Een klein beetje, hij was in RAW.Heavy schreef:Leonie had je de foto bewerkt?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Foto Bespreek Topic!
- Leonie.
- Zeer actief
Ik werk met verschillende lenzen. De lens bij deze foto is een portretlens, 45mm (op een gewone camera 90mm), dus dat is vrij ver 'ingezoomd'. Volgens mij heeft een elektronische zoeker niet echt nadelen qua scherpte, maar ik weet het niet precies. Ik ben in elk geval wel blij geen spiegelreflex meer te hebben.
- Dorine.
- Actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tigress en S@ndr@ ik snap het helemaal! Anticiperen, en kiezen voor het moment van kracht. Onbewust heb ik dat ook wel gedaan bij die ene foto waar je Ryuk boven de andere hond uit ziet torenen. Inderdaad heb ik daar ook op het hoogste punt "klik" gedaan en niet toen hij alweer naar beneden aan het vallen was.
De corgi foto's zijn een super illustratie van wat je bedoelt Tigress, thanks!
De corgi foto's zijn een super illustratie van wat je bedoelt Tigress, thanks!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Leonie. schreef:Ik werk met verschillende lenzen. De lens bij deze foto is een portretlens, 45mm (op een gewone camera 90mm), dus dat is vrij ver 'ingezoomd'. Volgens mij heeft een elektronische zoeker niet echt nadelen qua scherpte, maar ik weet het niet precies. Ik ben in elk geval wel blij geen spiegelreflex meer te hebben.
Ik denk dat je met een ander objectief bij actiefoto's wel betere resultaten kunt krijgen.
Maar ik ben niet zo thuis in de lumix
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 06 jun 2017 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Leonie.
- Zeer actief
Ik hoop het! Maar ik heb er voorlopig geen geld voor. Maakt ook niet uit, heb zat leuke foto's van mijn hondjes en nog een leven lang om verder te oefenentoots schreef:Leonie. schreef:Ik werk met verschillende lenzen. De lens bij deze foto is een portretlens, 45mm (op een gewone camera 90mm), dus dat is vrij ver 'ingezoomd'. Volgens mij heeft een elektronische zoeker niet echt nadelen qua scherpte, maar ik weet het niet precies. Ik ben in elk geval wel blij geen spiegelreflex meer te hebben.
Ik denk dat je met een ander objectief bij actiefoto's wel betere resultaten kunt krijgen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Leonie. schreef:Ik hoop het! Maar ik heb er voorlopig geen geld voor. Maakt ook niet uit, heb zat leuke foto's van mijn hondjes en nog een leven lang om verder te oefenentoots schreef:Leonie. schreef:Ik werk met verschillende lenzen. De lens bij deze foto is een portretlens, 45mm (op een gewone camera 90mm), dus dat is vrij ver 'ingezoomd'. Volgens mij heeft een elektronische zoeker niet echt nadelen qua scherpte, maar ik weet het niet precies. Ik ben in elk geval wel blij geen spiegelreflex meer te hebben.
De objectieven voor de meeste systeem camera's zijn meestal ook nog wel wat duurder en de keuze vooral beperkter. Met Sony heb je best al aardig wat keus.mik ben heel blij met de Samyang macro maar de kit en de groothoeklens vind ik wel minder. Maar ik moet nu e en sparen eerst voor een sneller toestel anders hebben snellere lenzen toch niet heel veel zin
-
Suusz27
- Zeer actief
Wat een ontzettend gave foto's en van Claudio ga je zeker heel veel leren!Tigress schreef:Pfoeh, honden in actie, dat blijft een pittige inderdaad. Het lukt mij wel aardig, maar toch ga ik in september een workshop hiervoor volgen bij Claudio Piccoli.
Ik loop er met regelmaat nog tegenaan dat ik het moment wel heb, maar net een stukje scherpte mis.
Gelukkig ook genoeg treffers![]()
Binnenkort wil ik eens de 7D gaan huren, kijken of het echt wat is voor mij. Zo ja, dan is dat officieel mijn volgende spaardoel :p
Ik baal dat mijn Engels drie keer shit is want ik wil ook zo graag maar kan hem niet volgen daardoor.
De 7D is trouwens heeel gevaarlijk om te huren, ik was gelijk om.
-
Suusz27
- Zeer actief
Wat een leuk topic! Ik heb al jaren een haat-liefde verhouding met fotograferen maar sinds ik een aantal maanden geleden een dag een workshop heb gehad van Monica (MoNoa) weer helemaal de lol erin samen met mijn vriend.
Ik mis het weleens om wat feedback te krijgen en het er met anderen over te hebben, maar zo te zien kan ik dat soms hier wel kwijt.
Photoshop is voor mij echt nog een draak van een programma en snap ik geen snars van, dit is dan ook mijn volgende doel om te gaan leren.
Als iemand nog tips heeft waar ik dat kan vinden, ik probeer nu via een online programma het ene en ander bij te spijkeren.
Ik zag een fotograaf die 'coachings'sessies deed maaar helaas, dat was in het Duits en ben niet zo taalkundig, mocht iemand zo iemand toevallig kennen, hoor ik het heel graag!
Ik fotografeer met een Canon 7D mark ii en mijn canon 70-200 2.8 is ii, 70-200 4.0 (voor lange wandelingen) en 50 mm 1.4.
De eerste lens is wel echt favoriet.
Afgelopen weekend deze gemaakt van mijn honden.

Ik mis het weleens om wat feedback te krijgen en het er met anderen over te hebben, maar zo te zien kan ik dat soms hier wel kwijt.
Photoshop is voor mij echt nog een draak van een programma en snap ik geen snars van, dit is dan ook mijn volgende doel om te gaan leren.
Als iemand nog tips heeft waar ik dat kan vinden, ik probeer nu via een online programma het ene en ander bij te spijkeren.
Ik zag een fotograaf die 'coachings'sessies deed maaar helaas, dat was in het Duits en ben niet zo taalkundig, mocht iemand zo iemand toevallig kennen, hoor ik het heel graag!
Ik fotografeer met een Canon 7D mark ii en mijn canon 70-200 2.8 is ii, 70-200 4.0 (voor lange wandelingen) en 50 mm 1.4.
De eerste lens is wel echt favoriet.
Afgelopen weekend deze gemaakt van mijn honden.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Omdat ik weet dat er te veel ellende zit in 2e hands camera's.S@ndr@ schreef:waarom niet, ik heb mijn 7D toen verkocht aan iemand die er nu heel blij mee is en voor een kleine prijs ik zou het wel weten..... gewoon omdat ze zo degelijk zijn ( en spatwaterdicht, geen vocht problemen ) zou ik dat wel durven, maar goed dat is voor iedereen om te kiezen. succes met sparen in ieder gevalMachie schreef:.
Ik wil geen 2e hands camera. Kan via t werk van mn vriend sowieso met korting kopen dus dat scheelt al een boel geld
iig, mijn camera is nu opgestuurd en dan even wachten wat eruit komt. Eigenlijk hoop ik dat ie gewoon gemaakt kan worden. Afwachten maar.
-
sjm
- Zeer actief
Camera's en lenzen moet je nooit huren of lenen.
Ik wil nu alleen nog maar de 1DX MII.
Suus mooie foto's, je hebt ook leuk speelgoed om mee te werken.
Ik zal blij zijn als ik straks eeeeeeiiiindelijk weer kan fotograferen.. Mis het nu echt heel erg. Nog even geduld. En dan komt er ws ook een upgrade waar m'n portemonnee niet zo blij van gaat worden.
Ik wil nu alleen nog maar de 1DX MII.
Suus mooie foto's, je hebt ook leuk speelgoed om mee te werken.
Ik zal blij zijn als ik straks eeeeeeiiiindelijk weer kan fotograferen.. Mis het nu echt heel erg. Nog even geduld. En dan komt er ws ook een upgrade waar m'n portemonnee niet zo blij van gaat worden.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik zou die linkse dus wel willen. Het mooie ranke hoofd komt daar beter in uit, en aangezien het dus blijkbaar al een fors paard is is het lelijk om een foto te kiezen waar ie extra fors in lijkt. Bij die linker ziet ze er heel elegant uit. In mijn ogen is de rechterfoto dus een onvoordelig moment dat je niet wilt. Zo zie je maar, regels schmegels.TessaThomas schreef:Het is een type paard wat forser is. Maar net als dat je bij honden voordelige en onvoordelige momenten tijdens het rennen hebt, heb je dat met paarden ook. Die linkse wil je niet, gewicht op 1 voorbeen, onvoordelig moment voor paardenmensen dus.
Ik kan overigens heel erg slecht tegen de constructie 'dat wil je' of 'dat wil je niet'. Ik bepaal zelf wel wat ik wil en dat is in dit geval het tegenovergestelde van wat ik volgens de regels zou moeten willen.
-
Manuma
- Zeer actief
Maar als je dus verstand van het ras hebt en van de manier van bewegen van een paard wil je dus echt die rechterfoto. Sorry maar die linker is inderdaad een verkeerd moment. Dat is net als een rennende hond op 1 voorpoot met hangende oogleden: het is lomp en niet mooi. Als je die linkerfoto van het paard aflevert aan de eigenaar zal hij/zij er niet blij mee zijn gok ik zo.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik denk het wel hoor. Ik zou ze gewoon allebei willen. De rechter vind ik wel mooier omdat het paard er gewoon wel beter uit komt.
- mijke
- Zeer actief
Sorry hoor maar waar slaat dat nou weer op? Nu ga je net doen alsof de ene mening superieur is aan de ander. Wat een onzin. Sorry, ik word daar echt recalcitrant van. Ik ben trouwens vroeger ook paardenmeisje geweest. En ik vind de linker mooier. Als foto. Daarvoor hoef je geen verstand van het ras te hebben om dat te kunnen beoordelen. Juist niet, zou ik zelfs zeggen.Manuma schreef:Maar als je dus verstand van het ras hebt en van de manier van bewegen van een paard wil je dus echt die rechterfoto. Sorry maar die linker is inderdaad een verkeerd moment. Dat is net als een rennende hond op 1 voorpoot met hangende oogleden: het is lomp en niet mooi. Als je die linkerfoto van het paard aflevert aan de eigenaar zal hij/zij er niet blij mee zijn gok ik zo.
-
Manuma
- Zeer actief
Het staat er botter dan ik het bedoel, sorry daarvoor.
Ik vind het moment echt de foto maken dus ik heb inderdaad een andere mening
Ik vind het moment echt de foto maken dus ik heb inderdaad een andere mening
- mijke
- Zeer actief
Nou vooruit
Meningen verschillen, zullen we maar zeggen 
- Tigress
- Actief
- Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
- Contacteer:
Ziet er goed uit! 
Ik ben ook even bezig geweest. Badpak aangetrokken, naar de baggelhuizerplas gegaan met de honden, en in het water gezeten zodat ik meer op ooghoogte zou kunnen zitten in de lijn waarin de hond ook rent. Lara was zeer gefocust op haar speeltje, dus ik had gelukkig genoeg pogingen om wat dingen te proberen

Hmm, misschien dan toch maar eens een body gaan huren...dan weet ik waar ik voor mag sparen en hoe erg het het waard is
Ik ben ook even bezig geweest. Badpak aangetrokken, naar de baggelhuizerplas gegaan met de honden, en in het water gezeten zodat ik meer op ooghoogte zou kunnen zitten in de lijn waarin de hond ook rent. Lara was zeer gefocust op haar speeltje, dus ik had gelukkig genoeg pogingen om wat dingen te proberen

Hmm, misschien dan toch maar eens een body gaan huren...dan weet ik waar ik voor mag sparen en hoe erg het het waard is
-
Manuma
- Zeer actief
Tigress, je foto's zijn echt prachtig! Allemaal 
Ik vind het heel frustrerend dat ik daar totaal niet bij in de buurt kom. Ik weet het; oefenen, oefenen. Maar ik heb toch bij elke foto van mij wel iets waarvan ik denk: meh. Niet wat ik wil.
Ik weet ook niet zo goed wát ik nou precies wil, wat mijn stijl zou zijn en het zijn meer gelukstreffers als ik wel lichtelijk tevreden ben. Een beetje slecht licht buiten en mijn foto is direct prut. Zelfs met mooi licht is het eigenlijk prut. Voorlopig is er even geen ruimte om betere spullen te kopen of een cursus te volgen dus ik moet nog even zelfstandig dooroefenen. Daarna ga ik toch maar eens een aantal cursussen volgen. Is het handig me dan eerst op portret te storten of kan ik net zo goed voor actie gaan?
Ik vind het heel frustrerend dat ik daar totaal niet bij in de buurt kom. Ik weet het; oefenen, oefenen. Maar ik heb toch bij elke foto van mij wel iets waarvan ik denk: meh. Niet wat ik wil.
Ik weet ook niet zo goed wát ik nou precies wil, wat mijn stijl zou zijn en het zijn meer gelukstreffers als ik wel lichtelijk tevreden ben. Een beetje slecht licht buiten en mijn foto is direct prut. Zelfs met mooi licht is het eigenlijk prut. Voorlopig is er even geen ruimte om betere spullen te kopen of een cursus te volgen dus ik moet nog even zelfstandig dooroefenen. Daarna ga ik toch maar eens een aantal cursussen volgen. Is het handig me dan eerst op portret te storten of kan ik net zo goed voor actie gaan?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Voor mij is het vooral een proces. Dus door veel te doen erachter komen wat je leuk en mooi vindt, wat je beperkingen en sterke kanten zijn (en die van je camera en lenzen), hoe met de omgeving en omstandigheden te werken en niet te vergeten met je model(len) en timing. Vaak moet je dingen ook de tijd geven om zich te ontwikkelen. Goede timing, anticiperen bij actiefotografie (waardoor ook de juiste delen van de foto scherp zijn), de juiste instellingen bij de omstandigheden, dat is vooral oefening en gaat gaandeweg steeds makkelijker. Ik denk dat je zo al doende vaak ook die eigen stijl ontwikkelt, mede door de perspectieven en composities die je zelf het mooist vindt en eventueel de nabewerking.Manuma schreef:Tigress, je foto's zijn echt prachtig! Allemaal
Ik denk dat het een valkuil is om je foto's te vergelijken met mensen die al jaren en jaren bezig zijn en dat hele proces al achter de rug hebben. Natuurlijk kun je veel leren van anderen, maar het kan ook frustrerend zijn als je alleen naar het eindresultaat kijkt. Ik vind het leuk om met het proces zelf bezig te zijn en te zien dat mijn foto's nu anders zijn dan een jaar geleden en dat bepaalde dingen nu wel lukken die toen niet lukten (en vooral dat ik ook snap waarom).
- mijke
- Zeer actief
Ik heb het opgegeven om een 'eigen stijl' te vinden. Ik vind een eigen stijl al snel veranderen in een one trick pony. En wat heb je er aan? Als ik de ene keer een mooie dromerige foto met zachte kleuren maak, en de andere keer een spetterende actiefoto met harde kleuren en grote contrasten - prima toch? t Is vaak maar net wat bij de foto past vind ik hoor. Maar verder herken ik je frustratie wel hoor Manuma. Misschien niet geheel ontoevallig dat we dezelfde camera hebben?
Ik ben al wat langer bezig dan jij (granted - met veel tussenpozes van jaren niks doen), en jij doet het nu al beter dan ik. Dus wat dat betreft zou ik me inderdaad niet te veel focussen op wat mensen als Tigress uit hun camera halen, en gewoon lekker zo doorgaan, volgens mij ben je al best goed bezig namelijk!
En ik moet ook maar eens op cursus als ik wat geld heb. Ik ben echt zó geen autodidact! Al die filmpjes op youtube leuk maar ik heb er geen geduld voor en het blijft gewoon niet plakken.
En ik moet ook maar eens op cursus als ik wat geld heb. Ik ben echt zó geen autodidact! Al die filmpjes op youtube leuk maar ik heb er geen geduld voor en het blijft gewoon niet plakken.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb ook niet bewust een eigen stijl. Maar als ik dan m'n albums met Pictures of the Week doorblader, zie ik dat ik toch echt wel een eigen stijl heb, blijkbaar. Ik haal ongetwijfeld niet uit m'n camera wat erin zit, maar ik heb wel plezier in wat ik doe. En dat laatste vind ik het belangrijkste!
-
S@ndr@
- Zeer actief
staar je er niet op blind want het is niet zaligmakend, op een gegeven moment komt het vanzelf...... je kunt met een diafragma van 2.8 een heel landschap scherp .. nemen het heeft namelijk ook met afstand en zo te maken en met de ervaring ga je dat vanzelf leren zien en meenemen in je beslissingen, dingen uit je kop leren gaat niet helpen daarin
- mijke
- Zeer actief
Een landschap scherp met een diafragma van 2.8?
Kijk dat krijg ik dus niet voor elkaar
Hoe doe je dat?
-
Manuma
- Zeer actief
Ik ben ook gewoon vaak te traag en dat zal ook wel ervaring zijn. Als ik bijvoorbeeld het verschil tussen jouw foto's en die van mij zie is mijn licht gewoon vele malen lelijker en je hebt veel meer mooie momenten gepakt terwijl je voor mijn gevoel daar niet veel tijd voor hebt genomen (we waren zo aan het kletsenDeDiana schreef: Voor mij is het vooral een proces. Dus door veel te doen erachter komen wat je leuk en mooi vindt, wat je beperkingen en sterke kanten zijn (en die van je camera en lenzen), hoe met de omgeving en omstandigheden te werken en niet te vergeten met je model(len) en timing. Vaak moet je dingen ook de tijd geven om zich te ontwikkelen. Goede timing, anticiperen bij actiefotografie (waardoor ook de juiste delen van de foto scherp zijn), de juiste instellingen bij de omstandigheden, dat is vooral oefening en gaat gaandeweg steeds makkelijker. Ik denk dat je zo al doende vaak ook die eigen stijl ontwikkelt, mede door de perspectieven en composities die je zelf het mooist vindt en eventueel de nabewerking.
Ik denk dat het een valkuil is om je foto's te vergelijken met mensen die al jaren en jaren bezig zijn en dat hele proces al achter de rug hebben. Natuurlijk kun je veel leren van anderen, maar het kan ook frustrerend zijn als je alleen naar het eindresultaat kijkt. Ik vind het leuk om met het proces zelf bezig te zijn en te zien dat mijn foto's nu anders zijn dan een jaar geleden en dat bepaalde dingen nu wel lukken die toen niet lukten (en vooral dat ik ook snap waarom).
Ik moet inderdaad maar niet vergelijken, is ook niet helemaal eerlijk natuurlijk. Maar dat is moeilijkkk
Ja wellicht die camera, haha!mijke schreef:Ik heb het opgegeven om een 'eigen stijl' te vinden. Ik vind een eigen stijl al snel veranderen in een one trick pony. En wat heb je er aan? Als ik de ene keer een mooie dromerige foto met zachte kleuren maak, en de andere keer een spetterende actiefoto met harde kleuren en grote contrasten - prima toch? t Is vaak maar net wat bij de foto past vind ik hoor. Maar verder herken ik je frustratie wel hoor Manuma. Misschien niet geheel ontoevallig dat we dezelfde camera hebben?Ik ben al wat langer bezig dan jij (granted - met veel tussenpozes van jaren niks doen), en jij doet het nu al beter dan ik. Dus wat dat betreft zou ik me inderdaad niet te veel focussen op wat mensen als Tigress uit hun camera halen, en gewoon lekker zo doorgaan, volgens mij ben je al best goed bezig namelijk!
Je hebt wel gelijk wat betreft die stijl. Ik lees het zoveel in die fotografiegroepen en blogs, "je eigen stijl vinden". Maar geen idee
Ik vind dit leuk

Van die harde lichten en behoorlijk wat contrast
Ik vind overigens niet dat ik het beter doe dan jij, jij bent veel handiger met licht in je foto's. De ogen van de honden op jouw foto's spreken altijd zo, ik krijg dat niet voor elkaar. Misschien moeten we elkaar motiveren met sparen
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is de factor afstand, waar je rekening meet moet houden,mijke schreef:Een landschap scherp met een diafragma van 2.8?Kijk dat krijg ik dus niet voor elkaar
Hoe doe je dat?
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Een eigen stijl, die krijg je wel, maar dat wil niet zeggen dat alle foto's ook diezelfde stijl hebben.
Het kan dus idd zo zijn dat portret dromerig is, actie juist heel 'hard'. Ik heb ook niet één stijl, ik kijk wat er bij een foto past voor mijn gevoel. En dat kan met de tijd ook weer anders worden 
Ik ben nog druk aan het uitzoeken hoe camera het fijnst werkt. Oude camera had ik goed door, deze moet ik echt nog leren kennen. Maar ik vind dat ook het leuke aan fotografie. Ik wilde afgelopen weekend zonsondergang foto's maken, maar zondags waren we te laat met eten en maandags waren we op de locatie, maar trok het enorm dicht. Heb wel wat gemaakt, maar tevreden ben ik nog niet. Leuke kiekjes van eigen honden haha. Beetje jammer, binnenkort herkansing.
Ik ben nog druk aan het uitzoeken hoe camera het fijnst werkt. Oude camera had ik goed door, deze moet ik echt nog leren kennen. Maar ik vind dat ook het leuke aan fotografie. Ik wilde afgelopen weekend zonsondergang foto's maken, maar zondags waren we te laat met eten en maandags waren we op de locatie, maar trok het enorm dicht. Heb wel wat gemaakt, maar tevreden ben ik nog niet. Leuke kiekjes van eigen honden haha. Beetje jammer, binnenkort herkansing.
- mijke
- Zeer actief
Dankjewel! Haha, ik let zelf juist helemaal niet zo op het licht. Althans niet bewust. Moet eerst minstens 5 proeffoto's maken voor ik de juiste instellingen heb, en daarna klooi ik maar wat aan. Alleen tegenlicht probeer ik wel een beetje op te letten. En vergis je niet in hoeveel foto's ik maak hoorManuma schreef:Ik vind overigens niet dat ik het beter doe dan jij, jij bent veel handiger met licht in je foto's. De ogen van de honden op jouw foto's spreken altijd zo, ik krijg dat niet voor elkaar. Misschien moeten we elkaar motiveren met sparen
Trouwens, ik vind fotograferen terwijl er andere dingen gaande zijn (sociale dingen) ook echt lastig. Ik vergeet naar de instellingen te kijken, ben te gehaast, kijk tijden niet naar het resultaat zodat ik een uur lang niet door kan hebben dat de boel onderbelicht is, heb geen ruimte in mn hoofd om na te denken over compositie of uberhaupt door mn knieen te gaan of van een andere kant te fotograferen. Je ziet direct het verschil tussen de foto's die ik maak als ik met andere mensen loop, en de fotoś die ik maak als ik alleen ben.
Foto van laatst met Jorinde en Gimmick, de "beste" van die avond:

Foto van toen ik met Oor wat aan het kloten was in mn eentje tijdens een random wandeling op een verlaten weggetje:

Klein verschil zeg maar
Waar ik echt by far het meest jaloers op ben zijn mensen die een foto in hun hoofd hebben, de instellingen goed zetten, de jusite compositie in hun hoofd voor zich zien, plek innemen, afdrukken, en een mooie foto hebben. Gewoon in een keer. ZO jaloers!
- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
@Heavy, mooie foto! Ook een hele mooie locatie zeg, dat gras ziet er heerlijk vers en perfect uit. Niet zo’n afgetrapt uitlaatveldje.
Het licht op de rug en staart vind ik ook heel mooi, het geeft lekker veel detail aan het onderwerp. Het enige wat jammer is dat je niet net genoeg licht op het gezicht hebt om iets van die details te zien. Maar dat is lastig met het licht van die kant en een donkere hond natuurlijk.
@Tigress oef ik houd sowieso van foto’s met dat opspetterende water.
Heel cool en ook de achtergrond mooi rustig. <3
@Manuma Het is echt oefenen. Hoe meer je oefent hoe beter je wordt. Maar het gaat wel om bewust oefenen. Er zijn best wel wat fotografie oefeningen die je kan doen om in ‘artistieke’ zin een betere fotograaf te worden. Door jezelf bijvoorbeeld een keer te verplichten om niet te zoomen, dus prime objectief of een zoomlens waar je niet aanzit. Dan kijken wat de verschillende afstanden doen voor je onderwerp. Ook is er een oefening dat je maar 10 foto’s mag maken en dan klaar bent, om je meer bewust te maken van het proces van de foto maken, in plaats van op ‘dom geluk’ schieten (wat heel makkelijk kan digitaal, en op zich ook niks mis mee is hoor). En zelf vind ik ook photoshop leren heel belangrijk voor ‘een eigen stijl’. Maar dat is heel persoonlijk, er zijn ook mensen die juist niet zo veel met photoshop hebben.
@Tigress oef ik houd sowieso van foto’s met dat opspetterende water.
@Manuma Het is echt oefenen. Hoe meer je oefent hoe beter je wordt. Maar het gaat wel om bewust oefenen. Er zijn best wel wat fotografie oefeningen die je kan doen om in ‘artistieke’ zin een betere fotograaf te worden. Door jezelf bijvoorbeeld een keer te verplichten om niet te zoomen, dus prime objectief of een zoomlens waar je niet aanzit. Dan kijken wat de verschillende afstanden doen voor je onderwerp. Ook is er een oefening dat je maar 10 foto’s mag maken en dan klaar bent, om je meer bewust te maken van het proces van de foto maken, in plaats van op ‘dom geluk’ schieten (wat heel makkelijk kan digitaal, en op zich ook niks mis mee is hoor). En zelf vind ik ook photoshop leren heel belangrijk voor ‘een eigen stijl’. Maar dat is heel persoonlijk, er zijn ook mensen die juist niet zo veel met photoshop hebben.
-
Suusz27
- Zeer actief
In januari of februari heb je altijd de btw weg ermee actie van de mediamarkt, toen heb ik mijn lens en body gescoord. Scheelt toch al gauw 17,5 procent ongeveer dus (vond ik) zeker het wachten waard en misschien een leuk doel om naartoe te sparen.
Sociaal doen met wandelen en foto's maken is ook niet aan mij besteed, daar kwam ik op fotogebied altijd gefrustreerd uit dus dan neem ik mijn camera gewoon niet meer mee.
Moet altijd echt even de tijd nemen voor de instellingen, etc en zelfs dan gaat t regelmatig nog wel mis haha.
Wat een prachtige foto van Oor Mijke, mooi!
Sociaal doen met wandelen en foto's maken is ook niet aan mij besteed, daar kwam ik op fotogebied altijd gefrustreerd uit dus dan neem ik mijn camera gewoon niet meer mee.
Moet altijd echt even de tijd nemen voor de instellingen, etc en zelfs dan gaat t regelmatig nog wel mis haha.
Wat een prachtige foto van Oor Mijke, mooi!
- Tigress
- Actief
- Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
- Contacteer:
Dank jullie <3
Qua spetters was ik er niet zo bang voor. Ik zat in het ondiepe deel van het water, had mijn lens op 200 staan
Ooh, die foto van Oor <3 Wat een zachte blik!
Qua spetters was ik er niet zo bang voor. Ik zat in het ondiepe deel van het water, had mijn lens op 200 staan
Ooh, die foto van Oor <3 Wat een zachte blik!