Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op cursus bij hondengedragsdeskundige
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Op cursus bij hondengedragsdeskundige
Bijna alle honden die iets over hun neus krijgen reageren met onvrede.
Gimmick heeft een muilkorf om buiten. Ja de eerste keer dat ze die omkleed leek ze wel een in elkaar getrapte en mishandelde hond.
Nu steekt ze vrijwillig haar neus erin.
Een halti trekt zij ook dwars door heen en heeft ze nul last van ook al ze ze haar gewicht erin.
Sommige honden hebben wel een out of the box denken nodig en dat dat dan op deze manier is.
Prima.
Als er nu ontspannen gewandeld kan worden is dat alleen maar goed voor baas en hond. En misschien doorbreekt de cirkel nu eindelijk.
Fijn voor je dat dit werkt en probeer het over een tijdje gewoon weer eens (stukjes) zonder en geniet van de wandelingen en je hond
Gimmick heeft een muilkorf om buiten. Ja de eerste keer dat ze die omkleed leek ze wel een in elkaar getrapte en mishandelde hond.
Nu steekt ze vrijwillig haar neus erin.
Een halti trekt zij ook dwars door heen en heeft ze nul last van ook al ze ze haar gewicht erin.
Sommige honden hebben wel een out of the box denken nodig en dat dat dan op deze manier is.
Prima.
Als er nu ontspannen gewandeld kan worden is dat alleen maar goed voor baas en hond. En misschien doorbreekt de cirkel nu eindelijk.
Fijn voor je dat dit werkt en probeer het over een tijdje gewoon weer eens (stukjes) zonder en geniet van de wandelingen en je hond
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dank je, scheelt mij weer typenTara schreef:Maar dat is nu toch juist wat hier gebeurt? Zo strak mogelijk en kleine rukjes?mijke schreef:Maar met een halti of de jachtriem toch ook niet? Bij goed gebruik bedoel ik dan he, je moet natuurlijk de riem slap houden dan en niet als een idioot gaan lopen rukken.Tara schreef:Nee, want die muilkorf zit niet aan een lijn vast en er wordt dan ook verder geen druk op de neusrug of de stand van het hoofd uitgeoefend.mijke schreef:Volgens deze redenatie is een muilkorf ook hondenmishandeling, want voor zover ik kan beoordelen rust die op dezelfde plek op de neus en die zijn waarschijnlijk nog een tikje zwaarder.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Is dat zo? Dat is mij niet helemaal duidelijk hoor. De riem hangt slap wordt er gezegd en hij/zij knijpt alleen zn hand dicht ter correctie.Tara schreef:Maar dat is nu toch juist wat hier gebeurt? Zo strak mogelijk en kleine rukjes?mijke schreef:Maar met een halti of de jachtriem toch ook niet? Bij goed gebruik bedoel ik dan he, je moet natuurlijk de riem slap houden dan en niet als een idioot gaan lopen rukken.Tara schreef:Nee, want die muilkorf zit niet aan een lijn vast en er wordt dan ook verder geen druk op de neusrug of de stand van het hoofd uitgeoefend.mijke schreef:Volgens deze redenatie is een muilkorf ook hondenmishandeling, want voor zover ik kan beoordelen rust die op dezelfde plek op de neus en die zijn waarschijnlijk nog een tikje zwaarder.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bumper69 schreef:Hij trekt nu dus niet meer en ik hoef hem alleen maar een heel klein rukje te geven aan de lijn. Dan reageert hij al. Ik heb nu de lijn losjes vast in mijn hand en hij loopt rustig met me mee.
Bumper69 schreef:En trouwens ik geef geen ruk. Ik heb de riem losjes in mijn handen en het enige wat ik doe is mijn hand even dichtknijpen als hij de neiging heeft om toch te trekken of uit te vallen. Dan voelt hij iets druk maar dat is echt maar heel weinig maar voor hem precies genoeg om te reageren. Dat is vaak een seconde of zo daarna gaat de spanning er weer vanaf en loopt hij weer netjes naast me.
Het klinkt voor mij niet hetzelfde: een rukje en het dicht dichtknijpen van je hand. Of begon je met rukjes en hoef je nu alleen nog maar je hand dicht te knijpen?
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Poe.
Iemand heeft een erg pittige kruising. Groot, sterk, en valt uit naar andere honden.
Persoonlijk ben ik erg blij dat daar aan gewerkt wordt.
En ja, dat mag wat mij betreft best even wat discomfort of onprettig gevoel opleveren voor die hond.
Veiligheid eigenaar, veiligheid hond, en veiligheid omstanders gaat mij namelijk bóven het persoonlijke comfort van de betreffende hond.
Neemt dan weer niet weg dat ik niet bepaald fan ben van mevrouw Winters.
Maar een hulpmiddel als dit, in een situatie als deze vind ik prima. Mits je weet waarom, en hoe te gebruiken.
Iemand heeft een erg pittige kruising. Groot, sterk, en valt uit naar andere honden.
Persoonlijk ben ik erg blij dat daar aan gewerkt wordt.
En ja, dat mag wat mij betreft best even wat discomfort of onprettig gevoel opleveren voor die hond.
Veiligheid eigenaar, veiligheid hond, en veiligheid omstanders gaat mij namelijk bóven het persoonlijke comfort van de betreffende hond.
Neemt dan weer niet weg dat ik niet bepaald fan ben van mevrouw Winters.
Maar een hulpmiddel als dit, in een situatie als deze vind ik prima. Mits je weet waarom, en hoe te gebruiken.

- Donkere Dame
- Actief
@Bumper.
Laatst ook met iemand een gesprek gehad over anti-trek-hulpmiddelen.
Deze persoon had een ander soort halsband.
Meer een tuigje idee en veel nekvriendlijker als een gentle-leader of halti
Ik kon hem nog niet in ieder geval.
http://m.zooplus.nl/shop/honden/sport_t ... 0wodhRwBEQ
En kijk dan even bij het 2e plaatje.
Bij deze band word hij dan via de borst "omgetrokken" en van zijn focus afgewend
Bij deze persoon werkte het en de hond liep geen nekhernia op in het geval van toch ineens uitvallen.
Bij deze band word hij dan via de borst "omgetrokken" en van zijn focus afgewend
Bij deze persoon werkte het en de hond liep geen nekhernia op in het geval van toch ineens uitvallen.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Cleva schreef:Ik zeg het even kort omdat ik geen zin in zalvend gelul heb.
Zorg dat je gewoon de baas over je hond wordt.
Zet gewoon een plak worst op een schoteltje op de grond en ga het thema "Omdat ik het zeg" aan.
Introduceer het fenomeen "dat mag jij niet."
Paarden maak je zadelmak, honden leer je dat de baas edicten doet. Wat niet mag, dat mag niet en dat betekent dat het niet gebeurt. Doen wat niet mag is taboe! Foei hond! Foei baas! Fout!
Sommige mensen houden niet van corrigeren en dat begrijp ik best. Dan pak je het op een positieve manier aan maar je bent nog steeds de baas dus als jij een gedrag niet wil zien dan zorg jij dat het niet gebeurt.
Het gaat er om dat jij bepaalt. Dat kan best heel gezellig maar het moet wel stevig zijn.
Je kunt honderd sloepknopen om de kop van je hond macrameeën maar zolang je zelf niets verandert blijft het over de knoop gaan en niet over jouw rol ten opzichte van je hond en andersom.
- mijke
- Zeer actief
Ja, die heb ik dus. Dat is basicly gewoon een H-tuig (of Y-tuig, ik haal dat altijd door elkaarDonkere Dame schreef:@Bumper.
- Jackira
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik zeg het even kort omdat ik geen zin in zalvend gelul heb.
Zet gewoon een plak worst op een schoteltje op de grond en ga het thema "Omdat ik het zeg" aan.
Paarden maak je zadelmak, honden leer je dat de baas edicten doet. Wat niet mag, dat mag niet en dat betekent dat het niet gebeurt. Doen wat niet mag is taboe! Foei hond! Foei baas! Fout!
Sommige mensen houden niet van corrigeren en dat begrijp ik best. Dan pak je het op een positieve manier aan maar je bent nog steeds de baas dus als jij een gedrag niet wil zien dan zorg jij dat het niet gebeurt.
Het gaat er om dat jij bepaalt. Dat kan best heel gezellig maar het moet wel stevig zijn.
Je kunt honderd sloepknopen om de kop van je hond macrameeën maar zolang je zelf niets verandert blijft het over de knoop gaan en niet over jouw rol ten opzichte van je hond en andersom.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
juistCleva schreef:Ik zeg het even kort omdat ik geen zin in zalvend gelul heb.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ja! Dankje.Cleva schreef:Ik zeg het even kort omdat ik geen zin in zalvend gelul heb.

-
*Wolf*
- Zeer actief
Mijn hond had ook korte tijd een antitrektuig dat hij ook tijdens het loslopen droeg. Tot iemand anders me erop attent maakte dat het wel degelijk ongemakkelijk zit. En dat geloof ik direct want het belemmert een vrije gang, logisch ook want daar is het niet voor ontworpen. Je zult het niet snel merken, de hond rent toch wel, maar ik heb hem daarna wel afgedaan als ie losliep. Dat voelde toch beter.Heavy schreef:Ik geloof niet dat het tuig ongemakkelijk zit want ze rent en zwemt ermee .
-
*Wolf*
- Zeer actief
Zonder belemmering de poten zo ver kunnen strekken als ze willen, bijvoorbeeld in galop. Zo'n antitrektuig houdt dat tegen doordat de bandjes die naast de voorpoten lopen te kort zijn en niet meegeven. Ze kunnen wel rennen, maar het zal toch iets oncomfortabel zijn. Tenminste, ik zag dat wel bij het tuig dat mijn hond droeg, ik weet even niet meer welk merk, of toch ja, van het merk Halti.Heavy schreef:Wat bedoel je met een vrije gang?*Wolf* schreef:Mijn hond had ook korte tijd een antitrektuig dat hij ook tijdens het loslopen droeg. Tot iemand anders me erop attent maakte dat het wel degelijk ongemakkelijk zit. En dat geloof ik direct want het belemmert een vrije gang, logisch ook want daar is het niet voor ontworpen. Je zult het niet snel merken, de hond rent toch wel, maar ik heb hem daarna wel afgedaan als ie losliep. Dat voelde toch beter.Heavy schreef:Ik geloof niet dat het tuig ongemakkelijk zit want ze rent en zwemt ermee .
- Tineke
- Zeer actief
Dit dus.Cleva schreef:Ik zeg het even kort omdat ik geen zin in zalvend gelul heb.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat geldt voor ieder H-tuig dat de beweging vanuit de schouder naar voren beperkt wordt door het tuig. Heeft niet specifiek iets met het anti-trektuig te maken*Wolf* schreef:Zonder belemmering de poten zo ver kunnen strekken als ze willen, bijvoorbeeld in galop. Zo'n antitrektuig houdt dat tegen doordat de bandjes die naast de voorpoten lopen te kort zijn en niet meegeven. Ze kunnen wel rennen, maar het zal toch iets oncomfortabel zijn. Tenminste, ik zag dat wel bij het tuig dat mijn hond droeg, ik weet even niet meer welk merk, of toch ja, van het merk Halti.Heavy schreef:Wat bedoel je met een vrije gang?*Wolf* schreef:Mijn hond had ook korte tijd een antitrektuig dat hij ook tijdens het loslopen droeg. Tot iemand anders me erop attent maakte dat het wel degelijk ongemakkelijk zit. En dat geloof ik direct want het belemmert een vrije gang, logisch ook want daar is het niet voor ontworpen. Je zult het niet snel merken, de hond rent toch wel, maar ik heb hem daarna wel afgedaan als ie losliep. Dat voelde toch beter.Heavy schreef:Ik geloof niet dat het tuig ongemakkelijk zit want ze rent en zwemt ermee .
-
*Wolf*
- Zeer actief
Mag je ook vergeten, ik zei het even uit m'n hoofd maar het zal gerust niet kloppen, is alweer een tijdje geleden dat ik dat ding gebruikteHeavy schreef: Ik weet niet precies wat je bedoeld met bandjes naast de voorpoten . De u- lead heeft een band op de borst met ring en dan band achter de voorpoten . Maar het zal vast fijner zijn zonder tuig is toch vrijer ook al schuurt het niet in de huid . Ik vergeet het altijd af te doen zal er eens op gaan letten is ook mooier op de foto
Waar het om gaat is inderdaad, wat jij zegt, dat het zonder dat tuig vrijer loopt voor de hond.
-
S@ndr@
- Zeer actief
vergelijk alle honden maar met elkaar , erfelijke eigenschappen vagen we gewoon even weg,.... wat ik kan dat kan jij ook en wat mijn hond kan dat moet jou hond ook kunnen ....... natuurlijk en ik heb mijn honden wel onder controle hoor en TS nu ook.. dat je er zelf niet voor zou kiezen........... he prima..... dat kan ....... ik ook niet, maar t werkt, en ik vind het te prijzen dat ze hulp zocht en nu met haar hond kan wandelen zonder het klamme zweet overal........Lunatic schreef:OpvoedenS@ndr@ schreef:anderzijds wat zou je dan willen voorstellen bij een hond die .... zo sterk is en je over de vloer sleept- omdat hij jou helemaal vergeten is en of schijt aan je heeft ....... zeg het maar... ik vind dit nog redelijk mild hoorappèl, appèl en nog eens appèl
![]()
Doran is dan maar 28 kilo spier, maar die is berensterk en als die dat echt zou willen, trekt hij me zo over straat, reu-vriendelijk is hij ook niet, vooral niet als hij uitgedaagd wordt, anders negeert hij gelukkig. Maar dat komt allemaal door bloed, zweet en tranen die in de opvoeding en de appèl is gaan zitten, plus de band die we hebben en het respect die hij voor mij heeft.
Maar zou hij de kolder in z'n kop krijgen sleept hij me met mijn brakke lijf zo door de buurt hoor, dan hou ik hem ook echt niet
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Als je met t klamme zweet loopt vraag ik me af of je wel de juiste hond hebt. Heb een uitvaller gehad maar ook een hondagressieve hond maar nooit met t klamme zweet gelopen hoor dan was ie direct weggegaan. Ogen voor en achter ja maar dat heb ik nog steeds ook bij honden waarbij t niet nodig is simpelweg omdat ik andere honden niet vertrouw tot t tegendeel bewezen is. Vond t ook met de hondagressieve hond heerlijk om met hem te wandelen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik ben met Bumper mee geweest naar het asiel destijds. Wat we daar aantroffen was een zelfverzekerde en gemanierde hond. Dat hij de grenzen nog een keer zou opzoeken ligt in de lijn der verwachting, maar op dat moment viel hij totaal niet uit naar andere honden. Ik heb mijn honden ook bij me gehad en Spike reageerde niet op ze, en aan mijn honden merkte ik dat ze hem volledig vertrouwde. Ik kan me zelfs herinneren dat Kiwi loops was toen.malinois schreef:Als je met t klamme zweet loopt vraag ik me af of je wel de juiste hond hebt.
Spike is een enorme hond. Ik kan me heel goed voorstellen dat een fysieke controle zoals nu een hele fijne oplossing is. Als hij doorheeft dat hij kan vertrekken en je er als vlaggetje achteraan wappert, is het hek van de dam. En nu is de negatieve cirkel doorbroken en kan Bumper weer zelfverzekerd over straat. Dat gaat vast heel veel verbetering opleveren.
Ik vind dat sommigen hier ook wel heel lichtgeraakt doen over iets eenvoudigs als een touw over de neus. Als je zo principieel tegen het lichamelijk beperken van een hond bent, mag je een halsband en tuig ook wel achterwege laten

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vind het een goed iets dat ze iets gezocht heeft wat werkt, ,..... en nu wel kan lopen........ hond uit een asiel is altijd een risico, en dan toch doorgaan en zoeken en niet te beest terug dumpen, en er een draaideur hond van maken die misschien mogelijk ooit voor grote problemen gaat zorgenmalinois schreef:Als je met t klamme zweet loopt vraag ik me af of je wel de juiste hond hebt. Heb een uitvaller gehad maar ook een hondagressieve hond maar nooit met t klamme zweet gelopen hoor dan was ie direct weggegaan. Ogen voor en achter ja maar dat heb ik nog steeds ook bij honden waarbij t niet nodig is simpelweg omdat ik andere honden niet vertrouw tot t tegendeel bewezen is. Vond t ook met de hondagressieve hond heerlijk om met hem te wandelen...
- mijke
- Zeer actief
Dat is bij dat tuig dat ik heb in ieder geval niet zo. Dat is gewoon een H-tuig. Je kunt ze ook zo straks of los doen als je zelf wilt he*Wolf* schreef:Zonder belemmering de poten zo ver kunnen strekken als ze willen, bijvoorbeeld in galop. Zo'n antitrektuig houdt dat tegen doordat de bandjes die naast de voorpoten lopen te kort zijn en niet meegeven. Ze kunnen wel rennen, maar het zal toch iets oncomfortabel zijn. Tenminste, ik zag dat wel bij het tuig dat mijn hond droeg, ik weet even niet meer welk merk, of toch ja, van het merk Halti.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dan heb je t zelf toch zo ver laten komen maar waarom zou je dan doodsbang over straat lopen? Een x aantal maanden geleden deed je dat schijnbaar ook niet en dat gaat niet van de ene op de andere dag.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tsja, ik begrijp TS aan de ene kant wel.
Ik liep ook een tijdje met Xavi aan een halti.
Ik kan hem wel houden aan een normale riem+halsband maar kreeg er ontstekingen van in mijn schouder en een zere rug.
Daarnaast is een hond makkelijker te houden aan een halti als hij uitvalt dan aan een halsband.
Dat geeft jou en je omgeving toch wel een veiliger gevoel (het IS ook veiliger want de hond kan veel minder kracht zetten).
Maar ja, ik zag ook aan Xavi dat hij die halti niet heel fijn vond. Maar soms is zoiets als tijdelijke oplossing gewoon even fijn om te hebben.
Hij loopt nu lekker aan een 8 meter flex met tuigje (in the middle of niks).
En ja men kan wel zeggen je moet wel goed oefenen en trainen. Zo'n hond vergelijken met een baasgerichte Mechel of Labrador met werkdrive vind ik niet eerlijk.
In Xavi zit bijvoorbeeld 0 werkdrive en misschien een klein beetje baasgerichtheid. Ik kan je vertellen dat zoiets HEEL anders traint dan een hond die wél graag wil van nature.
Wat ik overigens niet begrijp is dat je de hond los laat lopen.
Dat gaat goed zeg je, maar dat lijkt me toch wachten op dat het verkeerd gaat, gezien hij dus op straat aan de lijn flink uitvalt.
Ik liep ook een tijdje met Xavi aan een halti.
Daarnaast is een hond makkelijker te houden aan een halti als hij uitvalt dan aan een halsband.
Dat geeft jou en je omgeving toch wel een veiliger gevoel (het IS ook veiliger want de hond kan veel minder kracht zetten).
Maar ja, ik zag ook aan Xavi dat hij die halti niet heel fijn vond. Maar soms is zoiets als tijdelijke oplossing gewoon even fijn om te hebben.
En ja men kan wel zeggen je moet wel goed oefenen en trainen. Zo'n hond vergelijken met een baasgerichte Mechel of Labrador met werkdrive vind ik niet eerlijk.
In Xavi zit bijvoorbeeld 0 werkdrive en misschien een klein beetje baasgerichtheid. Ik kan je vertellen dat zoiets HEEL anders traint dan een hond die wél graag wil van nature.
Dat gaat goed zeg je, maar dat lijkt me toch wachten op dat het verkeerd gaat, gezien hij dus op straat aan de lijn flink uitvalt.

- Lunatic
- Erelid
Ik vergelijk honden helemaal niet met elkaar, ik zeg alleen dat elke hond op te voeden is en ja daar gaat veel tijd, bloed, zweet en tranen inzitten, maar dan heb je ook wat!S@ndr@ schreef:vergelijk alle honden maar met elkaar , erfelijke eigenschappen vagen we gewoon even weg,.... wat ik kan dat kan jij ook en wat mijn hond kan dat moet jou hond ook kunnen ....... natuurlijk en ik heb mijn honden wel onder controle hoor en TS nu ook.. dat je er zelf niet voor zou kiezen........... he prima..... dat kan ....... ik ook niet, maar t werkt, en ik vind het te prijzen dat ze hulp zocht en nu met haar hond kan wandelen zonder het klamme zweet overal........Lunatic schreef:OpvoedenS@ndr@ schreef:anderzijds wat zou je dan willen voorstellen bij een hond die .... zo sterk is en je over de vloer sleept- omdat hij jou helemaal vergeten is en of schijt aan je heeft ....... zeg het maar... ik vind dit nog redelijk mild hoorappèl, appèl en nog eens appèl
![]()
Doran is dan maar 28 kilo spier, maar die is berensterk en als die dat echt zou willen, trekt hij me zo over straat, reu-vriendelijk is hij ook niet, vooral niet als hij uitgedaagd wordt, anders negeert hij gelukkig. Maar dat komt allemaal door bloed, zweet en tranen die in de opvoeding en de appèl is gaan zitten, plus de band die we hebben en het respect die hij voor mij heeft.
Maar zou hij de kolder in z'n kop krijgen sleept hij me met mijn brakke lijf zo door de buurt hoor, dan hou ik hem ook echt niet
Wat Mal al zegt, zelfs met een hondonvriendelijke hond kan je normaal lopen, oke wel met ogen in je achterhoofd, omdat je nou eenmaal ook met andere honden en mensen te maken heb, maar zolang je eigen hond luisterd is dat prima te doen!
En dan lees je in het stukje van Paisley, dat de hond helemaal niet zo was toen ze hem uit het asiel haalde, dus hadden ze vanaf dag één aan de gang gegaan met regels en consequent zijn, was het waarschijnlijk niet zover gekomen, eerst een jaar modderen met snoepjes zoals ze schreef, heeft dus niks geholpen, als je timing niet goed is en je op het verkeerde moment gaat belonen met snoep, ja dan wordt het ook nooit iets natuurlijk. Ze hadden dan beter vanaf het begin op cursus kunnen gaan, goede begeleiding zoeken en op een normale manier aan de slag gaan met de hond, die toen zo te lezen nog vriendelijk was en totaal niet uitviel. Het gedrag een jaar laten groeien en er dan uit pure ellende maar een martelwerktuig omheen gooien vind ik dan weer onbegrijpelijk!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Lunatic
- Erelid
Ik vind het altijd zo grappig dat je dan voor je voeten gegooit krijgt "ja jij heb makkelijk lullen met je labradors" Een labrador mag dan werklust hebben en een will to please, maar als je die niet opvoed dan is het ook een ongeleid projectielHylos schreef:Tsja, ik begrijp TS aan de ene kant wel.
Ik liep ook een tijdje met Xavi aan een halti.Ik kan hem wel houden aan een normale riem+halsband maar kreeg er ontstekingen van in mijn schouder en een zere rug.
En ja men kan wel zeggen je moet wel goed oefenen en trainen. Zo'n hond vergelijken met een baasgerichte Mechel of Labrador met werkdrive vind ik niet eerlijk.![]()
Plus dat ik ook andere rassen heb gehad, keeshonden en westies en geloof me, westies zijn niet makkelijk te trainen, die steken heel graag hun middelvinger in de lucht
Bij super zelfstandige honden zal het best lastiger zijn, die hebben de baas niet nodig lees ik altijd, maargoed dat weet je neem ik aan als je die koopt ook al wel.
De stafford is toch prima te trainen? Je leest altijd dat die juist lekker met de baas bezig willen zijn en willen spelen/werken, is Xavi zo'n uitzondering dan?
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
ik wil ook geen andermans honden op mijn erf en in mijn huis,
en ik ga ook niet bij iemand anders op bezoek met mijn hond.
als ik iemand met zijn/haar hond wil ontmoeten, dan op neutraal terrein.
en ik ga ook niet bij iemand anders op bezoek met mijn hond.
als ik iemand met zijn/haar hond wil ontmoeten, dan op neutraal terrein.
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
En ik heb nergens vermeld dat ik met klam zweet loop volgens mij. Dat heeft iemand hier bedacht.Paisley schreef:Ik ben met Bumper mee geweest naar het asiel destijds. Wat we daar aantroffen was een zelfverzekerde en gemanierde hond. Dat hij de grenzen nog een keer zou opzoeken ligt in de lijn der verwachting, maar op dat moment viel hij totaal niet uit naar andere honden. Ik heb mijn honden ook bij me gehad en Spike reageerde niet op ze, en aan mijn honden merkte ik dat ze hem volledig vertrouwde. Ik kan me zelfs herinneren dat Kiwi loops was toen.malinois schreef:Als je met t klamme zweet loopt vraag ik me af of je wel de juiste hond hebt.
Spike is een enorme hond. Ik kan me heel goed voorstellen dat een fysieke controle zoals nu een hele fijne oplossing is. Als hij doorheeft dat hij kan vertrekken en je er als vlaggetje achteraan wappert, is het hek van de dam. En nu is de negatieve cirkel doorbroken en kan Bumper weer zelfverzekerd over straat. Dat gaat vast heel veel verbetering opleveren.
Ik vind dat sommigen hier ook wel heel lichtgeraakt doen over iets eenvoudigs als een touw over de neus. Als je zo principieel tegen het lichamelijk beperken van een hond bent, mag je een halsband en tuig ook wel achterwege laten
Dank je Paisley, Kiwi was toen inderdaad loops en dat deed hem niets. We zijn elkaar ook wel eens tegengekomen in het bos en de honden speelden dan ook heerlijk. Alleen aan de lijn was het een crime. Ik ben heel blij dat de cirkel doorbroken is en we normaal samen kunnen wandelen en ik niet de rustige momenten op de dag hoef uit te kiezen maar gewoon kan gaan lopen wanneer en waar ik wil.
En natuurlijk gaan we hier verder mee oefenen. De cursus is ook nog niet klaar. En ook als dat wel klaar is kan ik er zelf mee verder...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Vorig jaar heb ik al contact opgenomen met het asiel dat het een heerlijke hond is maar dat dit een probleem gaat worden. En omdat ik niet op de manier verder wilde om nog (minstens) 10 jaar zo achter hem aan te moeten lopen had ik aan hen aan hulp gevraagd. Want ik wilde niet dat het zo ver zou komen dat hij terug zou moeten naar het asiel. Ze wezen me toen door aan iemand die me zou gaan helpen maar die had ineens geen tijd meer...S@ndr@ schreef:Ik vind het een goed iets dat ze iets gezocht heeft wat werkt, ,..... en nu wel kan lopen........ hond uit een asiel is altijd een risico, en dan toch doorgaan en zoeken en niet te beest terug dumpen, en er een draaideur hond van maken die misschien mogelijk ooit voor grote problemen gaat zorgenmalinois schreef:Als je met t klamme zweet loopt vraag ik me af of je wel de juiste hond hebt. Heb een uitvaller gehad maar ook een hondagressieve hond maar nooit met t klamme zweet gelopen hoor dan was ie direct weggegaan. Ogen voor en achter ja maar dat heb ik nog steeds ook bij honden waarbij t niet nodig is simpelweg omdat ik andere honden niet vertrouw tot t tegendeel bewezen is. Vond t ook met de hondagressieve hond heerlijk om met hem te wandelen...
Deze cursus kostte me 225 euro en ik rij 5 weekenden naar de Haarlemmermeer. Best een eind vanuit Friesland. Maar dat heb ik er ontzettend graag voor over..
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
-
Bumper69
- Zeer actief
Hij valt los niet uit. Laatst had ik hem aan de lijn en trok hij zich los en rende grommend op een herder af. Toen hij er vlak bij was ging hij van schrik 3 meter verderop staan. Hij valt dus wel uit maar doet in principe niets. Behalve als de andere hond dan heel hard weg gaat rennen dan rent hij er ook heel hard achteraan. Dan ligt het een beetje aan de reactie van de andere hond hoe hij reageert..Hylos schreef:Tsja, ik begrijp TS aan de ene kant wel.
Ik liep ook een tijdje met Xavi aan een halti.Ik kan hem wel houden aan een normale riem+halsband maar kreeg er ontstekingen van in mijn schouder en een zere rug.
En ja men kan wel zeggen je moet wel goed oefenen en trainen. Zo'n hond vergelijken met een baasgerichte Mechel of Labrador met werkdrive vind ik niet eerlijk.![]()
- Lunatic
- Erelid
OMGZivaNomi schreef:Je hebt helemaal gelijk Lunatic; ik heb nog NOOIT in mijn hele leven tegen iemand gezegd dat ze liever de honden thuis moesten laten als ze langskomen. En ik vond het te bizar voor woorden dat ik dat wel moest doen bij mijn schoonfamilie.Lunatic schreef:Ik vind het altijd zo grappig dat je dan voor je voeten gegooit krijgt "ja jij heb makkelijk lullen met je labradors" Een labrador mag dan werklust hebben en een will to please, maar als je die niet opvoed dan is het ook een ongeleid projectielHylos schreef:Tsja, ik begrijp TS aan de ene kant wel.
Dat gaat goed zeg je, maar dat lijkt me toch wachten op dat het verkeerd gaat, gezien hij dus op straat aan de lijn flink uitvalt.![]()
Plus dat ik ook andere rassen heb gehad, keeshonden en westies en geloof me, westies zijn niet makkelijk te trainen, die steken heel graag hun middelvinger in de luchtmaar met duidelijke regels en consequent zijn, had ik prima opgevoede en luisterende honden, oke kunstjes als pootje geven e.d hoefde je niet mee aan te komen, dat doen ze gewoon niet, maar simpele dingen als hier, nee, stop en alles wat je nodig heb om normaal te kunnen lopen is prima aan te leren.
Bij super zelfstandige honden zal het best lastiger zijn, die hebben de baas niet nodig lees ik altijd, maargoed dat weet je neem ik aan als je die koopt ook al wel.
De stafford is toch prima te trainen? Je leest altijd dat die juist lekker met de baas bezig willen zijn en willen spelen/werken, is Xavi zo'n uitzondering dan?Ze hebben een golden retriever en een labrador en als ze langs zijn geweest stond mijn huis letterlijk ondersteboven.
De bank omgegooid, de tafeltje omgegooid, stoelen die vlogen door de eetkamer, naar boven rennen met modderige poten en gelijk nog even op ons bed gaan pissen, als ze in de tuin waren waren al mijn planten binnen 2 seconden dood en werd er al een gaat naar China toe gegraven. En dat allemaal terwijl mijn eigen hond onder de bank kroop om weg te komen en de katten allemaal verdwenen waren. Maar durfde IK wat te zeggen?? Durfde ik NEE te zeggen tegen die twee onopgevoede vliegende dikzaken? Oef, dan had ik het toch te horen gekregen!!! Wilden ze nog de honden meenemen naar ons bruiloft.
![]()
![]()
en waren hartstikke beledigd toen dat niet mocht en ons eigen hondje was de ringdrager. Toen heb ik ze maar verteld dat ik die twee nooit meer op bezoek hoef.
En dat soort dingen gebeuren zo vaak, je leest hier op het forum ook regelmatig dat mensen het vreselijk vinden om labradors tegen te komen, omdat die zo lomp zijn, met een plaat voor hun kop, schijt hebbende aan de lichaamstaal van de andere hond overal opaf of zelfs doorheen denderen. Ik kom ze zelf ook liever niet tegen, mijn honden trekken dat slecht als honden zomaar brutaal hun persoonlijke zone in denderen