Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

charley

bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)

Ongelezen bericht door charley »

Ik ben even een vraagje i.v.m. de opvoeding van mijn puppy van 10,5 weken oud.

Rico is erg actief en slaapt overdags weinig vind ik, speelt en dolt het liefst de hele dag en nacht door.
Tijdens zijn actieve buien bijt hij vreselijk in je handen, armen, benen en voeten dit gaat tot bloedens aan toe. Ik zit dus ook onder de krassen, sneeen en wondjes. Als Rico bijt probeer ik hem af te lijden met een speeltje maar dit werkt 9 van de 10 keer niet. Ik heb hem ook al opgepakt en ergens anders neergezet en dan een tijdje genegeerd maar dit werkt ook niet want hij gaat vrolijk door.

Hebben jullie tips hoe ik Rico dit bijten het beste kan afleren? Lees en hoor overal zoveel verschillende dingen als tik op de neus, in de gang 15 min opsluiten, flink laten schrikken.
Laatst gewijzigd door charley op 13 jul 2017 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.
charley

Re: bijten/ knagen tot bloedens aan toe

Als ik heel hard au roept/ schreeuw laat hij niet los, dan gaat hij juist een soort grom geluid maken.

Ik denk dat Rico de grens totaal niet kent, met wat ik vorige week zag toen zijn zusje hier was. Ging er erg ruig en hart aan toe en piepen beide.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Commando nee/foei aanleren en dat toepassen.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

charley schreef:Ik ben even een vraagje i.v.m. de opvoeding van mijn puppy van 10,5 weken oud.

Rico is erg actief en slaapt overdags weinig vind ik, speelt en dolt het liefst de hele dag en nacht door.
Tijdens zijn actieve buien bijt hij vreselijk in je handen, armen, benen en voeten dit gaat tot bloedens aan toe. Ik zit dus ook onder de krassen, sneeen en wondjes. Als Rico bijt probeer ik hem af te lijden met een speeltje maar dit werkt 9 van de 10 keer niet. Ik heb hem ook al opgepakt en ergens anders neergezet en dan een tijdje genegeerd maar dit werkt ook niet want hij gaat vrolijk door.

Hebben jullie tips hoe ik Rico dit bijten het beste kan afleren? Lees en hoor overal zoveel verschillende dingen als tik op de neus, in de gang 15 min opsluiten, flink laten schrikken.
Is hij niet gewoon enorm overprikkeld op zulke momenten? Dwing je hem wel om zijn rust te pakken?

Ergens anders neerzetten heeft natuurlijk geen zin als hij gewoon weer bij je kan komen om weer met je te spelen. Dus zet hem dan even in een puppyren. Niet als straf, maar om hem even lekker zelf zijn bui uit te laten kuren en mogelijk daarna lekker in slaap te vallen.

Verder het afleiden met een speeltje, dit werkt niet zeg je. Het lukt je niet om hem erin te laten bijten en er met jou mee te laten spelen? Of probeer je het te geven en doe je er zelf niets meer mee?
charley

Zamunda schreef:Is hij niet gewoon enorm overprikkeld op zulke momenten? Dwing je hem wel om zijn rust te pakken?
Of hij overprikkeld is weet ik niet, hij bijt continu zeker als je met hem speelt. Ik dwing hem wel zijn rust te pakken door hem te negeren.
Zamunda schreef: Dus zet hem dan even in een puppyren.
Ik heb een grote bench in de kamer staan maar hem erin zetten is een drama, hij is het niet gewend om opgesloten te zitten. Bij de fokker liepen ze continu los in huis en tuin. Ik ben hem nu rustig aan het laten wennen aan de bench (training).
Zamunda schreef:Verder het afleiden met een speeltje, dit werkt niet zeg je. Het lukt je niet om hem erin te laten bijten en er met jou mee te laten spelen? Of probeer je het te geven en doe je er zelf niets meer mee?
Hij bijt wel in zijn speeltjes en we spelen er ook echt samen mee maar het liefst grijpt hij je handen, armen, benen lijkt wel.
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

ik duwde bij max altijd zijn lip mee naar binnen als hij mijn hand wilde pakken...dan beet hij zichzelf..
was snel over dat gehap
Hakkene
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hakkene »

Ik zou hem niet alleen negeren als hij moet slapen, maar echt in de bench zetten (met een versnapering) en dan straal negeren. Dan gilt hij maar even. Hij geeft het vanzelf op en gaat slapen. Ik heb ook een pup gehad, als ik die niet af en toe in de bench zette veranderde in een happende piranha.

En als hij bijt inderdaad een ijselijke hoge kreet slaken:)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Tja, dat heb je nou eenmaal met een pup. Daarom is het best wel een klus om een pup te hebben.
Geen paniek, alhoewel het wel verstandig is om je pup grenzen aan te leren, dooft het gedrag meestal wel uit, en als ze tandjes gewisseld hebben, en hun volwassen gebit hebben zijn die een stuk minder scherp :mrgreen: en hebben ze meestal minder de neiging om steeds hun tanden in je te zetten.

Even kijken wat bij jou pup het beste werkt. Het helpt ook wel een goede kluif te geven waar hij lekker op kan knabbelen. Dan kan hij evengoed zijn tandjes gebruiken, kauwen werkt ook ontspannend. En dan een kordate "uh, uh" en kluif of floss touw in zijn mik geven. Als hij erg obstinaat wordt, dan even in de bench met een kluif bijvoorbeeld.

Het is even uitvogelen en doorzetten wat bij jou pup werkt.

Maar dat is best wel normaal allemaal. Elke pup eigenaar moethier in een bepaalde mate doorheen. De ene pup is milderdan de andere. Maar ik vind het wel normaal gedrag. Het is alleen. . . Ehh. . . .vervelend :engel:

Daarom ook dat sommige mensen herplaatsers weer handiger vinden. Niet alleen om het puppengedrag, maar ook om het wandelen hoor.
charley

Emma schreef:Tja, dat heb je nou eenmaal met een pup.
Ik had van te voren gelezen en op voorbereid dat een pup bijt/ knaagt maar dat het tot bloedens aan toe ging had ik niet verwacht.
Emma schreef:Geen paniek, alhoewel het wel verstandig is om je pup grenzen aan te leren,
We gaan morgen ook naar puppycursus om samen dingen te leren.
Emma schreef:kauwen werkt ook ontspannend. En dan een kordate "uh, uh" en kluif of floss touw in zijn mik geven.
Een flostouw heeft hij en hiermee probeer ik ook met hem te spelen maar hij vind het niet leuk lijkt wel. Dat kauwen ontspannend wekt wist ik niet, weer wat geleerd :D
Emma schreef:Het helpt ook wel een goede kluif te geven waar hij lekker op kan knabbelen.
Mag een pupje van 10 weken al een kluif? Zo ja welke kan ik dan het beste voor hem halen.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik zou zeker goed nagaan of hij voldoende slaap krijgt. Daar moet je sommige pups echt bij helpen. Ze zeggen dat een pup 18 uur slaap/rust nodig heeft.
Zorg dat er veilig speelgoed, een doos om te slopen en een ligplek in de ren of afgezet stuk kamer ligt en laat hem daar maar even razen. Kan eerste keren beste even duren tot hij uitgemopperd is maar ik zou er gewoon naast zitten internetten of tv kijken tot hij vanzelf tot rust komt.

En om te voorkomen dat hij je handen grijpt met samen spelen kan je speelgoed aan een langer touw knopen of iets zoeken met erg lange slierten. Kan je zelf rechtop blijven staan met handen buiten bereik en het speelgoed over de grond trekken. Wel echt over de grond, anders forceert hij misschien z'n nek.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana deed dit als pup in het begin ook steeds, ondanks dat ze knaag dingen zat had.

ik reageerde met het ,,woord,, sorry kan het niet eens schrijven, iets van ugh op een bestraffende toon
daarbij trok ik NIET mijn hand of voet weg, zij moest ophouden, dat werkte als een tierelier,
binnen no time was het afgelopen, ze lik nu alleen nog af en toe,

zelfs nu als ze iets pakt wat niet mag, en ik roep op afstand ,,ugh,, dan is dat al voldoende.
charley

pioenroos schreef:Ik zou zeker goed nagaan of hij voldoende slaap krijgt. Daar moet je sommige pups echt bij helpen. Ze zeggen dat een pup 18 uur slaap/rust nodig heeft.
18 uur slaap komt hij niet aan, denk eerder aan 15 uur. Hij licht wel regelmatig en kijkt dan rond maar slapen nee.
pioenroos schreef:Zorg dat er veilig speelgoed,
Ik heb speciale puppy speelgoed gekocht en een puppy flosstouw.
pioenroos schreef:in de ren
Ik las al eerder over een puppyren en heb op internet gekeken. Zou ik hiervoor ook en speciale konijnen binnenren kunnen gebruiken? is een ren van 6 of 8 panelen die je met pinnen vastmaakt aan elkaar. of zeg ik nu iets geks.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wel uit kijken als het zo ren met inhammen bovenaan is, een van mijn pups klom er weleens uit en bleef dan met een pootje bovenin vasthangen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Bij Lily konden we dat echt niet toestaan. Die tandjes en nageltjes waren zo ontzettend scherp en het was zomer dus we liepen altijd met blote armen en benen. Als ze dat deed, maakte ik van mijn hand een soort klauwtje en 'tak' daar prikte (niet heel hard) ik haar dan even mee met een 'nee' of 'uhg'. Ze had zo door dat het niet de bedoeling was. Gelukkig kon ze zich helemaal uitleven met Alfil, want die had er geen last van met zijn vacht. Ik denk dat ze het ook wel heel erg nodig had om zo te spelen. In die zin vind ik een andere hond bij een pup echt ideaal. Ik zou niet anders willen.
Ik heb haar overigens nooit verplicht laten rusten, en ook nooit de uren slaap geteld. Ik weet wel dat ze overdag gerust een paar uur onder ons bed kon liggen maffen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat sommige al zeggen, rust! Hup verplicht de bench in. Er weken over doen om hem dat aan te leren werkt niet, gewoon erin stoppen met wat lekkers, na 10 min tegen stribbelen valt hij vanzelf in slaap.
De meeste puppen zijn baldadig en bijten veel als ze erg moe en overprikkeld zijn.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
charley

Hebben jullie ook tips over welke kluiven of bot mag een puppy van 10,5 weken?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vusi, DH, beet ook tot bloedens toe :ugh: Ze heeft het ook "lang" gedaan (ik weet niet waar ik het mee moet vergelijken) Alex, Lab, heeft het nl nooit gedaan, verschilt van pup tot pup
Ik was (ben) wel heel consequent: NEE, een speeltje geven, in de bench zetten, even buiten de deur. Op het laatst was het "alleen" nog maar als je begon te lopen, dan hing ze meteen in je broek... ik heb nog verschillende broeken met een gaatje halverwege de kuit :tongue:
Nu is ze 2 jaar en doet het niet meer :wink:
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Pff heftig dan hè?!
Maar geen zorgen! Het hoort er bij en met de goede begeleiding gaat het ook weer voorbij.
Pups doen zoveel indrukken op dat hun' emmertje' er gauw vol van raakt.
Soms zelfs nadat ze daarvoor toch flink geslapen hebben..
Onze huidige hond was ook echt verschrikkelijk dan.. Als ie de kans kreeg zaten de gaten in je armen of broek en benen..
Tijdens wandelingen stond ie als een piranha om zich heen te happen en vaak was dat op vaste plekken (mensen moeten wel wat gedacht hebben haha..)
Onze vorige hond was helemaal niet zo heftig dus soms moest ik echt mijn best doen om niet het geduld te verliezen..
Wij zorgden er op zulke momenten voor dat ie er niet mee door kon gaan ( even in de bench of wij zelf even de ruimte verlaten waar de hond was.
Geef wel op een rustige manier je grenzen aan.
Nu ruim 2 jaar later is het een heerlijke hond en denk ik door dit soort topics er weer aan hoe heftig zo n klein monster de eerste periode is :mrgreen:
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

charley schreef:Hebben jullie ook tips over welke kluiven of bot mag een puppy van 10,5 weken?
Zou het even bij de dierenwinkel checken. Volgens mij van die staafjes etc van dat witte spul, daar vernaggelen ze de melktanden niet mee. Is mij destijds verteld, maar zou het ff navragen. Houd vol, het komt allemaal goed en gaat weer over:)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Hakkene schreef:
charley schreef:Hebben jullie ook tips over welke kluiven of bot mag een puppy van 10,5 weken?
Zou het even bij de dierenwinkel checken. Volgens mij van die staafjes etc van dat witte spul, daar vernaggelen ze de melktanden niet mee. Is mij destijds verteld, maar zou het ff navragen. Houd vol, het komt allemaal goed en gaat weer over:)
Hier gaf en geef ik van die runderhuid kluiven, en bullepees.
Blijf er wel bij als ze kluiven.
Wat ook erg handig is een kong, Google maar eens, die moet je wel op maat kopen van je hond. Die kun je dan vullen, ik vulde ze met Kvv, maar je kan ook bijvoorbeeld Renske nat voer erin doen. En in de zomer maak ik er ijsjes van met Griekse yoghurt.
charley

Emma schreef:Hier gaf en geef ik van die runderhuid kluiven, en bullepees.Blijf er wel bij als ze kluiven.
Bedankt, ik ga daar zo naar kijken. Ik blijf er altijd bij als hij een kluif krijgt, deed ik zelfs bij mijn volwassen hond.
Emma schreef:Wat ook erg handig is een kong, Google maar eens,
De kong ken ik, had Boy ook. Helaas is deze te groot voor Rico anders had hij hem mogen hebben.
Hakkene schreef:Houd vol, het komt allemaal goed en gaat weer over:)
Ik geef niet zomaar op hoor en ik weet dat het overgaat alleen wil ik hem de grens leren zodat ik niet continu open lig.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hij kan alleen grenzen leren als hij niet te moe is. Als hij overprikkeld is, leert hij niets meer van wat je aangeeft. Dus dan moet je hem verplicht rust geven: kleine ruimte (bench of ren) met iets wat hij wel mag slopen
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik weet niet hoe hoog/stevig een knaagdieren ren is?
Deze zijn voor honden:
http://m.zooplus.nl/shop/honden/hondenh ... /puppy_ren
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Verplichte rust. Eten in de bench en hem er gelijk in laten erna.. paar minuten dan slaapt ie en zo niet dan toch... qua benchtraining geef hem eten in de bench, beloon hem in de bench, pensstaafjes in de bench, alles wat leuk of lekker is krijgt hij alleen in de bench. Ik heb nog nooit een hond gehad die niet in de bench wilde. Ze vinden en vonden hem daardoor geweldig.
Nog steeds liggem ze er graag in met deur open. Daar liggen betekende iets lekkers... altijd en alleen daar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Geef hem een kauwplaat. Is groot dus heeft wat te doen en doet er lang mee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hakkene schreef:
Hier kregen ze alles wat de volwassen honden kregen... tanden zijn heilig ivm sport en dat is altijd perfect gegaan. Er wordt niks vernaggelt met normale kauwprodukten
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Bijten dat pijn doet is natuurlijk niet de bedoeling. Maar, over het algemeen is dit ook gewoon een fase die voorbij gaat. Doel moet dus mijns inziens niet zijn het bijten volledig af te leren, dat gaat je namelijk waarschijnlijk gewoon niet lukken. Ik had hier ook een piranha. Speeltjes gebruiken hielp wel een beetje.
Als het echt hard bijten wordt, dan even hard en kort auw 'gillen'. Blijft het zo, dan alle interactie gewoon even stoppen. Even op de bank of op een stoel gaan zitten. Ga jij maar even afkoelen :mrgreen: Uiteraard wel belonen als hij vervolgens zelf zijn rust pakt.
charley

Rico is vanochtend op zijn eerste puppycursus geweest en dat ging goed, hij is wel de jongste van het stel (rest is tussen de 3 en 5 maanden). Ik heb het met de trainer over Rico zijn bijten gehad en dat hij weinig slaapt/ rust en zij zij dat het inderdaad komt doordat hij overprikkeld raakt, haar advies is ook om Rico gewoon in de bench te zetten als hij heel druk wordt of begint te bijten.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

charley schreef:Rico is vanochtend op zijn eerste puppycursus geweest en dat ging goed, hij is wel de jongste van het stel (rest is tussen de 3 en 5 maanden). Ik heb het met de trainer over Rico zijn bijten gehad en dat hij weinig slaapt/ rust en zij zij dat het inderdaad komt doordat hij overprikkeld raakt, haar advies is ook om Rico gewoon in de bench te zetten als hij heel druk wordt of begint te bijten.
dat zal hij dan niet willen en gaat gillen en krijsen en dat moet je dus negeren, niks zeggen, niet kijken opstaan en weglopen. niks zielig zijn.
ellen
Afbeelding
charley

ellen en de birmanen schreef:
charley schreef:Rico is vanochtend op zijn eerste puppycursus geweest en dat ging goed, hij is wel de jongste van het stel (rest is tussen de 3 en 5 maanden). Ik heb het met de trainer over Rico zijn bijten gehad en dat hij weinig slaapt/ rust en zij zij dat het inderdaad komt doordat hij overprikkeld raakt, haar advies is ook om Rico gewoon in de bench te zetten als hij heel druk wordt of begint te bijten.
dat zal hij dan niet willen en gaat gillen en krijsen en dat moet je dus negeren, niks zeggen, niet kijken opstaan en weglopen. niks zielig zijn.
ellen
Nee naar 45 minuten krijsen, piepen, blaffen en stuiteren hem er maar uitgelaten want krijg problemen met de buren, ze vinden dit niet leuk.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”