Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
-
Manuma
- Zeer actief
Re: Foto Bespreek Topic!
Heavy, mandarijn vind ik echt zwààr overdreven en je bent me naar mijn mening nu even tussendoor gewoon aan het beledigen. Ik doe stinkend hard mijn best met die foto's en om het beste uit mij en mijn spullen te halen en om dan zo'n kutopmerking te maken als jij even je punt wil maken (bij een ander!) vind ik vreselijk kinderachtig en stom genoeg raakt het me ook nog terwijl ik weet wie het zegt.
Ik zet je in de negeer. Gatver.
Ik zet je in de negeer. Gatver.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn 60D is dood 
Ik denk vocht ofzo in IJsland. Eens zien wat de verzekering gaat uitkeren..
Ik heb vorig weekend 1 dag een 7D mark II geleend en werd er wel heeeeel hebberig van...

Maar ik hoop dat ik de 70D kan kopen. Afwachten maar...
Ik heb vorig weekend 1 dag een 7D mark II geleend en werd er wel heeeeel hebberig van...

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ach het zal wel weer over waaien
Ik denk niet dat iemand je zal slaan hoor S@ndr@. Het is en blijft jammer dat feedback verkeerd opgevat wordt en dat er dan direct mensen beledigd moeten worden althans zo lijkt het. Ik hoop dat het jou iig niet tegenhoud je prachtige foto's te plaatsen en gewoon je feedback te geven
@Machie wat zonde van je camera zeg. Ik hoop dat je wat terug krijgt en zo niet dat je alsnog snel een ander kunt kopen, je hebt wel gelijk een mooie actie foto te pakken met je geleende camera zeg.
Ik denk niet dat iemand je zal slaan hoor S@ndr@. Het is en blijft jammer dat feedback verkeerd opgevat wordt en dat er dan direct mensen beledigd moeten worden althans zo lijkt het. Ik hoop dat het jou iig niet tegenhoud je prachtige foto's te plaatsen en gewoon je feedback te geven
@Machie wat zonde van je camera zeg. Ik hoop dat je wat terug krijgt en zo niet dat je alsnog snel een ander kunt kopen, je hebt wel gelijk een mooie actie foto te pakken met je geleende camera zeg.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Tja, dan heb je wel een camera die je honden kunnen bijbenen, de 7d is razendsnel, waarom niet een gewone 7D gebruikt, is ook heel snel en best goed te betalen ( is maar een idee hoor ) die is ook heel degelijk , snel, goed tracking eigenschappen... enzMachie schreef:Mijn 60D is dood
-
Manuma
- Zeer actief
Ah dat meen je nietMachie schreef:Mijn 60D is dood
[im g]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59A56347[/img]
Ik heb eindelijk een scherpe actiefoto van Uma kunnen maken

- Dorine.
- Actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Van 'huis uit' ben ik meer een portret fotograaf dan een sport fotograaf. Dit soort plaatjes zijn dan toch wel mijn ding:

Maar ik zie veel actiefoto's van mensen en dan word ik wel echt verliefd.
Snel focussen en dan toch nog een beetje aan compositie proberen te denken enzo... Eerlijk is eerlijk, met snel bewegende objecten ben ik al blij als ik ze in focus heb.
Kijk, dit zijn dan twee recente foto's.

Was er zelf eigenlijk heel erg trots op, want voor mijn doen zijn het goed gelukte actiefoto's. Maar hebben jullie nog tips? Naast veel oefenen natuurlijk. Ik heb een 5DmkII met 24-70L en 100L(macro) en 50mm(F1.4). Eigenlijk gebruik ik op het moment de 24-70 het meest. De 100L is voor mijn gevoel niet zo snel. Ik heb mijn uitrusting ook een tijd geleden gekocht met portretfotografie op het oog, niet per se actiefotografie. Leuk sowieso om met anderen weer over fotografie te praten!

Maar ik zie veel actiefoto's van mensen en dan word ik wel echt verliefd.
Kijk, dit zijn dan twee recente foto's.

Was er zelf eigenlijk heel erg trots op, want voor mijn doen zijn het goed gelukte actiefoto's. Maar hebben jullie nog tips? Naast veel oefenen natuurlijk. Ik heb een 5DmkII met 24-70L en 100L(macro) en 50mm(F1.4). Eigenlijk gebruik ik op het moment de 24-70 het meest. De 100L is voor mijn gevoel niet zo snel. Ik heb mijn uitrusting ook een tijd geleden gekocht met portretfotografie op het oog, niet per se actiefotografie. Leuk sowieso om met anderen weer over fotografie te praten!
- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
Mooi hoor, zo scherp! Kan alle spieren perfect zien. Die uitdrukking ook heel mooi vind ikManuma schreef: Ik heb eindelijk een scherpe actiefoto van Uma kunnen makenDie is toch elke keer te snel voor mij maar het is gelukt!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Tja, dan heb je wel een camera die je honden kunnen bijbenen, de 7d is razendsnel, waarom niet een gewone 7D gebruikt, is ook heel snel en best goed te betalen ( is maar een idee hoor ) die is ook heel degelijk , snel, goed tracking eigenschappen... enz[/quote]S@ndr@ schreef: Maar ik hoop dat ik de 70D kan kopen. Afwachten maar...
Kon 'm via t werk van mn vriend een weekend lenen, en als ik dan mag kiezen....
Ik wil geen 2e hands camera. Kan via t werk van mn vriend sowieso met korting kopen dus dat scheelt al een boel geld
- Tigress
- Actief
- Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
- Contacteer:
Pfoeh, honden in actie, dat blijft een pittige inderdaad. Het lukt mij wel aardig, maar toch ga ik in september een workshop hiervoor volgen bij Claudio Piccoli.
Ik loop er met regelmaat nog tegenaan dat ik het moment wel heb, maar net een stukje scherpte mis.

Gelukkig ook genoeg treffers

Binnenkort wil ik eens de 7D gaan huren, kijken of het echt wat is voor mij. Zo ja, dan is dat officieel mijn volgende spaardoel :p
Ik loop er met regelmaat nog tegenaan dat ik het moment wel heb, maar net een stukje scherpte mis.

Gelukkig ook genoeg treffers

Binnenkort wil ik eens de 7D gaan huren, kijken of het echt wat is voor mij. Zo ja, dan is dat officieel mijn volgende spaardoel :p
-
S@ndr@
- Zeer actief
waarom niet, ik heb mijn 7D toen verkocht aan iemand die er nu heel blij mee is en voor een kleine prijs ik zou het wel weten..... gewoon omdat ze zo degelijk zijn ( en spatwaterdicht, geen vocht problemen ) zou ik dat wel durven, maar goed dat is voor iedereen om te kiezen. succes met sparen in ieder gevalMachie schreef:.
Ik wil geen 2e hands camera. Kan via t werk van mn vriend sowieso met korting kopen dus dat scheelt al een boel geld
- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
@Tigress Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat moment en de scherpte. Ik heb inderdaad ook vaak dat ik denk ‘wauw dat was echt een GE-WEL-DIG-E foto geweest, maar dan is hij net niet op de juiste plek scherp en dat doet dan een enorme afbreuk. Leuk dat je een workshop gaat doen, zijn actiefoto’s zien er super uit. Deel je het met ons als je echt een baanbrekende tip hebt gekregen?
En ik vind dat je hele mooie foto’s maakt van hele snelle honden 
-
S@ndr@
- Zeer actief
De 24-70 Is de f 4 versie neem ik aan..... ik kan je alleen maar vertellen dat de 100mm L zo ongeveer aan mijn camera geroest zat, en er eigenlijk bijna nooit afkwam, ( helaas is de mijne gesneuveld) voor honden actie foto`s vind ik het belangrijk dat je kunt zoomen, .de 50 mm is zo traag als dikke stroop.... wat ik je kan proberen mee te geven is ga anticiperen, ik verwacht hem daar en ga alvast scherpstellen op een punt in de omgeving en dan hoeft de lens niet meer zo ver zeg maar.... en misschien toch kijken voor een 70-200 mm f4 die is eigenlijk scherper nog dan de f2.8 versie( en er is altijd genoeg licht in de zomer voor actie foto`s) en veel goedkoper en hanteerbaarder, en oefenen enz. je kent het welDorine. schreef:Van 'huis uit' ben ik meer een portret fotograaf dan een sport fotograaf. Dit soort plaatjes zijn dan toch wel mijn ding:
- Tigress
- Actief
- Contacteer:
Ik heb wel de f/2.8 70-200, maar dat is in mijn geval ook in verband met binnenbak fotografie waar ik soms echt dat extraatje nodig heb. Voor de foto's buiten gebruik ik altijd f/4.0, dus als je je niet in situaties brengt waarbij je het niet hoeft te gebruiken zou ik zeker de f/4.0 aanraden inderdaad.
Zelf hanteer ik met actiefoto's dezelfde basis als portret. Ooghoogte, instellingen correct (als je op handmatig zit), en klikken op het juiste moment. Weet welk moment gunstig is voor de hond (hier onder even als voorbeeld met een paard, zelfde principe) en heb alvast in je hoofd het beeld wat je graag wil vastleggen.

Zelf hanteer ik met actiefoto's dezelfde basis als portret. Ooghoogte, instellingen correct (als je op handmatig zit), en klikken op het juiste moment. Weet welk moment gunstig is voor de hond (hier onder even als voorbeeld met een paard, zelfde principe) en heb alvast in je hoofd het beeld wat je graag wil vastleggen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Sneeuw vandaag

-
S@ndr@
- Zeer actief
Dank je wel, zo blij dat ik zo`n middag mag hebben me de kids en de Sneeuw
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik zie niet zo goed waarom de rechter beter zou zijn? Het paard is daar net een dikke prop met spinnepoten. Die linker vind ik mooier.Tigress schreef:Ik heb wel de f/2.8 70-200, maar dat is in mijn geval ook in verband met binnenbak fotografie waar ik soms echt dat extraatje nodig heb. Voor de foto's buiten gebruik ik altijd f/4.0, dus als je je niet in situaties brengt waarbij je het niet hoeft te gebruiken zou ik zeker de f/4.0 aanraden inderdaad.
- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
Nee het is echt de 24-70mm L, dus de f2.8. Dat anticiperen is wel een heel goed idee, daar moet ik zeker mee aan de slag kunnen. Oefenen, oefenen, oefenen, toch?S@ndr@ schreef:De 24-70 Is de f 4 versie neem ik aan..... ik kan je alleen maar vertellen dat de 100mm L zo ongeveer aan mijn camera geroest zat, en er eigenlijk bijna nooit afkwam, ( helaas is de mijne gesneuveld) voor honden actie foto`s vind ik het belangrijk dat je kunt zoomen, .de 50 mm is zo traag als dikke stroop.... wat ik je kan proberen mee te geven is ga anticiperen, ik verwacht hem daar en ga alvast scherpstellen op een punt in de omgeving en dan hoeft de lens niet meer zo ver zeg maar.... en misschien toch kijken voor een 70-200 mm f4 die is eigenlijk scherper nog dan de f2.8 versie( en er is altijd genoeg licht in de zomer voor actie foto`s) en veel goedkoper en hanteerbaarder, en oefenen enz. je kent het welDorine. schreef:Van 'huis uit' ben ik meer een portret fotograaf dan een sport fotograaf. Dit soort plaatjes zijn dan toch wel mijn ding:
- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
mijke schreef:Ik zie niet zo goed waarom de rechter beter zou zijn? Het paard is daar net een dikke prop met spinnepoten. Die linker vind ik mooier.Tigress schreef:Ik heb wel de f/2.8 70-200, maar dat is in mijn geval ook in verband met binnenbak fotografie waar ik soms echt dat extraatje nodig heb. Voor de foto's buiten gebruik ik altijd f/4.0, dus als je je niet in situaties brengt waarbij je het niet hoeft te gebruiken zou ik zeker de f/4.0 aanraden inderdaad.
Volgens mij willen paardenmensen de kromming in die hals zien. Maar geen idee, ik ben geen paardenmens. Ik vind eigenlijk alletwee de foto's wel wat hebben, maar ik snap wel de boodschap die de foto probeert duidelijk te maken. Het is natuurlijk ook wachten op het mooiste moment.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dan heb je in ieder geval genoeg snelheid en ook ruimte in het objectief en ja anticiperen, bestudeer je onderwerp en ... kijk of je kunt voorspellen wat het gaat doen en waar 
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Het is een type paard wat forser is. Maar net als dat je bij honden voordelige en onvoordelige momenten tijdens het rennen hebt, heb je dat met paarden ook. Die linkse wil je niet, gewicht op 1 voorbeen, onvoordelig moment voor paardenmensen dus.mijke schreef:Ik zie niet zo goed waarom de rechter beter zou zijn? Het paard is daar net een dikke prop met spinnepoten. Die linker vind ik mooier.Tigress schreef:Ik heb wel de f/2.8 70-200, maar dat is in mijn geval ook in verband met binnenbak fotografie waar ik soms echt dat extraatje nodig heb. Voor de foto's buiten gebruik ik altijd f/4.0, dus als je je niet in situaties brengt waarbij je het niet hoeft te gebruiken zou ik zeker de f/4.0 aanraden inderdaad.
- Tigress
- Actief
- Contacteer:
Klopt. Je wil het krachtmoment pakken, de actie. Bij foto 1 is het moment wat ''lomper'', en daar zit de kracht niet meer in. Dat is te zien bij meerdere dieren (waaronder dus ook paarden, vandaar even dat voorbeeldje erbij)
Het lijkt vrij lomp (zeker ook als je vel hebt wat mee schuift naar voren), en je mist eigenlijk de actie erin. Als je een foto maakt van bijvoorbeeld iemand die springt, fotografeer je liever dat hij omhoog gaat of in de lucht hangt, dan wanneer de persoon terecht komt.
Als je kijkt naar de professionele actiefoto's kom je nagenoeg geen foto's tegen waarbij het moment van actie niet vanuit de kracht, de afzet, komt.
Even gauw wat foto's gezocht, ondanks dat het er wel grappig uit ziet, zijn dit foto's die ik nooit zou afleveren bij een klant.

Dit moment is dan een gunstigere houding voor de foto (sorry, even geen recente foto bij de hand
) 
Het lijkt vrij lomp (zeker ook als je vel hebt wat mee schuift naar voren), en je mist eigenlijk de actie erin. Als je een foto maakt van bijvoorbeeld iemand die springt, fotografeer je liever dat hij omhoog gaat of in de lucht hangt, dan wanneer de persoon terecht komt.
Als je kijkt naar de professionele actiefoto's kom je nagenoeg geen foto's tegen waarbij het moment van actie niet vanuit de kracht, de afzet, komt.
Even gauw wat foto's gezocht, ondanks dat het er wel grappig uit ziet, zijn dit foto's die ik nooit zou afleveren bij een klant.

Dit moment is dan een gunstigere houding voor de foto (sorry, even geen recente foto bij de hand

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Heel gaaf!!!Machie schreef:
Wat voor systeemcamera's hebben jullie allemaal dat ze makkelijker mee te nemen zijn? Die van mij scheelt in formaat en gewicht volgens mij amper wat met mijn oude Canon dslr.S@ndr@ schreef:het neemt makkelijker mee, dat is waar,
- Leonie.
- Zeer actief
Foto Bespreek Topic!
En denken jullie dat zoiets makkelijker gaat met back button?

Ik wil ze echt graag beter scherp krijgen.
Edit: nu ik hem geüpload via Tapatalk bekijk ziet hij er ineens niet meer uit, maar hij is zeg maar bijna scherp.

Ik wil ze echt graag beter scherp krijgen.
Edit: nu ik hem geüpload via Tapatalk bekijk ziet hij er ineens niet meer uit, maar hij is zeg maar bijna scherp.
- Tigress
- Actief
- Contacteer:
Haha, ja! Daar is de andere variant waar je tegenaan kan lopen
Ook heel herkenbaar! 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb een Sony Nex 5 maar wil wel een andere Sony.
- Leonie.
- Zeer actief
Oh ja, ik zie het. Die weegt ongeveer de helft van de mijne!toots schreef:Ik heb een Sony Nex 5 maar wil wel een andere Sony.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Leonie. schreef:Oh ja, ik zie het. Die weegt ongeveer de helft van de mijne!toots schreef:Ik heb een Sony Nex 5 maar wil wel een andere Sony.
Ja er is wel verschil in.
Ik kan de Nex 5 met kittens in al in sommige zakken kwijt ik vind het ideaal.
Maar het leukste om te doen vind ik gewoon lekker op het gras gaan zitten met de camera net macro lens en dat is nog een joekel.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Nikon 1 S2. Die is met de kit-telelens (30-110mm) samen ongeveer net zo zwaar als de 70-300 mm gewone Nikon-lens die ik (met adapterring) het meest gebruikLeonie. schreef:Wat voor systeemcamera's hebben jullie allemaal dat ze makkelijker mee te nemen zijn? Die van mij scheelt in formaat en gewicht volgens mij amper wat met mijn oude Canon dslr.
- Leonie.
- Zeer actief
Het is een Panasonic Lumix GH3. Wel een mooie camera hoor en ik gebruik hem ook voor filmen voor werk.
Hij maakt prachtig scherpe foto's, zelfs renfoto's, maar ik heb nog steeds het gevoel dat daar minder veel scherpe bijzitten dan ik zou willen.
Hij maakt prachtig scherpe foto's, zelfs renfoto's, maar ik heb nog steeds het gevoel dat daar minder veel scherpe bijzitten dan ik zou willen.