Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En weer : Agressieve hond valt meisje aan in Lelystad

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

En weer : Agressieve hond valt meisje aan in Lelystad

Ongelezen bericht door Leanne »

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: En weer : Agressieve hond valt meisje aan in Lelystad

Ongelezen bericht door Pemba »

Het kijkt me de dag erger te worden :ugh: Arm kind :(:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Pemba schreef:Het kijkt me de dag erger te worden :ugh: Arm kind :(:
Je zou kunnen verwachten nu de "HR" honden zo in het nieuws zijn dat mensen voorzichtiger worden.
Maar dat kun je uit de berichten niet echt opmaken :roll:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik verbaas me erover dat naast hond agressie er ook zo veel mens agressie in dit soort honden zit. :ugh: blijkbaar is agressie in z'n algemeenheid gewoon altijd geoorloofd geweest bij dit soort rassen.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

verschrikkelijk, wat een trauma voor zo'n meisje,
tis zo te lezen elke dag wel raak,
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Leanne schreef:
Pemba schreef:Het kijkt me de dag erger te worden :ugh: Arm kind :(:
Je zou kunnen verwachten nu de "HR" honden zo in het nieuws zijn dat mensen voorzichtiger worden.
Maar dat kun je uit de berichten niet echt opmaken :roll:
Nou dat snap ik dus ook niet :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Beauce91
Vaste gebruiker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Beauce91 »

De hond was blijkbaar ontsnapt dus de baas kon niet ingrijpen.

Ik sta ervan te kijken hoeveel agressieve honden er blijkbaar rondlopen...
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik sta ervan te kijken hoeveel agressieve honden kunnen "ontsnappen" :U:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Jaaaaaaaa, maar, niet getreurd, het wordt nu allemaal opgelost. Want de baasjes moeten op cursus. Hallelujah!
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Gister ook al een man aangevallen door een pitbull :hmmm:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26550 ... tbull.aspx

En weeeeer lees ik dat een jack russel ook zoveel bijt en chihuahuas ook hoor! :gvd:
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

meeste pitbulls zijn tegenwoordig mens en hond agressief.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

gewoon met een flink aantal volwassen mannen die proberen de bek los te krijgen, en dan nog moeite...
En dan nog volhouden dat het aan de opvoeding ligt...
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nee natuurlijk zijn ze niet zo stom. Ze lullen alleen dom.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Feather__ schreef:
En weeeeer lees ik dat een jack russel ook zoveel bijt en chihuahuas ook hoor! :gvd:
Ik word zó moe van dat domme gelul.
Hier een filmpje waar ze bezig zijn die kuthond los te krijgen; hij heeft zich vastgebeten in haar onderbeen. Ja, want dat doet een jack Russell of een Chihuahua ook, zich vastbijten :piew: :piew: :piew: :piew:
klik

Ik mag toch hopen dat dat loeder meteen afgespoten is. En dat dat domme stuk vreten wat zich baas noemt een rekening onder de neus krijgt die hem of haar doet besluiten maar helemaal nooit meer een hond te nemen.
Klinkt hard maar gelijk een mes in zijn hart of effe met een mes in zijn ogen recht zijn hersens in. Of politie die hem een kogel door de kop jast.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Ik mag toch hopen dat dat loeder meteen afgespoten is. En dat dat domme stuk vreten wat zich baas noemt een rekening onder de neus krijgt die hem of haar doet besluiten maar helemaal nooit meer een hond te nemen.
Klinkt hard maar gelijk een mes in zijn hart of effe met een mes in zijn ogen recht zijn hersens in. Of politie die hem een kogel door de kop jast.
Heb je het nou over die baas of die hond :mrgreen:
Hing die baas in dat meisjesbeen.? :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Hing die baas in dat meisjesbeen.? :engel:
Je zult ze de kost geven :engel:
Je zult er de kost mee moeten verdienen. :engel:
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Pff dat filmpje.. Arm meisje. :80:

Die discussies onder dit soort berichten moet ik echt niet lezen, zou er zelf bijna agressief van worden. :roll:
Ik denk niet dat ze het ooit zullen begrijpen.. Mijn bovenburen hebben ook zo'n klapkaak kruising die om alles gromt en uitvalt. Ook nog eens angst voor vreemden. Ze hadden hem gekregen en het zou wel weer goed komen met wat training. Ik ben heel blij dat ze dan nog de verantwoordelijkheid hebben genomen er een muilkorf om te hangen (en dat is echt verrassend voor dit type tokkie), maar ik loop alsnog om hoor. :tongue:

Ik erger me echt dood aan pitbullfokkers en liefhebbers die uitgebreid verkondigen dat het prima honden zijn als je ze goed opvoedt. Het wordt echt tijd dat zij eens opstaan en een eerlijke beschrijving geven van hun klapkaken, er zijn zóveel mensen die geloven dat ze alleen agressief gemaakt worden. Als ze alleen maar eens begonnen met toegeven dat er een grote kans is dat zo'n hond, óók met goede opvoeding iig agressie naar andere honden kan ontwikkelen en je daar verantwoordelijk mee om moet kunnen gaan zou dat al enorm helpen.

Gezien het gros van deze mensen te dom is om te poepen zal dat waarschijnlijk nooit gebeuren..
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Akelig om te zien maar wat ik hier heb geleerd zou inderdaad moeten werken.
Een lijntje op zak hebben en in dit geval snel om de nek knopen en hem de adem weg halen.
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Wat een vreselijk filmpje, dat gegil van het meisje gaat toch door merg en been. Wat een trauma zou dat arme ding hebben. :ugh:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Basje41
Vaste gebruiker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Basje41 »

Met mijn roedel mijt ik deze honden angstvallig ,althans dat probeer ik.
Aan de andere kant heb ik intens medelijden met deze honden,in mijn omgeving worden er toch steeds gekocht en weer gedumpt.Dan zitten ze in het asiel kansloos te wachten op een nieuw huis.
Als je van dit soort honden houd moet je niet willen dat ze gefokt worden.Het gros komt zo fout terecht.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

-tycho schreef:Akelig om te zien maar wat ik hier heb geleerd zou inderdaad moeten werken.
Een lijntje op zak hebben en in dit geval snel om de nek knopen en hem de adem weg halen.
Vanaf de zijlijn wordt wel veel geschreeuwd met allerlei tips. In de praktijk blijken ze door allerlei omstandigheden vrijwel nooit, of onvoldoende werkzaam.
In de meeste gevallen duikt de eigenaar van de klapkaak boven op zijn hond in de hoop deze te stikken, of om te voorkomen dat deze met het slachtoffer gaat schudden. Er is geen ruimte om daar met je lijntje tussen te komen. Verwacht ook geen hulp van omstanders. Als die er al zijn staan ze vrijwel altijd als aan de grond genageld. Je moet er altijd van uit gaan dat je er alleen voor staat als een klapkaak je hond of kind aan het doden is. En daar moet je op voorbereid zijn. Met een goed uitgekozen scheermesscherp en legaal zakmes wat je kunt vastzetten is de kans dat je hond of kind het er levend vanaf brengt vrijwel 100%. Vermits je weet waar en hoe je moet snijden of prikken. Alle andere adviezen zet ik mijn vraagtekens bij.
Als je ooit in zo'n situatie terecht komt, zorg dan wel dat de klapkaak dood is. De kans is namelijk aanwezig dat je juridisch vervolgd gaat worden. En met die D66 rechtertjes weet je het maar nooit. In het ergste geval dien je voor de kosten op te draaien. Een zwaargewonde klapkaak die naar de DA gebracht word kan vele duizenden euro's kosten. Een dooie klapkaak is te vervangen door een van marktplaats voor circa 50 Euro.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Wolfsblut schreef: Met een goed uitgekozen scheermesscherp en legaal zakmes wat je kunt vastzetten is de kans dat je hond of kind het er levend vanaf brengt vrijwel 100%. Vermits je weet waar en hoe je moet snijden of prikken. Alle andere adviezen zet ik mijn vraagtekens bij.
Als je ooit in zo'n situatie terecht komt, zorg dan wel dat de klapkaak dood is. De kans is namelijk aanwezig dat je juridisch vervolgd gaat worden. En met die D66 rechtertjes weet je het maar nooit. In het ergste geval dien je voor de kosten op te draaien. Een zwaargewonde klapkaak die naar de DA gebracht word kan vele duizenden euro's kosten. Een dooie klapkaak is te vervangen door een van marktplaats voor circa 50 Euro.
:piew: :piew: :piew:
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Jonas26 schreef:
Wolfsblut schreef: Met een goed uitgekozen scheermesscherp en legaal zakmes wat je kunt vastzetten is de kans dat je hond of kind het er levend vanaf brengt vrijwel 100%. Vermits je weet waar en hoe je moet snijden of prikken. Alle andere adviezen zet ik mijn vraagtekens bij.
Nouja, je zou zo gaan denken hoor. Wacht maar tot jij of jouw hond het slachtoffer is.
AfbeeldingAfbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Jonas26 schreef:
Waarom vind je dat maf?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief

tbeast schreef:
Jonas26 schreef:
Nouja, je zou zo gaan denken hoor. Wacht maar tot jij of jouw hond het slachtoffer is.
Want als hij of zijn hond het slachtoffer word van zo'n kutbeest dan koopt hij een pak kluifjes voor hem mag hij bij hemkomen wonen. Nog lang en gelukkig. :mann: :mann:
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Wolfsblut schreef:
Jonas26 schreef:
Waarom vind je dat maf?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zo veel mee kan. Om het simpele feit dat ik niet met messen of wapens de straat op wil.
Aan de andere kant is het niet ondenkbaar dat je ooit te maken krijgt met een hond die zich vastbijt in een andere hond.

Wat ik tot nu toe aan incidenten heb mee gemaakt was op te lossen met een gerichte trap een brul of simpel een hond van een andere hond plukken.

Dit soort aanvallen is anders en de paar filmpjes die ik tot nu toe heb gezien waren vaak een soort schaakmat situaties.
Klapkaak ligt er betrekkelijk rustig bij maar weigert te lossen. De kans dat je zelf gebeten wordt is door dat weigeren te lossen minder gok ik. Een lijntje om de nek knopen lijkt me best een optie om de gebeten hond los te krijgen.

Hoe het vanaf daar verder gaat zal me eigenlijk worst wezen. Als ik een dubbele knoop leg op een strak lijntje en het licht gaat uit bij de klapkaak dan ga ik me op die hond niet meer richten. Dat is dan aan de gene die bij die hond hoort en ik hoop dat die zelf een schaar of mes bij zich heeft.

Ter plekke een dier slachten gaat me te ver. Als ik in paniek, om mijn eigen hond, beslis om mijn autosleutel (de langste sleutel aan mijn sleutelbos) tussen de ribben van een klapkaak te steken om links en rechts een klaplong te veroorzaken dan is dat zo.
Al zou dat niet een eerste keuze zijn. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen..
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

bouvierpoedel schreef: Want als hij of zijn hond het slachtoffer word van zo'n kutbeest dan koopt hij een pak kluifjes voor hem mag hij bij hemkomen wonen. Nog lang en gelukkig. :mann: :mann:
Niet zo dom doen, doelbewust met messen gaan lopen om er maar op los te steken is gestoord crimineel gedrag :hmmm:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

stroomstoot apparaatje op zak, denk dat dat in zulke gevallen ook wel werkt.
tbeast
Zeer actief

Jonas26 schreef:
bouvierpoedel schreef: Want als hij of zijn hond het slachtoffer word van zo'n kutbeest dan koopt hij een pak kluifjes voor hem mag hij bij hemkomen wonen. Nog lang en gelukkig. :mann: :mann:
Niet zo dom doen, doelbewust met messen gaan lopen om er maar op los te steken is gestoord crimineel gedrag :hmmm:
Je loopt natuurlijk niet met dat mes op straat om random er op los te steken, dat doe je om jezelf en je honden te beschermen, aangezien de overheid (en de eigenaren van dit soort honden) niets doet. Je moet de boel niet om gaan draaien.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:stroomstoot apparaatje op zak, denk dat dat in zulke gevallen ook wel werkt.
Dat schijnt ze niet te deren, ze worden er zelfs feller van.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”