Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slimme trucjes voor aandacht

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Slimme trucjes voor aandacht

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik heb van de week zo dubbel gelegen!

We noemen de hond van mijn ouders, Nikki, altijd een dom blondje, maar ze bewijst steeds vaker het tegendeel.

Ik was met Duke bij mijn ouders. Duke zat voor mijn neus en ik zat hem uitgebreid te kroelen. Op een paar meter afstand ligt Nikki zich te verzuchten en jaloers onze kant op te kijken.

Plots staat ze op, loopt naar het trek touw dat op de grond ligt en pakt hem in haar bek. Op dat moment vliegt Duke overeind haar kant op en je ziet duidelijk dat hij denkt "JAAAAA SPELEN!"

Zodra Duke het touw in zijn bek pakt, laat Nikki direct lost, en terwijl Duke rond stuitert met het touw, draait Nikki zich naar mij toe en zonder om te kijken, loopt ze rechtstreeks naar mij toe en gaat pontificaal voor mijn neus zitten. "ZO... en nu ik!". Waarna Duke op een afstandje beteuterd staat te kijken en lijkt te denken "Maar we gingen toch spelen?".

Wat voor streken halen jullie honden uit om je aandacht weg te halen bij hun vierpotige maatjes/concurrenten?
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Slimme trucjes voor aandacht

Ongelezen bericht door Laura84 »

als Laicka op de bank wilt liggen en Fix ligt daar dan doet ze net alsof ze wilt spelen waar Fix keer op keer intrapt.
Bailey het zelfde laken en pak. Laicka ligt graag onder de tafel maar Bail heeft dat nu ook uitgevonden. Flirtend en wel loopt ze dan langs waarbij die zwarte er natuurlijk achteraan loopt en mevrouw rustig onder de tafel gaat liggen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

haha leuk, heb dan wel geen tweede viervoeter, maar als Lana denkt dat ze geen aandacht krijgt, [ze krijgt de hele dag aandacht]
dan pakt ze stiekem een schoen of iets wat niet mag [en wat ze heel goed weet], en gaat dan buiten voor het raam zitten, zo van zie je me wel,
tja en dan krijgt ze aandacht want ik wil die schoen heel terug,
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Heb er maar 1....
Maar als ze aandacht wil gooit ze d'r poot of een bal op de iPad.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Als wij op het terras zitten dan leggen we daar vaak het biabed ook neer en een kleiner mandje voor Micron.
Maar die wil dan in het biabed waar dan vaak een van de andere drie dames liggen.
Dan loopt hij blaffend naar binnen waarop de dommerdjes altijd achter hem aan stuiven om te kijken welk gevaar er onderweg is.
Hij stapt dan snel in het biabed terwijl zij nog dom staan te kijken en te wachten op dingen die niet komen gaan :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Tineke schreef:Als wij op het terras zitten dan leggen we daar vaak het biabed ook neer en een kleiner mandje voor Micron.
Maar die wil dan in het biabed waar dan vaak een van de andere drie dames liggen.
Dan loopt hij blaffend naar binnen waarop de dommerdjes altijd achter hem aan stuiven om te kijken welk gevaar er onderweg is.
Hij stapt dan snel in het biabed terwijl zij nog dom staan te kijken en te wachten op dingen die niet komen gaan :mrgreen:
Wàt een slimmerik :LOL:

Wij hebben alleen Nick, en die weet prima aandacht te krijgen.
'Gaat voor je ztten, koppie links, koppie rechts, desnoods een poot op je arm'.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta is weinig subtiel in aandacht vragen, die gooit zijn kop of een ppot tegen je aan, aandacht please.
Ziggy pakt het anders aan, de ene keer springt ie gewoon op schoot of gaat mer de pootjes tegen me aan krabbelen maar vaak duw ik hem weg van hup dwingelandje (as wie spiek ligt ie nu heel onschuldig naast me mij met de ogen te manipuleren :mrgreen: ).
Als de achterdeur open is gaat hij naar buiten, zoekt een steentje of iets anders pakt het en gaat naar biinnen.
Dan naar me toe en laat me zien dat ie iets in de bek heeft dus dan krijgt ie de aandacht die hij wenst.
Is de achterdeur dicht, pakt hij een schoen, een paar sokken of bijvoorbeeld de vliegenmepper en gaat dan triomfantelijk naast me zitten, vrouwtje kijk dan ik ben ondeugend. :LOL:
Oja nou schiet me een verhaal binnen wat Rasta een keer deed toen ik hem nog niet zo lang had.
Hij is altijd braaf in de dierenwinkel, de meest lekkere snacks liggen in bereik maar hij zal er niet aan komen.
Ik had hem toen bij me en ik was in gesprek met de eigenaar.
Kennelijk duurde hem dat de lang want ik hoorde ineens PÓKKK Ras had een groot bot gepakt en met een bonk op de grond laten vallen en toen keek hij kwispelend naar mij van ehm schiet nu eens op. :LOL:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Die van mij gaat midden in de kamer op haar rug liggen met alle vier de poten omhoog....en maar zuchten...

Als ze aandacht van haar grote hondenvriend wil hebben, gaat ze met een speeltje voor m staan of liggen en drukt dat ding bijna in zijn bek: "kom dan, ah toeeee"

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

niet per se voor aandacht. Maar Pom fopt me regelmatig door te doen alsof ze ineens heel nodig moet. Compleet met heen en weer drentelen, mij piepend aan gaan zitten kijken en dan steeds maar naar de deur lopen. Eenmaal buiten loopt ze dan op haar dooie gemak naar het gras, doet eens een plas en keert meteen weer om. En dat alles... omdat ze normaal eten krijgt na het avondrondje...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Herkenbaar
Ik heb het op het forum wel eens vaker verteld dacht ik.

Een van mijn teckels, Gregor, had een, naar zijn idee, vast plekje bij mij op de bank.
Als de andere teckel, Norbert, daar lag was het niet verstandig om hem daar weg te snauwen want Norbert was wel een beetje "baas".
Dus dan liep Gregor de tuin in en gaf achterin de tuin kattenalarm.
Norbert schoot dan naar buiten en Gregor schoof stiekem achter zijn rug om naar binnen om zijn plekje naast mij weer in te nemen.

Volgens mij snappen honden in bepaalde omstandigheden uitstekend oorzaak en gevolg :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy is er ook zo één. Als die op de bank wil, waar Amber tussen ons in ligt, begint ze binnensmonds te 'boffen'. Voor de herdertjes hèt startsein om flink alarm te slaan en naar buiten te rennen. Waarop Lizzy doodgemoedereerd haar plekje inneemt :engel:
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

geen trucje voor meer aandacht, maar wel 1 om meer koekjes te krijgen :mrgreen:
Mijn zusje had 3 teckels, als ze hen een koek kluifje gaf rende Roeltje altijd hysterisch blaffen naar het raam....
De twee anderen stoven erachteraan om te kijken wat er aan de hand was en ondertussen griste roeltje de drie kluifjes van de vloer en verdween er mee in haar mand :D
Over slim gesproken.... :LOL:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

De hond van mijn ouders, Leia, had haar bak altijd gelijk leeg terwijl Shib een hele slome eter was.
Zodra Leia haar bak leeg had, ging ze voor het raam staan blaffen waarop Shib aan kwam stormen en zij rustig terug de keuken in liep om Shibs eten op te kunnen eten :LOL: :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”