Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zou hier nou het verhaal achter zijn??
Moderator: moderatorteam
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Wat zou hier nou het verhaal achter zijn??
Laatst gewijzigd door Yeufke op 25 mei 2017 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Re: Wat zou hier nou het verhaal achter zijn??
Ik las het ook net Yeufke. De vakanties staan weer voor de deur en dan moeten de honden de deur uit want geld voor een oppas of opvang zit er niet in. Een abonnement voor Steinderbos waar de kinderen elke dag kunnen zwemmen en spelen is dan vaak beneden de stand van dit soort lieden..
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
De honden zijn tijdelijk aan de boom gebonden de eigenaar moest geloof ik een loslopend paard wegbrengen en kon dat niet samen met de hond doen. Stond al uitgelegd op fb
Ach jezus, stop hier nu eens meeWolfsblut schreef:Ik las het ook net Yeufke. De vakanties staan weer voor de deur en dan moeten de honden de deur uit want geld voor een oppas of opvang zit er niet in. Een abonnement voor Steinderbos waar de kinderen elke dag kunnen zwemmen en spelen is dan vaak beneden de stand van dit soort lieden..

Ik kan het verhaal niet, en ik vind het heel erg triest. Gelukkig ken ik niemand waar het water zo hoog aan de lippen staat dat ze hun honden aan een paal moeten vastbinden en achterlaten. En dan zelf fijn twee weekjes vakantie gaan vieren in Spanje.
- Yeufke
- Zeer actief
O, ben echt blij dat er dus een heel ander verhaal achter zit.
Bedankt jenn90 (heb geen facebook)
- Yeufke
- Zeer actief
Het staat nu inderdaad ook zo 'in de krant'.
http://www.1limburg.nl/mysterie-van-de- ... =section-1
Dit bericht is van de site gehaald inmiddels.
http://www.1limburg.nl/mysterie-van-de- ... =section-1
Dit bericht is van de site gehaald inmiddels.
Laatst gewijzigd door Yeufke op 25 mei 2017 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Ik heb ook geen facebook, vandaar dus.Yeufke schreef:O, ben echt blij dat er dus een heel ander verhaal achter zit.
Maar gelukkig is er niets aan de hand.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Re: Wat zou hier nou het verhaal achter zijn?? (Opgelost)
Toch blijft het apart.. de vrouw van meneer was gebeld. De dierenambulance deed er 2 uur over om te komen en mevrouw was toen nog niet bij de honden.... Maar goed, ik was er niet bij 
Suzanne

Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wel apart dat je zulke meterslange touwen bij je hebt om 3 honden aan een boom te binden. Je had ook het paard even vast kunnen zetten of in de dichts bij zijnde wei kunnen gooien. Of gewoon even bellen met je mobiel voor hulp. 

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Niet opgelost
zie net een bericht van het asiel verschijnen waar de honden zitten... het verhaal van "baas wil paard vangen" klopt NIET. De honden zitten "as we speak" dus donderdag 25 mei rond 20.30 nog in het asiel.
Als het niet zo triest was, was het om te lachen.
Suzanne

Als het niet zo triest was, was het om te lachen.
Suzanne
Nou ja
Al ga je een loslopend paard wegbrengen, je laat je honden toch niet achter met de kans dat ze gejat worden? Dan gaan m'n eigen beesten toch echt voor op andermans beesten hoor...

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als ik zo die engelse bull zie lijkt me wel duidelijk dat er opzet in het spel is.
https://www.facebook.com/DBCLimburg/pho ... =3&theater
https://www.facebook.com/DBCLimburg/pho ... =3&theater
Normaal zou ik de feiten afwachten voor ik een mening heb, maar er is geen énkele goede reden om 3 platsnuiten (of uberhaupt, welke andere hond dan ook) in de volle zon met deze temperaturen achter te laten 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Goed zo, geen spekulaasies verderjenn90 schreef:De honden zijn tijdelijk aan de boom gebonden de eigenaar moest geloof ik een loslopend paard wegbrengen en kon dat niet samen met de hond doen. Stond al uitgelegd op fb

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Niet zo negatief , weet jij waar ze dat paard helemaal naar toe moest brengen.Nanna schreef:Nee hoor. dat was lulkoek. De honden zitten nog steeds in het asiel.mosquito1980 schreef:Goed zo, geen spekulaasies verderjenn90 schreef:De honden zijn tijdelijk aan de boom gebonden de eigenaar moest geloof ik een loslopend paard wegbrengen en kon dat niet samen met de hond doen. Stond al uitgelegd op fb

Wat je zegt ben je zelfffff 

Kennelijk moest dat paard naar Nieuw-Zeeland worden gebracht. Te voet. Want de honden zitten ondertussen nog steeds in het asiel...
** Update vastgebonden honden **
Op Hemelvaartsdag werden 3 honden bij ons binnengebracht die door een oplettende melder vastgebonden aan een boom werden aangetroffen. Er kwamen veel reacties op dit bericht en we merkten hoe het lot van deze drie honden veel mensen aan het hart gaan. Gelukkig kunnen we jullie bijpraten.
Het bordeauxdog teefje mag op zoek naar een nieuw thuis. Haar gezondheid is goed en zij heeft geen verdere behandeling door onze dierenarts nodig. Toen zij bij ons binnenkwam was ze erg timide en angstig. Gelukkig krijgt ze stukje bij beetje meer zelfvertrouwen en leren we haar kennen als een brave en zachtaardige dame voor wie een thuis zoeken zondere jonge kinderen. We kunnen ons voorstellen dat je meer over haar wilt weten; kan ze alleen thuis zijn, kan ze met katten overweg, kan ze mee in de auto? We kunnen deze vragen jammer genoeg niet beantwoorden omdat we het antwoord niet weten. Bij oprechte interesse en een goed gevoel bij een potentiële eigenaar gaan we dit met dit potentiële baasje verkennen. Kun jij dit meisje een tweede kans bieden? Stuur dan een mail naar limburg@dierenbescherming.nl. Onze hondenafdeling neemt dan contact met je op. Let op: Het is niet mogelijk om zonder afspraak naar deze hond te komen kijken. Om er zeker van te zijn dat jij en het dier een goede match zijn, nemen we graag de tijd om een uitgebreid en zorgvuldig kennismakingsgesprek met je te voeren.
De 2 bulldoggen zijn nog onder behandeling van onze dierenarts voor o.a. hun huidproblemen. Of zij nu al plaatsbaar zijn bij een nieuwe baas, is geheel afhankelijk van een eventuele nieuwe baas; zijn daar andere huisdieren aanwezig, kan het nieuwe baasje hen eventuele medische zorg bieden, is de baas bereid om tijdelijk naar onze dierenarts in Born te komen voor verdere behandeling en controle? Al die vragen maken het voor ons lastig. We zijn daarom ook nog niet heel actief op zoek naar een nieuw thuis voor hen. Bij oprechte interesse in (een van) hen, kun je gerust een mail sturen naar limburg@dierenbescherming.nl. Je kunt ook onze site in de gaten houden; https://www.dierenbescherming.nl/…/dier ... ingscentru…
Op het moment dat de bulldoggen definitief geplaatst mogen worden, verschijnen zij op onze site.
We kunnen ons voorstellen dat je je afvraagt of het niet sneu is om de honden niet bij elkaar te laten blijven. Natuurlijk zouden we het top vinden als iemand zich bij ons meldt die de 3 honden wil adopteren. Onze realiteit is echter helaas dat we dit zeer zelden meemaken. Ben jij echter die uitzondering? Dan komen we graag met je in contact!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ach.. arme beesten
Te voet naar Nw Zeeland... de eigenaar zal wel verdronken zijn

Te voet naar Nw Zeeland... de eigenaar zal wel verdronken zijn

- Yeufke
- Zeer actief
Hoe krijg je het voor mekaar hè. Drie honden.
Hopelijk krijgen ze nu voor de rest van hun leven een gouden mandje.

Hopelijk krijgen ze nu voor de rest van hun leven een gouden mandje.