Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet alleen kunnen zijn *laatste update! Oplossing gevonden!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Niet alleen kunnen zijn *laatste update! Oplossing gevonden!

Ongelezen bericht door Judith »

Dino kan niet alleen zijn als Dana er niet bij is. Met Dana gaat het prima en gaat hij liggen slapen.

Vorige week woensdag had ik training met Dana en heb ik Dino alleen thuis gelaten. Ik hoorde van de buren dat hij heel erg had zitten huilen :ugh: Maar dat het wel ophield. (Gelukkig zijn het hele fijne buren!)
Afgelopen woensdag heb ik Dino even naar mijn ouders gebracht om het niet nog een keer te laten gebeuren.

Net ben ik met Dana een rondje gaan lopen door de wijk 10 minuutjes. Dino is 1,5 uur bij het meer geweest en heeft gespeeld en gezwommen, dus genoeg beweging.
Op video opgenomen en hij begint vrij snel al te piepen wat overgaat in echt huilen met hoofd in de nek. Onrustig heen en weer lopen en steeds achter het gordijn naar de tuin om te kijken of we er al aankomen.

Wat nu? Hoe ga ik dit oplossen? Ik wil toch wel graag dat hij leert om alleen alleen te zijn. Als ik een training of wedstrijd zou hebben met Dana en mijn man moet werken.

Bij de vorige eigenaresse was er ook een hondje aanwezig.
Laatst gewijzigd door Judith op 04 dec 2017 17:36, 13 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sterre

Re: Niet alleen kunnen zijn zonder andere hond

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik zou het zelf voorlopig niet meer doen. Ik zou heel bang zijn dat hij dan op den duur ook niet meer met Dana samen alleen kan zijn. Verder heb ik helaas geen tips voor je.
Judith
Zeer actief

Nog even wat extra informatie

Dino vindt het geen probleem als Dana boven slaapt en hij beneden, de hele nacht.
Ik heb aan de vorige eigenaresse gevraagd en ze zegt inderdaad dat beide honden niet alleen konden zijn als ze zonder elkaar waren
En na bijna 5 weken loopt hij nog geregeld achter ons aan bijv. naar boven of wc. ik sluit vaak de deur, maar als ik buiten ben dan is hij buiten en als hij binnen is dan is hij binnen. hij neemt niet zijn rust.

Ze zijn verder bijna nooit alleen (dus ook niet samen)
Hij heeft vorige keer dat hij alleen alleen was een varkensoor gehad en deze eet hij gewoon op. hij is dan ook niet bezig met dat wij weg zijn. Pas als hij op is gaat hij huilen
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Oei, dat is inderdaad een lastige.
Ted raakte toen we hem nog niet lang hadden erg in paniek als we weggingen, al was het maar tien minuutjes, en hij heeft ook een terugval gehad na onze verhuizing (ondanks dat we Jazzy er inmiddels bij hadden en zij uitermate relaxed is tijdens onze afwezigheid). Onrustig rondrennen, hijgen, piepen, en bovenal enorm huilen, blaffen en janken.
Wat allereerst belangrijk bleek is dat hij zich volledig op zijn gemak moest voelen in de omgeving. Dat kost vooral tijd. Als eerste stap heb ik mijn moeder gevraagd om een aantal keer hier in huis op te passen als mijn vriend en ik beiden het huis verlieten. Zonder dat Ted direct alleen was zag hij ons weggaan en weer terugkomen (in het begin maakte zelfs dit hem onrustig, maar het werd al gauw beter). Vervolgens hebben we het alleen zijn in hele kleine stapjes opgebouwd, beginnend met 5 minuutjes. Een cruciale factor voor Ted is dat hij niet de vrijheid heeft om angstig rond te lopen en door het raam te kijken waar we zijn. Op die manier fokt hij zichzelf erg op. Wat wél enorm helpt is hem in de hal bij de voordeur zetten, dus in een kleine afgesloten ruimte waar hij me de deur uit ziet stappen en weer binnen ziet komen. Verder zet ik altijd de radio aan en heb ik een vast ritueeltje bij het weggaan (ze krijgen altijd een koekje, ik zeg iets als 'goed op het huis passen hè?', etc). Inmiddels kan hij prima halve dagen alleen zijn zonder één piepje, ook zonder Jazzy erbij.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Als ik het zo lees denk ik dat hij voornamelijk meer tijd nodig heeft om aan de nieuwe situatie te wennen. Ik zou dus tijdelijk voorkomen dat hij alleen moet zijn, totdat je ziet dat hij wel uit zichzelf zijn rust pakt en niet meer zo aan jullie hangt. Misschien helpt het om hem een tijdje een rustgevend supplement door zijn voer te geven, bijvoorbeeld iets als Groene Os rust compositum?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien kan je allemaal pakketjes maken voor hem? Als hij tenminste geen karton eet :wink: Dat doe ik voor Mika ook. En mocht je rond etenstijd gaan kan je ook zijn eten erbij betrekken.
Ik strooi bijvoorbeeld Mika haar ontbijt door heel de woonkamer, leg er een hoefje bij ergens, beetje ontbijt in een wc-rol verpakt, nog wat in een doosje en in een antischrokbak. Eventueel nog iets extra's te knagen. Een kong of andersoortige voerbal kan ook nog helpen. Ik heb een rubberen 'bal' (kop van een varken'), die maakt niet zo'n herrie als de standaard voerbal.

Zo is hij lekker bezig en heeft niet door dat je weg bent, tenminste dat denk ik aangezien hij wel zijn oor op eet. Dan zou je het kunnen opbouwen door in het begin weer terug te komen voor alles op is en dat steeds meer uit te bouwen.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik zou het aanpakken zoals je dat zou doen in het geval Dana er niet was. Hele kleine stapjes.
Dana aanlijnen, naar buiten lopen en meteen weer naar binnen gaan en zo opbouwen tot je met Dana een paar minuten weg kan blijven en dan zo verder.
Effe de tuin in met Dana terwijl Dino binnen zit of Dana mee naar boven en Dino beneden.
Ik zou voorlopig wel vermijden dat ie lang alleen moet zijn zonder haar.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hoe reageert hij als er wel een andere persoon in huis is, maar Dana weg is?
Misschien is dat een goede tussenstap om te oefenen.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Lastig, Mahru heeft Jura ook nodig anders blijft ze op haar wachten. Met de operatie ook de hele dag voor het raam gezeten...
Wij brengen haar dus naar oppas met andere hond als het zo uitkomt, dan gaat het beter en pakt ze ook wat slaap.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dat is echt niet fijn. ik heb die fout bij lola gemaakt. kon perfect alleen blijven dacht ik... tot ik sam een keer alleen mee nam.

bij haar is het goedgekomen door echt weer vanaf nul op te bouwen
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Dino is nog niet zo lang bij jullie toch? Misschien dat het nog beter wordt over tijd. Je zou kunnen beginnen met opbouwen zoals je dat bij een puppy ook doet. Dan denk ik als eerste aan regelmatig de kamer uit gaan, even naar het toilet of boven de was opruimen of dat soort dingen. Dat doe je nu natuurlijk ook al, maar ik neem aan dat je Dana dan in de kamer laat. Die zou je dan nu even mee kunnen nemen, zodat ie went aan even echt alleen zijn zonder Dana. En het van daaruit weer langzaam uitbouwen? Dat je ff Dana buiten laat plassen en hem niet meeneemt, heel kort, zoiets?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Soms dan wil het wel eens helpen als ze in een kleinere ruimte zoals hal of bij/keuken opgesloten worden.
Kan ook wel iets van dwingen achter zitten en niet zozeer verlatingsangst.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Kan hij wel alleen in de auto blijven voor de keren dat je met Dana ergens na toe moet en het weer het toe laat?
Bij ons kan Pepe heel moeilijk alleen of samen met Sam thuis blijven. Of we hem het hele huis of een enkele kamer geven maakt niet uit, hij loopt alleen maar rond te drentelen en te keffen. Als hij alleen in de auto moet wachten, dan is dat geen enkel probleem. Hij gaat heel rustig zitten kijken of ligt gewoon te slapen als je weer bij de auto komt. Hij is ook een herplaatser en met Jelka, onze vorige herplaatser was het het zelfde verhaal. Niet thuis kunnen blijven maar in de auto wachten, geen probleem. Nu het zomer is, heeft hij soms pech als we weg moeten maar anders rijdt hij gewoon altijd mee.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Judith
Zeer actief

@ Paisley, dat heb ik nog niet echt uitgeprobeerd, is ook een optie inderdaad.

@ BP, ik zou hem in de gang kunnen doen, dan kan hij naar buiten kijken via de voordeur (en dan ziet hij ons ook terugkomen).
Ik heb het filmpje helemaal bekeken en hij rent ook meerdere malen naar de deur om daar doorheen te kijken, er zitten gordijnen voor ivm de warmte en daar probeert hij echt doorheen te wurmen. Vervolgens gaat hij heen en weer lopen en echt als een wolf huilen.

@ Mijke, klopt Dino is nu 5 weken bij ons. Hij loopt ook nog behoorlijk achter ons aan, ik negeer dat en doe gewoon alsof hij lucht is en doe dan ook geregeld deuren dicht. Maar we hebben een best wel open huis en kan dus niet overal deuren dicht doen. Hij kan best wel aandacht vragen, dat zijn we nu ook terug aan het dringen, gewoon leren dat hij niet alles hoeft te zien en wij ook gewoon een leven hebben naar hem. De vorige baas gaf ook aan dat beide honden niet alleen konden blijven zonder elkaar...
Samen alleen is het geen probleem, dan kunnen ze gerust 3 uurtjes alleen zijn en liggen ze beide te slapen.
En ik vind het bijzonder dat hij helemaal geen probleem heeft als Dana de hele nacht boven slaapt (en wij dus ook).

Ik ben nu met Dana een paar keer gewoon de voordeur uit en dan aan de overkant van de straat (=25 meter) laten plassen en weer terug.

De vorige keer dat hij begon te janken en ik dus 2 uur weg was (want wist ik veel dat hij niet alleen alleen kon zijn) gaf de buurvrouw wel aan dat hij gejankt had maar wel na een tijd opgehouden was. Ergens zegt hij dan dus van nou ze komen niet terug, jammer dan dan ga ik wel slapen.
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Nox vond het in het begin ook niks wanneer ik alleen met Fenja wegging. Ongeacht hoe moe hij was, werd hij toch onrustig. Ik ben gewoon tig keer per dag met Fenja naar buiten gelopen. Nu was dat wel makkelijk want die ging gewoon los mee. Maar alleen ff de voortuin in en terug, of even naar de vuilnisbak enz. Fenja had telkens wel zoiets van huh :denken: :D Op een gegeven moment werd het voor Nox niet meer moeilijk dat we weggingen.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Judith
Zeer actief

Re: Niet alleen kunnen zijn zonder andere hond *update...

Eergister sprak ik de buurvrouw en die gaf aan dat ze hem vaker had horen huilen :ugh: . Hij is niet meer alleen geweest zonder Dana.
Dus hebben we gister gefilmd en helaas nu kan hij helemaal niet meer alleen zijn. Hij zet het na binnen 5 minuten al op een gillen...
Ik heb aan de vorige eigenaresse gevraagd hoelang hij alleen kon zijn met een ander hond zij gaf aan 8 uur! (is niet mijn idee omdat te doen maar dat terzijde).
Er zit dus helemaal geen progressie in, het gaat alleen maar slechter...
We hebben gister de bench weer tevoorschijn getoverd. Daar heeft hij vannacht in geslapen. Bij de vorige eigenaresse had hij ook een bench, maar hij sliep eigenlijk altijd los.

Vandaag al meerdere keren hem in de bench gedaan en wat lekkers gegeven en deurtje dicht. Net even gauw een boodschapje gedaan (20 minuten) en gefilmd. Hij gilt niet, maar geeft wel piepjes, hij blijft verder wel rustig. Hij probeert dus niet de bench te verbouwen.

Ik ben nu al de halve dag van de voordeur naar de achterdeur aan het lopen, ook omdat hij nog steeds veel achter ons aanloopt. Ook via de achterdeur eruit en via de voordeur er weer in. Je ziet ze echt kijken van baas wat ben je in hemels naam aan het doen...

Ik vind dit best wel lastig, we zijn expres de eerste 2,5 week om en om thuis geweest. In eerste instantie (hij is 4x gefilmd) is hij variërend van 10 minuten tot 1,5 uur alleen thuis geweest en dat ging prima, hij ging lekker liggen slapen op de bank en vond het wel best.
Nadat hij alleen is geweest zonder Dana is het allemaal begonnen.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat onwijs vervelend zeg. Ik denk dat je goed bezig bent moet oefenen en hopelijk gaat het snel weer beter.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ontzettend balen, blijkbaar heeft hij een enorme terugval sinds hij echt alleen geweest is. Zijn vertrouwen is flink gedaald en het zal weer tijd nodig hebben.

Wat ik met 'volgers' doe is dat ik het in eerste instantie toesta, gewoon omdat het vertrouwen allemaal nog moet groeien en het allemaal zo onbekend en ingrijpend is voor de hond. Op een gegeven moment (en dat moment bepaal ik op gevoel) ga ik, als het volgen niet afneemt en de hond het met te onrustige energie doet, het minder nodig/aantrekkelijk maken om me te volgen. In eerste instantie door rondjes door het huis te lopen, net zo lang tot de hond denkt ''Jemig mens, wat vermoeiend dit'' en ergens gaat liggen. Dan ga ik weer over tot de orde van de dag. Elke keer dat de hond toch weer onrustig volgt ga ik weer net zo lang rondlopen tot de hond het zat is en gaat liggen.
Ook ging ik uiteindelijk 'door' de hond heen lopen als hij dan toevallig in de weg stond op mijn rondjes en als snel werd dan duidelijk dat als ik rondloop het toch echt wel prettiger/rustiger/relaxter is om gewoon lekker te blijven liggen waar je lag.

Vooral bij Mister is héél duidelijk het verschil te zien dat ik dit wel met hem geoefend heb en mijn man niet: bij mij is hij rustig (geen gepiep, geen gefluit, geen gedrentel) en blijft hij ook gewoon slapen als ik opsta/rondloop (ook geen onrust over dat hij mij niet zo 'mogen' volgen) en bij man 'moet' Mister continu achter hem aanlopen en zodra dat even niet kan wordt hij heel erg onrustig (dat drentelen, piepen en fluiten wat hij bij mij dus niet doet). Eén en al onrust.

Je kunt trouwens ook de hond gewoon laten weten dat je wil dat hij gaat liggen door een commando te geven en dat pas ik ook toe, maar ik combineer dat met bovengenoemde manier.
Judith
Zeer actief

Zamunda schreef:Ontzettend balen, blijkbaar heeft hij een enorme terugval sinds hij echt alleen geweest is. Zijn vertrouwen is flink gedaald en het zal weer tijd nodig hebben.

Wat ik met 'volgers' doe is dat ik het in eerste instantie toesta, gewoon omdat het vertrouwen allemaal nog moet groeien en het allemaal zo onbekend en ingrijpend is voor de hond. Op een gegeven moment (en dat moment bepaal ik op gevoel) ga ik, als het volgen niet afneemt en de hond het met te onrustige energie doet, het minder nodig/aantrekkelijk maken om me te volgen. In eerste instantie door rondjes door het huis te lopen, net zo lang tot de hond denkt ''Jemig mens, wat vermoeiend dit'' en ergens gaat liggen. Dan ga ik weer over tot de orde van de dag. Elke keer dat de hond toch weer onrustig volgt ga ik weer net zo lang rondlopen tot de hond het zat is en gaat liggen.
Ook ging ik uiteindelijk 'door' de hond heen lopen als hij dan toevallig in de weg stond op mijn rondjes en als snel werd dan duidelijk dat als ik rondloop het toch echt wel prettiger/rustiger/relaxter is om gewoon lekker te blijven liggen waar je lag.

Vooral bij Mister is héél duidelijk het verschil te zien dat ik dit wel met hem geoefend heb en mijn man niet: bij mij is hij rustig (geen gepiep, geen gefluit, geen gedrentel) en blijft hij ook gewoon slapen als ik opsta/rondloop (ook geen onrust over dat hij mij niet zo 'mogen' volgen) en bij man 'moet' Mister continu achter hem aanlopen en zodra dat even niet kan wordt hij heel erg onrustig (dat drentelen, piepen en fluiten wat hij bij mij dus niet doet). Eén en al onrust.

Je kunt trouwens ook de hond gewoon laten weten dat je wil dat hij gaat liggen door een commando te geven en dat pas ik ook toe, maar ik combineer dat met bovengenoemde manier.
Dankje!
Ik ben ook al een paar dagen van alles aan het doen, om maar op te staan en heen en weer lopen (helaas wel met mijn scriptie bezig dus het moet niet te afleidend zijn haha). Dit heb ik toen ook bij Dana en Dux toegepast. Dat het op een gegeven moment zeer vervelend wordt voor een hond en dat ze denken van wat ben je aan het doen. Ook er door heenlopen doe ik, ik vind het niet nodig dat hij mij achtervolgd en doe ook geen boeiende dingen.

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van vertrouwen is en dat hij gewoon moet leren dat het ook ok is als we er niet zijn
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Judith schreef:Dankje!
Ik ben ook al een paar dagen van alles aan het doen, om maar op te staan en heen en weer lopen (helaas wel met mijn scriptie bezig dus het moet niet te afleidend zijn haha). Dit heb ik toen ook bij Dana en Dux toegepast. Dat het op een gegeven moment zeer vervelend wordt voor een hond en dat ze denken van wat ben je aan het doen. Ook er door heenlopen doe ik, ik vind het niet nodig dat hij mij achtervolgd en doe ook geen boeiende dingen.

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van vertrouwen is en dat hij gewoon moet leren dat het ook ok is als we er niet zijn
En ga je net zo lang door tot hij ergens gaat liggen? Het kost in het begin soms veel tijd, later ziet de hond bij de eerste draai het patroon al en gaat maar weer liggen.

Het kan ook zijn dat hij er überhaupt nog niet klaar voor is, ik begin er altijd pas mee als de hond al wel enig rust in zijn kop en lijf heeft (omdat ik het idee heb dat het voor die tijd nog niet zoveel zin heeft).
Judith
Zeer actief

Zamunda schreef:
Judith schreef:Dankje!

En ga je net zo lang door tot hij ergens gaat liggen? Het kost in het begin soms veel tijd, later ziet de hond bij de eerste draai het patroon al en gaat maar weer liggen.

Het kan ook zijn dat hij er überhaupt nog niet klaar voor is, ik begin er altijd pas mee als de hond al wel enig rust in zijn kop en lijf heeft (omdat ik het idee heb dat het voor die tijd nog niet zoveel zin heeft).
Het lijkt wel alsof hij de eerste 2/3 weken er totaaal geen moeite mee had dat hij ergens nieuw was, hij kon alleen zijn, ging lekker op zijn gemak liggen op de bank of in de mand. Hij liep wel achter ons aan maar dat vond ik ook logisch, want ja het is ene nieuw huis en nieuwe mensen.
Nu is hij onrustig, staat steeds op, kan dus ineens niet meer alleen zijn, is naar mijn gevoel ook waakser geworden.
Het lijkt bijna alsof hij daar zoveel alleen was dat het hem niet meer boeide, wij zijn beide om en om thuis (ik werk in de ochtend ne mijn man in de avond). Ik denk dat ze gemiddeld max 4 uur in de week alleen zijn, dus verspreid over 7 dagen. dat hij nu zoveel aandacht heeft dat op het moment dat we weg gaan het ineens heel spannend is, want jullie zijn er altijd.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Maar begrijp ik het nu goed dat hij ook huilt als hij samen met Dana is?

Ik heb hier ook een huilebalk, het maakt daarbij niet uit of hij alleen is om met de twee andere honden. Als ik weg ben, gaat Sam huilen. Gelukkig houdt hij het niet heel lang vol (begreep ik van mijn buren) maar het is natuurlijk wel heel sneu. Wat hier wel wat helpt is de radio aanzetten. Niet keihard of zo, maar zo dat het niet helemaal stil is.

Ondanks opbouwen/trainen is het het bij Sam niet gelukt om het huilen helemaal te voorkomen, helaas. Ik zorg er dan ook voor dat hij zo min mogelijk zonder mij of mijn vriend thuis is.
Het gekke is trouwens wel dat hij niet overstuur raakt als hij even alleen is geweest. Als ik thuis kom is hij eigenlijk 'gewoon'. Niet euforisch blij of zo.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Is hij niet ergens bang voor?
Apple heeft gradaties van achter mij aanlopen. Als alles oké is volgt ze me wel maar niet zo snel en onrustig. Als ze echter bang is voor een geluid (de vaatwasser bijvoorbeeld :Q:) dan zit ze echt met stroop aan mijn derriere geplakt.
Het geeft voor haar dan eigenlijk alleen nog maar meer onrust als ik haar dan steeds aanspreek en rem daarin. Soms zet ik haar dan gewoon even buiten, dan heeft ze afleiding, niet meer het enge geluid ook en hoef ik niet geïrriteerd te raken van het 'stalken'.
Ondanks dat kan ze overigens altijd prima alleen zijn. Bij haar staat dat wel redelijk los van elkaar.

Wel balen hoor dat het lastig gaat :ugh:
Judith
Zeer actief

Re: Niet alleen kunnen zijn zonder andere hond *filmpjes

Ik heb even de fimpjes van de opnames op geknipt en geupload om het verschil te zien.

Dit is filmpje 1, is op 30 april gefilmd. Dino gaat naar een paar minuten (hier is een stukje afgeknipt) op de bank liggen en komt daar pas vanaf op het moment dat wij naar binnen stappen.

https://youtu.be/dGsIVo9ZI3k

Dit is eergisteren (2-6) gefilmd (ook hier in is geknipt, dit is na ongeveer 10 minuten heen en weer lopen, steeds naar het raam enz.). Hij zet het op een huilen en onrust....
https://youtu.be/F-r8JryZC98

Edit: beide filmpjes is Dana aanwezig in huis.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Re: Niet alleen kunnen zijn (zonder andere hond) *filmpjes

Ongelezen bericht door Rami »

Hmm, ik zie vooral onrust/verveling bij het tweede filmpje. Als mijn Sam huilt, veroert hij zich niet maar ligt op de bank of onder de tafel te huilen. Dat heen en weer drentelen doet hij helemaal niet.
Zou het verveling kunnen zijn, is hij flink moe gemaakt voordat je weg ging? Niet allen fysiek maar ook mentaal?
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Bij Spikey hielp het om zijn vrijheid te beperken dus in de bench. Daar werd hij rustig in het begin had is zelfs een speciale hoes om de bench langzaam hebben we toen zijn ruimte groter gemaakt. Eerst hoes er af en later deurtje open alleen in de gang nog later bench weg en nu ook niet meer alleen maar in de gang.

Vaak is het onrust die ze zelf opwekken door heen en weer te lopen ze fokken zichzelf steeds verder op.
Afbeelding
gevni havanezers
Judith
Zeer actief

blacky schreef:Bij Spikey hielp het om zijn vrijheid te beperken dus in de bench. Daar werd hij rustig in het begin had is zelfs een speciale hoes om de bench langzaam hebben we toen zijn ruimte groter gemaakt. Eerst hoes er af en later deurtje open alleen in de gang nog later bench weg en nu ook niet meer alleen maar in de gang.

Vaak is het onrust die ze zelf opwekken door heen en weer te lopen ze fokken zichzelf steeds verder op.
We hebben hem inmiddels ook in de bench, maar ook daar is hij aan het piepen/blaffen. Alleen hij huilt niet in de bench
Afbeelding
Judith
Zeer actief

En om het kompleet te maken kan hij ook niet meer alleen beneden zijn als er iemand weggaat.
Ik moest vanmorgen werken en mijn man lag nog in bed. Hij heeft de boel bij elkaar gegild toen ik de deur uit ging. Hij zat in de bench...
Ik word hier niet heel blij van
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje, wat raar dat dit zo opbouwt. Daar word je niet blij van inderdaad, en is niet wat je je voorgesteld had.
Wat heb je vanochtend zelf gedaan toe het gebeurde? Ik denk dat ik in dit geval toch even heel erg boos geworden zou zijn. Hij mag wel weten dat iets dergelijks écht niet gewaardeerd wordt lijkt me.
Judith
Zeer actief

LongFields schreef:Jeetje, wat raar dat dit zo opbouwt. Daar word je niet blij van inderdaad, en is niet wat je je voorgesteld had.
Wat heb je vanochtend zelf gedaan toe het gebeurde? Ik denk dat ik in dit geval toch even heel erg boos geworden zou zijn. Hij mag wel weten dat iets dergelijks écht niet gewaardeerd wordt lijkt me.
Ivo is ook boos geworden, maar heeft hem wel uit zijn bench gelaten... (dat vind ik dan weer niet zo slim)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”