Het was inderdaad een ontzettend goed opgevoede hond die we mee kregen. Ik heb toen direct een hondenschool gezocht zodat IK kon leren hoe ik met hem om moest gaan en ik de commando's zou kennen.Lunatic schreef:Ik vergelijk honden helemaal niet met elkaar, ik zeg alleen dat elke hond op te voeden is en ja daar gaat veel tijd, bloed, zweet en tranen inzitten, maar dan heb je ook wat!S@ndr@ schreef:vergelijk alle honden maar met elkaar , erfelijke eigenschappen vagen we gewoon even weg,.... wat ik kan dat kan jij ook en wat mijn hond kan dat moet jou hond ook kunnen ....... natuurlijk en ik heb mijn honden wel onder controle hoor en TS nu ook.. dat je er zelf niet voor zou kiezen........... he prima..... dat kan ....... ik ook niet, maar t werkt, en ik vind het te prijzen dat ze hulp zocht en nu met haar hond kan wandelen zonder het klamme zweet overal........Lunatic schreef:OpvoedenS@ndr@ schreef:anderzijds wat zou je dan willen voorstellen bij een hond die .... zo sterk is en je over de vloer sleept- omdat hij jou helemaal vergeten is en of schijt aan je heeft ....... zeg het maar... ik vind dit nog redelijk mild hoorappèl, appèl en nog eens appèl
![]()
Doran is dan maar 28 kilo spier, maar die is berensterk en als die dat echt zou willen, trekt hij me zo over straat, reu-vriendelijk is hij ook niet, vooral niet als hij uitgedaagd wordt, anders negeert hij gelukkig. Maar dat komt allemaal door bloed, zweet en tranen die in de opvoeding en de appèl is gaan zitten, plus de band die we hebben en het respect die hij voor mij heeft.
Maar zou hij de kolder in z'n kop krijgen sleept hij me met mijn brakke lijf zo door de buurt hoor, dan hou ik hem ook echt niet
Wat Mal al zegt, zelfs met een hondonvriendelijke hond kan je normaal lopen, oke wel met ogen in je achterhoofd, omdat je nou eenmaal ook met andere honden en mensen te maken heb, maar zolang je eigen hond luisterd is dat prima te doen!
En dan lees je in het stukje van Paisley, dat de hond helemaal niet zo was toen ze hem uit het asiel haalde, dus hadden ze vanaf dag één aan de gang gegaan met regels en consequent zijn, was het waarschijnlijk niet zover gekomen, eerst een jaar modderen met snoepjes zoals ze schreef, heeft dus niks geholpen, als je timing niet goed is en je op het verkeerde moment gaat belonen met snoep, ja dan wordt het ook nooit iets natuurlijk. Ze hadden dan beter vanaf het begin op cursus kunnen gaan, goede begeleiding zoeken en op een normale manier aan de slag gaan met de hond, die toen zo te lezen nog vriendelijk was en totaal niet uitviel. Het gedrag een jaar laten groeien en er dan uit pure ellende maar een martelwerktuig omheen gooien vind ik dan weer onbegrijpelijk!
Deze hondenschool hield me eerst even aan het lijntje en toen ik eindelijk terecht kon bleek het niet een gehoorzaamheidscursus maar leerde hij op een tonnetje zitten en over een bruggetje lopen enz. Dat leek haar beter. Maar dat wilde ik helemaal niet. Dus toen na een aantal lessen bleek dat we niets aan commando's gingen doen ben ik daar weg gegaan. Eind vorig jaar ben ik naar een andere hondenschool gegaan, daar haalde hij zijn gehoorzaamheid A met glans. Maar trok nog steeds als hij een hond zag of bv de trainster te dichtbij kwam omdat hij haar zo leuk vond.
Hij is een echte mensenhond. Hij wil altijd knuffelen..
Die hondenschool hield er mee op. Dus het is niet zo dat ik er niets aan gedaan heb!
Ben er vanaf het begin heel druk mee geweest.