Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom jachthond altijd iets in bek als er bezoek komt?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvavT

Waarom jachthond altijd iets in bek als er bezoek komt?

Ongelezen bericht door EvavT »

Sam, een Vissla van 1, 5 jaar oud, moet altijd iets in zijn bek hebben als er bezoek komt.
Hij haalt dan snel een speeltje op en pas daarna gaat ie over tot een begroeting.
Wat is de reden /achtergrond van dit gedrag?? :roll: :zwaai:
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

dat doen mijn goldens ook. Ze willen het dan echt laten zien, wat de reden is weet ik niet, ik weet eerlijk gezegd niet beter, dan dat ze iets in hun bek hebben. Het is denk ik ook een vorm van aandacht vragen, maar waarom ze er mee beginnen ?

Elvira
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb er hier ook een paar die dat doen ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

sypke doet dat ook. als er een keer niets ligt is ze echt ongelukkig. dan gaat ze als een gek heen en weer racen om iets te zoeken. gewoon begroeten is niet echt, ze moet iets in haar bek hebben.
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Gaby ook,en dan ook zoeken naar iets om vast te houden.
Als we buiten zijn geweest en we gaan terug naar huis moet ze ook een stok in haar bek hebben,anders is ze strondvervelend als ze niks heeft om mee te nemen.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Diiesel doet het ook.
Pakt het liefst iets wat voor zijn neus ligt.
(meestal schoenen) ik stuur hem dan weg om zijn speeltje te halen.
Volgens mij is het een uitlaatklep.
Want eigenlijk wil hij het allerliefst iemand gewoon heerlijk omver springen en in zijn handen happen en spelen en ravotten.
Mag allemaal niet.
Dus dan maar een speeltje.
Daan

sjaantje schreef:Gaby ook,en dan ook zoeken naar iets om vast te houden.
Als we buiten zijn geweest en we gaan terug naar huis moet ze ook een stok in haar bek hebben,anders is ze strondvervelend als ze niks heeft om mee te nemen.
Oh, ja, die stokken.
Wij laten ze boven op de vuilnisbak liggen, gaat de volgende wandeling weer mee, en hij verliest de stok, en komt met een andere weer thuis.
Vaste prik.
Ik vind het prima.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Dat is niet voorbehouden aan jachthonden hoor. Althans, Nora doet het ook en Bouviers vallen officieel niet onder de jachthonden (misschien moet ik dat met name Ferro nog eens goed uitleggen... :roll:)
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Vaak is het even afreageren van blijdschap/stress. Mijn honden doen het ook. Daarbij maak je natuurlijk even de blits als je met iets in je bek rondsjouwt. Ook honden kennen statussymbolen. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan doet het ook hoor ;)
soms liggen er helemaal geen speeltjes als we thuiskomen en het ritueel dat je dan krijgt is niet normaal:
-we hebben losse kleden liggen, die liggen dan aan het einde van de woonkamer, gaat dus rondjes rennen :mrgreen: en springt.

liggen er speeltjes, dan loopt hij een soort van paraderondje met het speeltje wat hij het eerst tegenkomt. als hij iets in zijn bek neemt wordt hij dus rustiger.

denk idd ook een soort van uitlaatklep
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Sandro is een keer met mijn BH aan komen lopen toen de buurjongen langskwam :roll: Maar normaal gesproken pakt hij altijd zijn pluche koe :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sandro schreef:Sandro is een keer met mijn BH aan komen lopen toen de buurjongen langskwam :roll:
hahahahahaha.
sypke sleept altijd haar speeltjes door het hele huis. laatst waren er mensen langs om naar het huis te kijken, lag er dit nylabone in de slaapkamer Afbeelding

:oops: :? :roll: :oops:

morgen komen ze weer, dan leg ik het erg zichtbaar in de hondenmand 8)
Daan

Sandro schreef:Sandro is een keer met mijn BH aan komen lopen toen de buurjongen langskwam :roll: Maar normaal gesproken pakt hij altijd zijn pluche koe :mrgreen:
ja leuk ja.
Heel herkenbaar en redelijk genant.
Daan

sypke schreef:
Sandro schreef:Sandro is een keer met mijn BH aan komen lopen toen de buurjongen langskwam :roll:
hahahahahaha.
sypke sleept altijd haar speeltjes door het hele huis. laatst waren er mensen langs om naar het huis te kijken, lag er dit nylabone in de slaapkamer Afbeelding

weet je wel zeker dat het een nylabone is?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier nog eentje die het doet: Kaya! Die wil altijd iets in d'r smoel hebben :mrgreen:

Volgens mij valt het onder de noemer "showen" : kijk mij eens :pffff:
om wat meer zelfverzekerd te zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

sypke schreef:
hahahahahaha.

Proest..Straks waarschuwen ze je dat je dildo in de hondenmand ligt! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Re: Waarom jachthond altijd iets in bek als er bezoek komt?

Ongelezen bericht door vinkje »

EvavT schreef:Sam, een Vissla van 1, 5 jaar oud, moet altijd iets in zijn bek hebben als er bezoek komt.
Hij haalt dan snel een speeltje op en pas daarna gaat ie over tot een begroeting.
Wat is de reden /achtergrond van dit gedrag?? :roll: :zwaai:
Onze Golden doet dat ook, en niet alleen als er bezoek komt, hij doet het ook als wij s'morgens uit bed komen, als mijn man of ik even de kamer uit zijn geweest, als wij op de donderdag de wekelijkse boodschappen gedaan hebben als we dan thuis komen, en hij gaat ook elke keer lopen showen, hij loopt dan met zijn speeltje of botje of bal rondjes door de kamer, en als wij dan zeggen o wat heeft ons Beautje toch een mooi balletje of botje, begint hij hoe langer hoe harder rond te lopen, zijn staart fier omhoog en zijn koppie ook, hij loopt dan heel trots, al draaiend met zijn kontje, heel grappig om te zien. :-D :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
plop
Zeer actief

Re: Waarom jachthond altijd iets in bek als er bezoek komt?

Ongelezen bericht door plop »

EvavT schreef:Sam, een Vissla van 1, 5 jaar oud, moet altijd iets in zijn bek hebben als er bezoek komt.
Hier gaat het anders om, mijn honden begroeten allebei eerst het bezoek en vliegen dan naar de bak met speeltjes om er de mooiste eruit te halen en die dan aan het bezoek te laten zie, met andere woorden ik wil met je spelen.
Afbeelding Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier doen ze het ook alle drie.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Stanley pakt altijd z'n beertje in z'n bek en moet op z'n plaats wachten totdat de visite binnen is. Als die dan binnenkomt, dan mag hij even begroeten en moet weer plaats. Dat doet hij dan met een omweggetje en ondertussen z'n beertje al woest heen en weer schuddend. Aandachttrekkerij en stoerdoenerij als je het mij vraagt.
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Beertje doet dat ook, maar Rickie niet.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik noem het apporteerdrift.
dimphie
Actief

Ongelezen bericht door dimphie »

Doet mijn border collie ook! Ik vind het altijd wel grappig om te zien. Eerst doet ie zijn uiterste best om vooral maar te blijven zitten om het bezoek te begroeten. Vervolgens sprint hij naar zijn mand met speeltjes, zoekt er één uit (altijd favoriet) en komt weer licht grommend (niet vals bedoeld) naar het bezoek toe. Volgens mij is dit een uitnodiging om te spelen. Als we niet reageren, pakt hij zijn speeltje weer op en gaat een paar rondjes in de tuin briezen met speeltje in zijn bek. Daarna is het weer goed en legt ie zijn speeltje bij zijn speeltjesmand (erin moet ik hem nog leren) en kruipt in zijn mand alwaar hij het bezoek eens van top tot teen ligt te bestuderen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

mechelaar_fan schreef:ik noem het apporteerdrift.
Hahahahahaha, bij jouw honden misschien ja! Die van mij moeten ook iets in de bek hebben, de meiden dan, maar het apporteren vinden ze grote onzin!
Afbeelding
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Dinkey doet t ook ja, maar hij geeft t echt, als je het dan overpakt, dan issie ff rustig, maar na een minuut wilt hij het wel weer terughebben :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”