Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe komen jullie aan de naam van jullie hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Izzie_Anneke
Zeer actief

Re: Hoe komen jullie aan de naam van jullie hond?

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie is een paar dagen naamloos door het leven gegaan. Ik had Nala in gedachten maar ze is gewoon geen Nala. Toen getwijfeld over Ted maar dat paste ook niet. Geen idee hoe Izzie opeens kwam, ik vrees door Grey's Anatomy.

Op het hondenveld was ze binnen 1 dag de Hond Zonder Naam, blijkbaar is twijfelen niet gewoon :mrgreen:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik had werkelijk geen idee hoe ik mijn eerste hond wilde noemen dus op avond nummer twee na zijn komst liep ik als een debiel willekeurig wat namen te roepen in de tuin om te kijken of er iets leuks uit zou rollen.
Dat werd dus Aiko :wink:
Ik had alleen niet in de gaten dat de stamboomnamen dat jaar met een H begonnen dus een paar maanden later stierf het van de Haico's en Haiko's.

Frank is door zijn eerste eigenaren vernoemd naar François Sterchele, een overleden voetballer. Dat hadden ze verbasterd naar Franco.
Maar Frank gaf zoveel meer mogelijkheden qua bijnamen. Frankenweenie, Frankenstein, Frankfurter worstje, Belgische Frank, etc :mann:

Quick bleef na adoptie Quick, vooral omdat hij toen ik hem in huis nam twaalf was, moddervet en vergeven van de klitten. Quick was dus vrij ironisch, to say the least.

Nanuq was als pup het meest schattige bolletje pluis, we grapten dat het net een beertje leek. Nanuq betekent in het Inuit ijsbeer.

Ja, zo goed ben ik dus in namen verzinnen :oeps:
mosquito1980 schreef:Ik kon geen naam bedenken, ik heb hem zeker een week "Puppy" genoemd.
Haha, mijn laatste pup kwam vrij onverwacht dus dat werd ook een Puppy. Inmiddels is ie bijna 7 en nog steeds gebruik ik Puppy vaker dan zijn echte naam.
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Toen we bij onze labrador pup gingen kijken twijfelde we nog tussen Boa en Budda, maar na haar gezien te hebben, was het gewoon Boa, maar vraag me niet waarom :80:
Takkie heette eerst anders maar dat vonden we niet bij haar passen, ze loopt altijd met takjes en stokjes te slepen, gewoon een echte Tak dus!

En voordat we onze ruwhaar teckel kregen wisten we dat we voor een reu gingen, en het moest vooral ook lekker roepen in combi bij de andere namen, en laat Bruno Mars nou ook nog een lekker kunnen zingen....Bruno dus!

En mijn aller eerste eigen hondje moest een speciale naam hebben, het was een kruising jack-corgi, en eigewijs dat ie was!! hij had dan ook een toepasselijke naam, Floddertje, naar de persoon van boek van Annie MG Smit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Sammy zou Bikkel gaan heten. Toen kwamen we bij de fokker en liep pa daar rond en die heette Sammie. dat vonden we leuker.

Lola is vernoemd naar het liedje van de Kinks

Willem is mijn vaders "schuld". hij noemde Sam altijd willem en Sam luisterde daar ook perfect naar want mijn vader betekende feest.

toen hebben we al gezegd dat als we ooit weer een hond kregen dat willem moest worden (of Willemien).

toen overleed mijn vader in 2010 en werd dat soort van belangrijker. dus toen pupje oranje een naam moest krijgen zij Pascal: we kunnen hier lang over nadenken, maar het wordt gewoon Willem gok ik?

jep. het wordt gewoon Willem
Afbeelding
_Denise_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door _Denise_ »

Lotje is van het 'Royalty-nest'. Alle pups uit dat nest hebben de naam van Nederlandse royalty's, waarschijnlijk vanwege de naam van de moeder. Haar oorspronkelijke naam is dan ook Charlotte (+ kennelnaam). Afgeleid = Lotje.
DezeNaam
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door DezeNaam »

Arline schreef:Ik vond Fenna mooi en het betekend moedige beschermer, dus dat leek me wel gepast :D Ik heb er allen Fenja van gemaakt omdat dat bij mij lekkerder rolde. In de praktijk werd het altijd Fen. Of fennie en later altijd peppie :piew: Ik vond Fen ook wel pittig klinken en paste perfect bij haar.
De BC van mijn vrienden heet Fenna en daar maak ik tegenwoordig ook altijd Fennie van, gebeurd nu al automatisch en onbewust. :')

Mijn toekomstige pupje gaat als het een teefje is waarschijnlijk Siska heten. Puur gewoon omdat mijn vrienden Prisca niet mooi vinden (aka: het doet hun denken aan een Russische prostituee :80: ). Prisca kwam gewoon spontaan in mijn hoofd eigenlijk, nooit over nagedacht.
Siska vond ik al een langere tijd mooi. Ook een leuk weetje is dat 'Siska' in het Kroatisch blijkbaar zus(je) betekend in sommige dialecten, wist een Kroatische vriend mij te vertellen. Dat maakt de naam alleen nog maar meer af vind ik.
Touchka staat ook nog wel op mijn lijstje. Die naam heb ik al van mijn kindertijd in mijn hoofd, waarschijnlijk uit een of andere film. Ik ga gewoon op het moment zelf zien wat het beste bij de pup past.

Als het een reutje is gaat het ofwel K/Coda zijn (voorgesteld door een vriendin en ik had gebrek aan inspiratie) of Raiko (al denk ik dat deze te veel voorkomt naar mijn zin). En nu net kwam ik nog op Shiloh, wat 'peace' betekend.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Stamboomnamen vind ik heel vaak bij elkaar geraapte interessantdoenerij. Met soms tenenkrommende spelfouten. Er is ook vaak geen chocola van te maken.
Ik kan me dus voorstellen dat je als eigenaar daar geen rekening mee houdt en gewoon zelf een leuke naam verzint. Ik heb een hele lijst met namen die ik leuk vind dus ik kan mijn hele leven nog door met het nemen van honden. Namen genoeg.
Maar goed, ook eigenaren kunnen wel eens rare namen bedenken. Zo heette Maggie voorheen Lassie (lekker origineel :roll: ) en Bonnie Bonzientje in hun respectievelijke Roemeense asiels. En Abby heette Ambra, wat ik ook een rare naam vond.
Maar mijn Gina sloeg werkelijk alles. Zij heette Djzedee (ja, écht met die spelling :LOL: ).
Alleen Kyra heette al zo en dat vond ik een mooie naam, al werd het later nogal een modenaam, jammer genoeg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”