Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Foto Bespreek Topic!
De sluitertijd kan inderdaad nog heel aardig omlaag. Vond je het voornamelijk lastig om zelf stil te staan? Stond je F op 1.8 of klopt dat niet?
Ik gebruik zelf voor macro geen statief, maar ik doe dat ook wel alleen met mooi weer.
Deze foto's zijn met sluitertijd 1/800 - 1/1000 gemaakt.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=318853
Ps, ik lees hier altijd mee maar plaats niet zo veel omdat ik de camera nog maar zelden meeneem.
Ik gebruik zelf voor macro geen statief, maar ik doe dat ook wel alleen met mooi weer.
Deze foto's zijn met sluitertijd 1/800 - 1/1000 gemaakt.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=318853
Ps, ik lees hier altijd mee maar plaats niet zo veel omdat ik de camera nog maar zelden meeneem.
-
Manuma
- Zeer actief
Heel veel dank voor jullie tips, ik ga het gewoon nog eens proberen dit weekend. Beestjes genoeg nu 
Deze foto is overigens wel manueel scherpgesteld.
Ik heb voor deze foto op mijn buik gelegen maar ik heb behoorlijke trilhanden
F1.8 inderdaad, die kan beter wat omhoog.
Ik heb voor deze foto op mijn buik gelegen maar ik heb behoorlijke trilhanden
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ik leg de camera ook nog wel eens op een tas of iets ook ivm trillende handen.
Maar macro is gewoon wel lastig hoor wat dat betreft.
De sluitertijd is wat betreft de ruis wel het euvel.
Maar gezien jou enthousiasme hier in ben ik er zeker van dat je dit ook snel best aardig onder de knie zult krijgen, komt dus goed
Maar macro is gewoon wel lastig hoor wat dat betreft.
De sluitertijd is wat betreft de ruis wel het euvel.
Maar gezien jou enthousiasme hier in ben ik er zeker van dat je dit ook snel best aardig onder de knie zult krijgen, komt dus goed
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja er zit ruis in maar vind hem toch leuk.Suusz27 schreef:Eergisteren op zoek naar klaprozen maar helaas, alles was al weggemaaid... Toen maar even op een veldje wat geklooid en (achteraf) niet naar de sluitertijd gekeken waardoor deze dus veel te hoog stond en veel ruis op de foto's was..
Vind dat altijd zo balen, dan verwacht je hele mooie foto's en zit er zoveel ruis in.
Zijn er toevallig mensen uit de regio Heemskerk die het leuk vinden eens samen op pad te gaan en van elkaar te leren/samen te klooien?
Foto via facebook geupload dus ben bang iets minder mooi dan oorspronkelijke maar zit op het werk en wil hem even delen, haha.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
De goedkope 50mm weer eens uit het stof gehaald. Ik was echt alweer vergeten hoe scherp dat ding is. Deze foto is een 100% crop 

Oh en Manuma, ik vind je Libelle echt heel fijn om naar te kijken. Kleuren zijn heel fijn en zacht.

Oh en Manuma, ik vind je Libelle echt heel fijn om naar te kijken. Kleuren zijn heel fijn en zacht.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
S@ndr@
- Zeer actief

Beetje groot zo
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
F1.8 is ook nog eens niet makkelijk. Zou die dus zeker wat omhoog gooien de volgende keer.Manuma schreef:Heel veel dank voor jullie tips, ik ga het gewoon nog eens proberen dit weekend. Beestjes genoeg nu
Ik heb voor deze foto op mijn buik gelegen maar ik heb behoorlijke trilhandenF1.8 inderdaad, die kan beter wat omhoog.
Zelf houd ik altijd mijn adem in als ik echt op het knopje druk. Dat helpt voor heel goed.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Hopelijk kan een Lightroom kenner mij helpen...
Ik bewerk vaak delen van een foto na met het aanpassingspenseel. Normaal zag ik dan gelijk het effect. Maar nu ineens kleurt het gebied eerst rood en verandert het daarna pas. Weet iemand hoe ik deze instelling terug kan draaien?
Ik bewerk vaak delen van een foto na met het aanpassingspenseel. Normaal zag ik dan gelijk het effect. Maar nu ineens kleurt het gebied eerst rood en verandert het daarna pas. Weet iemand hoe ik deze instelling terug kan draaien?
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Oh die is mooi Sandra! Vooral de zachte kleuren op de achtergrond.
-
S@ndr@
- Zeer actief
overweeg eens een monood zeker met wind en zo, zou zomaar kunnen werken... als ik echt serieus een shoot heb neem ik hem altijd mee, ik heb er 1 van carbon, ( van ome Ali Baba.com) weegt niets en doe preceis wat ik ervan wil
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik gebruik de zonnekap nooit ja omgekeerd ter bescherming van de lens zelf. En ik veeg regelmatig met mijn shirt de voorkant van de lens af. Je hebt ook uv filters
die schroef je op je lens en dan wordt alleen het filter vet 
- hewi
- Zeer actief
Leonie. schreef:Hopelijk kan een Lightroom kenner mij helpen...
Ja die zit bij gereedschappen boven in je scherm links
Ff aanpassingspenseel aanvinken.
- hewi
- Zeer actief
toots schreef:Ik gebruik de zonnekap nooit ja omgekeerd ter bescherming van de lens zelf. En ik veeg regelmatig met mijn shirt de voorkant van de lens af. Je hebt ook uv filtersdie schroef je op je lens en dan wordt alleen het filter vet
Tipperdetip. Koop dan voor een tientje een lenspen. Echt je vernield je lenzen zo.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Inderdaad een lens en en ik bescherm mijn objectieven met een voorzet filter, ik weet het het is controversieel, maar.. mijn objectieven zijn duur en zo`n voorzet lens zelfs een goede is best relatief goedkoop en dat geeft met toch een veilieger gevoel..... dat maak je zo schoon ook en mocht t niet meer lukken nieuwe voorzet les ervoorHeavy schreef:Ik moest even googelen want ik had er nog nooit van gehoord maar dat ziet er heel handig uit . Ik miste ook een zonnekap . Met al dat zand en water . En ook voor de foto's die ik nam op het midden van de dag met zon zee strand . Mijn lens lijkt vet nu . Het glas dus . Hoe maak ik dit het beste schoon?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb ook uv-filters op al m'n lenzen. Inderdaad een stuk goedkoper te vervangen dan een beschadigde lens
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Als je een uv filter gebruikt heb je hem niet nodig.hewi schreef:toots schreef:Ik gebruik de zonnekap nooit ja omgekeerd ter bescherming van de lens zelf. En ik veeg regelmatig met mijn shirt de voorkant van de lens af. Je hebt ook uv filtersdie schroef je op je lens en dan wordt alleen het filter vet
Tipperdetip. Koop dan voor een tientje een lenspen. Echt je vernield je lenzen zo.
Ik heb in de jaren dat fotografeer nog nooit een lenspen gebruikt en ook nog nooit een objectief gemold
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Heavy schreef:mijn lens is maar een kitlens maar ik kan me voorstellen dat het met hele dure lenzen een ander verhaal is .Bedoel je met voorzetlens een uv lens ?Het was niet zo dat we werden gezandstraald hoor want dan had ik mijn camera in mijn tas gehouden .S@ndr@ schreef:Inderdaad een lens en en ik bescherm mijn objectieven met een voorzet filter, ik weet het het is controversieel, maar.. mijn objectieven zijn duur en zo`n voorzet lens zelfs een goede is best relatief goedkoop en dat geeft met toch een veilieger gevoel..... dat maak je zo schoon ook en mocht t niet meer lukken nieuwe voorzet les ervoorHeavy schreef:Ik moest even googelen want ik had er nog nooit van gehoord maar dat ziet er heel handig uit . Ik miste ook een zonnekap . Met al dat zand en water . En ook voor de foto's die ik nam op het midden van de dag met zon zee strand . Mijn lens lijkt vet nu . Het glas dus . Hoe maak ik dit het beste schoon?
Je hebt uv filters en voorzet filters dat laatste dient echt puur ter bescherming van het objectief. Eerste heeft nog de uv bescherming zeg maar die kosten vaak net iets meer maar zijn soms ook al te koop voor 10 euro. Ik heb een voorzet en uv filter voor alle objectieven maar niet voor het macro objectief.
-
Manuma
- Zeer actief
Oh dat is ook wat voor mij dan. Ik fotografeer voornamelijk op het strand en dan heb je inderdaad smerige lenzen. Ik poets ze met brillendoekjes.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Brillendoekjes zijn vochtig en kunnen schuren zeg maar. Zou ik zelf niet doen. Een droge doek is wel belangrijk. Er bestaan ook lensdoekjes voor het glas. Maar zo'n filter kost geen drol.
Een goede uv filter kost wel wat meer
maar als je puur voor bescherming doet kan je dus ook gaan voor voorzet of een goedkope uv filter. Kan ook via aliexpres maar ook bij shops als mediamarkt, camera expres etc is het niet duur.
Een goede uv filter kost wel wat meer
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik maak mijn lens af en toe schoon met een brillenpoetsdoekje en soms met van dat brillenspray. Mijn redenatie is dat als het je bril niet beschadigt het met je camera ook wel mee zal vallen. Geen idee of het klopt 
- hewi
- Zeer actief
Jawel je lens verzamelt ook zand stof etc, door vochtig doekje kras je dat over lens.mijke schreef:Ik maak mijn lens af en toe schoon met een brillenpoetsdoekje en soms met van dat brillenspray. Mijn redenatie is dat als het je bril niet beschadigt het met je camera ook wel mee zal vallen. Geen idee of het klopt
Niet meer doen zou ik zeggen
- hewi
- Zeer actief
Ik gebruik trouwens weer geen filters en ja ik heb dure lenzen. De 1 zweert erbij de ander niet en ook filters moet je schoonmaken.
Neem gewoon zo'n goedkoop doekje van de action en stop die bij je camera of investeer voor 11 euro in een lenspen bij de mediamarkt.
Niet niet niet met brillepoetsdoekjes je bril vervang je sneller dan je lenzen van 1000 euro
Neem gewoon zo'n goedkoop doekje van de action en stop die bij je camera of investeer voor 11 euro in een lenspen bij de mediamarkt.
Niet niet niet met brillepoetsdoekjes je bril vervang je sneller dan je lenzen van 1000 euro
-
S@ndr@
- Zeer actief
eerst met een hele zachte kwast schoon maken of schoon blazen en daarna kun je kijken met een doekje speciaal voor lenzen, maar als je in de zlite lucht fotografeert kan er zout aanslag op zitten,( en ja dat krast onherstelbaar) ik zou toch gaan voor een beschermend filtertje gewoon doorzichtig
-
S@ndr@
- Zeer actief
LIBEL ik ben echt geobsedeerd door die beesten, vinzezoleuk

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
mijke schreef:Ik maak mijn lens af en toe schoon met een brillenpoetsdoekje en soms met van dat brillenspray. Mijn redenatie is dat als het je bril niet beschadigt het met je camera ook wel mee zal vallen. Geen idee of het klopt
Mijn bril zat eens onder de krassen door zo,n vochtige doek
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Die heidelibel is gaaf Sandra ik vind ze ook onwijs gaaf.
Ze geven mij een rustgevend gevoel.
Ze geven mij een rustgevend gevoel.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
hewi schreef:Ik gebruik trouwens weer geen filters en ja ik heb dure lenzen. De 1 zweert erbij de ander niet en ook filters moet je schoonmaken.
Ja die moet je schoonmaken maar dat kan met alles. Kosten zo weinig dat je er niet zo zuinig mee om hoeft te gaan wat Sandra zegt. Is die beschadigd hup een nieuwe erop en klaar.
Een zacht doekje bij je hebben kan nooit geen kwaad.
-
S@ndr@
- Zeer actief
er zijn inderdaad ook mensen die het belachtelijk vinden - infesteer je in dure lensen en dan doe je er goedkoop glas overheen... is wat voor te zeggen, maar ik fotografeer voornamelijk honden in het zand, op het strand, bij het water, en 1 zandkorrel is genoeg voor een hele nieuwe investering..... en ja ik heb ook van alles bij me om dat glas schoon te maken en ik inverteer ook in de duurdere..... maar dan is het nog een schijntje in verhouding met een lenshewi schreef:Ik gebruik trouwens weer geen filters en ja ik heb dure lenzen. De 1 zweert erbij de ander niet en ook filters moet je schoonmaken.
- hewi
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:er zijn inderdaad ook mensen die het belachtelijk vinden - infesteer je in dure lensen en dan doe je er goedkoop glas overheen... is wat voor te zeggen, maar ik fotografeer voornamelijk honden in het zand, op het strand, bij het water, en 1 zandkorrel is genoeg voor een hele nieuwe investering..... en ja ik heb ook van alles bij me om dat glas schoon te maken en ik inverteer ook in de duurdere..... maar dan is het nog een schijntje in verhouding met een lenshewi schreef:Ik gebruik trouwens weer geen filters en ja ik heb dure lenzen. De 1 zweert erbij de ander niet en ook filters moet je schoonmaken.
Dat ja
Dan zou ik dus idd de duurdere nemen .
- hewi
- Zeer actief