Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
-
Manuma
- Zeer actief
Re: Foto Bespreek Topic!
Weer wat geleerd, dankjullie! Poetsdoekenpennentocht!
Sandra: WAUW
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Manuma schreef:Weer wat geleerd, dankjullie! Poetsdoekenpennentocht!
Weg met die brillepoetsdoekjes!
-
S@ndr@
- Zeer actief
dank u en brillen gaan 1 hooguit 2 jaar mee en dan moeten mensen vaak al een andere sterkte, je lenzen moeten zo goed als levenslang mee
... dus n iet bezuinigen op goed materiaal wat dat aan gaat
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb er eerlijk gezegd nooit over nagedacht dat het zout kan krassen met poetsen
Mijn lenzen zijn inderdaad vettig na een bezoekje. Logisch want mijn haar en huid ook, dat is die zeewind.
Ik heb een cadeaubon gekregen, daar ga ik eens lenzenspul van bestellen
Ik heb een cadeaubon gekregen, daar ga ik eens lenzenspul van bestellen
-
Suusz27
- Zeer actief
- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Wat beschermingsfilters betreft heb ik het idee dat de twee kampen zijn omdat mensen hun camera verschillend gebruiken.
Ik zelf zweer bij het gebruik van een filter om mijn lens te beschermen. Nu heb ik jaren onder andere aan (auto)sport fotografie gedaan, waaronder rally en rallycross, waar één voorbij scheurende auto al voldoende kan zijn voor een minuut stofhappen. Dat je dan al snel de voordelen ziet van wat extra bescherming lijkt mij logisch.
Als je daarentegen vooral modellen en portretjes maakt, of alleen met macro aan de slag bent zie je veel minder het nut van bescherming van je investering.
Ik zelf zweer bij het gebruik van een filter om mijn lens te beschermen. Nu heb ik jaren onder andere aan (auto)sport fotografie gedaan, waaronder rally en rallycross, waar één voorbij scheurende auto al voldoende kan zijn voor een minuut stofhappen. Dat je dan al snel de voordelen ziet van wat extra bescherming lijkt mij logisch.
Als je daarentegen vooral modellen en portretjes maakt, of alleen met macro aan de slag bent zie je veel minder het nut van bescherming van je investering.
-
Suusz27
- Zeer actief
Ik heb ook een filter er voor, reteduur vond ik hem (van glas, ca 80 euro ofzo) maar in verhouding met de lens....
Er zit nu een pitje in en ik ben blij dat die daarin zit en niet in mijn 70-200 lens.
Er zit nu een pitje in en ik ben blij dat die daarin zit en niet in mijn 70-200 lens.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Ik bedoel niet een vochtig brillendoekje maar een droge, van die dingen die je in je brillenkoker meekrijgt bij een nieuwe bril.hewi schreef:Jawel je lens verzamelt ook zand stof etc, door vochtig doekje kras je dat over lens.mijke schreef:Ik maak mijn lens af en toe schoon met een brillenpoetsdoekje en soms met van dat brillenspray. Mijn redenatie is dat als het je bril niet beschadigt het met je camera ook wel mee zal vallen. Geen idee of het klopt
Niet meer doen zou ik zeggen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou het er niet op gokken met een dure lens, microvezel doekjes kunnen ook de coating beschadigen die op de lens hoort te zitten.... voorzichtig dusmijke schreef:Ik bedoel niet een vochtig brillendoekje maar een droge, van die dingen die je in je brillenkoker meekrijgt bij een nieuwe bril.hewi schreef:Jawel je lens verzamelt ook zand stof etc, door vochtig doekje kras je dat over lens.mijke schreef:Ik maak mijn lens af en toe schoon met een brillenpoetsdoekje en soms met van dat brillenspray. Mijn redenatie is dat als het je bril niet beschadigt het met je camera ook wel mee zal vallen. Geen idee of het klopt
Niet meer doen zou ik zeggen
- mijke
- Zeer actief
Gelukkig heb ik geen dure lens, alleen een kitlens en een goedkope 50 mm 
- mijke
- Zeer actief
Nee het is geen macro maar ik vind het toch mooie foto's. Die onderste heeft ook gewoon een mooi sfeertje.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ben het eens met Mijke, het is alsnog een mooi plaatje! Goed gedaan, Heavy!
Schattig ook Suus!
Ik heb dan weer geen filter op mijn dure lens, alleen gebruik wel weer altijd mijn zonnekap
Heb trouwens wel een filter, misschien er gewoon weer even op doen. Maar zonnekap beschermt ook tegen hondenneuzen die ineens willen kijken wat dat ding is.
Schattig ook Suus!
Ik heb dan weer geen filter op mijn dure lens, alleen gebruik wel weer altijd mijn zonnekap
-
Manuma
- Zeer actief
Die kat
Prachtig!
Oh hondenneuzen
Laatst een vrolijke labrador: BOTS. Zo mijn lens in. Die mevrouw moest eerst lachen en toen zag ze al mijn kleur wegtrekken geloof ik
Ze had bolle Tom maar even weggehaald.
Oh hondenneuzen
- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Klopt. Is wel ook logisch.Heavy schreef:Dank je , ik vind het zo grappig al die beestjes die je anders in een flits voorbij ziet vliegen nu beter te zien![]()
Ik heb gisteren ook even gegoogeld voor een zonnekap maar begrijp ik het nu goed dat je voor elke lens een andere zonnekap nodig hebt ?
Als je een groothoeklens gebruikt, kan die een beeldhoek hebben die groter is dan 100 graden. (Ik heb zelf een Sigma 4.5 MM Fisheye, die heeft een beeldhoek van bijna 180 graden, wat zoveel betekend dat als ik daarmee staand recht vooruit fotografeer, de neuzen van mijn schoenen op de foto komen.) Een telelens, bijvoorbeeld een 400 mm, heeft een beeldhoek van 5 a 6 graden. Een groothoeklens heeft daarom altijd een dun randje als zonnekap, terwijl een telelens een grote zonnekap heeft.
Bij zoomlenzen is de zonnekap berekend voor de grootste beeldhoek, met als gevolg dat ze volledig ingezoomd minder goed werken.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ah dank je! Vanmiddag eens proberen.hewi schreef:Leonie. schreef:Hopelijk kan een Lightroom kenner mij helpen...
Ik bewerk vaak delen van een foto na met het aanpassingspenseel. Normaal zag ik dan gelijk het effect. Maar nu ineens kleurt het gebied eerst rood en verandert het daarna pas. Weet iemand hoe ik deze instelling terug kan draaien?
Ja die zit bij gereedschappen boven in je scherm links
Ff aanpassingspenseel aanvinken.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb geen insecten kunnen oefenen helaas, morgen nieuwe kans. De paardenweilanden zitten vol met leuke beestjes en hopelijk spot ik dit keer wel de vos.
Wel had ik deze kleine man en de nieuwe hond voor de camera
Ik heb de kleuren bewust harder gemaakt al wil ik dat gele licht nog iets vervagen wat me zo snel niet lukte.

Wel had ik deze kleine man en de nieuwe hond voor de camera

- mijke
- Zeer actief
Oh dat is een mooie foto zeg! Ik vind dat geel juist wel iets hebben, apart sfeertje.
-
Manuma
- Zeer actief
Dankjewel
Ik had de diepte graag iets anders gehad, het einde van het pad bijvoorbeeld. Ik was met hen samen aan het wandelen, aan het kletsen, op mijn honden aan het letten en op de kleine man plus de camera. Dit was even een toevalstreffer, ik vond het zo'n schattig plaatje
Ik had fototechnisch liever iets meer links gezeten zodat de diepte net even mooier was geweest. Denk ik. Maar dat moment was zo schattig; samen op pad. Nog een beetje klunzig en "nieuw" aan de wandel samen 
-
S@ndr@
- Zeer actief
- mijke
- Zeer actief
Ohhhhh 
-
S@ndr@
- Zeer actief
LIef he
....
- Tigress
- Actief
- Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
- Contacteer:
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
@Manu ik vind het een hele mooie foto. Ook het geel echt een lucky shot, ik denk dat de ouders van het jongetje hier ook heel blij mee zijn.
@ Sandr@ wat een prachtplaat zeg wow.
@ Sandr@ wat een prachtplaat zeg wow.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Manuma
- Zeer actief
Dankjewel Toots!
Ze zijn er inderdaad heel erg blij mee!
Sandra, waaaauw! Wat een sprookjesfoto
Sandra, waaaauw! Wat een sprookjesfoto
- Tigress
- Actief
- Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
- Contacteer:
Alvast even wat foto's gemaakt voor zijn verjaardag morgen. Knuffeltje moest weer mee <3

- TessaThomas
- Zeer actief
Gaaf allemaal weer zeg!
Ik heb even de balen. Op de één of andere manier komen er geen lekker scherpe foto's uit nieuwe body. Sterker nog, foto's uit 550d waren zelfs scherper. Het lijkt er niet op dat het verkeerd scherpgesteld is door mij of door de camera, maar alsof het nergens echt scherp is...
Vandaag nog maar even goed kijken en even zoeken of je het zelf kan testen.
Ik heb even de balen. Op de één of andere manier komen er geen lekker scherpe foto's uit nieuwe body. Sterker nog, foto's uit 550d waren zelfs scherper. Het lijkt er niet op dat het verkeerd scherpgesteld is door mij of door de camera, maar alsof het nergens echt scherp is...
Vandaag nog maar even goed kijken en even zoeken of je het zelf kan testen.
- hewi
- Zeer actief
Je hebt hem heeeeeeel toevallig niet op handmatig scherpstellen staan ?( bene there done that )
- TessaThomas
- Zeer actief
Nope. 
-
S@ndr@
- Zeer actief
je hebt nu de 7 D mark 2 toch, lens heb je erop... enz....... kloppen doet t niet denk ik hoor, dat ik hem kreeg was t eerste wat is zei van wauw
dat is cool
- TessaThomas
- Zeer actief
Yes en de 70-200 2.8, maar zelfde resultaten als met de 55-250 en 50mm. Ga zo wel Ff terug naar de winkel