Als alles goed gaat krijg ik normaal gezien binnen vier maanden een Mechelse herder puppy maar ik zit dus met het 'probleem' dat we nog geen tuin hebben. Nu is dat niet direct het probleem maar ik vroeg me af waar ik het best met de hond kan spelen als pup zijnde? Aangezien ik de hond eigenlijk liefst wil leren dat ze binnen rustig moet zijn en dat er niet gespeeld wordt.
Nu heb is er in de buurt letterlijk zo'n 500 meter verder een klein losloopparkje waar volgens mij niet veel mensen komen. Natuurlijk kan je hier met een volwassen hond gerust spelen maar ik vroeg me af of het voor een puppy niet te afleidend is om buiten te zijn (en dus nieuwe indrukken op te doen) en te spelen? Of zouden jullie dus toch gewoon met de hond spelen maar dan bijvoorbeeld aanleren dat dit enkel op bepaalde plaatsen mag zoals in de gang of in de living?
Een ander ding dat ik me afvroeg was; is het nu echt slecht om je puppy te laten apporteren? Aangezien ik vaak lees dat dit belastend is voor de voorpoten etc. Maar aan de andere kant denk ik zelf van, de pup moet toch gewoon spieren kunnen opbouwen en leren apporteren? En vanaf welke leeftijd mag je de puppy leren trappen af te lopen? (Niet dat ze dit dan elke keer moet doen, maar gewoon zodat ze dit alvast kan en ik niet plots een 1 jarige hond heb die de trap niet af durft.)
Sorry als het topic fout staat trouwens! Ik wist niet zeker waar ik het moest plaatsen.
Alvast bedankt.