Of misschien klopt er gewoon iets niet aan jouw ideologisch denkbeeld? Mensen zijn niet de kindjes der moeder aarde die allemaal exact evenveel moeten krijgen alsof het geld van mammie en pappie komt.Crescent schreef: De bizar ongelijke verdeling van rijkdom, of wist je dat niet? We hadden net zo goed geen zier in de melk te brokkelen kunnen hebben en al stelend kunnen eindigen in de kaak van zo'n monster. Nee, we hebben de rijkdom, ten koste van anderen én we presteren het om te zeggen dat het die man zijn eigen domme schuld is. Dan klopt er toch iets niet aan je wereldbeeld.
Het is niet omdat rijkdom ongelijk verdeeld is, dat ze ook oneerlijk verdeeld is.
Een verdeling van rijkdom is pas eerlijk wanneer mensen zoveel rijkdom krijgen als ze die verdienen of presteren (en dat kan verschillend zijn), niet wanneer ze gelijk verdeeld is.
Zeggen dat voor deze inbreker 'dead by pitbulls' zijn verdiende loon was, is erover. Maar doen alsof de inbreker enkel uit nood inbrak en geen enkele schuld treft of zelfs het slachtoffer van de rotte maatschappij genoemd wordt, is dat ook.
'Multinationals hebben meer geld dan ik en daarom steel ik van mijn buurman' klinkt niet logisch omdat het dat ook niet is. Dan zoek je excuses om je crimineel gedrag goed te praten.
Als je geen geld aan multinationals wil geven omdat je vind dat die dat niet verdienen dan koop je geen cola meer maar drink je kraantjeswater, dan koop je geen 'china made' adidas kledij of BMW's. Dan ga je niet stelen van je medemens.