Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechthonden bijten man dood voor camera
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vechthonden bijten man dood voor camera
Das mooi bij mij niet. En dat idee hebben mijn honden ook dus komt goed uit. Ik beslis nl wie welkom is en wie niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Crescent schreef:
In mijn commune is iedereen welkom

ook welkom alles mee te nemen wat men dunkt te kunnen verpieren voor wat centies?
neem aan dat je daar een berg begrip voor hebt?
overigens...ik kijk regelmatig animal cops zuid Afrika,maar wat vooral opvalt is dat elk huis wel een hondje of wat in de tuin heeft rondlopen,en daar filmen ze bovenal in de wat 'slechtere' of 'armere' wijken,echt elk huis heeft wel honden,neem aan dat die daar vooral en alleen maar rondlopen om huis en haard te bewaken?
de zuid Afrikaanse bevolking is blijkbaar ook niet echt heel begripvol en vrijgevend naar hun ( even zo) arme medemensch..
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Graag zelfs, dan heeft iemand nog wat aan de schilderijen en het antiek wat staat te verstoffen in een hoekjeKimmie schreef:Crescent schreef:
In mijn commune is iedereen welkom![]()
ook welkom alles mee te nemen wat men dunkt te kunnen verpieren voor wat centies?
overigens...ik kijk regelmatig animal cops zuid Afrika,maar wat vooral opvalt is dat elk huis wel een hondje of wat in de tuin heeft rondlopen,en daar filmen ze bovenal in de wat 'slechtere' of 'armere' wijken,echt elk huis heeft wel honden,neem aan dat die daar vooral en alleen maar rondlopen om huis en haard te bewaken?
de zuid Afrikaanse bevolking is blijkbaar ook niet echt heel begripvol en vrijgevend naar hun ( even zo) arme medemensch..
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het verschil is dat je in Zuid Afrika niet zo'n enorm vangnet hebt (en verschuiving van inkomen) als hier in NL. Niks geen arbeidsongeschiktheidsuitkering, ww, bijstand, huurtoeslag, gratis zorgverzekering etc etc.
Mensen die stelen hebben dus echt het geld nodig en doen daar dan ook alles voor. Ik snap dus best dat je in een land als Zuid Afrika meer doet om dieven buiten de deur te houden omdat het er lelijk aan toe kan gaan. Echter, Zuid-Afrika of niet, gaat het heel erg ver om te vinden dat doodgebeten worden iemand zijn verdiende loon is. Ik denk dat als je werkelijk zo triest weinig om je medemens geeft, je beter in een Amerikaanse staat thuis hoort waar men de doodstraf nog heeft. Maar zorg er zelf dan ook voor dat je echt zelfstandig kan leven, zonder je medemens, als andermans leven zo onbelangrijk voor je is. Dan kan je beter uit een verzorgingsstaat stappen.
Nogmaals, voordat we dat weer krijgen, handelen uit noodweer is iets anders en is hier niet ter sprake.
Mensen die stelen hebben dus echt het geld nodig en doen daar dan ook alles voor. Ik snap dus best dat je in een land als Zuid Afrika meer doet om dieven buiten de deur te houden omdat het er lelijk aan toe kan gaan. Echter, Zuid-Afrika of niet, gaat het heel erg ver om te vinden dat doodgebeten worden iemand zijn verdiende loon is. Ik denk dat als je werkelijk zo triest weinig om je medemens geeft, je beter in een Amerikaanse staat thuis hoort waar men de doodstraf nog heeft. Maar zorg er zelf dan ook voor dat je echt zelfstandig kan leven, zonder je medemens, als andermans leven zo onbelangrijk voor je is. Dan kan je beter uit een verzorgingsstaat stappen.
Nogmaals, voordat we dat weer krijgen, handelen uit noodweer is iets anders en is hier niet ter sprake.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Brindlecardi schreef:Het verschil is dat je in Zuid Afrika niet zo'n enorm vangnet hebt (en verschuiving van inkomen) als hier in NL. Niks geen arbeidsongeschiktheidsuitkering, ww, bijstand, huurtoeslag, gratis zorgverzekering etc etc.
Dus omdat de mensen in Afrika geen vangnet hebben, hebben ze om in jou termen te blijven de vrijbrief om overal maar te pakken wat ze pakken kunnen. En als het noodlot toeslaat is het de schuld van wie eigenlijk?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Als dat je conclusie is van wat ik schrijf...toots schreef:Brindlecardi schreef:Het verschil is dat je in Zuid Afrika niet zo'n enorm vangnet hebt (en verschuiving van inkomen) als hier in NL. Niks geen arbeidsongeschiktheidsuitkering, ww, bijstand, huurtoeslag, gratis zorgverzekering etc etc.
Dus omdat de mensen in Afrika geen vangnet hebben, hebben ze om in jou termen te blijven de vrijbrief om overal maar te pakken wat ze pakken kunnen. En als het noodlot toeslaat is het de schuld van wie eigenlijk?

Niemand heeft een vrijbrief om zonder toestemming aan andermans spullen te zitten. Niemand. Dat zal ik nooit beweren. Ook in Nederland niet. We hebben de rechter om daar iemand voor te straffen en ervoor te zorgen dat recidive uitblijft.
In de eerste plaats leg ik uit waarom je in Zuid-Afrika meer te vrezen hebt van een inbreker dan hier in NL. Er is een veel groter verschil tussen arm en rijk. De armen zijn ook echt arm, een armoe die wij hier in NL vrijwel niet kennen door de vangnetten die we hebben. En ja, ook in NL zijn er roofovervallen maar dat is dus veel minder gebruikelijk.
Dus ik geef aan dat ik het begrijp dat men meer preventieve maatregelen treft zoals hoge hekken, prikkeldraad en stoere honden.
Het tweede punt waar ik het over heb is de waardering van een mensenleven. Volgens een aantal personen hier is een mensenleven van een inbreker minder waard dan dat van jezelf. Want ja, risico van het vak toch? Dan is moord blijkbaar toegestaan. Als je zo denkt, zo bezig bent met eigenrichting en wraak, denk ik oprecht dat je beter naar Amerika kunt verhuizen. Maar dan dien je wel te accepteren dat je medemens er ook niet voor jou zal zijn, als je om wat voor reden dan ook niet aan geld kan komen voor je dagelijkse kostje. Dat is dan wel de consequentie van een dermate egoïstische gedachtengang.
Het is geen kwestie van alles of niets, of de inbreker mag opgegeten worden door je honden en voor het gemak mag je zelf ook wel met messen zwaaien, of je moet de deur openhouden voor een inbreker en je helpt met sjouwen.
Straffen doet een rechter, laat dat dan ook gewoon aan hem of haar over. Ga niet zelf voor eigen rechter spelen, 'want dat is nou eenmaal risico van het vak'.
-
- Zeer actief
Ik vind dat wel van een andere orde inderdaad.Nanna schreef:Ik vind dat je best een flinke herder oid mag hebben hoor en ook als dat eentje is die de inbrekert even bij zijn reet grijpt. Dat is idd risico van het vak.Brindlecardi schreef: Straffen doet een rechter, laat dat dan ook gewoon aan hem of haar over. Ga niet zelf voor eigen rechter spelen, 'want dat is nou eenmaal risico van het vak'.
Maar er twee moordenaars neerzetten waarvan je weet dat ze doorgaan en de potentie hebben én de wil, om iemand te doden? Te bezopen voor woorden. Dat soort krokodillen hoort achter slot en grendel.
Afschrikken of wegjagen, prima. Als jij zelf besluit om met een tennisracket gillend naar beneden te rennen als er iemand in je huis staat, prima. Ik kruip zelf wel stilletjes onder het bed. Maar moord goed praten met de woorden dat het 'risico van het vak' is, 'had hij maar niet zo stom moeten zijn', dat gaat mij veel te ver.
Honden die mensen doodbijten horen sowieso niet echt meer in de huidige wereld.

nou schaf dan maar alle grote honden af...
2 herders vermoorden ook iemand hoor,2 bouviers ook..
ik heb het filmpje diverse keren gezien,en de gevlekte hond bijt wel weer een keer in maar laat ook snel weer los,zijn geen losgeslagen moordenaars die blind verwoestend tekeer gaan
de witte hond bijt ook weer,maar meneer heeft grote pech dat die witte hond bij zijn hoofd /hals zit,deze houdt wel langer vast dat klopt,maar als daar een ander waaks ras zit,opgewonden vol adrenaline en die bijten in je kop /hals dan ben je ook de sjaak,en heb je gewoon een risico om het loodje te leggen....
meneer gaat dan ook levend de tuin uit,hij overlijdt ten gevolge van de bijtwonden later in het ziekenhuis.
er zitten daar gewoon in elke tuin wel dit soort type honden,om juist > huis en haard te bewaken...en ga je daar in ,ben je net zo stom bezig als een leeuwenkuil in te stappen,omdat je in het waterbakkie van de leeuwen wel geld ziet...
dat begrijpt normaal gesproken een ieder wel denkend mens
ik zou als ik in Z- Afrika zou wonen,waar hier net geschreven wordt je nu eenmaal meer te vrezen hebt van inbrekers, mijn huis omringen met wat mij betreft kaukazen...
opzouten met je inbreken..je denkt toch niet dat een collie of gezeliige labador enig bescherming biedt tegen dit soort gespuis??
waar wij hooi halen ,dat boertje heeft 2 herders...nah ,ik ga echt de auto niet uit,zijn een soort gemuteerde beesten die zwaar agressief zijn,we wachten netjes in de auto tot meneer zijn hondjes in een stal parkeert ,tja loop je daar een keer het terrein op dan ben je mooi de sjaak,waarom die die beesten heeft,ik dénk om een miljoenen kostende biogasanlage te bewaken...
maar dit mag dus gewoon niet meer begrijp ik??
ik heb het filmpje diverse keren gezien,en de gevlekte hond bijt wel weer een keer in maar laat ook snel weer los,zijn geen losgeslagen moordenaars die blind verwoestend tekeer gaan
de witte hond bijt ook weer,maar meneer heeft grote pech dat die witte hond bij zijn hoofd /hals zit,deze houdt wel langer vast dat klopt,maar als daar een ander waaks ras zit,opgewonden vol adrenaline en die bijten in je kop /hals dan ben je ook de sjaak,en heb je gewoon een risico om het loodje te leggen....
meneer gaat dan ook levend de tuin uit,hij overlijdt ten gevolge van de bijtwonden later in het ziekenhuis.
er zitten daar gewoon in elke tuin wel dit soort type honden,om juist > huis en haard te bewaken...en ga je daar in ,ben je net zo stom bezig als een leeuwenkuil in te stappen,omdat je in het waterbakkie van de leeuwen wel geld ziet...
dat begrijpt normaal gesproken een ieder wel denkend mens

ik zou als ik in Z- Afrika zou wonen,waar hier net geschreven wordt je nu eenmaal meer te vrezen hebt van inbrekers, mijn huis omringen met wat mij betreft kaukazen...
opzouten met je inbreken..je denkt toch niet dat een collie of gezeliige labador enig bescherming biedt tegen dit soort gespuis??
waar wij hooi halen ,dat boertje heeft 2 herders...nah ,ik ga echt de auto niet uit,zijn een soort gemuteerde beesten die zwaar agressief zijn,we wachten netjes in de auto tot meneer zijn hondjes in een stal parkeert ,tja loop je daar een keer het terrein op dan ben je mooi de sjaak,waarom die die beesten heeft,ik dénk om een miljoenen kostende biogasanlage te bewaken...
- hewi
- Zeer actief
Nee. Maar je mag het wel filmen zodat we allemaal massaal over die honden kunnen vallenKimmie schreef:
-
- Zeer actief
He maar jeetje wat gek! Je mag je honden niet gebruiken om een ander levend wezen van het leven beroven... Pff je mag ook niks meer in deze rare wereld. Stelletje stommerds.Kimmie schreef:nou schaf dan maar alle grote honden af...
dat begrijpt normaal gesproken een ieder wel denkend mens![]()

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Brindlecardi schreef:Als dat je conclusie is van wat ik schrijf...toots schreef:Brindlecardi schreef:Het verschil is dat je in Zuid Afrika niet zo'n enorm vangnet hebt (en verschuiving van inkomen) als hier in NL. Niks geen arbeidsongeschiktheidsuitkering, ww, bijstand, huurtoeslag, gratis zorgverzekering etc etc.
Dus omdat de mensen in Afrika geen vangnet hebben, hebben ze om in jou termen te blijven de vrijbrief om overal maar te pakken wat ze pakken kunnen. En als het noodlot toeslaat is het de schuld van wie eigenlijk?![]()
Ja dat is wat ik er uit haal
Niemand heeft een vrijbrief om zonder toestemming aan andermans spullen te zitten. Niemand. Dat zal ik nooit beweren. Ook in Nederland niet. We hebben de rechter om daar iemand voor te straffen en ervoor te zorgen dat recidive uitblijft.
helemaal mee eens, alleen er is in sommige gevallen geen mogelijkheid meer om een rechter aan te pas te laten komen, als de inbreker de honden des huizes is tegengekomen omdat hij niet gekeken heeft of er honden zitten dan valt daar nog weinig aan te veranderenen dat kan ook in Nederland gebeuren. Moeten alle mensen die een herder, Stafford, rottweiler en aanverwanten maar weg doen of in kooitjes stoppen om insluipers vrij baan te geven? Ik vind van niet.
In de eerste plaats leg ik uit waarom je in Zuid-Afrika meer te vrezen hebt van een inbreker dan hier in NL. Er is een veel groter verschil tussen arm en rijk. De armen zijn ook echt arm, een armoe die wij hier in NL vrijwel niet kennen door de vangnetten die we hebben. En ja, ook in NL zijn er roofovervallen maar dat is dus veel minder gebruikelijk.
Dus ik geef aan dat ik het begrijp dat men meer preventieve maatregelen treft zoals hoge hekken, prikkeldraad en stoere honden.
ja dat hadden deze mensen dus ook en daarmee heeft de inbreker kennis mogen maken, dat is echt heel sneu maar het is toch echt de inbreker die zonder vooronderzoek het terrein heeft bewandeld, daar kunnen we natuurlijk heel dramatisch over gaan doen, maar er is zover mij bekend niemand die hem dwong.
Het tweede punt waar ik het over heb is de waardering van een mensenleven. Volgens een aantal personen hier is een mensenleven van een inbreker minder waard dan dat van jezelf.
waar haal je deze onzin vandaan? Iemand die zonder vooronderzoek zichzelf voor de honden gooid vind zijn eigen leven minder belangrijk dan wat van andermans spullen.
Want ja, risico van het vak toch? Dan is moord blijkbaar toegestaan.
Pardon? Moord is nog altijd iets anders hė
Als je zo denkt, zo bezig bent met eigenrichting en wraak, denk ik oprecht dat je beter naar Amerika kunt verhuizen. Maar dan dien je wel te accepteren dat je medemens er ook niet voor jou zal zijn, als je om wat voor reden dan ook niet aan geld kan komen voor je dagelijkse kostje. Dat is dan wel de consequentie van een dermate egoïstische gedachtengang.
Waar ik woon bepaal ik gelukkig nog altijd zelf. En zo lang ik mezelf kan blijven voorzien zonder al die dingen als Ww uitkering, arbeidsongeschiktheids verzekering en zorgtoeslag waar jij het in je eerdere post over hebt vind ik dat ik genoeg deel met anderen die wel gebruik maken van die diensten
Het is geen kwestie van alles of niets, of de inbreker mag opgegeten worden door je honden en voor het gemak mag je zelf ook wel met messen zwaaien, of je moet de deur openhouden voor een inbreker en je helpt met sjouwen.
Straffen doet een rechter, laat dat dan ook gewoon aan hem of haar over. Ga niet zelf voor eigen rechter spelen, 'want dat is nou eenmaal risico van het vak'.
straffen mag m.i ook alleen een rechter, echter uit noodweer moeten mensen soms naar middelen grijpen, maar een hond die bijt is natuurlijk geen noodweer en toch valt dat niet de bewoner ten laste die hond zit er en doet wat hij denkt dat goed is. En net als dat MOORD voorbedacht echt niet ok is want dat zegt dus ook niemand. Is Inbreken ook echt niet ok en als dat fout af loopt wat niet ondenkbaar is als je erf bewandeld waar twee Staffords rondlopen dan kan ik daar idd niet heel erg mee zitten, dan ben ik maar minder begaan met de criminele medemens
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 06 jun 2017 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Volgens mij is het zo dat je in Nederland aansprakelijk bent als jouw hond op jóuw terrein iets of iemand stukmaakt. Dus je kunt het terecht vinden Toots, maar je mag er wel mooi voor opdraaien, jouw hond ook.
Neem mijn spullen maar mee hoor. Mijn honden zijn me liever. Die zijn ook zo niet-waaks als wat en daar ben ik blij mee. Uma zal wellicht blaffen of grommen en zich verstoppen. Dat vind ik voldoende, liever dat ze mijn spullen meenemen dan dat ik achteraf mijn honden mag laten afmaken en met juridisch getrouwtrek zit.
Neem mijn spullen maar mee hoor. Mijn honden zijn me liever. Die zijn ook zo niet-waaks als wat en daar ben ik blij mee. Uma zal wellicht blaffen of grommen en zich verstoppen. Dat vind ik voldoende, liever dat ze mijn spullen meenemen dan dat ik achteraf mijn honden mag laten afmaken en met juridisch getrouwtrek zit.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Volgens het nerlands recht is dat idd zo
Wil niet zeggen dat je het altijd eens moet zijn met het recht.
Ik geloof trouwens dat een Husky ook in staat is tot kill.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja dat zal best... hier binnenkomen zonder toestemming is onherroepelijk een flinke beet. Daar zijn ze nl voor gemaakt niet om te grommen en weg te lopen. Ik leer t ze niet aan hoor.Manuma schreef:Volgens mij is het zo dat je in Nederland aansprakelijk bent als jouw hond op jóuw terrein iets of iemand stukmaakt. Dus je kunt het terecht vinden Toots, maar je mag er wel mooi voor opdraaien, jouw hond ook.
En ik lig er geen sec wakker van. Waarschuwingen genoeg. Er valt niets te halen dus als je daar t risico voor wil lopen ben je gewoon dom.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ja hehe, dat hoef je me echt niet te vertellen, alles is "in staat to kill". Loopt er hier een schaap binnen is ie zo morsdood maar een menselijke indringer laat ie zo lopen hoor. Misschien dat ie zal grommen als diegene naar ons toe wil maar mijn honden zijn nou eenmaal totaal geen wakerstoots schreef:Volgens het nerlands recht is dat idd zo![]()

Ik zeg ook dat je er wat van mag vinden maar het is dus wettelijk wel zo vastgelegd of je het er nu mee eens bent of niet

Helemaal goed maar je loopt daarmee zelf dus ook risico en je honden ook. Geeft niet, sommigen doen het zelfs heel bewust; voor het waken honden nemen. En ik zelf vind het ook terecht als een hond dan bijt maar helaas zit het wettelijk dus anders. Schuld en aansprakelijkheid zijn verschillende dingen. Wet en mening ook.malinois schreef: Tja dat zal best... hier binnenkomen zonder toestemming is onherroepelijk een flinke beet. Daar zijn ze nl voor gemaakt niet om te grommen en weg te lopen. Ik leer t ze niet aan hoor.
En ik lig er geen sec wakker van. Waarschuwingen genoeg. Er valt niets te halen dus als je daar t risico voor wil lopen ben je gewoon dom.
-
- Zeer actief
In dus verre dat t zomaar zou kunnen zijn dat als je eenmaal voor het gerecht staat dat je wordt vrijgesproken, je zult de 1 ste niet zijn, omdat ook een rechter wel logisch kunt nadenken en als er bordjes staan en een hoog hek en en en en. t is een rompslomp maar t zou zomaar nog met een sisser af kunnen lopen 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik vind het knap als je weet dat je hond echt niks doet als je niet thuis bent en er staat ineens een wild vreemde in huis.
Mijn schoonmoeder heeft waarschuwingsbordjes hangen en een camera systeem. Haar hond een Mechelse herder die zou zeker in zijn vitale jaren wel ingrijpen. En als je waarschuwingen hebt hangen en een hek dan hoef je niet te verwachten dat iemand het in zijn kop haald om daar te gaan rond huppelen. Gelukkig begrijpen ze de boodschap want er heeft nog nooit iets plaats gevonden.
En idd NL rechters zijn ook niet gek.
Mijn schoonmoeder heeft waarschuwingsbordjes hangen en een camera systeem. Haar hond een Mechelse herder die zou zeker in zijn vitale jaren wel ingrijpen. En als je waarschuwingen hebt hangen en een hek dan hoef je niet te verwachten dat iemand het in zijn kop haald om daar te gaan rond huppelen. Gelukkig begrijpen ze de boodschap want er heeft nog nooit iets plaats gevonden.
Dat heb je nog steeds niet weggegeven?!Crescent schreef:Graag zelfs, dan heeft iemand nog wat aan de schilderijen en het antiek wat staat te verstoffen in een hoekjeKimmie schreef:Crescent schreef:
In mijn commune is iedereen welkom![]()
Overigens is het een misverstand dat er alleen bij rijke mensen wordt ingebroken.
-
- Zeer actief
Dat is nu 2 keer voorgekomen uit nood en mijn hond komt gewoon kwispelend kijken. Als je de intentie hebt spullen te pakken doet ie gewoon niks.toots schreef:Ik vind het knap als je weet dat je hond echt niks doet als je niet thuis bent en er staat ineens een wild vreemde in huis.
Natuurlijk weet je het nooit 100% zeker en toch durf ik er mijn hand voor in het vuur te steken. Ik weet niet of je een beetje kennis van deze rassen hebt maar het is nou ook niet rastypisch voor mijn honden waaks te zijn

Maakt niet uit, ik zeg alleen dat ík blij ben dat mijn honden niemand dood zullen bijten als hier iemand binnenstapt om spullen te jatten. En ja, dat weet ik 110% zeker.
Een ander verhaal als iemand mij wat aan wil doen en ik geloof er heilig in dat een hond zulke dingen aanvoelt. Als jij als vreemde iets te snel naar mij toestapt op straat staat mijn Husky aan en dan wel flink ook en tot nu toe stapt iedereen dan even achteruit

Rechters zijn niet gek nee en dat zal ook best wel hoor, wat Sandra zegt. Maar het is dus wel zoals ik zeg een risico.
En lees niet dat ik het niet terecht zou vinden als een hond een inbreker in z'n gat bijt hè.
- -tycho
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Moraal van het verhaal is toch als je even denkt dat je hond een inbreker wat kan doen dan hang je een bordje op.
Beste inbreker liever niet hier , of ik er nu wat van vind dat jij straks mogelijk dood ligt doet niet ter zake.
Maar er zit hier een gevaarlijke hond in huis dat wilde ik je toch even meedelen.
Beste inbreker liever niet hier , of ik er nu wat van vind dat jij straks mogelijk dood ligt doet niet ter zake.
Maar er zit hier een gevaarlijke hond in huis dat wilde ik je toch even meedelen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja een risico is het.
Voor elke eigenaar van een hond die serieus kan bijten
Maar dat betekend niet dat je dan maar je hond weg moet doen
Waarschuwen dat de hond er zit zodat iemand iig op de hoogte is en hopen dat er niemand je huis in komt.
Voor elke eigenaar van een hond die serieus kan bijten

Maar dat betekend niet dat je dan maar je hond weg moet doen

Waarschuwen dat de hond er zit zodat iemand iig op de hoogte is en hopen dat er niemand je huis in komt.
-
- Zeer actief
en dan zijn er toch van die heldere lichten die denken van het is een truc er is vast veel te halen daar even kijken-tycho schreef:Moraal van het verhaal is toch als je even denkt dat je hond een inbreker wat kan doen dan hang je een bordje op.

- -tycho
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
S@ndr@ schreef:en dan zijn er toch van die heldere lichten die denken van het is een truc er is vast veel te halen daar even kijken-tycho schreef:Moraal van het verhaal is toch als je even denkt dat je hond een inbreker wat kan doen dan hang je een bordje op.
Maar er zit hier een gevaarlijke hond in huis dat wilde ik je toch even meedelen....... want ze doen zoveel moeite

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat zal je net zien dan krijg je dat weer, hij waarschuwde niet eens-tycho schreef:S@ndr@ schreef:en dan zijn er toch van die heldere lichten die denken van het is een truc er is vast veel te halen daar even kijken-tycho schreef:Moraal van het verhaal is toch als je even denkt dat je hond een inbreker wat kan doen dan hang je een bordje op.
Maar er zit hier een gevaarlijke hond in huis dat wilde ik je toch even meedelen....... want ze doen zoveel moeite
En dan zal je ook nog de pech hebben van zo´n coole hond die niet de moeite neemt om te blaffen maar gewoon begint met kauwen als meneer de inbreker eenmaal binnen is.

-
- Zeer actief
Ja dat ze stilletjes achter de deur wachten, hun bek aflikkend: eindelijk iemand die het wel probeert 

-
- Zeer actief
Ha, blijven dromen dan maarS@ndr@ schreef:In dus verre dat t zomaar zou kunnen zijn dat als je eenmaal voor het gerecht staat dat je wordt vrijgesproken, je zult de 1 ste niet zijn, omdat ook een rechter wel logisch kunt nadenken en als er bordjes staan en een hoog hek en en en en. t is een rompslomp maar t zou zomaar nog met een sisser af kunnen lopen

Als jij ervoor kiest een hond te nemen die mensen zonder pardon dood bijt en niet meer te stoppen is dmv bevelen, dan hoor je zelf maar je fantasie te gaan gebruiken om je hond tot stoppen te manen. Als je dat niet durft, dan heb je de verkeerde hond gekozen.
En daar mag je dus ook wat mij betreft prima voor gestraft worden.
Het is niet dat als er een inbreker in je huis is, dat je ineens mag doen alsof je hond een wild dier is wat niet gedomesticeerd is. Dat je ineens geen verantwoordelijkheid meer draagt en dat de dood van een mens niet meer erg is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij leest ook niet he... probeer t eens. Even de reactie lezen waarop Sandra reageert... en kijk dan even naar jouw eigen reactie. Iets met lul en slagroomtaart.Brindlecardi schreef:Ha, blijven dromen dan maarS@ndr@ schreef:In dus verre dat t zomaar zou kunnen zijn dat als je eenmaal voor het gerecht staat dat je wordt vrijgesproken, je zult de 1 ste niet zijn, omdat ook een rechter wel logisch kunt nadenken en als er bordjes staan en een hoog hek en en en en. t is een rompslomp maar t zou zomaar nog met een sisser af kunnen lopen![]()
Als jij ervoor kiest een hond te nemen die mensen zonder pardon dood bijt en niet meer te stoppen is dmv bevelen, dan hoor je zelf maar je fantasie te gaan gebruiken om je hond tot stoppen te manen. Als je dat niet durft, dan heb je de verkeerde hond gekozen.
Het is niet dat als er een inbreker in je huis is, dat je ineens mag doen alsof je hond een wild dier is wat niet gedomesticeerd is. Dat je ineens geen verantwoordelijkheid meer draagt en dat de dood van een mens niet meer erg is.

-
- Zeer actief
Lul en slagroomtaartmalinois schreef:Jij leest ook niet he... probeer t eens. Even de reactie lezen waarop Sandra reageert... en kijk dan even naar jouw eigen reactie. Iets met lul en slagroomtaart.Brindlecardi schreef:Ha, blijven dromen dan maarS@ndr@ schreef:In dus verre dat t zomaar zou kunnen zijn dat als je eenmaal voor het gerecht staat dat je wordt vrijgesproken, je zult de 1 ste niet zijn, omdat ook een rechter wel logisch kunt nadenken en als er bordjes staan en een hoog hek en en en en. t is een rompslomp maar t zou zomaar nog met een sisser af kunnen lopen![]()

Ik reageer wel op Sandra hoor, hopen op een vrijspraak als je hond een andere man dood....
Blijven dromen dus, zo makkelijk kom je er gewoon niet vanaf. Daarnaast moet het toch niet het uitgangspunt zijn? Hopen op een vrijspraak. Dat is toch de omgekeerde wereld? Je gaat toch ook niet door rood rijden met de gedachte dat je de bekeuring misschien wel van tafel kunt vegen? Dat maakt door rood rijden toch niet ineens prima?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee daar reageerde ze niet op
Ze reageerde op Manuma die weer op mijn reactie reageerde. En ik zie werkelijk nergens dat ik schrijf dat mijn honden een inbreker vermoorden. Wel dat ze een flinke beet kunnen en zullen toebrengen.

Ze reageerde op Manuma die weer op mijn reactie reageerde. En ik zie werkelijk nergens dat ik schrijf dat mijn honden een inbreker vermoorden. Wel dat ze een flinke beet kunnen en zullen toebrengen.

-
- Zeer actief
Nou dat is niet hoe ik het lees. Manuma geeft aan dat het zo is dat je gewoon wettelijk de sjaak bent als je hond dus een man (dood)bijt. Sandra geeft aan dat je dan wel kunt hopen op vrijspraak.malinois schreef:Nee daar reageerde ze niet op![]()