Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kvv voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Poedel123
Actief
Aantal honden: 2

Welke kvv voeren?

Ongelezen bericht door Poedel123 »

Hallo iedereen!

Ik heb een hondje van 6 kilo en wil graag overgaan op kvv. Ze heeft vaak last van oorontstekingen en veel jeuk. Nu wil ik dus een eliminatiedieet doen met een diersoort. Ik zelf woon in het noorden van Friesland en mijn vraag is waar ik het beste het vlees kan halen? En welke diersoort ik het beste voeren kan. En dan na 6 weken een andere diersoort toevoegen. En hoe verdelen jullie het in kleine porties?

Groetjes!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Welke kvv voeren?

Ongelezen bericht door malinois »

Dogmeat
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Als je in het noorden van Friesland woont, woon je vast niet ver bij mij vandaan. Ik bestel regelmatig bij best4dogs.nl (dogmeat.nl voor de kleine porties) en bij herbyversvoer.nl
Je mag best mee bestellen.
Poedel123
Actief

Nomo ik stuur jou zo even een berichtje! Met welke diersoort kan ik het beste beginnen?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Poedel123 schreef:Nomo ik stuur jou zo even een berichtje! Met welke diersoort kan ik het beste beginnen?
Een diersoort die je hond nog NOOIT gehad heeft. Denk aan hert, konijn, haas, kangoeroe, gans, etc. Maar echt nog nooit gehad, dus ook niet een konijnenoortje of hertenluchtpijpje of zo.
Afbeelding
Poedel123
Actief

Hilde schreef:
Poedel123 schreef:Nomo ik stuur jou zo even een berichtje! Met welke diersoort kan ik het beste beginnen?
Een diersoort die je hond nog NOOIT gehad heeft. Denk aan hert, konijn, haas, kangoeroe, gans, etc. Maar echt nog nooit gehad, dus ook niet een konijnenoortje of hertenluchtpijpje of zo.
Okee. Ik zag ook op een website geit staan en paard? Dit zijn ook wel goede diersoorten? https://www.doedelsdierenservice.nl Ook zag ik deze website, maar weet dan niet zo goed welke ik moet kopen?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het is misschien handig om je eerst te verdiepen in vers vlees ;-) en het idee van een eliminatie-dieet. Of, laat uitzoeken waar je hond allergisch voor is.. kan zomaar je wasmiddel zijn bijvoorbeeld. ;-)
Veel nuttige info over vers vlees staat bijvoorbeeld barfplaats.nl

Suzanne
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

~Suzanne~ schreef:Het is misschien handig om je eerst te verdiepen in vers vlees ;-) en het idee van een eliminatie-dieet. Of, laat uitzoeken waar je hond allergisch voor is.. kan zomaar je wasmiddel zijn bijvoorbeeld. ;-)

Suzanne
Dat doet ze toch al door deze vraag te stellen? :denken:
Perry en Noah

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

duitse herder schreef:
~Suzanne~ schreef:Het is misschien handig om je eerst te verdiepen in vers vlees ;-) en het idee van een eliminatie-dieet. Of, laat uitzoeken waar je hond allergisch voor is.. kan zomaar je wasmiddel zijn bijvoorbeeld. ;-)

Suzanne
Dat doet ze toch al door deze vraag te stellen? :denken:
Ja, maar als je je erin verdiept weet je ook waarom het zo is, waarom je moet beginnen met een diersoort die echt nog nooit eerder gegeven is. Dat geeft meer inzicht in wat je doet dan als je doet wat iemand zegt wat je moet doen ;-)

Eh.. zoiets ;-)

Suzanne
Poedel123
Actief

Ik snap wel waarom een andere diersoort. Maar vroeg mij gewoon af welke diersoorten het beste zijn, omdat ik ook had gelezen dat gevogelte vaak niet goed is dat ze daar allergisch voor kunnen zijn. En omdat je op die website die ik in een link had compleet en enkelvoudig hebt vroeg ik mij af wat ik het beste kon bestellen.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Waar in Friesland woon je?
Ik woon in Stiens en ga binnenkort weer bij Dogmeat bestellen. Ik voer de enkelvoudige kvv van hun.. al een hele tijd en ben er erg tevreden over.

Die link die je plaatst van Diny(Doedel).. je kunt haar gerust ook vragen hoor. Dat is een heel betrouwbaar adres!
Afbeelding
Afbeelding
Poedel123
Actief

Hylos schreef:Waar in Friesland woon je?
Ik woon in Stiens en ga binnenkort weer bij Dogmeat bestellen. Ik voer de enkelvoudige kvv van hun.. al een hele tijd en ben er erg tevreden over.

Die link die je plaatst van Diny(Doedel).. je kunt haar gerust ook vragen hoor. Dat is een heel betrouwbaar adres!
Ik woon in Dokkum. Maar wat is dan het verschil tussen compleet en enkelvoudig? En wanneer ga je weer bestellen?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”