Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onzekerheid en vicieuze cirkel-wie kan helpen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Steun haar maar, Annemieke. Ik zou ervoor kiezen bij haar te blijven en zodra de andere hond vervelend doet hem wegjagen.
Weet je, het klinkt even bot, maar Tapaz hoeft niet nog 10 jaar mee en daarom te werken aan sociale vaardigheden. Ze moet het gewoon nog even goed hebben en zich lekker ontspannen kunnen voelen. Ik zou haar dus beschermen. Wie weet voelt ze zich gewoon al prettiger en zekerder als je bij haar bent.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:dat voelt ze ook, maar ik ben nog altijd bang geweest om haar te steunen in haar onzekerheid. gewoon bang om het daardoor erger te maken zeg maar. maar nu die andere honden er dus op gaan duiken, en dat gebeurt inmiddels dus dagelijks, ga ik het dus zielig vinden. of het dat is, weet ik niet, het is mijn gevoel.
Gewoon doen. Je kan niks verergeren bij haar. Ze voelt zelf dat ze niet is opgewassen tegen andere honden, toont zich dus bij voorbaad al angstig. Het is namelijk geen onderdanigheid, want met vreemde honden is er geen rangorde. Ze is dus gewoon bang.
Optreden dus en als jij het voor haar op gaat lossen is er voor haar niet veel reden meer om bang te zijn. Jij zorgt dan immers voor haar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:dan ga ik dat dus maar eens doen. ik heb al eerder de neiging gehad maar me steeds erg proberen tegen te houden (ben toch al een muts met mijn hondje :mrgreen: ). maar dan ga ik haar domweg maar eens steunen erin. alleen moet ik haar dan dus opvangen voor ze gaat liggen en dat is niet altijd simpel. ze zakt al door als ze een hond op 50 meter afstand ziet en dan is een stukje rijstwafel niet meer voldoende om haar in de benen te krijgen. maar ik zal eens zien of ik haar gewoon in de benen kan houden.
Nou ach joh, laat dat maar. Laat haar maar doen waaar ze zich goed bij voelt. Alleen jij staat er als een Mol 8) voor om die andere hond op te vangen en af te leiden, zodat Tapaz uit de aandacht blijft.
Ik zou haar dus niet gaan forceren, laat haar maar keutelen. Jij bemoeit je gewoon met de andere hond en je gaat netjes vragen of mensen hun hond even willen terugroepen omdat je een zieke hond bij je hebt die niet in orde is (zeeer besmettelijke diarree! 8O )
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Dino is ook zo onzeker geweest vooral het laatste jaar , ze durfde haar bedje niet eens meer af als de jongste 2 in de kamer waren. En naar buiten durfde ze alleen nog met mij en met jetje , omdat ze wist dat jetje heel voorzichtig met haar was. Misschien is het bij paz net zoiets , ik heb dino wel heel erg lopen beschermen , en ik merkte ook dat ze dat heel fijn vond.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

basil schreef:maar ik ga in ieder geval pazje wat meer steunen ;) dank je!
Nog meer??? ;)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dag Annemieke,

Ik begrijp dat je je Tapaz uitlaat zonder haar aangelijnd te hebben?

Misschien zou het voor haar een steun zijn als je haar aanlijnt? Eventueel een flexi. Ik vermoed dat je dan je eigen manier van wandelen wat meer af moet stemmen op haar manier van wandelen, maar dat je zodoende dus wel zorgt dat ze er voor haar gevoel niet helemaal alleen voorstaat.

Wat Eline zegt is ook een prima raad. Zorg er gewoon voor dat lastige honden haar zo min mogelijk lastig vallen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:
Wil de hond schreef:Dag Annemieke,

Ik begrijp dat je je Tapaz uitlaat zonder haar aangelijnd te hebben?

Misschien zou het voor haar een steun zijn als je haar aanlijnt? Eventueel een flexi. Ik vermoed dat je dan je eigen manier van wandelen wat meer af moet stemmen op haar manier van wandelen, maar dat je zodoende dus wel zorgt dat ze er voor haar gevoel niet helemaal alleen voorstaat.

Wat Eline zegt is ook een prima raad. Zorg er gewoon voor dat lastige honden haar zo min mogelijk lastig vallen.
ze loopt inderdaad de laatste tijd graag aan de riem, dan voelt ze zich zekerder ;) ik vind het alleen niet zo leuk als los :mrgreen: :roll:
Waarom vindt jij dat minder leuk dan?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

basil schreef:enneh....marion ;) ahhhhhh tis me wijffie hoor 8)
Tuurlijk is het je wijffie, maar maak er alsjeblieft geen etalagepop van ;)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:
Wil de hond schreef:
basil schreef:ze loopt inderdaad de laatste tijd graag aan de riem, dan voelt ze zich zekerder ;) ik vind het alleen niet zo leuk als los :mrgreen: :roll:
Waarom vindt jij dat minder leuk dan?
ik loop liever met losse handen dan met een riem 8) ik heb ook nog wel een oude flexi, maar ik vind dat ding niet fijn vasthouden. paz vindt het prima hoor dat ding, maar ze loopt normaal buiten al zo netjes mee. het is dus puur psychisch voor mij die riem :-D
Misschien is het handig voor je om die flexy met een haakje aan je broekriem te hangen? Als je tenminste een broek met riem draagt.

Of een lus vast te knopen aan het handvat, en hem dan lekker los aan je pols laten slingeren.

Maar goed, ik snap je probleem, het is de gewoonte van het jarenlang op een bepaalde manier te hebben gewandeld met haar, zoiets verander je niet zo gemakkeljk. Maar toch, als zij zich er beter bij voelt, waarom niet dan?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef: zij heeft er geen moeite mee, alleen ik vaak wel als we dan eindelijk weer in een losloopgebied zijn ;)
Dát kan ik me heel goed indenken.

Ik hoop dat het je lukt om er het beste van te maken, samen met je meis.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Als ze weet dat jij haar beschermt Annemieke, gaat ze zich misschien weer wat zekerder voelen, ze hebben het gauw door hoor. Het zou mij ook verdrietig maken als mijn hond steeds aangevallen zou worden. Ik hoop dat het helpt, dat is voor jou en Pazje heel wat fijner, verdorie het is altijd zo'n vrolijke meid geweest. Raar hé, maar er gaat geen dag voorbij of ik denk aan Tapaz, komt misschien ook omdat ik zelf ook een Golden heb, en omdat ik altijd die leuke foto's zag van een smerige vrolijke Pazje. Klinkt misschien raar, maar het doet me gewoon heel veel.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”