Op stap met je hond. Samen met 4 andere honden hadden we vorige week de eerste praktijkles, een week eerder al een theorieles. Maar dat was meer voorstellen.
Vorige week was het echt.
Bedoeling was dat hond niet meer zou trekken aan de lijn en niet meer zou uitvallen.
EN het werkte! Die riem gebruikte ik al even maar niet op de juiste manier. De riem gaat nu over zijn neus heen. Dat is omdat Spike ontzettend gespierd is in zijn nek en niet reageert op lichte correcties.
Vanaf het eerste moment loopt hij als een mak schaap achter me aan. Ik heb de riem heel los in mijn hand zodat hij geen enkele spanning voelt. Dat was best eng want wat als hij uitvalt
Thuis moest hij (en ik) er natuurlijk nog even aan wennen dus houden nog wat ruimte met andere honden passeren. Maar tot nu toe vermeed ik alle honden als we aan het wandelen zijn en nu loop ik steeds rondjes door het dorp en hoop dat we honden tegenkomen
Misschien klinkt het als een reclamepraatje maar ik ben gewoon heel enthousiast dat we nu samen heerlijk kunnen wandelen!
Gisteren toen de les net begonnen was vertelde de trainster dat we over de markt zouden gaan wandelen
Hij ging zelfs languit liggen midden op de markt toen hij even op mij moest wachten