen. Als ik een dubbele knoop leg op een strak lijntje en het licht gaat uit bij de klapkaak dan ga ik me op die hond niet meer richten. Dat is dan aan de gene die bij die hond hoort en ik hoop dat die zelf een schaar of mes bij zich heeft.
Ter plekke een dier slachten gaat me te ver. Als ik in paniek, om mijn eigen hond, beslis om mijn autosleutel (de langste sleutel aan mijn sleutelbos) tussen de ribben van een klapkaak te steken om links en rechts een klaplong te veroorzaken dan is dat zo.
Al zou dat niet een eerste keuze zijn. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen..
-
- Zeer actief
Niet zo dom doen, doelbewust met messen gaan lopen om er maar op los te steken is gestoord crimineel gedragbouvierpoedel schreef: Want als hij of zijn hond het slachtoffer word van zo'n kutbeest dan koopt hij een pak kluifjes voor hem mag hij bij hemkomen wonen. Nog lang en gelukkig.![]()

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
stroomstoot apparaatje op zak, denk dat dat in zulke gevallen ook wel werkt.
-
- Zeer actief
Je loopt natuurlijk niet met dat mes op straat om random er op los te steken, dat doe je om jezelf en je honden te beschermen, aangezien de overheid (en de eigenaren van dit soort honden) niets doet. Je moet de boel niet om gaan draaien.Jonas26 schreef:Niet zo dom doen, doelbewust met messen gaan lopen om er maar op los te steken is gestoord crimineel gedragbouvierpoedel schreef: Want als hij of zijn hond het slachtoffer word van zo'n kutbeest dan koopt hij een pak kluifjes voor hem mag hij bij hemkomen wonen. Nog lang en gelukkig.![]()
-
- Zeer actief
Dat schijnt ze niet te deren, ze worden er zelfs feller van.Lanavandevledders schreef:stroomstoot apparaatje op zak, denk dat dat in zulke gevallen ook wel werkt.