Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechthonden bijten man dood voor camera
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Vechthonden bijten man dood voor camera
Dát zeg ik ook niet.
Ik snap dat dit gebeuren kan, hoe erg ook.
Ik snap de reacties níét van mensen die het eigenlijk wel prima vinden. Die totaal geen medelijden hebben met de doodgebeten man. Dat hij niet zo stom moest zijn, punt.
Díé reacties vallen bij mij verkeerd.
Ik snap de reacties níét van mensen die het eigenlijk wel prima vinden. Die totaal geen medelijden hebben met de doodgebeten man. Dat hij niet zo stom moest zijn, punt.

-
- Zeer actief
ja dat kan best 1 de man is crimineelHabibi schreef:Dát zeg ik ook niet.
2 de man had daar niet moeten zijn
3 de man kwam daar ongeoorloofd wat halen,
4 hij heeft t verprutst
5 hij heeft er nu geen erg meer in...... RIP
6 hij zal t nooit meer iemand anders aan doen
7 ja t is best sneu, maar hij had er niet voor hoeven kiezen
8In dat land weet je dat de beveiliging waarschijnlijk kaken en poten heeft, huiswerk doen om heel te blijven
9 de ontzetting is waarschijnlijk dat de honden het hebben gedaan, was het de eigenaar van het huis geweest met een geweer waren de reacties denk ik iets anders geweest
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Cleva schreef:Nou, inderdaad. En je hond op andermans grond laten lopen is geen "onbenulligheidje". Dat hek staat daar niet om tussen de spijlen door te gaan zitten kutten. De functie van een hek is dat je er dan achter blijft.toots schreef:Yep.Habibi schreef:Hmmm.
Dus als Toots door een onbenulligheidje of vrolijke actie tussen een paar spijlen van een hek doorglipt, en daar in de bek van dit soort honden loopt, vind je het ook je eigen schuld? En had je maar niet zo stom moeten zijn?
Ik zou mezelf dan wel voor de kop kunnen slaan.
....
Ik zou het dus vooral mezelf kwalijk nemen.
Idd. En die honden zitten er ook niet omdat ze zitten te wachten op ongewenst bezoek

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
'Oh maar ja, hij heeft er nu toch geen erg meer inS@ndr@ schreef:ja dat kan best 1 de man is crimineelHabibi schreef:Dát zeg ik ook niet.
2 de man had daar niet moeten zijn
3 de man kwam daar ongeoorloofd wat halen,
4 hij heeft t verprutst
5 hij heeft er nu geen erg meer in...... RIP
6 hij zal t nooit meer iemand anders aan doen
7 ja t is best sneu, maar hij had er niet voor hoeven kiezen
8In dat land weet je dat de beveiliging waarschijnlijk kaken en poten heeft, huiswerk doen om heel te blijven
9 de ontzetting is waarschijnlijk dat de honden het hebben gedaan, was het de eigenaar van het huis geweest met een geweer waren de reacties denk ik iets anders geweest

Met zo'n excuus kan je een ieder natuurlijk van het leven beroven.. Heel erg vage redenatie.
Ik vraag me af of je ook zo denkt als een van jouw familieleden of vrienden om wat voor reden dan ook het boevenpad op gaat? Geen leuke gedachte, maar is het dan ook eigen schuld dikke bult?
-
- Zeer actief
die wonen allemaal in Nederland dus dan is er een kans dat ze opgepakt worden en ja eigen schuld dikke bult...... als je iets doet wat niet mag dan kun je gepakt worden.....
de nabestaande van die inbreker kan ik best sympathie voor opbrengen hoor....die zullen er langer en meer problemen mee hebben ... t is ook iemands kind he
de nabestaande van die inbreker kan ik best sympathie voor opbrengen hoor....die zullen er langer en meer problemen mee hebben ... t is ook iemands kind he
-
- Zeer actief
Nee ik heb het over vermoord worden tijdens een inbraak, is dat dan ook eigen schuld dikke bult, als het iemand is die je kent? En ach, hij heeft zelf een slechte keuze gemaakt en merkt er nu zelf toch niks meer van? (jouw redenatie)S@ndr@ schreef:die wonen allemaal in Nederland dus dan is er een kans dat ze opgepakt worden en ja eigen schuld dikke bult...... als je iets doet wat niet mag dan kun je gepakt worden.....
-
- Zeer actief
Ja, als een kenneis van mij inbreekt en hij word neergeschoten of op andere manier vermoord( desnoods door honden, dan is het zijn eigen schuld.... gewoon wel ja- hij had daar niet moeten zijn. puntBrindlecardi schreef:Nee ik heb het over vermoord worden tijdens een inbraak, is dat dan ook eigen schuld dikke bult, als het iemand is die je kent? En ach, hij heeft zelf een slechte keuze gemaakt en merkt er nu zelf toch niks meer van? (jouw redenatie)S@ndr@ schreef:die wonen allemaal in Nederland dus dan is er een kans dat ze opgepakt worden en ja eigen schuld dikke bult...... als je iets doet wat niet mag dan kun je gepakt worden.....
-
- Zeer actief
Verdiende loon? Had hij maar niet zo stom moeten zijn?S@ndr@ schreef:Ja, als een kenneis van mij inbreekt en hij word neergeschten of op andere manier vermoord, dan is het zijn eigen schuld.... gewoon wel jaBrindlecardi schreef:Nee ik heb het over vermoord worden tijdens een inbraak, is dat dan ook eigen schuld dikke bult, als het iemand is die je kent? En ach, hij heeft zelf een slechte keuze gemaakt en merkt er nu zelf toch niks meer van? (jouw redenatie)S@ndr@ schreef:die wonen allemaal in Nederland dus dan is er een kans dat ze opgepakt worden en ja eigen schuld dikke bult...... als je iets doet wat niet mag dan kun je gepakt worden.....
-
- Zeer actief
Goh..... ja toch echt wel, .. ja als je als crimineel door t leven gaat is dat t risico ja...... en domme criminelen doen het nu eenmaal vaker niet zo goedBrindlecardi schreef:Verdiende loon? Had hij maar niet zo stom moeten zijn?S@ndr@ schreef:Ja, als een kenneis van mij inbreekt en hij word neergeschten of op andere manier vermoord, dan is het zijn eigen schuld.... gewoon wel jaBrindlecardi schreef:Nee ik heb het over vermoord worden tijdens een inbraak, is dat dan ook eigen schuld dikke bult, als het iemand is die je kent? En ach, hij heeft zelf een slechte keuze gemaakt en merkt er nu zelf toch niks meer van? (jouw redenatie)S@ndr@ schreef:die wonen allemaal in Nederland dus dan is er een kans dat ze opgepakt worden en ja eigen schuld dikke bult...... als je iets doet wat niet mag dan kun je gepakt worden.....
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Ergens ben ik er wel mee eens dat het zijn eigen schuld is. Moet je je maar niet ongenodigd op andermans terrein bevinden.
Maar wat de honden deden kan in mijn ogen ook niet. Beetje dubbel gevoel

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof dat zwarte meneer , Afrika en arm wel een rol speelt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

tja...ik hoop ook maar dat nooit iemand denkt ons huis zomaar binnen te komen,er hangen hier tig waarschuwingsbordjes, heb je daar scheit aan en je wil onze spullen jatten dan heb je maar gewoon pech,inderdaad risico van het vak dan maar...Brindlecardi schreef:Verdiende loon? Had hij maar niet zo stom moeten zijn?S@ndr@ schreef:Ja, als een kenneis van mij inbreekt en hij word neergeschten of op andere manier vermoord, dan is het zijn eigen schuld.... gewoon wel jaBrindlecardi schreef:Nee ik heb het over vermoord worden tijdens een inbraak, is dat dan ook eigen schuld dikke bult, als het iemand is die je kent? En ach, hij heeft zelf een slechte keuze gemaakt en merkt er nu zelf toch niks meer van? (jouw redenatie)S@ndr@ schreef:die wonen allemaal in Nederland dus dan is er een kans dat ze opgepakt worden en ja eigen schuld dikke bult...... als je iets doet wat niet mag dan kun je gepakt worden.....
-
- Zeer actief
tja, maar dat is het grootste percentage daar, en ze lopen niet allemaal te jatmozen het is en blijft een keuzebouvierpoedel schreef:Geloof dat zwarte meneer , Afrika en arm wel een rol speelt.
-
- Zeer actief
Dus dan laat je de honden lekker hun ding doen, maak je een filmpje en schrob je de vloer schoon aan het eind. Op naar de volgende sukkel die langs komt?Kimmie schreef:tja...ik hoop ook maar dat nooit iemand denkt ons huis zomaar binnen te komen,er hangen hier tig waarschuwingsbordjes, heb je daar scheit aan en je wil onze spullen jatten dan heb je maar gewoon pech,inderdaad risico van het vak dan maar...Brindlecardi schreef:Verdiende loon? Had hij maar niet zo stom moeten zijn?S@ndr@ schreef:Ja, als een kenneis van mij inbreekt en hij word neergeschten of op andere manier vermoord, dan is het zijn eigen schuld.... gewoon wel jaBrindlecardi schreef: Nee ik heb het over vermoord worden tijdens een inbraak, is dat dan ook eigen schuld dikke bult, als het iemand is die je kent? En ach, hij heeft zelf een slechte keuze gemaakt en merkt er nu zelf toch niks meer van? (jouw redenatie)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is in mijn ogen volstrekte waanzin dat mensen überhaupt honden hebben die mensen dood bijten als ze de kans krijgen. Elke randdebiel kan dus van zijn of haar omheinde tuin een mensenmoordpit maken. Volslagen idioot dat die optie er is. We mogen geen tijgers, apen of beren omdat de veiligheid dan in geding komt maar we mogen wel een paar mensagressieve pitbulls achter een hek zetten die zodra een onverlaat over dat hek gaat mensen gaan verscheuren? Zal je gebeuren dat je demente oma of gehandicapte kind daar effe zijn bal wil halen of zich een tuindeur vergist....
Ik vind het van de zotte dat je dit wil en laat gebeuren. Ik moet er werkelijk niet aan denken om een groep dieren te bezitten die liefst mensen af slacht.
Ik vind het van de zotte dat je dit wil en laat gebeuren. Ik moet er werkelijk niet aan denken om een groep dieren te bezitten die liefst mensen af slacht.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Verder vind ik een verwarde of verslaafde inbreker totaal niet gelijk aan een psychopaat die je keel door komt snijden. Genoeg mensen die wel eens een verkeerde keuze hebben gemaakt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Cinnepin schreef:Ergens ben ik er wel mee eens dat het zijn eigen schuld is. Moet je je maar niet ongenodigd op andermans terrein bevinden.
Wat hadden ze dan moeten doen, stil in een hoekje gaan liggen terwijl er een indringer zich bevind op hun terrein?
Of hadden ze de man alleen moeten verwonden zodat hij de rest van zijn leven verminkt door het leven kon, want dat is natuurlijk minder erg dan moord?
Die honden deden wat ze moesten doen, het erf bewaken.
-
- Zeer actief
dat moet je in Nederland ook niet willen... daar kan het t verschil maken tussen niet meer wakker worden of wel- Nederlands maatstaven passen daar niet.
-
- Zeer actief
Dus een paar bijtwonden is erger dan dood zijn?toots schreef:Cinnepin schreef:Ergens ben ik er wel mee eens dat het zijn eigen schuld is. Moet je je maar niet ongenodigd op andermans terrein bevinden.
Wat hadden ze dan moeten doen, stil in een hoekje gaan liggen terwijl er een indringer zich bevind op hun terrein?
Of hadden ze de man alleen moeten verwonden zodat hij de rest van zijn leven verminkt door het leven kon, want dat is natuurlijk minder erg dan moord?
Die honden deden wat ze moesten doen, het erf bewaken.

Ik val nog net niet van mijn stoel van verbazing wat ik lees van sommigen

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:dat moet je in Nederland ook niet willen... daar kan het t verschil maken tussen niet meer wakker worden of wel- Nederlands maatstaven passen daar niet.
Idd.
Maar ook hier zijn er mensen die waakhonden hebben rondlopen op hun erf.
Vaak met bijbehorende waarschuwingsborden. Vaak kiest een inbreker dan wel een andere deur

Maargoed het zou dus theoretisch hier ook kunnen gebeuren en ook dan ben ik van mening dat als zo iets gebeurd een inbreker zelf het risico neemt.
wat een rare conclusies trek jij toch...valt mij wel vaker op..Brindlecardi schreef: Dus dan laat je de honden lekker hun ding doen, maak je een filmpje en schrob je de vloer schoon aan het eind. Op naar de volgende sukkel die langs komt?
maar nee ,ik zal er geen filmpjes van maken als er iets gebeurd,en nee ik zal niet iets online zetten....

en ik zou mijn honden heus van een inbreker afhalen,mits ik thuis ben,maar meestal is het zo dat een inbreker inbreekt als de eigenaar van huis is...

enne inbrekers zijn niet altijd de leukste thuis hoor,bij kennissen is laatst ingebroken, de heren hadden buiten het huis leeg gehaald,de koelkast leeg gevroten en de grond onder gescheten ook een hakbijl klaar liggen voor als je per ongeluk als huis eigenaar thuis gekomen was...

zijn niet zulke schatteboutjes,en nee ik blief geen inbrekers of paarden snijers hier op het erf,daarom waakhonden ,ik ben heel vaak alleen thuis ,en vind het een heel erg veilig idee

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Volgens mij kan het alle kanten op.Nanna schreef:dat kan twee kanten op. Je hebt honden die moord en brand schreeuwen en als het effe meezit ook nog wel aan een beentje of armpje gaan staan rukken. Dan vind ik dat helemaal geoorloofd.toots schreef: Die honden deden wat ze moesten doen, het erf bewaken.
Maar een paar lijers die je nog even dood maken als je al lang en breed stil op de grond ligt? Te debiel voor woorden.![]()
Ik kan ook niet wachten tot dat soort honden in NL zwaar aan banden gelegd gaat worden.
Maar dat kan met een inbreker ook, dat weet je nooit hė of ze alleen wat spullen mee komen nemen of ze ook nog wat anders in de zin hebben.
Je hebt gewoon niks te zoeken op andermans erf. En dan hoef je het nog niet de dood te bekopen alleen als het door omstandigheden in dit geval door honden zo loopt is dat een risico die zo iemand over zichzelf heeft afgeroepen.
Het gezellig gaan staan filmen vind ik iets heel anders.
-
- Zeer actief
Als je even naar je eigen bericht kijkt, trek ik niet zo'n rare conclusie hoor.Kimmie schreef:wat een rare conclusies trek jij toch...valt mij wel vaker op..Brindlecardi schreef: Dus dan laat je de honden lekker hun ding doen, maak je een filmpje en schrob je de vloer schoon aan het eind. Op naar de volgende sukkel die langs komt?
maar nee ,ik zal er geen filmpjes van maken als er iets gebeurd,en nee ik zal niet iets online zetten....![]()
en ik zou mijn honden heus van een inbreker afhalen,mits ik thuis ben,maar meestal is het zo dat een inbreker inbreekt als de eigenaar van huis is...![]()
enne inbrekers zijn niet altijd de leukste thuis hoor,bij kennissen is laatst ingebroken, de heren hadden buiten het huis leeg gehaald,de koelkast leeg gevroten en de grond onder gescheten ook een hakbijl klaar liggen voor als je per ongeluk als huis eigenaar thuis gekomen was...![]()
zijn niet zulke schatteboutjes,en nee ik blief geen inbrekers of paarden snijers hier op het erf,daarom waakhonden ,ik ben heel vaak alleen thuis ,en vind het een heel erg veilig idee
Ik geloof er trouwens ook niet zo veel van dat als je zoveel mega joekels hebt het ook maar iets uit zou maken of je er wel of niet bij bent.
Ik zou dus ook nooit zoveel van dit soort honden samen houden. Als het erop aan komt kan je nooit controle houden en leg je het af tegen zoveel kg hond met een flink waakinstinct en drang om daar zelf naar te handelen. (je zegt zelf ook al dat je hoopt dat nooit iemand het in zijn hoofd haalt om in te breken, dat zegt ook wel wat).
Dat inbrekers niet altijd leuk zijn ben ik natuurlijk met je eens.
Maar is een koelkast leeg eten nou echt zo verschrikkelijk?

- -tycho
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dit soort honden voor je veiligheid is om meer redenen niet handig.
Je zal een epileptische aanval krijgen en de honden vinden dat je nu wel heel raar doet en dood mag.
Je zal om een andere reden hulp nodig hebben maar de honden verbieden vreemden in je huis.
Je kan sowieso niemand meer ontvangen als je honden besluiten daar geen zin in te hebben.
Ik zie meer nadelen dan voordelen. Koop maar gewoon een alarminstallatie dat vreet ook nog eens minder geld.
Of je nu in Nederland woont of niet, ik wil geen hond in huis die sterker is dan ik.
Je zal een epileptische aanval krijgen en de honden vinden dat je nu wel heel raar doet en dood mag.
Je zal om een andere reden hulp nodig hebben maar de honden verbieden vreemden in je huis.
Je kan sowieso niemand meer ontvangen als je honden besluiten daar geen zin in te hebben.
Ik zie meer nadelen dan voordelen. Koop maar gewoon een alarminstallatie dat vreet ook nog eens minder geld.
Of je nu in Nederland woont of niet, ik wil geen hond in huis die sterker is dan ik.
conclusie is dus,dat je geen roedel honden mag houden zoals je zelf wil,omdat je inbrekers een veilige omgeving moet geven om in te breken??
nah...laat ik daar net anders over denken..
en nee de koelkast is niet erg,wel frappant dat je alleen dát uit de zin haalt,vond de hakbijl wél erg...feit dat jouw kop als eigenaar gespleten wordt door een inbreker omdat je in je eigen huis terug komt,vind jij dan blijkbaar ook weer normaal..
nou ja,geef je adres zou ik zeggen,break in,make my day,ze hebben er bordjes voor
en nee de koelkast is niet erg,wel frappant dat je alleen dát uit de zin haalt,vond de hakbijl wél erg...feit dat jouw kop als eigenaar gespleten wordt door een inbreker omdat je in je eigen huis terug komt,vind jij dan blijkbaar ook weer normaal..
nou ja,geef je adres zou ik zeggen,break in,make my day,ze hebben er bordjes voor

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat zou nog gedaan kunnen zijn om eventueel als bewijs te dienen maar om het online te zetten en te gaan verspreiden is ook te debiel voor woorden. Maar goed je zal er maar een kick krijgentoots schreef:
Het gezellig gaan staan filmen vind ik iets heel anders.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
daar kijk ik helemaal niet meer van op...men post tegenwoordig alles hoe ranziger hoe beter..
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Maar het vervelende is dat je dat dus niet weet als je thuis komt en iemand in je huis aantreft welke van de drie het is.laeken schreef:Verder vind ik een verwarde of verslaafde inbreker totaal niet gelijk aan een psychopaat die je keel door komt snijden. Genoeg mensen die wel eens een verkeerde keuze hebben gemaakt.
Dat geeft nog geen recht om iemand te doden maar dat het voorkomt vanuit schrik en angst kan ik me dan wel weer voorstellen.
Deze honden hadden wat mij betreft niet buiten hoeven te lopen terwijl er niemand thuis was, in huis hadden ze ook de boel kunnen bewaken en daarmee sluit je uit dat iemand die per ongeluk je terrein op komt gebeten of gedood wordt.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Nee, maar ik vind het in z'n algemeenheid niet zo heel verstandig om zo'n groep honden bij elkaar te zetten. Je begint er niks tegen in zo'n geval....Kimmie schreef:conclusie is dus,dat je geen roedel honden mag houden zoals je zelf wil,omdat je inbrekers een veilige omgeving moet geven om in te breken??
Maar je moet uiteraard doen wat je zelf wilt.
De hakbijl stond daar zeg je? Nu begin je ineens over gespleten hoofden enzo, beetje luguber.
Nogmaals, er zijn inbrekers met echt kwade bedoelingen. Ik heb ook niks tegen een reactie uit noodweer.
Maar, het is volgens sommigen allemaal wel oké om een inbreker aan stukjes te laten bijten, want dan moet hij maar niet zo dom zijn, dat vind ik echt ver gaan.
Uh en mijn adres? Doe eens niet zo mal zeg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dat kan je ze ook leren, maar kinderen zijn net als honden geen robotjes.toots schreef:Idd.Cleva schreef:gonnie schreef: Kan ook een bal in terecht komen en dat kinderen dan die bal gaan halen, neem niet aan dat jullie dan vinden dat het de schuld van die kinderen is als ze dood gebeten worden.
Nou, in ieder geval niet de schuld van de eigenaar. Wat is dat toch voor een idioot gewauwel dat je huis ten allen tijden voor anderen beschikbaar moet zijn?
Ga gewoon weg joh.
Al zou ik als honden eigenaar in een geval van spelend kind wel echt alles op alles zetten om te trachten een kind te redden en te bevrijden. Maar dat lukt natuurlijk ook niet altijd.
Als ouder zijnde heb je je kinderen toch bepaalde zaken te leren. O.a dat ze niet op andermans terrein komen. Om diverse redenen.
Ik zie ook vaak genoeg kinderen achter hun bal aan lopen de weg op, zonder te kijken of er wat aan komt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.