Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenshows, een verdwijnend fenomeen?
Moderator: moderatorteam
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Re: Hondenshows, een verdwijnend fenomeen?
Voor twee hondjes 110 euro show Rotterdam en inderdaad de hoge prijzen en de zielige afgunst tussen fokkers onderling. In rapgroep 3 wint altijd de Airdale Terriër of de Ierse Terriër.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Tja, vond het altijd wel leuk toentertijd, maar ja mens leert wat, kijkt wat, en bekijkt wat. Vind het helemaal niks toevoegen aan de rashond (Shows). Dus van mij mag het verdwijnen. Maar ja heb ook helemaal niks met wedstrijden enz., waar dieren in voorkomen. het gaat altijd om het ego van de handler / eigenaar eigenlijk.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben nog nooit op een show geweest zonder dat er mensen langskwamen die specifiek naar mijn ras kwamen kijken. Dat is voor mij wel een extra motivatie, naast het prijzen kunnen halen met die twee van mij. Wel vind ik dat de hond er zelf ook plezier in moet hebben binnen een paar keer showen. Elco vindt het erg leuk om zichzelf te tonen, maar de drukte eromheen trekt hij niet zo goed (hopelijk nu beter, met de animocalm). Van Gait is het nog afwachten, maar die vindt veel leuk, zolang ik er maar bij ben.
De kosten beperken mij ook heel erg in hoeveel shows ik kan lopen, naast reistijden (heb geen auto...) en hoeveel ik zelf aankan.
Het is inderdaad erg jammer dat vaak dezelfde rassen winnen. Bij buitenlandse keurmeesters kun je het met je Markiesje bijna altijd wel schudden, gewoon door het onbekende. En het Markiesje heeft tegen zich dat het ergens zo'n normaal hondje is: geen opvallende bouw, geen opvallende vacht (vergeleken met andere halflangharigen is de vacht weinig flashy en het zwart helpt ook niet erg), geen opvallende kopvorm etc.
En toch zal ik m'n beste beentje voorzetten om mijn Markiesje(s) zo mooi mogelijk te tonen. Ik hoop dat Gait iets van dat showy-zijn van Elco heeft geërfd, want dat icm z'n betere gangwerk kan leuke resultaten op gaan leveren. We blijven voorlopig oefenen
De kosten beperken mij ook heel erg in hoeveel shows ik kan lopen, naast reistijden (heb geen auto...) en hoeveel ik zelf aankan.
Het is inderdaad erg jammer dat vaak dezelfde rassen winnen. Bij buitenlandse keurmeesters kun je het met je Markiesje bijna altijd wel schudden, gewoon door het onbekende. En het Markiesje heeft tegen zich dat het ergens zo'n normaal hondje is: geen opvallende bouw, geen opvallende vacht (vergeleken met andere halflangharigen is de vacht weinig flashy en het zwart helpt ook niet erg), geen opvallende kopvorm etc.
En toch zal ik m'n beste beentje voorzetten om mijn Markiesje(s) zo mooi mogelijk te tonen. Ik hoop dat Gait iets van dat showy-zijn van Elco heeft geërfd, want dat icm z'n betere gangwerk kan leuke resultaten op gaan leveren. We blijven voorlopig oefenen

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja, persoonlijk vind ik vooral de prijzen erg tegen staan. Een dagje show is best leuk hoor, maar ik hoef ook niet te winnen om een leuke dag te hebben. Maar met de huidige prijzen is het niet iets wat je heel vaak wil doen. Vorig jaar heb ik geloof ik 1 CAC show gelopen, en dit jaar zullen het er niet veel meer zijn. Clubmatches vind ik dan nog leuker, vriendelijker geprijsd en vaak ook net zo gezellig.
Maar toch, ik beleef er veel meer plezier aan om een dag mee te doen aan een jachtproef. Het is goedkoper, de sfeer is vaak beter en je bent de hele dag wel bezig met je hond in plaats van uren wachten voor je 5 minutes of fame. Ik denk dat er voor show organisaties al veel te winnen valt door die idiote prijzen wat omlaag te brengen. Het is het gewoon niet echt waard als je het mij vraagt.
Maar toch, ik beleef er veel meer plezier aan om een dag mee te doen aan een jachtproef. Het is goedkoper, de sfeer is vaak beter en je bent de hele dag wel bezig met je hond in plaats van uren wachten voor je 5 minutes of fame. Ik denk dat er voor show organisaties al veel te winnen valt door die idiote prijzen wat omlaag te brengen. Het is het gewoon niet echt waard als je het mij vraagt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Pinschers worden heel vaak als eerste de erering uitgeknikkerd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Volgens mij is het ook op de terugweg, wat ik op zich niet erg vind.
-
- Zeer actief
Nou, van mij mag het nog wel even doorgaan. Hahahaha.
Heb expres een Black and Tan pup genomen, omdat die altijd winnen.
Nee hoor, ik vind Black and Tan weer eens wat anders.
Groetjes Gonnie.
Dus jij vind zelf showen erg leuk? Loop jij zelf ook modeshows?gonnie schreef:Nou, van mij mag het nog wel even doorgaan. Hahahaha.
-
- Zeer actief
Ik een modeshow lopen, Hahahaha, daar ben ik niet slank genoeg voor.Marion. schreef:Dus jij vind zelf showen erg leuk? Loop jij zelf ook modeshows?gonnie schreef:Nou, van mij mag het nog wel even doorgaan. Hahahaha.
Maar ik liep niet constant shows af. Ik ging twee keer met ze om de benodigde ZG's te krijgen om te fokken.
Niet dat ik veel gefokt heb, voordat je daar weer wat op aan te merken hebt.
Drie nestjes van twee verschillende honden.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik heb tig jaar shows gelopen, ik vond het een dagje uit om met iedereen te beppen, kraampjes af te struinen en mijn honden vonden het geweldig om in het middelpunt te staan. Als dat ego is... stja dan heb ik een giga egoirmaLeo schreef:Tja, vond het altijd wel leuk toentertijd, maar ja mens leert wat, kijkt wat, en bekijkt wat. Vind het helemaal niks toevoegen aan de rashond (Shows). Dus van mij mag het verdwijnen. Maar ja heb ook helemaal niks met wedstrijden enz., waar dieren in voorkomen. het gaat altijd om het ego van de handler / eigenaar eigenlijk.

Ik vond showen ook gezellig, maar de prijzen zijn tegenwoordig echt niet meer normaal. En er doen maar zo weinig Tibetanen mee, dat de laatste shows waar ik aan deelgenomen heb, iedere keer in mijn eentje in de ring stond. Ja leuk, stelt dus helemaal niks voor. Zeker omdat ik ook weet dat de deelnemers het zo onderling regelen dat ze alleen in de ring staan i.v.m. met de te behalen punten (wat voor mij nog steeds abracadabra is ). Ik deed echt alleen mee omdat ik het leuk vind, maar niet meer met deze prijzen voor 5 minuten in de ring.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Met onze dober shows gelopen... toen hij 2U op de Winner liep zijn we er direct mee gestopt
dat haalden we nooit meer. T moest altijd vet vetter vetst en dat gaat nou eenmaal niet met een sporthond die schraal moet zijn met een dergelijke topzware bouw.
Hij vond er ook niks aan net als wij.
Met de werklijnmechels hoefde je er al helemaal niet aan te beginnen...

Hij vond er ook niks aan net als wij.
Met de werklijnmechels hoefde je er al helemaal niet aan te beginnen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Voor mezelf zie ik de toegevoegde waarde niet om tentoonstellingen te bezoeken.
Als fokker ligt dat weer anders. Maar gelet op de vriendjespolitiek zegt dat ook niet alles.
Als fokker ligt dat weer anders. Maar gelet op de vriendjespolitiek zegt dat ook niet alles.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik vind showen best leuk, Dumas ook en ik denk dat Fiji het ook echt wel leuk zal vinden. Toch lopen we ze amper want ik vind ze echt belachelijk duur. Een dagje agility kost 16 euro, een show 50+ euro, dan weet ik het niet.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
In deze vorm is heet gewoon niet betaalbaar. Ik persoonlijk hoop dat er veel meer buitenshows komen, met vriendelijker inschrijfgeld. maar ja we zitten natuurlijk in nederland en Nederlanders zijn heel goed in zeiken!! Het is te warm, het is te nat, terwijl in amerika, canada, engeland, Scandinavische landen het heel gewoon is van voor tot najaar en mensen gewoon regenkleding meenemen of dingen om te verkoelen. Ben bang dat dit in nederland nooit gaat lukken........
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Tsja, dat hadden ze eerder moeten bedenken. Prijzen omlaag en zorgen dat jouw show aantrekkelijk isNanna schreef:Inschrijvingen lopen terug. Dan kún je het gewoon niet goedkoper doen. Integendeel, het zal juist duurder moeten worden om het als organisatie rond te krijgen. Een vicieuze cirkel.

- Tigress
- Actief
- Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb tot nu toe aan 1 officiële show mee gedaan (Martiniplaza). Ik deed mee omdat ik benieuwd was naar de ervaring, en tijdens de showtraining al wel bleek dat Jarvis het showen geweldig vond. De opmerking die ik eerder las over het ego van de baas vind ik dus nogal een uitspraak...je doet toch ook agility omdat je hond het leuk vind? Jarvis loopt een show omdat hij het leuk vind (hij denkt dat de hele wereld er is om naar hem te kijken :'))
Ik zou graag aan nog een aantal mee willen doen, echter zitten bij mij de kosten ook niet mee. Ik woon in het noorden, dus voor een beetje show ben ik al aardig wat benzine kwijt. Daar komt nog inschrijfgeld, parkeergeld en stiekem toch ook wat hebbedingetjes uit kraampjes bij :p
Ik zou graag aan nog een aantal mee willen doen, echter zitten bij mij de kosten ook niet mee. Ik woon in het noorden, dus voor een beetje show ben ik al aardig wat benzine kwijt. Daar komt nog inschrijfgeld, parkeergeld en stiekem toch ook wat hebbedingetjes uit kraampjes bij :p
Ja echt, ik kom daar met mijn Tibetaan showen en het regent pijpestelen???? Blijft er niet veel van overCashel Vale schreef:In deze vorm is heet gewoon niet betaalbaar. Ik persoonlijk hoop dat er veel meer buitenshows komen, met vriendelijker inschrijfgeld. maar ja we zitten natuurlijk in nederland en Nederlanders zijn heel goed in zeiken!! Het is te warm, het is te nat, terwijl in amerika, canada, engeland, Scandinavische landen het heel gewoon is van voor tot najaar en mensen gewoon regenkleding meenemen of dingen om te verkoelen. Ben bang dat dit in nederland nooit gaat lukken........
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Een KNJV-proef kost ook minimaal 50 euro hoor [WINKING FACE] En ik weet niet op wat voor proeven jij komt maar mijn ervaring is dat je vroeg aanwezig moet zijn, tussendoor veel moet wachten op je beurt en na afloop duurt het nog eens een paar uur voordat je het diploma krijgt.Maeve schreef: Maar toch, ik beleef er veel meer plezier aan om een dag mee te doen aan een jachtproef. Het is goedkoper, de sfeer is vaak beter en je bent de hele dag wel bezig met je hond in plaats van uren wachten voor je 5 minutes of fame. Ik denk dat er voor show organisaties al veel te winnen valt door die idiote prijzen wat omlaag te brengen. Het is het gewoon niet echt waard als je het mij vraagt.
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier nog 1 [THUMBS UP SIGN] Ik vind het leuk, onze honden vinden het leuk, je leert veel mensen én honden kennen en ik kan het wel betalen. Dus ik ga wel door. En ik geloof er ook niks van dat het op afzienbare termijn verdwijnt.Lizzie. schreef:ik heb tig jaar shows gelopen, ik vond het een dagje uit om met iedereen te beppen, kraampjes af te struinen en mijn honden vonden het geweldig om in het middelpunt te staan. Als dat ego is... stja dan heb ik een giga egoirmaLeo schreef:Tja, vond het altijd wel leuk toentertijd, maar ja mens leert wat, kijkt wat, en bekijkt wat. Vind het helemaal niks toevoegen aan de rashond (Shows). Dus van mij mag het verdwijnen. Maar ja heb ook helemaal niks met wedstrijden enz., waar dieren in voorkomen. het gaat altijd om het ego van de handler / eigenaar eigenlijk.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Rond dravende huisvrouwen in mantelpakjes met hun pareltje aan de lijn. Ik heb het altijd verbijsterend gevonden.
Af laten sterven, die hondenshows.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar doorgaans wel gratis parkeren en geen klein fortuin voor versnaperingenunder the red sky schreef:Een KNJV-proef kost ook minimaal 50 euro hoor [WINKING FACE] En ik weet niet op wat voor proeven jij komt maar mijn ervaring is dat je vroeg aanwezig moet zijn, tussendoor veel moet wachten op je beurt en na afloop duurt het nog eens een paar uur voordat je het diploma krijgt.Maeve schreef: Maar toch, ik beleef er veel meer plezier aan om een dag mee te doen aan een jachtproef. Het is goedkoper, de sfeer is vaak beter en je bent de hele dag wel bezig met je hond in plaats van uren wachten voor je 5 minutes of fame. Ik denk dat er voor show organisaties al veel te winnen valt door die idiote prijzen wat omlaag te brengen. Het is het gewoon niet echt waard als je het mij vraagt.

Tuurlijk moet je tussendoor wachten, dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Maar je bent wel de gehele dag door bezig met je hond, in plaats van de hele dag wachten, om 14 uur de ring in voor een paar minuten, wachten op te keurverslag en weer weg. Of zoals eerder: 's ochtends meteen de ring in en tot 15 uur wachten tot je weg mag.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, zo bevestig je wel de reactie van de Nederlander inderdaadNeeltje schreef:Ja echt, ik kom daar met mijn Tibetaan showen en het regent pijpestelen???? Blijft er niet veel van overCashel Vale schreef:In deze vorm is heet gewoon niet betaalbaar. Ik persoonlijk hoop dat er veel meer buitenshows komen, met vriendelijker inschrijfgeld. maar ja we zitten natuurlijk in nederland en Nederlanders zijn heel goed in zeiken!! Het is te warm, het is te nat, terwijl in amerika, canada, engeland, Scandinavische landen het heel gewoon is van voor tot najaar en mensen gewoon regenkleding meenemen of dingen om te verkoelen. Ben bang dat dit in nederland nooit gaat lukken........

- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar is trouwens op gebaseerd dat het aantal inschrijvingen daalt? Want ik zie geen cijfers in dat stukje. Er zijn twee afgelast maar er zijn ook allerlei dubbele shows die er vroeger niet waren. Het aantal CAC(IB)-shows is de laatste jaren toegenomen, daar lees ik niks over.
En dat doen ze natuurlijk om de inkomsten te verhogen, want het gros van de deelnemers komt dan 2x, dus hebben ze zowat dubbel de inkomsten als voorheen. Echter de showruimtes zitten dan zo gigantisch vol gepakt dat je haast geen kant meer uit kunt. En als je dan ook nog een klein beetje plaats wilt hebben om je hond te borstelen, mag je blij zijn als je 1 m2 hebt.under the red sky schreef:Waar is trouwens op gebaseerd dat het aantal inschrijvingen daalt? Want ik zie geen cijfers in dat stukje. Er zijn twee afgelast maar er zijn ook allerlei dubbele shows die er vroeger niet waren. Het aantal CAC(IB)-shows is de laatste jaren toegenomen, daar lees ik niks over.
En dan heeft ze hier nog een regendekje om gehad......Maeve schreef:Ja, zo bevestig je wel de reactie van de Nederlander inderdaadNeeltje schreef:Ja echt, ik kom daar met mijn Tibetaan showen en het regent pijpestelen???? Blijft er niet veel van overCashel Vale schreef:In deze vorm is heet gewoon niet betaalbaar. Ik persoonlijk hoop dat er veel meer buitenshows komen, met vriendelijker inschrijfgeld. maar ja we zitten natuurlijk in nederland en Nederlanders zijn heel goed in zeiken!! Het is te warm, het is te nat, terwijl in amerika, canada, engeland, Scandinavische landen het heel gewoon is van voor tot najaar en mensen gewoon regenkleding meenemen of dingen om te verkoelen. Ben bang dat dit in nederland nooit gaat lukken........

-
- Zeer actief
Dit kan je doorbreken met andere locaties, waarom zijn b.v. clubmatch stukken goedkoper, omdat die wel een goedkopere locatie gebruiken. En Km aantrekken die niet over gevlogen hoeven te worden en hotelnachten gefinancierd moeten wordenNanna schreef:Inschrijvingen lopen terug. Dan kún je het gewoon niet goedkoper doen. Integendeel, het zal juist duurder moeten worden om het als organisatie rond te krijgen. Een vicieuze cirkel.

Wat een sneue aannames zeg, ik heb niet eens een mantelpakje, maarja ik showde alleen stoere rassenPaisley schreef:Rond dravende huisvrouwen in mantelpakjes met hun pareltje aan de lijn. Ik heb het altijd verbijsterend gevonden.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik loop in een jurkjePaisley schreef:Rond dravende huisvrouwen in mantelpakjes met hun pareltje aan de lijn. Ik heb het altijd verbijsterend gevonden.

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201706 ... 5c72da.jpg[/img]
En met pareltjes loop ik altijd. Sta je op een station te wachten op je trein, komt er iemand naar je toe: ja! Twee echte pareltjes! Maar ja, het Markiesje wordt dan ook wel de zwarte parel van de Nederlandse kynologie genoemd

-
- Zeer actief
weet heus wel dat er mantelpakjes rond hupsen
maar het merendeel loopt gewoon in ''normale'' kleding hoor. Ik heb met verschillenden rassen gelopen en kwam niemand tegen in mantelpakjes of maatpakken.

-
- Zeer actief
Dat is ook een trut rasNanna schreef:Ga eens bij de windhonden kijken zou ik zeggenLizzie. schreef:weet heus wel dat er mantelpakjes rond hupsenmaar het merendeel loopt gewoon in ''normale'' kleding hoor. Ik heb met verschillenden rassen gelopen en kwam niemand tegen in mantelpakjes of maatpakken.