Doorgaans is hij prima terug te roepen als het gebeurt hoor. In geval van Izzy let ik dus ook minder streng op en dat is dus een hond uit eigen roedel. Tot nu toe is Izzy al 2 x afgedropen daardoor. Izzy kan soms wel eens op haar strepen staan als ze een hond tegen komt waarvan zij vind dat die hond of weg moet of weet ik veel wat moet. Dan gaat ze dus heel stoer staan doen. En als Droef er tussen gaat staan is een blik genoeg waardoor ze weg loopt, zodat de andere hond door kan lopen.Ri@ schreef: Ik denk dat het afhankelijk is van of je je hond terug kunt roepen uit de situatie. Dan kan er veel meer dan als je een situatie hebt waarbij de hond gaat bepalen. Je kunt de hond ook z'n gang laten gaan zolang jij het goed vindt, maar dat je wel kunt ingrijpen zonodig. Dat zijn de manieren waarop ik het "gebruik". Niet in de situatie zoals jij beschrijft want het lijkt op momenten te gebeuren dat hij niet naar jouw ingrijpen heeft geluisterd dus eigen baas is. Dat is niet goed. En zeker niet bij dit soort karakters en afmetingen.
Het gebeurt geregeld dat 2 honden elkaar niet leuk vinden en dan kan ik hem gewoon prima bij me roepen en dit werkt prima. Alleen soms ben ik dus gewoon echt te laat en met te laat bedoel ik dan dat hij er al bij staat of te dichtbij was op dat moment. Dat is dus 2 x bij Izzy voorgekomen(waar is dus minder streng oplet want eigen) En dus 2 andere keren.
Ik ben het dus met iedereen eens dat hij zelf niks heeft te regelen en probeer dus zo goed mogelijk op te letten en in veel gevallen gaat dit prima maar die enkele keer dat hij toch dit gedrag heeft laten zien daar was ik gewoon benieuwd naar.