Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe komen jullie aan de naam van jullie hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoe komen jullie aan de naam van jullie hond?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco kreeg die naam bij z'n geboorte al. Wij besloten al snel dat welk reutje ook bij ons kwam wonen hij z'n stamboom zou houden als roepnaam.
Gait is een ander verhaal. Toen we besloten toch nu al een pup van Elco te nemen, in het G-jaar, bedacht m'n man dat het misschien leuk was om z'n vader te vernoemen: Gerrit uit Salland en dus ook wel Gait genoemd. Ik wilde er graag nog een bijvoeglijk naamwoord bij en dus werd het Gerse Gerrit v.d. Walewoefjes, waar ik de fokker in mee is gegaan, roepnaam Gait. Ik vind het zelf wel leuk om in ieder geval in de buurt van de stamboomnaam te blijven met de roepnaam
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ruby heet Ruby,na een een meisje uit een boek wat ik ooit heb gelezen haar naam werd daarin beschreven met betekenis als sterk als een robijn zo edelsteen.
Ze was de kleinste uit het nest en is geboren in zeg maar de niet pupy proef omgeving.
Het blijkt waar te zijn 1 keer heeft ze bijna dood gelegen op de oka met een open baarmoederontsteking en nu is ze 13 en nog een sterkte meid.
Blacky heet zo omdat hij eigenlijk Jacky heette en ik ooit al een hond heb gehad met die naam dat voelde niet goed, maar te veel veranderen van klank wilde ik niet dus is het Blacky.
Maar ik een merendeels donkere buurt is dat ook zo wat dus meestal is het poekie
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wilma heette al zo in het asiel in Spanje. We wilden haar naam eerst veranderen, maar het is toch Wilma gebleven.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mijn eigen eerste hond kwam uit het asiel en heette al 'Nouschka' en dat is zo gebleven (ik vond het destijds een mooie naam).

Ons eerste pupje hebben we zelf een naam gegeven 'Tara': ik vond dat altijd al een mooie naam en man ook.

Daarna kwam pup 'Kaya', haar hebben we ook zelf een naam gegeven: de namen moesten met een 'L' beginnen, dus officieel
heette ze 'Lady Kaya'. De naam hadden we gevonden op internet en betekent 'wijs kind' en dat vonden we wel toepasselijk :mrgreen:

Even later kwam Griek Moritz, hij heette al zo en we hebben dat zo gelaten. Het hoorde gewoon bij hem.

Toen kwam Puchu, spreek uit als 'Poetsjoe', zo genoemd al bij de fokker en we waren er zo aan gewend inmiddels en vonden het ook
een hele leuke originele naam en dat is dus ook zo gebleven :mrgreen:

Dus van de 5 honden, hebben we er 2 zelf een naam gegeven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Mijn dochter kwam met de naam Djiny. En wij vonden dat een mooie naam en dus is het zo geworden, deze naam was al gekozen voordat we haar hadden gezien.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Bij ons komt de pup pas in augustus, maar de naam is al lang gekozen: Georges :F:

Komt door mijn schoonouders, die steeds als er iets fout loopt of kapot gaat ed, de schuld op 'onzichtbare' Georges steken :lol1:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn ex heeft Manu zijn naam gegeven maar ik vond het wel een heel leuke naam. Hij wilde hem vernoemen naar een goede rugbyspeler: Manu Tuilagi. Een beer van een vent en Manu is er ook 1 geworden :D Ik hoor de naam eigenlijk nooit.

Uma heette in Spanje Niarla. Ik kon het niet fijn uitspreken en ik wilde haar eigenlijk rattenkop noemen. Rat in het Spaans is Ratta maar dat vond ik niet leuk. Toen zat ik met mijn moeder en zusje te brainstormen en begonnen we over mensen met een spits hoofd, Uma Thurman dus. Toen werd het Uma en ik vind het een geweldige naam. Echt perfect te roepen. Alleen als mensen hard Luna roepen (die lopen er nogal veel :p ) voelt ze zich weleens aangesproken :lol1:
Luciav
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door Luciav »

Kaya heette al zo toen we haar kregen, maar vind het eigenlijk niet echt een leuke naam haha. Wil echt een keer een hond Mustang of Tank noemen, dat soort namen vind ik zo leuk!
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola heette Silvia toen we haar kregen en dat vonden we echt stom. Maar ja, wat dan wel... iets op een A, dat vond ik mooi. Mijn schoonmoeder kwam bij ons op bezoek en het eerste wat ze zei was: 'allemachtig, wat een tuthola!'. Dat werd Lola tuthola en ondanks dat het niet bijster origineel is, hebben we Lola er toch maar in gehouden.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ninthe is vernoemd naar een personage uit een verhaallijn van me. Ik vond het een prachtige naam en nog steeds. Het betekent Reine.

Noa zou in eerste instantie Sophos heten. Sophie vind ik niet fijn roepen (alles eindigend op -ie gaat al snel jenkerig klinken bij roepen), en de naam Wijze paste precies bij haar. Zoals zij zat met 4.5 week, bij mij, statig en rustig de wereld te overzien vanaf naast mijn onderbeen. Maar daar was mijn moeder tegen, die vond dat geen naam voor een teef. Dus toen werd het Noa, bewegelijke, omdat ik dat ook een mooie naam vond (overigens ook een personage uit mijn verhaallijn, net als Sophos), en naderhand ook wel bij haar bleek te passen. Maar ik zit nog wel eens te twijfelen of ik haar niet toch Sophos zal noemen. Ze is er waarschijnlijk zo aan gewend en de keren dat zij voor een reu is aangezien zijn ondertussen niet meer te tellen, dus daar hoef ik het ook niet voor te laten en mijn moeder vindt het ondertussen eigenlijk ook wel passen. Het past nog steeds zo bij haar, ze kan zo nadenkend bezig zijn/kijken.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Omdat ik ze zelf fok mag ik ook de namen verzinnen
Volgende keer is de letter S aan de beurt. :lol1:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tommy is bedacht door vriendlief, die vond en vindt het een echte en leuke hondennaam.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

heimwee schreef:Ons eerste hondje hebben we Taffie genoemd. Mijn vader vertelde ons vroeger altijd zelf bedachte verhaaltjes over een hondje genaamd Taffie.
Taffie is echt een leuke naam :ok:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro heette al zo en mijn stiefvader vond destijds dat je een naam niet kon veranderen, omdat het dier nou eenmaal al zo heette. Dus Zorro is altijd Zorro gebleven, en dat was wel een prima naam.

Dalí heette Roddy in Roemenië. Zijn opvangadres had dat al veranderd naar Rody, omdat ze Roddy zo vreselijk vond roepen - en daar ben ik het mee eens. Maar Rody doet me aan de Rodiworst denken dus ik wilde wat anders. Na een lange discussie met tientallen namen (waarbij mijn man vooral inbreng had als "Satan" en "Addergebroed") zei man opeens "Salvador", en ik zei "dat vind ik vreselijk, maar Dalí vind ik leuk". Zodoende.

Lucca heette bij haar eerste adres Rachel, en bij haar tweede adres Zoë. Het ging bij haar allemaal een beetje snel. We gingen haar bekijken en ik was van plan er even over na te denken en haar dan dat weekend daarna op te halen maar haar eigenaren wilden heel graag dat we haar direct meenamen. Dus toen we met z'n allen in de auto zaten zei ik dat ik haar naam absoluut wilde veranderen, want Zoë is niet mijn smaak. Weer kwamen er allerlei namen voorbij. Ik was voor London maar dat vond mijn moeder niks (die was er ook bij) en toen kwam zij met Lucca, naar een oud Italiaans stadje dat we allemaal erg mooi vinden. Dus zodoende. Ik realiseerde me later dat Luca/Luka inmiddels een erg veel voorkomende hondennaam is, maar nou ja, wat geeft het. Het roept fijn. En meestal wordt het toch verbasterd naar Lulu of Het Gefoefte.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta heete eersf Nero maar dat wisten we toen nog niet.
Zoonlief en ik zaten naamlijsten te bekijken en hij bedacht allemaal onuitsprekelijke starwars namen.
Toen de naam Rasta viel waren we het allebei eens met elkaar.
Ziggy heette eerst Ren maar dat bekte niet lekker en hij.luisterde ook niet naar die naam,toen ik besloten had dat hij mocht blijven heb ik op het forum om hulp gevraagd.
Ziggy en Fari waren mijn favorieten en hij reageerde dus absoluut alleen op de naam Ziggy.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vind Lanai trouwens een heel erg leuke naam, zoiets kan ik ook zo aan mijn honden geven.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Lothian schreef:Ik vind Lanai trouwens een heel erg leuke naam, zoiets kan ik ook zo aan mijn honden geven.
Ja, ik vraag me alleen vaak af hoe je het uitspreekt. Lanee? Lanaï? of gewoon zoals je het schrijft?
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai was een kleine piranha toen ik hem voor het eerst zag op FB,
En ook volgens zijn opvang mama en de DA in Roemenie was het een flinker bijter.
De tijd die volgde dat Kai nog in Roemenie was, noemde ik hem 'mijn kleine piranha' als ik het over hem had.
Een vriendin van me heeft een paard, en haar naam is Caipiranja.. Ze is zwart, en ik heb haar altijd een bijzonder paard gevonden.
Zo is het Kai geworden.

Maar meestal is het kleine boef, boefje, clowntje of Krumel.

Pixie is een klein popje.
Elfje is de betekenis, En dat past haar precies.

Bonnie kwam bij me in de tijd dat ik als 15jarig meisje een grote Anky van Grunsven fan was, en is vernoemd naar Bonfire..
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

De naam Mayke kwam opborrelen toen ik het nest al bezichtigd en de pup al gekozen had. Ik vond het een heel normaal, gewoon hondje, waar een hele normale naam bij past :)
Kiwi heeft hier een dag naamloos gewoond. Ik kwam er maar niet uit maar vond de naar Kiwi altijd al leuk (van het hondje van Sanner) en heb n.a.v. een topic hier op het forum deze naam uitgekozen. Het opgevanggezin had haar Daisy genoemd en dat vond ik een lelijke naam dus ik heb hem niet gehouden. Ze luisterde er ook niet naar verder dus de naam veranderen was voor de hand liggend.

Een naam moet een beetje bij de hond passen vind ik. En daarom zou een naam die ik van tevoren heb bedacht, ook niet kloppen bij een hond. Als ik al een naam heb, ga ik daar vanzelf een karakter bij verzinnen maar dat klopt dan vaak niet.

Er zijn nog wel wat namen die ik enorm leuk vindt en die ik ooit misschien aan een hond ga geven.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

We wisten alledrie wat voor ras we wilden als nieuwe pup, eenstemmig
toen nog de naam, besloten dat mijn zoon dit keer mocht kiezen, onze vorige honden had ik destijds al een naam gegeven,
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Toen we naar de fokker gingen om naar onze pup te kijken moest de naam met een B beginnen, toen kwam ik op Bijou, dat betekent juweel of sieraad.
Toen Bijou pups kreeg wilde ik er daar een van houden en dat werd Tama Rhisona, Tama betekent in het het Japans ook juweel of sieraad, Rhisona betekent in het Hebreeuws eerstgeborene en Tama werd het eerst geboren. Toen ik Nikkie terug kreeg heette ze eigenlijk Brussel, maar dat vond ik niks, toen ze net geboren was noemde ik haar Knikkie (ze had een knik in haar staart) dus toen ze terug kwam noemde ik haar Nikkie omdat dat een beetje op Knikkie leek.
Al had ik haar eigenlijk Gemma willen noemen, maar dat vond mijn man niet orgineel. Jarah betekent in het Hebreeuws zo zoet als honing en dat is ze ook wel, alleen wel verschrikkelijk eigenwijs. Maar goed haar lieve karakter maakt veel goed.

En de nieuwe pup heet straks Tanja, de eerste twee letters van Tama, de eerste letter van Nikkie en de eerste twee letters van Jarah.
Maar de naam Tanja heeft mijn man verzonnen.

Onze allereerste Pinscher heette Kelly en dat was gewoon de eerste naam die in me op kwam.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Alle honden(allen herplaatsers) hadden al prima passende namen. Zowel vroeger toen ik nog thuis woonde en toen ik samen ging wonen ook. Noeska paste prima. Na Noeska kwam Maylo en dat paste prima al noemde ik hem vaker Smiley of Smiley Miley. Voor Maylo wilde ik graag een tweede hondje en dat werd Izzy en ook die naam past haar prima, al heeft ook zij bijnamen zoals Izzz, Izzelien laat je tieten zien(omdat ze hangtieten had) :tongue: en Zus.
Nadat Maylo overleed hebben we Droef in huis genomen. Droef heet eigenlijk Draakje. :hmmm: Maar van af het eerste moment vond ik dat al niet bij hem passen. Dit is dus de eerste waar ik de naam van aangepast heb. Eerste dag wisten we het nog niet zo goed en Draakje kwam bij ons ook de bek niet uit. Tot hij even tot de orde geroepen moest worden omdat hij maar bleef aandacht vragen en ik er Droeftoeter uitflapte. Hij keek op en snapte niet precies wat ik bedoelde maar reageerde wel. Dat werd dus Droef wat ook wel bij zijn uiterlijk past(al is hij altijd wel een blij ei) Meestal noem ik hem nu (Droefie)Woefie en bij uitzondering Droeftoeter als hij even een niet zo goed luister momentje heeft :engel: Maar hij luistert ondertussen ook al naar Dikke, Dikkie en Broer.

Als ik Droef en Izzy samen roep is dat nu dus vaak Broer en Zus
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo is vooral vernoemd naar z'n vader. Die heette Niels en Nilo was in het nest al de kleine kloon van z'n vader. Ik had de naam Milo eigenlijk in m'n hoofd maar het stond me wat tegen dat je die naam best vaak hoort. Dan komt hij ook nog eens uit het N-nest, dus toen was de stap naar Nilo eigenlijk heel logisch :wink:

Voor Coda heb ik gekeken bij m'n andere grote passie: muziek. Dus ging ik spitten in de termen uit de (blad)muziek en kwam toen uit bij Coda. Naast dat het een prima roepnaam is, vond ik het ook erg toepasselijk. De Coda geeft het eindstuk van de muziek aan, letterlijk betekent het staart. En laat de Toller nou het ras zijn waarbij juist de staart zo belangrijk is bij z'n oorspronkelijke taak!

Voor Bizzy wilde ik ook in het muziekgenre blijven, maar het moest een speelsere naam worden. Aangezien toen al zichtbaar was dat Bizzy helemaal niet zo'n serieus hondje zou worden als Coda. Zo kwam ik uit bij m'n favoriete band Sum 41, wiens frontman de bijnaam Bizzy D heeft. Dat vond ik toen al erg toepasselijk en die naam is Biz ook echt op het lijf geschreven :ok:

Na Coda wilde ik heel graag weer een naam uit de bladmuziek, als kleine verwijzing naar Coda. Met behulp van het forum hier werd ik gewezen op de term "dal Segno al Coda" wat betekent "vanaf het teken (Segno) terug naar Coda". Mooier kon het niet, dus zonder twijfelen werd het Segno. Zelfs dusdanig mooi dat ik u twijfel of ik beide muziektekens ooit als tatoeage wil :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Maddie heette in Roemenie Masha. Best leuk, maar toch niet helemaal.
Ik heb bijna altijd namen uit fantasyboeken, dus aan het zoeken geslagen. Uitgekomen op Madeye Moody, afgekort Maddie dus. Vanwege haar ene blauwe oog :engel:

Flow heette al Flow toen ze hier kwam wonen. En ik kende haar al vanaf 7 week, met anderhalf jaar kwam ze bij ons, dus dat was gewoon haar naam. En het klonk goed bij Maddie en Fitz.

Fitz' stamboomnaam is Boromir. Wat in het thema paste én die had ik nog niet gehad. Maar na een paar dagen kon ik er toch niet aan wennen en heeft hij de naam gekregen van de hoofdpersoon uit de boeken van mijn favoriete schrijfster.
Mijn eigen Fitz :love:

Wel lollig. Waar ik mijn dieren naar karakters uit boeken vernoem, zijn mijn beide kinderen naar een hond vernoemd :mrgreen: :mrgreen: Zoonlief naar de eerste hond die ik als kind had, Oscar. En mijn dochter naar ons spaanse zwervertje die hier doodziek binnen kwam en na 3 week overleed, Renée. Hebben zij even mazzel dat die dieren geen Bello en Fifi heetten :cheer:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb een boekje met Tibetaanse namen en hun betekenis.
Alleen is Misty een herplaatser en die luisterde zo goed naar haar naam dat ik het maar zo gelaten heb.
De ander namen waren en zijn Pemba, Tenzin, Yo-ba en Senghe
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ons eerste reutje heette Sam, vond ik leuk. Zo zou ik een dochtertje ook genoemd hebben. Onze tweede reu (eerste verongelukte op net 10 maanden) had in zijn paspoortje HZN staan. Hond zonder naam. Pas een paar dagen later werd het Sammy's Boy, dus Boy.

Saar is "vernoemd" naar de Golden van de dierenwinkel in Scheveningen. Heerlijk oud bessie. Toen er nog een pup kwam was het eigenlijk de bedoeling om haar Dien(tje) te noemen. Kon je zo lekker in het bos Saardientje roepen. Maar op het allerlaatste moment besloten we dat het helemaal geen Dientje was, het was een echte Miep. En ze heeft haar naam bijna 15 jaar heel dik eer aan gedaan :mrgreen:

Binnenkort komt er weer een pupje, en ik ben al druk denkende over een naam. Ik denk nu aan Sis of Zus, maar misschien wordt het wel iets heel anders. Wel 1 lettergreep, en niet exotisch gespeld met ygrekken of dubbele s-en aan het eind.
80564M

Oh, en de stamboomnamen mogen we bij "onze" fokster altijd zelf kiezen. Uit een thema, of woord.

Bij Saar was het woord Summer. Amper 5 minuten Dieren uit, riep Pieter Everlasting Summer. Maar dat was een letter te lang voor de RvB, dus het werd Eternal Summer. Bij Miep kregen we een lijst met rozenvariëteiten met de letter W. Miep's stamboomnaam werd dus Win-win vd Issel Hoeve, die mooie roos staat ook in onze tuin. De fokster hield een Warm Wishes teefje, en die roos verhuisde dus van onze tuin naar de tuin van de fokster :mrgreen:

Namen, ach, tja. Echte mensennamen voor een hond wil ik niet, maar ik wil ook beslist geen Banjer, Stapper, Terror, Bella, Blaffer of Janker.
Oh, en als ik een Stabij zou nemen dan zouden Friese namen uit den boze zijn. En een Jack of Goldy gaat het ook niet worden hier :schrik:
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Marion. schreef:Binnenkort komt er weer een pupje, en ik ben al druk denkende over een naam. Ik denk nu aan Sis of Zus, maar misschien wordt het wel iets heel anders. Wel 1 lettergreep, en niet exotisch gespeld met ygrekken of dubbele s-en aan het eind.
Buuf :)
80564M

Hakkene schreef:
Marion. schreef:Binnenkort komt er weer een pupje, en ik ben al druk denkende over een naam. Ik denk nu aan Sis of Zus, maar misschien wordt het wel iets heel anders. Wel 1 lettergreep, en niet exotisch gespeld met ygrekken of dubbele s-en aan het eind.
Buuf :)
Haha, ja, zou ook kunnen. Maar ik hoop eigenlijk dat ze (of hij) meer voor me gaat worden dan de buuf :mrgreen:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Voor Finn heb ik gewoon veel lijstjes bekeken op internet en mijn eigen lijstje gemaakt. Finn bleef het meest hangen en vond ik ook goed bij hem passen.
Pup gaat Tess heten. Afgeleid van Tessa, wat ik ooit hoorde bij een rasgenoot en ook die naam bleef hangen. En omdat ik Finn had vond ik Tess leuker passen dan Tessa :wink:
Een tijdje terug wees mijn moeder erop dat beide namen in de top 3 van kindernamen in 2016 stonden. Ik heb dus een gangbare smaak :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”