Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond doet lelijk tegen andere honden
Moderator: moderatorteam
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
Hond doet lelijk tegen andere honden
Sinds enige jaren doet mijn hond erg lelijk tegen andere honden, hij zoekt het niet op maar als andere honden bijvoorbeeld aan hem snuffelen gaat hij grommen en lelijk doen in het algemeen, hij is nog nooit in een gevecht verzeild geraakt gelukkig. Maar ik vind het wel irritant gedrag, iemand een idee hoe ik dit eruit krijg?
life is good
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hond doet lelijk tegen andere honden
hij vindt het blijkbaar niet prettig als honden aan hem snuffelen. Mijn oudste had dit ook en ik heb het er voor het grootste gedeelte er met BAT uit weten te trainen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou mijn hond gewoon uit die situaties houden door weg te lopen als hij besnuffeld word. Jouw hond ga je niet leren dat besnuffelen leuk is maar je kunt hem wel leren dat jij het oplost door hem direct uit die situatie te halen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Scheelt mij typenTineke schreef:Ik zou mijn hond gewoon uit die situaties houden door weg te lopen als hij besnuffeld word. Jouw hond ga je niet leren dat besnuffelen leuk is maar je kunt hem wel leren dat jij het oplost door hem direct uit die situatie te halen.
-
mum
- Zeer actief
Inderdaad hou ik hem bij andere honden weg, hij mag ook niet los, nergens. Het probleem zit hem in loslopende honden. Ik vraag me ook af wie er de schuldige is als mijn aangelijnde hond een loslopende hond bijt? Weet iemand dat? Meest vervelende van dit soort situaties dat mensen 9 van de 10 keer mijn hond onopgevoed en agressief vinden.
life is good
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Zo te lezen zit je hond er inderdaad niet op te wachten om benaderd te worden door andere honden, dus ik zou ook dit soort situaties vermijden.
Als je niet kunt voorkomen dat je hond bijt in zulke situaties, dus als ook weglopen, omdraaien en/of jouw hond blokkeren of onder appel zetten niet werkt, zou ik hem een muilkorf omdoen.mum schreef:Inderdaad hou ik hem bij andere honden weg, hij mag ook niet los, nergens. Het probleem zit hem in loslopende honden. Ik vraag me ook af wie er de schuldige is als mijn aangelijnde hond een loslopende hond bijt? Weet iemand dat? Meest vervelende van dit soort situaties dat mensen 9 van de 10 keer mijn hond onopgevoed en agressief vinden.
-
mum
- Zeer actief
Blokkeren, omdraaien en weglopen werkt wel, maar als de loslopende hond me blijft volgen heb ik daar niet zo veel aan. Vind het ook van de zotte dat ik mijn hond moet muilkorven vanwege loslopende slecht luisterende honden van andere mensen.DeDiana schreef:Zo te lezen zit je hond er inderdaad niet op te wachten om benaderd te worden door andere honden, dus ik zou ook dit soort situaties vermijden.
Als je niet kunt voorkomen dat je hond bijt in zulke situaties, dus als ook weglopen, omdraaien en/of jouw hond blokkeren of onder appel zetten niet werkt, zou ik hem een muilkorf omdoen.mum schreef:Inderdaad hou ik hem bij andere honden weg, hij mag ook niet los, nergens. Het probleem zit hem in loslopende honden. Ik vraag me ook af wie er de schuldige is als mijn aangelijnde hond een loslopende hond bijt? Weet iemand dat? Meest vervelende van dit soort situaties dat mensen 9 van de 10 keer mijn hond onopgevoed en agressief vinden.
life is good
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In beginsel ben jij aansprakelijk voor de schade die jouw hond maakt.mum schreef:Inderdaad hou ik hem bij andere honden weg, hij mag ook niet los, nergens. Het probleem zit hem in loslopende honden. Ik vraag me ook af wie er de schuldige is als mijn aangelijnde hond een loslopende hond bijt? Weet iemand dat? Meest vervelende van dit soort situaties dat mensen 9 van de 10 keer mijn hond onopgevoed en agressief vinden.
Waarom mag hij niet los? Is dat omdat hij hondagressief is of om een andere reden? Zoals DeDiana zegt: als jij niet kunt voorkomen dat jouw hond bijt en dat een reëel risico is, ofwel een hond hebt die heel grote schade zou maken in geval van een beet dan moet jij ervoor zorgen dat het niet kan gebeuren. Dus muilkorven in losloopgebieden bijvoorbeeld, of losloopgebieden mijden. Lastige is dat ook buiten losloopgebieden honden soms loslopen, dan moet jij afwegen hoe groot het risico is op ernstige schade versus het ongemak van een muilkorf.
- Tineke
- Zeer actief
Maar als jouw aangelijnde hond ondanks dat jij het niet wil en doorloopt een andere hond te grazen neemt luistert hij net zo goed nietmum schreef:Blokkeren, omdraaien en weglopen werkt wel, maar als de loslopende hond me blijft volgen heb ik daar niet zo veel aan. Vind het ook van de zotte dat ik mijn hond moet muilkorven vanwege loslopende slecht luisterende honden van andere mensen.DeDiana schreef:Zo te lezen zit je hond er inderdaad niet op te wachten om benaderd te worden door andere honden, dus ik zou ook dit soort situaties vermijden.

- Rebble
- Zeer actief
Dat ligt er wel aan hoe de hond op een snuffelende hond reageert. Izzy kan ook behoorlijk snauwen maar zal niet bijten. Ik heb haar het commando doorlopen aangeleerd en dat gaat over het algemeen goed, vaak zelfs ook als de andere hond uit zijn plaat gaat. Ze loopt dan wel te 'puffen' en heeft een hanekamTineke schreef:Maar als jouw aangelijnde hond ondanks dat jij het niet wil en doorloopt een andere hond te grazen neemt luistert hij net zo goed nietmum schreef:Blokkeren, omdraaien en weglopen werkt wel, maar als de loslopende hond me blijft volgen heb ik daar niet zo veel aan. Vind het ook van de zotte dat ik mijn hond moet muilkorven vanwege loslopende slecht luisterende honden van andere mensen.DeDiana schreef:Zo te lezen zit je hond er inderdaad niet op te wachten om benaderd te worden door andere honden, dus ik zou ook dit soort situaties vermijden.
Als je niet kunt voorkomen dat je hond bijt in zulke situaties, dus als ook weglopen, omdraaien en/of jouw hond blokkeren of onder appel zetten niet werkt, zou ik hem een muilkorf omdoen.mum schreef:Inderdaad hou ik hem bij andere honden weg, hij mag ook niet los, nergens. Het probleem zit hem in loslopende honden. Ik vraag me ook af wie er de schuldige is als mijn aangelijnde hond een loslopende hond bijt? Weet iemand dat? Meest vervelende van dit soort situaties dat mensen 9 van de 10 keer mijn hond onopgevoed en agressief vinden.. Ik zou als ik jou was dan toch voor een muilkorf kiezen.
Het heeft uiteraard wel wat werk gekost, de clicker heeft daar heel erg mee geholpen en nog steeds gaat het beter als ik die bij me heb, dus misschien is dat het overwegen waard.

-
mum
- Zeer actief
Hij mag niet los omdat honden hier nergens los mogen, de situaties die ik omschrijf vinden gewoon plaats op straat, of in het plaatselijke parkje, hij speelt vrijwel nooit meer met andere honden, toen hij jonger was kon dat wel. De hond wordt ook al 7 jaar dus een muilkorf zal eerst aangeleerd moeten worden. Maar wat is er gebeurt met de ongeschreven regel dat als je een aangelijnde hond ziet je de jouwe ook even vast doet?
life is good
-
mum
- Zeer actief
Commando's als doorlopen kent hij ook, en het is ook niet dat hij meteen begint te vechten, maar hij snauwt wel, komen we een aangelijnde andere hond tegen loopt hij gewoon door, hij doet dit alleen bij loslopende honden die te dichtbij komen naar zijn zin. Een clicker heb ik, maar wat voor commando maak ik ervan? Doorlopen en voor kijken kent hij.
life is good
- Rebble
- Zeer actief
Ik beloon gewoon met de clicker en heb er geen nieuw commando aan gekoppeld. Dus "doorlopen" en bij de minste reactie een click. Voor Izzy is dat genoeg om haar aandacht iets te verleggen naar mij en niet met die buurtende hond bezig te blijven waardoor we rustiger door kunnen lopen. Een hond die dan nog achter ons aan blijft lopen die jaag ik echt weg door voor Izzy te gaan staan en 'huppetee klaar'mum schreef:Commando's als doorlopen kent hij ook, en het is ook niet dat hij meteen begint te vechten, maar hij snauwt wel, komen we een aangelijnde andere hond tegen loopt hij gewoon door, hij doet dit alleen bij loslopende honden die te dichtbij komen naar zijn zin. Een clicker heb ik, maar wat voor commando maak ik ervan? Doorlopen en voor kijken kent hij.

- DeDiana
- Zeer actief
Rebble schreef:Dat ligt er wel aan hoe de hond op een snuffelende hond reageert. Izzy kan ook behoorlijk snauwen maar zal niet bijten. Ik heb haar het commando doorlopen aangeleerd en dat gaat over het algemeen goed, vaak zelfs ook als de andere hond uit zijn plaat gaat. Ze loopt dan wel te 'puffen' en heeft een hanekam. Bij loslopende honden vraag ik of ze hun hond even bij zich willen houden en als dat niet gebeurt dan blok ik de hond en stuur m weg, geef Izzy het commando doorlopen en dat gaat meestal goed. De baasjes krijgen dan een dank je, boze blik, of boze opmerking al naar gelang de moeite die ze nemen. Ik heb nooit overwogen om Izzy hiervoor te muilkorven.
Het heeft uiteraard wel wat werk gekost, de clicker heeft daar heel erg mee geholpen en nog steeds gaat het beter als ik die bij me heb, dus misschien is dat het overwegen waard.
Voor (flink) snauwen zou ik mijn hond ook niet muilkorven hoormum schreef:Commando's als doorlopen kent hij ook, en het is ook niet dat hij meteen begint te vechten, maar hij snauwt wel, komen we een aangelijnde andere hond tegen loopt hij gewoon door, hij doet dit alleen bij loslopende honden die te dichtbij komen naar zijn zin. Een clicker heb ik, maar wat voor commando maak ik ervan? Doorlopen en voor kijken kent hij.
Ook dus als een loslopende hond je benadert in aanlijngebied; dat gebeurt nu eenmaal af en toe en ook al is het vervelend en niet netjes van die eigenaren, dan nog zou ik niet willen dat mijn hond serieuze schade maakt.
-
mum
- Zeer actief
Ik ga het toch ook eens met de clicker proberen, zal m eens afstoffen.
life is good
- Tineke
- Zeer actief
Oh een snauw heb ik geen enkel probleem mee enkel bij echt schade maken moet je maatregelen treffen ben ik van mening.Rebble schreef: Dat ligt er wel aan hoe de hond op een snuffelende hond reageert. Izzy kan ook behoorlijk snauwen maar zal niet bijten. Ik heb haar het commando doorlopen aangeleerd en dat gaat over het algemeen goed, vaak zelfs ook als de andere hond uit zijn plaat gaat. Ze loopt dan wel te 'puffen' en heeft een hanekam. Bij loslopende honden vraag ik of ze hun hond even bij zich willen houden en als dat niet gebeurt dan blok ik de hond en stuur m weg, geef Izzy het commando doorlopen en dat gaat meestal goed. De baasjes krijgen dan een dank je, boze blik, of boze opmerking al naar gelang de moeite die ze nemen. Ik heb nooit overwogen om Izzy hiervoor te muilkorven.

- Rebble
- Zeer actief
Dat ben ik helemaal met je eens hoor! Maar hoe Mum het beschrijft heb ik het idee dat het om snauwen gaat. Als dat niet zo is, en je hond dus echt een gevecht aan zou gaan met een buurtende hond, dan zou ik ook voor een muilkorf gaan.Tineke schreef:Oh een snauw heb ik geen enkel probleem mee enkel bij echt schade maken moet je maatregelen treffen ben ik van mening.Rebble schreef: Dat ligt er wel aan hoe de hond op een snuffelende hond reageert. Izzy kan ook behoorlijk snauwen maar zal niet bijten. Ik heb haar het commando doorlopen aangeleerd en dat gaat over het algemeen goed, vaak zelfs ook als de andere hond uit zijn plaat gaat. Ze loopt dan wel te 'puffen' en heeft een hanekam. Bij loslopende honden vraag ik of ze hun hond even bij zich willen houden en als dat niet gebeurt dan blok ik de hond en stuur m weg, geef Izzy het commando doorlopen en dat gaat meestal goed. De baasjes krijgen dan een dank je, boze blik, of boze opmerking al naar gelang de moeite die ze nemen. Ik heb nooit overwogen om Izzy hiervoor te muilkorven.

-
Sandra&co
Ja, begin die muilkorf maar gewoon aan te leren. Volgend jaar zul je er hoogstwaarschijnlijk toch aan moeten geloven. En dat een Stafford-mix hondagressief is, is natuurlijk niet heeeeeel gek hè
Dus voor er ongelukken gebeuren, gewoon muilkorven. Als jouw hond in een gevecht belandt, is hij sowieso de sjaak. Vanwege wat hij is.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik dacht dat je jaren geleden die muilkorf al gekocht en aangeleerd had?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Rebble
- Zeer actief
Ik kan op tapatalk geen onderschriften of profielen zien. Ik wist dus niet dat het om een stafford mix gaat. Eerlijk gezegd zou ik daardoor inderdaad wel voorzichtiger zijn en bewuster van de risico's van het ras/de mix. Een muilkorf zou dus bij mij wel eerder in beeld komen.Sandra&co schreef:Ja, begin die muilkorf maar gewoon aan te leren. Volgend jaar zul je er hoogstwaarschijnlijk toch aan moeten geloven. En dat een Stafford-mix hondagressief is, is natuurlijk niet heeeeeel gek hèDus voor er ongelukken gebeuren, gewoon muilkorven. Als jouw hond in een gevecht belandt, is hij sowieso de sjaak. Vanwege wat hij is.

- Luciav
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Zolang je hem op tijd leert stoppen hoeft het geen probleem te zijn lijkt me, de meeste honden begrijpen wel dat als een hond naar ze gromt, ze geen behoefte hebben aan interactie. Maar als ie niet meteen stopt na waarschuwen dan inderdaad vast doen. Mijn hond gromt ook vaak naar andere honden (maar dat doet ze zelfs bij het spelen), maar die honden kennen haar en als ze niet na één grom stopt dan leid ik haar af door wat verder te lopen en haar mee te nemen, meestal helpt dat wel.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Een stafford leren stoppen?Luciav schreef:Zolang je hem op tijd leert stoppen hoeft het geen probleem te zijn lijkt me, de meeste honden begrijpen wel dat als een hond naar ze gromt, ze geen behoefte hebben aan interactie. Maar als ie niet meteen stopt na waarschuwen dan inderdaad vast doen. Mijn hond gromt ook vaak naar andere honden (maar dat doet ze zelfs bij het spelen), maar die honden kennen haar en als ze niet na één grom stopt dan leid ik haar af door wat verder te lopen en haar mee te nemen, meestal helpt dat wel.
Ik zou er lekker een muilkorf omhangen, kleine moeite, groot plezier
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
stoffeltje
- Zeer actief
Blijkbaar vind iedereen het heel gewoon dat je met een aangelijnde hond niet in een losloop gebied gaat wandelen, maar als je het vervelend vind dat je in gebieden waar aanlijnen verplicht is lastig gevallen word door loslopende honden moet je dat maar accepteren? En dan moet ts haar aangelijnde hond maar muilkorven?
Wat mij betreft mogen ze daar eens op gaan handhaven, en iedereen die zijn/haar hond los laat waar het niet mag een dikke boete geven!!
Wat mij betreft mogen ze daar eens op gaan handhaven, en iedereen die zijn/haar hond los laat waar het niet mag een dikke boete geven!!
-
Sandra&co
Dat dus. Als Izzy bijtgevaarlijk zou zijn, zou ik het 0,0 probleem vinden om er een muilkorf aan te hangen. Ik ga toch zeker geen risico lopen met m'n eigen hond omdat anderen hun verantwoordelijkheid niet nemen?ZivaNomi schreef:Zolang dit niet gebeurd wordt de ts toch de sjaak als er een incident gebeurt, ook al zou haar hond niets verkerds doen. Zo simpel is het.stoffeltje schreef:Blijkbaar vind iedereen het heel gewoon dat je met een aangelijnde hond niet in een losloop gebied gaat wandelen, maar als je het vervelend vind dat je in gebieden waar aanlijnen verplicht is lastig gevallen word door loslopende honden moet je dat maar accepteren? En dan moet ts haar aangelijnde hond maar muilkorven?
-
stoffeltje
- Zeer actief
Ik ook niet, maar daarom ergert het me wel dat veel mensen vinden dat hun lieverd overal en altijd los mag lopen onder het mom van "hij doet niks"Sandra&co schreef:Dat dus. Als Izzy bijtgevaarlijk zou zijn, zou ik het 0,0 probleem vinden om er een muilkorf aan te hangen. Ik ga toch zeker geen risico lopen met m'n eigen hond omdat anderen hun verantwoordelijkheid niet nemen?ZivaNomi schreef:Zolang dit niet gebeurd wordt de ts toch de sjaak als er een incident gebeurt, ook al zou haar hond niets verkerds doen. Zo simpel is het.stoffeltje schreef:Blijkbaar vind iedereen het heel gewoon dat je met een aangelijnde hond niet in een losloop gebied gaat wandelen, maar als je het vervelend vind dat je in gebieden waar aanlijnen verplicht is lastig gevallen word door loslopende honden moet je dat maar accepteren? En dan moet ts haar aangelijnde hond maar muilkorven?
-
Sandra&co
Jaja, dat ben ik met je eens. Maar het is nou eenmaal zostoffeltje schreef:Ik ook niet, maar daarom ergert het me wel dat veel mensen vinden dat hun lieverd overal en altijd los mag lopen onder het mom van "hij doet niks"
Hier lopen ook veel honden gewoon als halve zwervers over straat, allemaal van die ongecastreerde kleine schoothond-reutjes. Die komen ook zo even buurten en dat is allemaal helemaal prima (behalve als de dames hier loops zijn, dan heb ik d'r zó geen zin an, want die honden zijn zo lelijk als ze lief zijn).
- DeDiana
- Zeer actief
En ook geen risico met andermans honden, neem ik aan?Sandra&co schreef:Dat dus. Als Izzy bijtgevaarlijk zou zijn, zou ik het 0,0 probleem vinden om er een muilkorf aan te hangen. Ik ga toch zeker geen risico lopen met m'n eigen hond omdat anderen hun verantwoordelijkheid niet nemen?ZivaNomi schreef:Zolang dit niet gebeurd wordt de ts toch de sjaak als er een incident gebeurt, ook al zou haar hond niets verkerds doen. Zo simpel is het.stoffeltje schreef:Blijkbaar vind iedereen het heel gewoon dat je met een aangelijnde hond niet in een losloop gebied gaat wandelen, maar als je het vervelend vind dat je in gebieden waar aanlijnen verplicht is lastig gevallen word door loslopende honden moet je dat maar accepteren? En dan moet ts haar aangelijnde hond maar muilkorven?
Het klopt wel dat je met een hond met muilkorf om véél meer met rust gelaten wordt. Dan weten mensen hun hond ineens wel als de wiedeweerga bij zich te roepen en aan te lijnen.Nanna schreef:Hang er een giga muilkorf om. Eentje die goed zichtbaar is uit de verte.
Wedden dat niemand meer zijn of haar hond 'laat snuffelen'?
-
Sandra&co
Haha, ik ging in die redenatie nog even uit van de huidige situatie, dus dat Izzy geen moordmachine is. Maar in het geval ze het wel zou zijn, zou het ook zeker ter bescherming van andermans honden zijn inderdaadDeDiana schreef:En ook geen risico met andermans honden, neem ik aan?Sandra&co schreef: Dat dus. Als Izzy bijtgevaarlijk zou zijn, zou ik het 0,0 probleem vinden om er een muilkorf aan te hangen. Ik ga toch zeker geen risico lopen met m'n eigen hond omdat anderen hun verantwoordelijkheid niet nemen?![]()
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Die regel kennen de meeste van dit forum. Verder vrijwel niemand ;-((mum schreef:Hij mag niet los omdat honden hier nergens los mogen, de situaties die ik omschrijf vinden gewoon plaats op straat, of in het plaatselijke parkje, hij speelt vrijwel nooit meer met andere honden, toen hij jonger was kon dat wel. De hond wordt ook al 7 jaar dus een muilkorf zal eerst aangeleerd moeten worden. Maar wat is er gebeurt met de ongeschreven regel dat als je een aangelijnde hond ziet je de jouwe ook even vast doet?
Suzanne
-
mum
- Zeer actief
Klopt, we hebben er zelfs een op maat gemaakt, maar omdat het goed ging hoefde hij hem niet meer te dragen, Gaan we nu dus weer mee beginnen.renee-uk schreef:ik dacht dat je jaren geleden die muilkorf al gekocht en aangeleerd had?
Dank voor de reacties!
life is good