Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechthonden bijten man dood voor camera

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Re: Vechthonden bijten man dood voor camera

Ongelezen bericht door Kimmie »

nee joh,ik lees ook dat het een drugsverslaafde was,die volgens de buurt bekend stond als inbreker,en tja je hebt natuurlijk geen strafblad als je nooit ervoor opgepakt bent,volgens zijn zus was het weleens waar een drugsverslaafde maar geen dief,hij ging gewoon over de muur kijken of er schroot lag,waarvan de buurt dan weer zegt dat ie ook had aan kunnen bellen,en de eigenaren van het terrein zeiden dat ze al aangegeven hadden dat ze geen schroot hadden...

de eigenaar van de honden is overigens niet aangeklaagd staat er ook,ik lees gewoon de feiten,en trek verder geen conclusies ,alleen dat meneer daar vast niet voor een bammetje halen over een hoge muur klom,en dan neem je als volwassen vent gewoon een dik risico in een tuin met dit soort honden erin..

daarnaast hoef je je tirade tegen mijn honden niet te houden,ten eerste zijn het super lieve en vriendelijke dieren die nog nooit iemand kwaad hebben gedaan,alleen nog maar vriendelijk geweest,ik hou nl niet van mens agressieve honden,alleen zeg ik dat ik mij besef dat er best ongelukken kunnen gebeuren en dat wij daarom keurig maatregelen nemen in een deelstaat waar je gewoon rottweilers mag houden.

dank je voor het vertrouwen in mij verder,ik doe nl al 27 jaar mijn enorme best om niemand tot last te zijn met mijn dieren,en gelukkig wordt het tot nog toe hier zeer gewaardeerd :) :ok:

en de hekken zijn overigens 2 meter hoog en geblindeerd,tevreden??
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Yara schreef:Ik ben ook lichtelijk verbijsterd over alle reacties. Mijn honden zijn echte waakhonden. Maar die zijn hier niet om mensen dood te bijten maar juist om ze buiten de deur te houden. Zodra hier iemand op het erf komt gaan ze tekeer als idioten. Er is echt niemand die dan door de deur komt met 3 woeste Mechelaars voor het raam. Mensen die hier regelmatig komen en ze heel goed kennen durven dat niet eens. Mocht er wel iemand door de deur komen dan zullen ze vast wel bijten, ik heb het nog niet meegemaakt dus ik kan er niks over zeggen. Maar mensen doodbijten zie ik ze niet doen. Dat zou ik ook vreselijk vinden, inbreker of niet. Daarvoor heb ik ze niet. Ik vind honden die stilletjes liggen te wachten en dan iemand over een muur trekken en kapot bijten doodeng. Zulke honden zou ik nooit willen hebben. Liever honden die mensen afschrikken met hun geblaf.
Natuurlijk hoef je inbrekers niet met een kopje thee op te wachten. Maar ze aan flarden laten bijten lijkt me ook wel weer het andere uiterste.
Deze man had dus achteraf blijkbaar niet eens veel kwaad in de zin maar moet dat dus met de dood bekopen. Dat is toch wel diep triest lijkt me.
Eens. Een waakhond laat je weten dat er mensen komen en die laat de mensen weten dat hij zijn huis beschermen zal. Dan ben je er. En ja, ze kunnen bijten. Maar iemand over een muur het eigen terrein op trekken omdat er een hoofd over de schutting komt is imo moord. Ik geloof nl niet dat meneer doodleuk bij de blaffende honden is gaan staan. Die moeten hem verrast hebben of de man was stomdronken of knetter gek. Niemand gaat willens en wetens de onfrontatie aan met woeste pitbulls. En genoeg pitbulls die vastgrijpen en een mens of dier de tuin of hek door trekken. Als je al dergelijke idiote honden wil houden dan heb je die maar ver van de openbare weg te houden en zo dat mensen er niet per ongeluk bij kunnen komen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef:Hier wordt ook emorm veel ingebroken dusdanig veel dat er bijna wekelijks autocontrole is door de politie... heb al een paar keer de bus mogen laten zien aan de binnenkant. Zodra ze de honden horen zeggen ze zelf wees er maar blij mee dat je dit type honden hebt. Ze bedenkem zich wel een paar keer dan zoeken ze liever iets makkrlijks.
Dat denk ik ook ,in de vorige wijk waar wij woonde was bij het hele rijtje ingebroken behalve bij ons, dat kwam echt door de honden gok ik maar zo.
De aanwezigheid alleen is al voldoende om af te schrikken.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

toots schreef:
malinois schreef:Maar ik snap echt niet hoor waar bij jullie al die kinderen vandaan komen? Hier komen geen kinderen ongevraagd maar ook niet bij de buren zonder hond. Prive terrein wordt niet ongevraagd opgewandeld.

Dit dus.
Hier komen ook geen kinderen en ook geen pakket bezorger zomaar het erf op wandelen. Maar wel eens in de showroom binnen wandelen. Daar komt geen hond en staat de schuifpui vaak open is dus toegankelijk.

Maar het is gewoon duidelijk dat hier een "gevaarlijke" hond zit.
Het is ook nooit gebeurd dat hier een bal in de tuin lag.

Bij mijn moeder in haar tuintje wel, die woont in een rijtjeshuis.
Een hond als Dino die hier rondloopt zou daar absoluut niet passen.
De buurvrouw van mijn moeder heeft klein kinderen en daar ligt dus geregeld iets in de tuin.
En de kindjes konen ondanks dat het van hun oma niet mag toch wel eens de tuin in. Kindjes blijven onvoorspelbaar en de kleine hondjes van mijn moeder ook ;)

Dus opzich scheelt het heel erg denk ik waar je woont en ook hoe je je erf beveiligd hebt.
Ik durf echt met zekerheid te zeggen dat iemand hier gewoon niet zomaar het erf op durft.
Camera's een heel end een werkplaats door of eerst een poort door dan een voortuin om vervolgens een hek over te gaan tegen de tijd dat iemand bij het hek was stond Dino al klaar hoor ;) dat doet hij nu niet meer maar zomaar het erf betreden zonder door te hebben dat er de hond zit is hier gewoon niet mogelijk.

Als je honden hebt die echt gaan slopen dan heb je daar natuurlijk rekening mee te houden en je omgeving daar op aan te passen.
Sowieso moet je die niet onbeheerd buiten laten lopen op een terrein wat voor andere toegankelijk is of makkelijk te bereiken.
Afbeelding

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Tineke schreef:
malinois schreef:Hier wordt ook emorm veel ingebroken dusdanig veel dat er bijna wekelijks autocontrole is door de politie... heb al een paar keer de bus mogen laten zien aan de binnenkant. Zodra ze de honden horen zeggen ze zelf wees er maar blij mee dat je dit type honden hebt. Ze bedenkem zich wel een paar keer dan zoeken ze liever iets makkrlijks.
Dat denk ik ook ,in de vorige wijk waar wij woonde was bij het hele rijtje ingebroken behalve bij ons, dat kwam echt door de honden gok ik maar zo.
Precies mijn idee. De aanwezigheid schrikt al genoeg af. Dat is ook de bedoeling. Bij ons hier op het platteland word enorm veel ingebroken in schuren etc. Bij onze buren is ook al een paar keer ingebroken. Maar ons slaan ze over. Puur omdat ze weten dat wij honden hebben. Dat is dus ook de bedoeling. Niet om mensen te laten verscheuren maar om ze van je erf te houden. Hier komt op Jehova getuigen na, niemand lopend op het erf. Zelfs de buurman komt in de auto. Nu lopen onze honden nooit zonder toezicht buiten, maar dat weet niet iedereen natuurlijk. Maar ik vind het prima.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Yara schreef:
Tineke schreef:
Precies mijn idee. De aanwezigheid schrikt al genoeg af. Dat is ook de bedoeling. Bij ons hier op het platteland word enorm veel ingebroken in schuren etc. Bij onze buren is ook al een paar keer ingebroken. Maar ons slaan ze over. Puur omdat ze weten dat wij honden hebben. Dat is dus ook de bedoeling. Niet om mensen te laten verscheuren maar om ze van je erf te houden. Hier komt op Jehova getuigen na, niemand lopend op het erf. Zelfs de buurman komt in de auto. Nu lopen onze honden nooit zonder toezicht buiten, maar dat weet niet iedereen natuurlijk. Maar ik vind het prima.
Ja maar de dommerd die wel zal inbreken bij ons die loopt de kans om gebeten te worden daar ga ik dan wel vanuit.
Ik geloof niet dat ze iemand zullen doodbijten maar dat ze not amused zijn als er hier zomaar iemand binnen zal staan dat geloof ik dan weer wel.
Maar goed je hebt ze dan al wel gehoord en als je dan denkt het zal wel loslopen kan dat tegenvallen.
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ojee nu is het de blanke tegen de zwarte man. Zal mij aan mijn lulletje gejeukt hebben of het nu een witte of een zwarte man was.Dat maakt het niet erger of minder .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Kimmie schreef:nee joh,ik lees ook dat het een drugsverslaafde was,die volgens de buurt bekend stond als inbreker,en tja je hebt natuurlijk geen strafblad als je nooit ervoor opgepakt bent,volgens zijn zus was het weleens waar een drugsverslaafde maar geen dief,hij ging gewoon over de muur kijken of er schroot lag,waarvan de buurt dan weer zegt dat ie ook had aan kunnen bellen,en de eigenaren van het terrein zeiden dat ze al aangegeven hadden dat ze geen schroot hadden...

de eigenaar van de honden is overigens niet aangeklaagd staat er ook,ik lees gewoon de feiten,en trek verder geen conclusies ,alleen dat meneer daar vast niet voor een bammetje halen over een hoge muur klom,en dan neem je als volwassen vent gewoon een dik risico in een tuin met dit soort honden erin..

daarnaast hoef je je tirade tegen mijn honden niet te houden,ten eerste zijn het super lieve en vriendelijke dieren die nog nooit iemand kwaad hebben gedaan,alleen nog maar vriendelijk geweest,ik hou nl niet van mens agressieve honden,alleen zeg ik dat ik mij besef dat er best ongelukken kunnen gebeuren en dat wij daarom keurig maatregelen nemen in een deelstaat waar je gewoon rottweilers mag houden.

dank je voor het vertrouwen in mij verder,ik doe nl al 27 jaar mijn enorme best om niemand tot last te zijn met mijn dieren,en gelukkig wordt het tot nog toe hier zeer gewaardeerd :) :ok:

En ondanks alle feiten horen waakhonden niet voor de kill te gaan. Grijpen en vasthouden tot de baas er is, is prima. Paar gaatjes zijn erg naar, maar gevalletje pech. Maar voor de kill gaan terwijl het slachtoffer uitgeschakeld op de grond ligt is niet goed te praten.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

is gewoon normaal voor vechthonden, zijn ze nou eenmaal voor gefokt.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Mijn terroristjes vinden het ook niet echt tof als er opeens vreemde mensen in huis staan.
laeken
Zeer actief

Daar heeft niemand het over. Tom bijt je ook als je hier achterom komt dus dat is allemaal normaal. Waar het om gaat is dat je honden op een plek zet waar mensen kunnen komen en dan honden die niet blaffen en krijsen maar op mensen jagen, ze over een muur trekken en de strot door bijten of uit elkaar scheuren zodat ze dood bloeden na minuten lang verscheurd te worden. Als je dat wil dan spoor je niet. Als je dat het risico van het over een muur klimmen of hangen of kijken vindt dan spoor je net zo min. Als je vindt dat het wel ok is omdat iemand een verslaafde is spoor je ook al niet. En als een dief rustig door honden afgemaakt mag worden spoor je ook niet. Je spoort eigenlijk al niet als je deze honden laat leven. Honden die op mensen jagen en ze doorbijten moeten verboden zijn. Een waakhond en alle voorbeelden die jullie aandragen zijn van een totaal andere orde. Een hond die blaft, waarschuwd en dreigt en die vervolgens zijn tanden in iemand zet is totaal wat anders dan een stel pitbulls dat je ziet, op je af stuift en je over een muur trekt om totaal los te gaan tot je doodgebloed bent. Beter gezegd, die honden zijn zo dol dat ze dat lijk niet eens kunnen laten liggen. Dat zie ik sowieso bij pitbull en co. Die gaan door tot ze geen lucht meer hebben of alle energie weg is. Maakt totaal niet uit wat hun prooi doet en of die überhaupt nog leeft. Pure drift om elk leven eruit te krijgen. Niet bewust hoor maar daar komt het wel op neer. Dit is niet het enige filmpje van dit soort honden dat iemand dood bijt in de tuin. Dat lijk zijn ze na een hele poos nog niet af te krijgen. Ook de baas kan niks op dat moment.

Van mij mag dit soort bewapenen en dit soort honden per direct verboden worden. Zeker nu ik lees dat de helft van de mensen hier een inbreker dit soort aanvallen wel gunt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kimmie schreef:nee joh,ik lees ook dat het een drugsverslaafde was,die volgens de buurt bekend stond als inbreker,en tja je hebt natuurlijk geen strafblad als je nooit ervoor opgepakt bent,volgens zijn zus was het weleens waar een drugsverslaafde maar geen dief,hij ging gewoon over de muur kijken of er schroot lag,waarvan de buurt dan weer zegt dat ie ook had aan kunnen bellen,en de eigenaren van het terrein zeiden dat ze al aangegeven hadden dat ze geen schroot hadden...

Waarom voel je je zo aangesproken als niks van wat ik schrijf over jouw honden gaat? Jij begint over hekken en hekken en bedrijfsongevalltjes en niet ik. Daar ging ik op in en verder nergens.
Afbeelding
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Ik heb geen hond om mijn huis te bewaken, want ik wil niet het risico nemen dat hij neergestoken of zo word. Als ik mijn hut wil bewaken dan koop ik een alarmsysteem. Kost eenmalig en hoef je geen eten te geven en niet uit te laten..
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

laeken schreef:
malinois schreef:Hier ook maar die doen dat gewoom niet als t al zo is bellen ze aan. Bijv de buurman die patrijzen heeft die weleens willen verhuizen naar een andere tuin. Dan komt ie vragen of de honden al gegeten hebben em of ik even wil kijken of als ie er zit hij t overleefd heeft. Bij de andere buren belt hij ook aan of t beest in de tuin zit. Ik snap dat geloop echt niet. Er zit een bel op de deur.
Pakketbezorgers rijden me inmiddels al seinend achterna als ze een pakje hebben en ik bem er niet :mrgreen: omdat ze mn auto kennen. Maar achterom waar notabene hun bus direct voor mn poort staat gaan ze nooit. Ook niet als de poort openstaat omdat de honden in de auto zitten om ze uit te laten...
Maar mijn poort zit dus als de honden er lopen op slot. En ik vind t gestoord om een muur van 2 meter incl dak over te klimmen om een tuin in te komen waar je niks te zoeken hebt.
Hier stond zoals je weet een asielzoeker in huis. Zomaar binnen gelopen terwijl mijn partner boven was. Ook komt ons buurjongetje wel eens met oma naar de kippen kijken. Ik heb al zoveel vrijwel onschuldige mensen bij mijn honden gehad dat ik in mijn handjes mag klappen dat hen niks is aangedaan door honden die ik zo nodig wil. Postbode zet hier ook rustig iets achterom. Kan ik niks regen doen en verbaasd mij ook.
Hier zijn eens twee Jehova getuigen zomaar binnen gelopen. Door de zijdeur, die uitkomt op de keuken. Op dat moment zaten er geen honden, waren ze nog een deur verder gegaan, waren ze 4 Cane Corso's tegen gekomen.
AfbeeldingAfbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Cairo_ schreef:Ik heb geen hond om mijn huis te bewaken, want ik wil niet het risico nemen dat hij neergestoken of zo word. Als ik mijn hut wil bewaken dan koop ik een alarmsysteem. Kost eenmalig en hoef je geen eten te geven en niet uit te laten..

Als je achteraf woont heb je niet echt veel aan een alarmsysteem. Voordat er daadwerkelijk iemand ter plaatse is kunnen dieven op hun dooie gemak hun busje volladen en rustig vertrekken. Tegen de tijd dat er eindelijk iemand gearriveerd is dan is je hele huis al leeg geroofd. Daarom heb ik dan liever honden in huis die boeven buiten de deur houden.
Laatst gewijzigd door Yara op 14 jun 2017 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

laeken schreef:Daar heeft niemand het over. Tom bijt je ook als je hier achterom komt dus dat is allemaal normaal. Waar het om gaat is dat je honden op een plek zet waar mensen kunnen komen en dan honden die niet blaffen en krijsen maar op mensen jagen, ze over een muur trekken en de strot door bijten of uit elkaar scheuren zodat ze dood bloeden na minuten lang verscheurd te worden. Als je dat wil dan spoor je niet. Als je dat het risico van het over een muur klimmen of hangen of kijken vindt dan spoor je net zo min. Als je vindt dat het wel ok is omdat iemand een verslaafde is spoor je ook al niet. En als een dief rustig door honden afgemaakt mag worden spoor je ook niet. Je spoort eigenlijk al niet als je deze honden laat leven. Honden die op mensen jagen en ze doorbijten moeten verboden zijn. Een waakhond en alle voorbeelden die jullie aandragen zijn van een totaal andere orde. Een hond die blaft, waarschuwd en dreigt en die vervolgens zijn tanden in iemand zet is totaal wat anders dan een stel pitbulls dat je ziet, op je af stuift en je over een muur trekt om totaal los te gaan tot je doodgebloed bent. Beter gezegd, die honden zijn zo dol dat ze dat lijk niet eens kunnen laten liggen. Dat zie ik sowieso bij pitbull en co. Die gaan door tot ze geen lucht meer hebben of alle energie weg is. Maakt totaal niet uit wat hun prooi doet en of die überhaupt nog leeft. Pure drift om elk leven eruit te krijgen. Niet bewust hoor maar daar komt het wel op neer. Dit is niet het enige filmpje van dit soort honden dat iemand dood bijt in de tuin. Dat lijk zijn ze na een hele poos nog niet af te krijgen. Ook de baas kan niks op dat moment.

Van mij mag dit soort bewapenen en dit soort honden per direct verboden worden. Zeker nu ik lees dat de helft van de mensen hier een inbreker dit soort aanvallen wel gunt.
Zou je het minder erg hebben gevonden en wel begrijpelijk als het bijvoorbeeld twee herders waren geweest die onbedoeld een slagader hadden geraakt waardoor iemand was doodgebloed.
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Tineke schreef:
laeken schreef:Daar heeft niemand het over. Tom bijt je ook als je hier achterom komt dus dat is allemaal normaal. Waar het om gaat is dat je honden op een plek zet waar mensen kunnen komen en dan honden die niet blaffen en krijsen maar op mensen jagen, ze over een muur trekken en de strot door bijten of uit elkaar scheuren zodat ze dood bloeden na minuten lang verscheurd te worden. Als je dat wil dan spoor je niet. Als je dat het risico van het over een muur klimmen of hangen of kijken vindt dan spoor je net zo min. Als je vindt dat het wel ok is omdat iemand een verslaafde is spoor je ook al niet. En als een dief rustig door honden afgemaakt mag worden spoor je ook niet. Je spoort eigenlijk al niet als je deze honden laat leven. Honden die op mensen jagen en ze doorbijten moeten verboden zijn. Een waakhond en alle voorbeelden die jullie aandragen zijn van een totaal andere orde. Een hond die blaft, waarschuwd en dreigt en die vervolgens zijn tanden in iemand zet is totaal wat anders dan een stel pitbulls dat je ziet, op je af stuift en je over een muur trekt om totaal los te gaan tot je doodgebloed bent. Beter gezegd, die honden zijn zo dol dat ze dat lijk niet eens kunnen laten liggen. Dat zie ik sowieso bij pitbull en co. Die gaan door tot ze geen lucht meer hebben of alle energie weg is. Maakt totaal niet uit wat hun prooi doet en of die überhaupt nog leeft. Pure drift om elk leven eruit te krijgen. Niet bewust hoor maar daar komt het wel op neer. Dit is niet het enige filmpje van dit soort honden dat iemand dood bijt in de tuin. Dat lijk zijn ze na een hele poos nog niet af te krijgen. Ook de baas kan niks op dat moment.

Zou je het minder erg hebben gevonden en wel begrijpelijk als het bijvoorbeeld twee herders waren geweest die onbedoeld een slagader hadden geraakt waardoor iemand was doodgebloed.
Ja zeker. Jij niet? Niemand kan dan voorzien dat dat gebeuren kon. Een herder die naar je keel vliegt zonder aankondiging en waarvan de baas dat weet vind ik weer anders. Die zet je in een kennel of in huis. Honden die voor de kill gaan op mensen vragen echt een andere manier van houden dan de gemiddelde waakhond. Ik heb zelf een aantal goede waakhonden gehad. Tom heeft zijn formaat niet mee maar daar kom je echt niet langs kwa gedrag. Hij stuift naar de hekken, gromt en blaft en laat zijn tanden zien. Bijt ook naar benen en handen die zijn richting op komen ondanks alle waarschuwingen die hij geeft. Prima waakhond dus als hij groter was dan 6 kilo :engel:
En zelfs Tom laat ik niet alleen in de tuin als ik douche of weg ga. Onbeheerd honden ergens laten grenzend aan de openbare weg heb ik al moeite mee. En ook Tom kan bijten dus die hoort niet alleen achter de poort bij ons. Straks loopt iemand achterom en wordt gebeten. Ik wil dat gewoon niet. Insluiper in huis als ik in bed lig mag wel gebeten worden. Of ik wakker geblaft. Allemaal goed. Geen bloedbad aub. Gewoon genoeg om iemand op andere gedachten te brengen.

Ik vind het wel echt andere koek als een koppel zwaar mensagressieve pitbulls van behoorlijk formaat. Dat wordt nl altijd een bloedbad of de dood en dat weet je. Daar kies je dan voor. En pitbulls die zo tekeer gaan doden een prooi en bewaken of beschermen niet. Waarschuwen vaak ook niet. Je kan zo tientallen filmpjes op internet bekijken waarbij mensen aangevallen worden. Allemaal laten ze prooigedrag zien en geen waarschuwingen en afwerende gedragingen. Ze rennen op je af en grijpen je en gaan schudden. Een herder en ik denk ook een Fila moet je eerst passeren en negeren voor ze ingrijpen. Die waarschuwen duidelijk en dan heb je keuze. Als er een set pitbulls op je af stuift als je ergens loopt voel je ze pas als ze op je knallen en gaan schudden en trekken.

Onacceptabel gedrag van een dier in een maatschappij van mensen voor mij.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik heb wel een hond voor het bewaken van huis en haard,
in die zin, dat ze me waarschuwt als er volk aan komt, de postbode kan vrij bij de brievenbus, maar de rest zal toch door het hek moeten,
ze loopt overdag vrij op het erf en in huis, en ze kan dus alles overzien, passerende mensen reageert ze ook niet op,
eigen volk en bekenden weten dat ze gewoon door kunnen lopen, en doen dat dus ook gewoon, en Lana is dat van kleins af aan gewend, ze brengt ze vrolijk kwispelend naar de deur, ze weet niet anders.
vreemd volk wacht maar bij het hek, Lana slaat wel aan, dus wordt ik gewaarschuwd en er staat een waarschuwingsbord, betreden op eigen risico,
als we niet thuis zijn, is ze in huis met de deur op slot,
tja wat ze doet als er iemand ongevraagd binnen komt, zou het niet weten,
maar een gewaarschuwd mens telt voor twee,
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tineke schreef:
toots schreef:
malinois schreef:Maar ik snap echt niet hoor waar bij jullie al die kinderen vandaan komen? Hier komen geen kinderen ongevraagd maar ook niet bij de buren zonder hond. Prive terrein wordt niet ongevraagd opgewandeld.

Dit dus.
Hier komen ook geen kinderen en ook geen pakket bezorger zomaar het erf op wandelen. Maar wel eens in de showroom binnen wandelen. Daar komt geen hond en staat de schuifpui vaak open is dus toegankelijk.

Maar het is gewoon duidelijk dat hier een "gevaarlijke" hond zit.
Het is ook nooit gebeurd dat hier een bal in de tuin lag.

Bij mijn moeder in haar tuintje wel, die woont in een rijtjeshuis.
Een hond als Dino die hier rondloopt zou daar absoluut niet passen.
De buurvrouw van mijn moeder heeft klein kinderen en daar ligt dus geregeld iets in de tuin.
En de kindjes konen ondanks dat het van hun oma niet mag toch wel eens de tuin in. Kindjes blijven onvoorspelbaar en de kleine hondjes van mijn moeder ook ;)

Dus opzich scheelt het heel erg denk ik waar je woont en ook hoe je je erf beveiligd hebt.
Ik durf echt met zekerheid te zeggen dat iemand hier gewoon niet zomaar het erf op durft.
Camera's een heel end een werkplaats door of eerst een poort door dan een voortuin om vervolgens een hek over te gaan tegen de tijd dat iemand bij het hek was stond Dino al klaar hoor ;) dat doet hij nu niet meer maar zomaar het erf betreden zonder door te hebben dat er de hond zit is hier gewoon niet mogelijk.

Als je honden hebt die echt gaan slopen dan heb je daar natuurlijk rekening mee te houden en je omgeving daar op aan te passen.
Sowieso moet je die niet onbeheerd buiten laten lopen op een terrein wat voor andere toegankelijk is of makkelijk te bereiken.

De hond van schoonmoeder heeft nog nooit iets gesloopt. Is een super trouwe maar waakse herder.
Maar wat hij zou doen als er iemand ineens binnenstapt aks niemand thuis is zou ik denk liever niet weten ;)
Daardoor zit hij idd nooit alleen buiten en zelfs als zomers de deur open staat is er ook een hek van de tuin naar de voortuin. Dat ook niemand zomaar een vinger door het hek kan steken ofzo of gewoon hem op kan fokken ;) Er wordt alles aan gedaan om hem veilig te houden en ook de mensen die langs de tuin lopen. Maar als iemand perse naar binnen wil dan is er niets wat hem tegen houd natuurlijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Marco88 schreef:is gewoon normaal voor vechthonden, zijn ze nou eenmaal voor gefokt.
Volgens mij zijn ze gefokt om elkaar te slopen, juist geen mensen. Niet voor niets dat er leeghoofden zijn die te pas en te onpas foto's van hun 'nanny-dog' showen. Want ze zijn zo mensgericht....
En blijkbaar is een vechthond dus niet zo geschikt als bewaker als ie zo ver gaat.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Kimmie schreef:denk dat ze in zuid Afrika daar dan wel een reden toe hebben...gezien dat ook in arme buurten de tuinen vol zitten met honden om de boel te bewaken :U:

en zodra je over een muur gaat klimmen kan je er ook vanaf donderen en je nek breken,mogen muren dan ook niet meer gebouwd worden? dan vallen evt kinderen zich nl ook een breuk als ze eroverheen willen klimmen tenslotte.

en ik blijf van mening dat deze meneer puur pech had dat de witte hond hem bij zijn hoofd/nek greep,was het zijn arm of been geweest had die vast nog geleefd,dus nee ik vind het geen bloeddorstige moordenaars deze honden,sterker nog,ik vind ze vrij kalm eigenlijk,heb wel filmpjes van aanvallende pitbulls gezien die echt véél heftiger aanvielen en aan bleven vallen..
En hoe is die tegenstelling tussen rijk en arm ontstaan? Of schud je die wetenschap liever van je af. Een duo moordende honden kalm vinden? Je betoog begint nu toch wel kant noch wal te raken.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Tineke
Zeer actief

laeken schreef:Ja zeker. Jij niet? Niemand kan dan voorzien dat dat gebeuren kon. Een herder die naar je keel vliegt zonder aankondiging en waarvan de baas dat weet vind ik weer anders. Die zet je in een kennel of in huis. Honden die voor de kill gaan op mensen vragen echt een andere manier van houden dan de gemiddelde waakhond. Ik heb zelf een aantal goede waakhonden gehad. Tom heeft zijn formaat niet mee maar daar kom je echt niet langs kwa gedrag. Hij stuift naar de hekken, gromt en blaft en laat zijn tanden zien. Bijt ook naar benen en handen die zijn richting op komen ondanks alle waarschuwingen die hij geeft. Prima waakhond dus als hij groter was dan 6 kilo :engel:
En zelfs Tom laat ik niet alleen in de tuin als ik douche of weg ga. Onbeheerd honden ergens laten grenzend aan de openbare weg heb ik al moeite mee.
Nou ja het resultaat is hetzelfde uiteraard en ik vraag me af of deze eigenaar dit zo heeft kunnen bedenken en het dan niet anders zou hebben gedaan.
Ik snap het ook niet zo goed want je wilt denk ik je spullen binnen beschermen en als je honden zo buiten lopen zijn ze zelf ook onbeschermd tegen gif gooien of andere aanvallen.
Zou dit echt in de lijn van de verwachting liggen dan vind ik dit wel degelijk strafbaar al denkt de rechter daar ter plekke er klaarblijkelijk anders over gezien de uitspraak.

Een Fila waakt ook en zal ook wel bijten als het erop aan komt , het verschil is denk ik dat Fila's bereikbaar zijn(moet je wel thuis zijn uiteraard) en het hangt voor hun samen met de band met hun baas.
Fila's laten waken op een terrein en ze enkel daarvoor houden is minder effectief omdat ze die band met die baas nodig hebben, kortom het moet de moeite waard zijn om voor te waken en schroot is dat niet.
Ze hebben in eerste instantie liever geen contact met totale vreemde op geen enkele wijze.
Neemt niet weg dat zeker als het om een roedel gaat wat elkaar wel opjut ik het risico niet zou nemen.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Branka schreef:
Marco88 schreef:is gewoon normaal voor vechthonden, zijn ze nou eenmaal voor gefokt.
Volgens mij zijn ze gefokt om elkaar te slopen, juist geen mensen. Niet voor niets dat er leeghoofden zijn die te pas en te onpas foto's van hun 'nanny-dog' showen. Want ze zijn zo mensgericht....
En blijkbaar is een vechthond dus niet zo geschikt als bewaker als ie zo ver gaat.
Dus als je foto's plaatst die passend zijn bij de eigenlijke beschrijving van je ras dan ben je leeghoofdig :denken:
Ik plaats ook regelmatig foto's van mijn honden passend bij hun karakteromschrijving wat in eigen roedel betrouwbaar is en dat zijn ze ook.
Dus zie je foto's van ze met de andere honden , knuffelend met de kinderen en kleinkinderen en nooit geen foto's waar ze met totale vreemde op staan te knuffelen :mrgreen:
Dan maar leeghoofdig :pffff: maar het eerste incident van een Fila met een kind uit het eigen gezin moet nog plaats gaan vinden. Het is de grootste fout die een Fila kan hebben agressie naar eigen roedelleden en ik zie dus op diverse filagroepen de meest aandoenlijke foto's voorbij komen van honden met andere roedelleden.
Leeghoofdigheidtroef in Filaland maar ondanks dat zijn ze zelden bij incidenten betrokken.
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Ik denk echt dat een Fila geen enkele overeenkomst heeft met bullen en bull terriërs. De terriërs gaan gewoon op standje 10. Pitbulls trainen tot waak en verdedigings honden is wat mij betreft altijd uit den boze. Een Fila is net als een herder, een mastiff of een ander echt waakras er toch vooral op uit de boef uit het territorium te houden en bij gezinsleden weg te houden. Dus die horen wat en waarschuwen. Daarna laten ze zich zien denk ik en dan pas vallen ze aan als ze genegeerd worden. En zelfs dan denk ik dat je niet vastgehouden en geschud wordt. Dat soort gedrag moet je intrainen bij de meeste waakhonden. Een mechelse herder leert dat vasthouden van de boef ook met pakwerk. Een helemaal ongetrainde hond werkt anders dan een getrainde politiehond.

Die pitbulls houden gewoon vast. Komt door de terriër die er door zit en ook de Bullen hingen vroeger muurvast in de stieren.

Dapper was ook zo. Schat naar mensen en teefjes en alle andere dieren. Hij was immers geen echte pitbull dus hij jaagde zelfs niet en deed zelfs onze ratten niks. Maar een reu greep hij zoals een echte pitbull dat kan. Dus recht naar de smoel ineens na wat patsen en dan vast.....muur en muur vast zat hij dan. Die filmpjes dat twee pitbulls vast hangen met hysterische baasjes erbij die aan hun honden trekken en slaan kon je met hem ook maken. Aan de achterpoten trekken de hele mikmak. Als je twee van die honden formaatje xxl mensagressief maakt dan wordt een dodelijk wapen. Je komt nl nooit meer los uit hun bek als ze dat niet willen en omdat ze met zijn tweeën zijn gaan ze wel overpakken en schudden en overleef je dat dus gewoon niet.

Ik heb tegen mijn gevoel in toch dat filmpje bekeken. Vreselijk en heb er spijt van. Zag ook dat dit hele grote kruisingen waren. Want de honden kijken meer op boerboel x pitbull of ambull x pitbull. Heel erg groot en dik. Dus dan is het risico op dit soort zaken alleen maar groter. Een echte sportieve pitbull waakt vaak niet eens. Die kun je vaak gewoon uit hun tuin stelen en die springen kwispelend in je auto. Denk dat dit dus bewuste waak kruisingen zijn in Afrika. Pitbull x...
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

tbeast schreef:
laeken schreef:
malinois schreef:Hier ook maar die doen dat gewoom niet als t al zo is bellen ze aan. Bijv de buurman die patrijzen heeft die weleens willen verhuizen naar een andere tuin. Dan komt ie vragen of de honden al gegeten hebben em of ik even wil kijken of als ie er zit hij t overleefd heeft. Bij de andere buren belt hij ook aan of t beest in de tuin zit. Ik snap dat geloop echt niet. Er zit een bel op de deur.
Pakketbezorgers rijden me inmiddels al seinend achterna als ze een pakje hebben en ik bem er niet :mrgreen: omdat ze mn auto kennen. Maar achterom waar notabene hun bus direct voor mn poort staat gaan ze nooit. Ook niet als de poort openstaat omdat de honden in de auto zitten om ze uit te laten...
Maar mijn poort zit dus als de honden er lopen op slot. En ik vind t gestoord om een muur van 2 meter incl dak over te klimmen om een tuin in te komen waar je niks te zoeken hebt.
Hier stond zoals je weet een asielzoeker in huis. Zomaar binnen gelopen terwijl mijn partner boven was. Ook komt ons buurjongetje wel eens met oma naar de kippen kijken. Ik heb al zoveel vrijwel onschuldige mensen bij mijn honden gehad dat ik in mijn handjes mag klappen dat hen niks is aangedaan door honden die ik zo nodig wil. Postbode zet hier ook rustig iets achterom. Kan ik niks regen doen en verbaasd mij ook.
Hier zijn eens twee Jehova getuigen zomaar binnen gelopen. Door de zijdeur, die uitkomt op de keuken. Op dat moment zaten er geen honden, waren ze nog een deur verder gegaan, waren ze 4 Cane Corso's tegen gekomen.
Dan waren ze wel erg brutaal als ze zomaar naar binnen lopen. Zomaar je huis in? Zou ik nooit doen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

gonnie schreef:
tbeast schreef:
laeken schreef:
Dan waren ze wel erg brutaal als ze zomaar naar binnen lopen. Zomaar je huis in? Zou ik nooit doen.
Daar waren wij ook behoorlijk verbaasd over, ze zijn echt gewoon naar binnen gelopen. We hebben het de honden niet op laten lossen hoor, dat heeft man gedaan. Is nu bijna 10 jaar geleden denk ik en we hebben nooit meer Jehova getuigen aan de deur gehad, dus het was wel effectief.
AfbeeldingAfbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Volledig met je eens Laeken :ok: Sommige reakties vind ik ronduit walgelijk!
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Re: Vechthonden bijten man dood voor came

laeken schreef:Ik denk echt dat een Fila geen enkele overeenkomst heeft met bullen en bull terriërs. De terriërs gaan gewoon op standje 10. Pitbulls trainen tot waak en verdedigings honden is wat mij betreft altijd uit den boze. Een Fila is net als een herder, een mastiff of een ander echt waakras er toch vooral op uit de boef uit het territorium te houden en bij gezinsleden weg te houden. Dus die horen wat en waarschuwen. Daarna laten ze zich zien denk ik en dan pas vallen ze aan als ze genegeerd worden. En zelfs dan denk ik dat je niet vastgehouden en geschud wordt. Dat soort gedrag moet je intrainen bij de meeste waakhonden. Een mechelse herder leert dat vasthouden van de boef ook met pakwerk. Een helemaal ongetrainde hond werkt anders dan een getrainde politiehond.

Die pitbulls houden gewoon vast. Komt door de terriër die er door zit en ook de Bullen hingen vroeger muurvast in de stieren.

Dapper was ook zo. Schat naar mensen en teefjes en alle andere dieren. Hij was immers geen echte pitbull dus hij jaagde zelfs niet en deed zelfs onze ratten niks. Maar een reu greep hij zoals een echte pitbull dat kan. Dus recht naar de smoel ineens na wat patsen en dan vast.....muur en muur vast zat hij dan. Die filmpjes dat twee pitbulls vast hangen met hysterische baasjes erbij die aan hun honden trekken en slaan kon je met hem ook maken. Aan de achterpoten trekken de hele mikmak. Als je twee van die honden formaatje xxl mensagressief maakt dan wordt een dodelijk wapen. Je komt nl nooit meer los uit hun bek als ze dat niet willen en omdat ze met zijn tweeën zijn gaan ze wel overpakken en schudden en overleef je dat dus gewoon niet.

Ik heb tegen mijn gevoel in toch dat filmpje bekeken. Vreselijk en heb er spijt van. Zag ook dat dit hele grote kruisingen waren. Want de honden kijken meer op boerboel x pitbull of ambull x pitbull. Heel erg groot en dik. Dus dan is het risico op dit soort zaken alleen maar groter. Een echte sportieve pitbull waakt vaak niet eens. Die kun je vaak gewoon uit hun tuin stelen en die springen kwispelend in je auto. Denk dat dit dus bewuste waak kruisingen zijn in Afrika. Pitbull x...

Ik zou zeggen start een actie voor kansarme in Afrika. En een petitie tegen honden houden in Afrika als je het zo erg vind.

Daar is het normaal dat honden het erf bewaken niet in de eerste plaats voor menselijke indringers maar ook om groot wild van hun erf te houden. En een yorkie neemt het nou eenmaal niet op tegen leeuwen ;) dus het is totaal geen vergelijk.

En hier in Nederland worden ook honden gehouden o,a herders waarbij ik echt geloof dat als het er op aan komt ze echt kunnen killen ;) je hebt gewoon uit andermans huis te blijven.

Het is verschrikkelijk als iemand overlijd door een aanval van honden. Echt. En ik vind dat men hier echt moeten waarschuwen als er zo'n hond zit. En gelukkig zie je dan dat mensen die kwaad in de zin hebben dan toch eieren voor hun geld kiezen. Want dan is bij de buren inbreken een stuk veiliger ;) maar eigenlijk zou die gewoon helemaal niet moeten inbreken, het feit dat je moet waarschuwen dat er een hond rondloopt in je eigen huis vind ik ergens al van de zotte.

Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

toots schreef: Ik zou zeggen start een actie voor kansarme in Afrika. En een petitie tegen honden houden in Afrika als je het zo erg vind.

Daar is het normaal dat honden het erf bewaken niet in de eerste plaats voor menselijke indringers maar ook om groot wild van hun erf te houden. En een yorkie neemt het nou eenmaal niet op tegen leeuwen ;) dus het is totaal geen vergelijk.

En hier in Nederland worden ook honden gehouden o,a herders waarbij ik echt geloof dat als het er op aan komt ze echt kunnen killen ;) je hebt gewoon uit andermans huis te blijven.

Het is verschrikkelijk als iemand overlijd door een aanval van honden. Echt. En ik vind dat men hier echt moeten waarschuwen als er zo'n hond zit. En gelukkig zie je dan dat mensen die kwaad in de zin hebben dan toch eieren voor hun geld kiezen. Want dan is bij de buren inbreken een stuk veiliger ;) maar eigenlijk zou die gewoon helemaal niet moeten inbreken, het feit dat je moet waarschuwen dat er een hond rondloopt in je eigen huis vind ik ergens al van de zotte.
Weet ik nog zo niet met de documentaires die ik erover gezien heb. Het is daar een totaal andere maatschappij als hier, veel meer geweldadige criminaliteit en drastische maatregelen daartegen.
Dit is wat ze in zuid-afrika verkopen:

Toch ook niet echt bedoeld om 'groot wild' van je wagen te houden. :o
En in het filmpje zag ik niet veel erf. Dat was eerder een achterstandswijk met klein tuintje.

Hoe dan ook, met dit soort honden ga je ook geen leeuwen van je erf willen houden. Je wil dan grotere honden zoals kangal die beter tegen een stoot kunnen, afstand houden en met geblaf alarmeren en het wild wegjagen, niet in de aanval gaan. Anders kan je namelijk om de 6 maanden een andere hond kopen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Cowboy_Bebop schreef:
toots schreef: Ik zou zeggen start een actie voor kansarme in Afrika. En een petitie tegen honden houden in Afrika als je het zo erg vind.

Weet ik nog zo niet met de documentaires die ik erover gezien heb. Het is daar een totaal andere maatschappij als hier, veel meer geweldadige criminaliteit en drastische maatregelen daartegen.
Dit is wat ze in zuid-afrika verkopen:

Toch ook niet echt bedoeld om 'groot wild' van je wagen te houden. :o
En in het filmpje zag ik niet veel erf. Dat was eerder een achterstandswijk met klein tuintje.

Hoe dan ook, met dit soort honden ga je ook geen leeuwen van je erf willen houden. Je wil dan grotere honden zoals kangal die beter tegen een stoot kunnen, afstand houden en met geblaf alarmeren en het wild wegjagen, niet in de aanval gaan. Anders kan je namelijk om de 6 maanden een andere hond kopen.
Ik ben niet bekend met rassen die groot wild kunnen verjagen. Wel weet ik dat Boerboels zeer gebruikelijk zijn in Afrika of kruisingen ervan ;) Verder geloof ik best dat er ook maatregelen genomen worden en moeten worden tegen gewelddadige criminaliteit. Ik zou dat eerlijk gezegd ook doen als ik daar zou wonen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”