Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spelen met een Engelse Bulldog
Moderator: moderatorteam
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Spelen met een Engelse Bulldog
Shit, wat een triest verhaal 

- Mieke-Navajo
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
- Aantal honden: 2

Ik word gewoon al pissig van het lezen, kom nou zeg.. Bah wat een volk loopt er rond.
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Nou zulke mensen zou ik graag even willen aanpakken 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Oké, en ze hebben de bull dus ook in laten slapen, blijkbaar
Vreemd weer.

Vreemd weer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Misschien wel hoor. Dat komt niet zo naar voren uit het verhaal.Nanna schreef:Die hersenen zullen al te beschadigd geweest zijn. Het zal wel niet op niks af gedaan zijn....Emma schreef:Oké, en ze hebben de bull dus ook in laten slapen, blijkbaar![]()
Vreemd weer.
Ja, dat de eigenaren dit dachten, maar of de dierenarts dit misschien ook dacht, dat haal ik er niet uit.
Maar misschien wel hoor.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Snap er geen drol van. Gister op Terschelling ook mensen met honden zien fietsen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier vanochtend met bijna 25 graden kort helpen met mijn duo en ze verplicht laten zwemmen. Met een kortsnuit was ik alleen voor een p&p gegaan en dan thuis met water spelen. Gewoon je verstand gebruiken, hoe moeilijk is dat? Blijkbaar te moeilijk voor sommige mensen 

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Jezus wat een kansloos verhaal weer. Sommige mensen hebben echt geen benul.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Met 43 graden kan ik me voorstellen dat ze voor euth gaan.Nanna schreef:Die hersenen zullen al te beschadigd geweest zijn. Het zal wel niet op niks af gedaan zijn....Emma schreef:Oké, en ze hebben de bull dus ook in laten slapen, blijkbaar![]()
Vreemd weer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
en volgende week loopt er wel weer een nieuwe hond bij ze ook....bizarre lui.
ik zag hier gisteren mensen met een senior golden naast de fiets lopen......ik zit in een bocht dus voor ik buiten ben om wat te zeggen zijn ze weg maar wat een eikels! Midden op de hete dag je oudje naast de fiets laten draven.....
ik zag hier gisteren mensen met een senior golden naast de fiets lopen......ik zit in een bocht dus voor ik buiten ben om wat te zeggen zijn ze weg maar wat een eikels! Midden op de hete dag je oudje naast de fiets laten draven.....
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik liep om 15.00 met de honden naar de bakker (=400m) toen ik terug was hadden ze beide de tong op de enkels hangen. En Dana heeft vandaag minimaal liggen bakken. Die ligt normaal gerust half uurtje in de zon te bakken

- Crescent
- Zeer actief
als het kwik boven de 20 is zie ik ook zoveel gefiets met loebascooperv schreef:Snap er geen drol van. Gister op Terschelling ook mensen met honden zien fietsen.

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Ik zag net nog een zwarte Mechel naast de fiets. Ik heb er wat van gezegd maar ik kreeg een heel kwade blik terug. Iksnap het echt niet.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik kán me nog half en half voorstellen dat je wat simpel gespeel met de kinderen verkeerd inschat.
Niet handig, en zeker bulleneigenaren zouden eigenlijk extra voorzichtig moeten zijn, maar een inschattingsfout kan. Is mij ook wel eens gebeurd.
(ik vind in de auto laten zitten bijvoorbeeld echt oprecht anders dan dit)
Ik vind het alleen vreemd dat er voor inslapen gekozen wordt, als er schijnbaar nog een reële kans is dat het goed komt. Zo leest het voor mij in ieder geval.
Niet handig, en zeker bulleneigenaren zouden eigenlijk extra voorzichtig moeten zijn, maar een inschattingsfout kan. Is mij ook wel eens gebeurd.
(ik vind in de auto laten zitten bijvoorbeeld echt oprecht anders dan dit)
Ik vind het alleen vreemd dat er voor inslapen gekozen wordt, als er schijnbaar nog een reële kans is dat het goed komt. Zo leest het voor mij in ieder geval.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Dat vrees ik ook. Triest.Cleva schreef:Habibi schreef:Ik vind het alleen vreemd dat er voor inslapen gekozen wordt, als er schijnbaar nog een reële kans is dat het goed komt. Zo leest het voor mij in ieder geval.
Die zag gewoon zijn kans schoon om van die hond af te komen.
Als mijn honden vandaag in totaal 500 meter hebben gelopen, is het veel. 30 Meter naar een boom om te piesen en schijten en dan terug naar binnen en je koest houden. En dan heb ik godbetert nog niet eens kortsnuiten. Hoe afgeragd is je eigen hersenpan wel niet om een dergelijke hond zich zo te laten opfokken met deze temperaturen... 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een dombo's...
Overigens hebben mijn honden gisteren wel gewoon getraind, aangepast en met koelvest er na maar wel gewoon gespeurd/appél en pakwerk.
Met wandelen vandaag hijgden ze meer dan gisteren na t manwerk. Dus t is wel per hond erg verschillend wat kan of niet. Ik heb een filmpje van toen hij net 2 sec t veld af was na t manwerk... dat zie je hem dus niet af.
Overigens hebben mijn honden gisteren wel gewoon getraind, aangepast en met koelvest er na maar wel gewoon gespeurd/appél en pakwerk.
Met wandelen vandaag hijgden ze meer dan gisteren na t manwerk. Dus t is wel per hond erg verschillend wat kan of niet. Ik heb een filmpje van toen hij net 2 sec t veld af was na t manwerk... dat zie je hem dus niet af.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Het flimpje staat er niet meer. Maar ik loop nu 's ochtends heel vroeg, half 7 of zo, een lekkere ronde met Lotje, dan is het nog heerlijk buiten. En eind van de ochtend een klein rondje totdat ze gepoept heeft en dan weer terug naar huis.
- Ody
- Zeer actief
Ik had het verhaal al elders gelezen, compleet gestoord. Triest ook dat een dierenarts mee gaat in de euthenasie, ik heb toen ik nog als dierenartsassistente maakte behoorlijk wat oververhitte bullen meegemaakt en ze kunnen er echt helemaal van herstellen, maar dat is een kwestie van aankijken. Soms worden ze inderdaad na een paar dagen alsnog ingeslapen, omdat er teveel schade is ontstaan, maar is niet direct te zien. Deze hond heeft niet eens een kans gehad.
Zondag trouwens ook weer 2 honden uit een auto gehaald bij een pretpark in Nederland. Auto stond in de zon, met de ramen op een kiertje.
Onbegrijpelijk dat na zoveel incidenten mensen de hitte nog steeds niet serieus nemen. Honden nog steeds in de auto, naast de fiets enzovoort. Als je er wat van zegt, kun je een grote smoel krijgen.
Lana houdt het prima vol met dit weer, die is gisteren mee geweest op de surfplank, zwemt, speelt in het kinderbadje of houdt met de kinderen watergevechten met de tuinslang en waterpistolen. Sira houdt niet van al die drukte en geklieder met water, dus die heeft heerlijk in huis gelegen met haar koelvest aan. Mijn honden doen behalve zwemmen en met water kliederen echt helemaal niks met deze temperaturen.

Zondag trouwens ook weer 2 honden uit een auto gehaald bij een pretpark in Nederland. Auto stond in de zon, met de ramen op een kiertje.

Onbegrijpelijk dat na zoveel incidenten mensen de hitte nog steeds niet serieus nemen. Honden nog steeds in de auto, naast de fiets enzovoort. Als je er wat van zegt, kun je een grote smoel krijgen.

Lana houdt het prima vol met dit weer, die is gisteren mee geweest op de surfplank, zwemt, speelt in het kinderbadje of houdt met de kinderen watergevechten met de tuinslang en waterpistolen. Sira houdt niet van al die drukte en geklieder met water, dus die heeft heerlijk in huis gelegen met haar koelvest aan. Mijn honden doen behalve zwemmen en met water kliederen echt helemaal niks met deze temperaturen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ik heb Ziggy gisteren uit de bakkende zon moeten halen, net een stukje waar gisteren de volle zon op stond lag meneer, toen ik hem naar binnen stuurde kreeg ik nog een verontwaardigde blik ook haha.
Soms zijn mama's echt stom.
Soms zijn mama's echt stom.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
idem hier en willem vindt het helemaal best.Sandra&co schreef:Als mijn honden vandaag in totaal 500 meter hebben gelopen, is het veel. 30 Meter naar een boom om te piesen en schijten en dan terug naar binnen en je koest houden. En dan heb ik godbetert nog niet eens kortsnuiten. Hoe afgeragd is je eigen hersenpan wel niet om een dergelijke hond zich zo te laten opfokken met deze temperaturen...
wel jammer want ik wil eigenlijk ongeveer nu graag starten met fietsen met hem. dat stellen we dus maar uit

-
- Zeer actief
Wij gaan gewoon extra vroeg of extra laat. Voor Uma hoeft het niet zo maar Manu moet wel even lekker rennen. Ik heb mijn bikini aangetrokken en we zijn de zee ingehold. Uma in mijn armen anders gaat ze niet
En ze vonden het heerlijk. Overdag zou Manu ook nog meehobbelen maar ik vind de straat echt snel te warm. Uma heeft er veel meer last van.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Grappig, hier is het ook Mila die weinig last van de warmte heeft en de Spanjaarden die de hele dag voor pampus liggen. Mila is dan ook de enige die ik een beetje tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Wij gaan ook 's ochtends vroeg en 's avonds, en dan lekker naar het water zodat ze goed kunnen afkoelen. Gisteren ook samen met Mila en Amoz gezwommen, heerlijk!Manuma schreef:Wij gaan gewoon extra vroeg of extra laat. Voor Uma hoeft het niet zo maar Manu moet wel even lekker rennen. Ik heb mijn bikini aangetrokken en we zijn de zee ingehold. Uma in mijn armen anders gaat ze nietEn ze vonden het heerlijk. Overdag zou Manu ook nog meehobbelen maar ik vind de straat echt snel te warm. Uma heeft er veel meer last van.

- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Is het niet juist logisch dat de Spanjaarden de hele dag voor pampus liggen? Die zijn meer gewend aan die hitte lijkt mij, en zullen ook beter weten dat ze rust moeten nemen als het zo warm is?DeDiana schreef:Grappig, hier is het ook Mila die weinig last van de warmte heeft en de Spanjaarden die de hele dag voor pampus liggen. Mila is dan ook de enige die ik een beetje tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Wij gaan ook 's ochtends vroeg en 's avonds, en dan lekker naar het water zodat ze goed kunnen afkoelen. Gisteren ook samen met Mila en Amoz gezwommen, heerlijk!Manuma schreef:Wij gaan gewoon extra vroeg of extra laat. Voor Uma hoeft het niet zo maar Manu moet wel even lekker rennen. Ik heb mijn bikini aangetrokken en we zijn de zee ingehold. Uma in mijn armen anders gaat ze nietEn ze vonden het heerlijk. Overdag zou Manu ook nog meehobbelen maar ik vind de straat echt snel te warm. Uma heeft er veel meer last van.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Lana ligt bijna de hele dag binnen op de koele plavuizen, terwijl de deuren wagen wijd open staan,
pas s avond tegen een uurtje of 10 wordt ze actief, en wil dan spelen, dus gaan we dan nog maar een poosje ravotten op het gras.
pas s avond tegen een uurtje of 10 wordt ze actief, en wil dan spelen, dus gaan we dan nog maar een poosje ravotten op het gras.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hier kies ik met Fire op het moment dat hij niet mee gaat om Ian uit school te halen, terwijl hij het verschrikkelijk vind om alleen te zijn en zeker aangezien ik net ook al 2 uur ben weg geweest, maar het is nu gewoon TE warm dus dan maar heen en weer lopen en hijgend bij het raam staan tot ik weer thuis kom.
Dus blijf het onvoorstelbaar vinden dat mensen nu heerlijk gaan spelen en ballen gooien met de hond
Dus blijf het onvoorstelbaar vinden dat mensen nu heerlijk gaan spelen en ballen gooien met de hond

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, blijkbaar - het zijn ervaringsdeskundigenGoldenGizmo schreef:Is het niet juist logisch dat de Spanjaarden de hele dag voor pampus liggen? Die zijn meer gewend aan die hitte lijkt mij, en zullen ook beter weten dat ze rust moeten nemen als het zo warm is?DeDiana schreef:Grappig, hier is het ook Mila die weinig last van de warmte heeft en de Spanjaarden die de hele dag voor pampus liggen. Mila is dan ook de enige die ik een beetje tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Wij gaan ook 's ochtends vroeg en 's avonds, en dan lekker naar het water zodat ze goed kunnen afkoelen. Gisteren ook samen met Mila en Amoz gezwommen, heerlijk!Manuma schreef:Wij gaan gewoon extra vroeg of extra laat. Voor Uma hoeft het niet zo maar Manu moet wel even lekker rennen. Ik heb mijn bikini aangetrokken en we zijn de zee ingehold. Uma in mijn armen anders gaat ze nietEn ze vonden het heerlijk. Overdag zou Manu ook nog meehobbelen maar ik vind de straat echt snel te warm. Uma heeft er veel meer last van.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het bericht is verwijderd en naar wat ik gelezen heb bleek het heel anders in elkaar te steken en zijn die mensen kapot van het verlies van hun hond.
Euthanasie was overigens de beste optie.
Ik vind de ambulancemedewerker die dit soort berichten plaatst trouwens ook niet echt correct omgaan met de privacy van andere mensen en het uitventen van hun leed
Ik vind de ambulancemedewerker die dit soort berichten plaatst trouwens ook niet echt correct omgaan met de privacy van andere mensen en het uitventen van hun leed

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ja ik las het ook.Tineke schreef:Het bericht is verwijderd en naar wat ik gelezen heb bleek het heel anders in elkaar te steken en zijn die mensen kapot van het verlies van hun hond.
Het wil natuurlijk ook wat zeggen dat het bericht verwijderd is, waarschijnlijk was de ambulancemedewerker toch wat te veel gericht op sensatie. Niet goed te praten.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
- Zeer actief
Ik zag al staan dat degene die het postte alle vertrouwen in de mens kwijt was en alleen nog gaf om de beesten. Dan raakt men gauw verzuurd he