Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Crufts winnaar (Flyball)

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Crufts winnaar (Flyball)

Ongelezen bericht door veertje »

Former Crufts winner is BANNED from keeping dogs for life after RSPCA officers find more than 30 animals covered in faeces living in 'little prison cells' in her home
- Margaret Greaves kept 30 dogs, two cats and two parrots in dark rooms
- A court heard the stench was so bad it 'made your throat burn as you walked in'
- She kept the animals in squalid conditions at a farm house in Nottinghamshire
- Greaves, 64, was sentenced to 12 weeks in prison, suspended for 12 months

Hele tekst

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Crufts winnaar (Flyball)

Ongelezen bericht door laeken »

Kun je zien hoe weinig gevoel en begrip je voor een hond hoeft te hebben om hem te kunnen trainen.... :cry:
Ik heb sowieso hoe langer hoe meer het idee dat de honden die hoog in de sport zitten wegwerpartikelen zijn. Jachthonden in Spanje maar ook werkhonden in Nederland. Hondje mank is natuurlijk afgeschreven. Nieuw hondje nodig. Oude hondje in kennel en wachten tot hij dood is.
Juist van mensen die hun honden op dit niveau krijgen zou je verwachten dat er ook compassie is naar het dier. Lijkt alsof de mensen die niks met hun honden doen en een gezinshond hebben uiteindelijk toch een stuk loyaler zijn dan de grote fokkers, trainers en mensen die met hun honden werken. :19:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Te triest voor woorden, :ugh:

Je werkt je een ongeluk om baasje blij te maken... bokalen, mooie rozetten, kranten artikelen op TV geweldig, knap gedaan :cheer: als dank mag je nu weer in je te kleine stinkende bench :kotz: :mep: :mep:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

laeken schreef:Kun je zien hoe weinig gevoel en begrip je voor een hond hoeft te hebben om hem te kunnen trainen.... :cry:
Ik heb sowieso hoe langer hoe meer het idee dat de honden die hoog in de sport zitten wegwerpartikelen zijn. Jachthonden in Spanje maar ook werkhonden in Nederland. Hondje mank is natuurlijk afgeschreven. Nieuw hondje nodig. Oude hondje in kennel en wachten tot hij dood is.
Juist van mensen die hun honden op dit niveau krijgen zou je verwachten dat er ook compassie is naar het dier. Lijkt alsof de mensen die niks met hun honden doen en een gezinshond hebben uiteindelijk toch een stuk loyaler zijn dan de grote fokkers, trainers en mensen die met hun honden werken. :19:
Ik denk dat je hiermee ook te veel over één kam scheert. Er zijn ook heel erg veel huishonden die hun leven verwaarloosd in een bench slijten omdat de kinderen er niet meer naar om kijken. En de top van de werkhonden komen niet in het nieuws vanwege hun liefdevolle verzorging, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn.

Hoe dan ook, ongelooflijk triest weer :ugh:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ach :( Doet me denken aan die bekende keurmeester van een paar maanden geleden, die een schuur vol verwaarloosde honden had :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”