Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor de verzameling

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

voor de verzameling

Ongelezen bericht door annnie »

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: voor de verzameling

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat erg weer. Je zou haast bang worden om met je hond naar buiten te gaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

En baas nergens te bekennen?

Zondag liep ik met twee van onze honden in het bos toen ik een vrijwilliger van het asiel tegenkwam, zonder hond. Aardige vrouw, we hebben een praatje gemaakt. Wat bleek, een pad verderop liep een collega met een Stafford. Zij controleerde als een soort verkenner de omgeving op eventueel loslopende honden, zodat die aangelijnd konden worden. Dit om confrontaties met de Stafford te voorkomen.
Zo'n hond is toch niet plaatsbaar?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hond is inbeslaggenomen. Wat een vreselijk incident was dit weer, echt afschuwelijk. :(:
Gr. Aniek

Afbeelding
annnie
Zeer actief

Nanna schreef:Jammer dat je er niks van mag zeggen want het zijn geen onbetrouwbare moordenaars maar 'ook honden'.
Vind je het heel erg dat ik mijn kont daarmee afveeg?
Hier is gisteren ook een poedeltje aangevallen door zo'n kutjoekel van notabene ZEVEN maanden.
Ik zal de dag prijzen dat die hele klapkaakhandel opgeruimd wordt.

In april is hier ook een oud blind hondje aangevallen door een hond van nog geen jaar oud. Jugh
annnie
Zeer actief

Budkes schreef:Hond is inbeslaggenomen. Wat een vreselijk incident was dit weer, echt afschuwelijk. :(:
Was je erbij? Lijkt me vreselijk
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Budkes schreef:Hond is inbeslaggenomen. Wat een vreselijk incident was dit weer, echt afschuwelijk. :(:
Eigenaar inmiddels bekend?

Het is echt een druk kruispunt, als wandelaar verwacht je echt geen loslopende agressieve hond daar.

En voor de eigenaar van de pitbull lijkt het me ook horror om te merken dat je hond kwijt is én dit gedaan heeft.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Nee, gelukkig niet, ben wel een beetje aan mijn tax wat dat betreft, maar heb wel t 1 en ander gezien vd collega ivm overleg.

Echt ik blijf het maar niet begrijpen. Het is zo makkelijk te voorkomen. Wat een verdriet en onmacht weer. Bah.
Gr. Aniek

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik liep vanmiddag in een aanlijnbos, ik zag een loslopende dog en gelijk mensen roepen shit shit shit.
Nou dan loop je ook even niet lekker tot ze het beest weer aangelijnd hadden.

Wat verschrikkelijk triest dat dit soort dingen maar blijven gebeuren, arme hond arme vrouw :(:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:Jammer dat je er niks van mag zeggen want het zijn geen onbetrouwbare moordenaars maar 'ook honden'.
Vind je het heel erg dat ik mijn kont daarmee afveeg?
Hier is gisteren ook een poedeltje aangevallen door zo'n kutjoekel van notabene ZEVEN maanden.
Ik zal de dag prijzen dat die hele klapkaakhandel opgeruimd wordt.
Echt ik wilde nog komen puppywandelen maar durf denk ik niet meer....
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Oh die reacties eronder, jezus. Wat zitten er toch hersenloze krijstokken bij: "Golden retrievers bijten ooohooookkkk". Er wordt zelfs gezegd dat kleine hondjes dit gewoon uitlokken :80:

Verschrikkelijk, dat arme hondje en die arme eigenaresse :jank:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nou laten wel een beetje realistisch zijn , een maltezer .!! Is natuurlijk niet zo dat hij een zeldzame korenwolf heeft gepakt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

1 van de reacties:
Wat een bullshit en een gebrek aan kennis overhonden in het algemeen. Iexere grote hond ie een kleiner hondje bijt loopt het risico de hond dood te bijten.
Het had iedere herdershond, dobermann pincher, boxer, bouvier, rotweiler of andere flinke hond kunnen gebeuren en dat gebeurd ook regelmatig.maar omdat het hier om een bulletje gaat wordter een hoop ophef over gemaakt.
Het probleem zit hem niet in de hond maar dathetvaak mafkezen zijndievoor ditsoort honden kiezen.
Ik ben gediplomeerd honden gedragsdeskundige en natuurlijk heeft het ene ras meer temperament als het andere. Vooral Jack Russel, teckel en chihuahuaeigenaren zullen dat herkennen en het zijn ook vaak dit soort honden die het slachtoffer worden van een of andere grotere hondd, of beter gezegd, het slachtoffer van de nonchalance van de onwetende eigenaar omdat die van mening was dat je kleine hondjes niet op hoeft te voeden met alle gevolgen vandien.
Nou. Als we van dergelijke 'gediplomeerde gedragstherapeuten' cursus krijgen volgend jaar, dan weet ik al weer genoeg :roll:
Sandra&co

Moeten ze die kleine hondjes ook maar niet zo klein fokken :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eergisteravond ook... nu t licht is kan ik t laatste rondje weer ff los t bos in bij mn huis. Zie ik tenminste wat eraan komt.
Xygan los die doet zm dingetje snuffel en piesen. Uit mn ooghoek.zie ik aan de overkant van t water waar we langs liepen een paniekerig rennende kerel achter 2 klapkaken aan. Let wel... aanlijngebied daar.
Tyson neeeeeee hieeerrrr voettttt hiieeer neeee klaaaarrrr... Tyson was inmiddels met collega klapkaak de brug al over... rechts stond ik links de drukke provinciale weg, godzijdank kon ik Xygan snel aanlijnen (losloopgebied) en de naastliggende wei in bij t paard wat daar al jaren staat en me daar een beetje Xygan onzichtbaar maken omdat de wei wat dieper ligt. Tyson en collega waren inmiddels aan de horizon verdwenen over de provinciale weg (waar ik normaal met aangelijnde hond loop)... een nog steeds krijsende baas met t zweet op zn voorhoofd erachteraan want ook daar liep een hond aan de overkant. Zo zo zo klaar mee...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief

Sandra&co schreef:Moeten ze die kleine hondjes ook maar niet zo klein fokken :pffff:
Dat je gewoon een fatsoenlijk formaat hond moet kopen met een beetje karakter. Je roept het ook jezelf af met zo'n klein kwetsbaar geval.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: zo'n klein kwetsbaar geval.
En dat is weer meteen de hele reden dat pitbulls en consorten worden aangeschaft. :engel:
Laat die mannen dan ook hun hond inleveren voor een gratis penis vergroting. Ben je gelijk van het gezeik af. :engel:
Budkes
Zeer actief

Weet je ik heb de beelden gezien, het incident is gefilmd en overhandigd aan ons ter ondersteuning van de feiten.
Ik heb het in meerdere keren moeten kijken omdat het me niet lukte om het in één keer af te kijken, net zoals het me nu nog niet lukt om dit te schrijven zonder tranen.
Ik zou die gediplomeerde gedragsdeskundige vast willen binden op een stoel en dan keer op keer dwingen naar dit filmpje te kijken. Hou gewoon je muil.

Manuma je zegt het precies goed " verschrikkelijk dat arme hondje en die arme eigenaresse :jank:

Beiden volkomen weerloos tegen deze volkomen onverwachte aanval.

Ik kan gewoon niet zeggen hoe ontzettend ik te doen heb met dat arme mensje.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Budkes schreef:Weet je ik heb de beelden gezien, het incident is gefilmd en overhandigd aan ons ter ondersteuning van de feiten.
Ik heb het in meerdere keren moeten kijken omdat het me niet lukte om het in één keer af te kijken, net zoals het me nu nog niet lukt om dit te schrijven zonder tranen.
Ik zou die gediplomeerde gedragsdeskundige vast willen binden op een stoel en dan keer op keer dwingen naar dit filmpje te kijken. Hou gewoon je muil.

Manuma je zegt het precies goed " verschrikkelijk dat arme hondje en die arme eigenaresse :jank:

Kan het me voorstellen, het lijkt me echt heel erg om mee te maken of het filmpje te moeten bestuderen.

Nu we weer een pup krijgen ben ik toch wat angstiger.
Nou lopen er s'ochtends vroeg nog niet veel honden buiten, maar toch er is maar een zo door gedraaide hond nodig om een pup dood te bijten. En was het dan nog maar een keer bijten, maar er zal schudden en scheuren bijkomen. Lijkt me vreselijk om het gegil van je hond aan te moeten horen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Budkes schreef:Weet je ik heb de beelden gezien, het incident is gefilmd en overhandigd aan ons ter ondersteuning van de feiten.

Bah verschrikkelijk :ugh:
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Sandra&co schreef:1 van de reacties:
Wat een bullshit en een gebrek aan kennis overhonden in het algemeen. Iexere grote hond ie een kleiner hondje bijt loopt het risico de hond dood te bijten.
Het had iedere herdershond, dobermann pincher, boxer, bouvier, rotweiler of andere flinke hond kunnen gebeuren en dat gebeurd ook regelmatig.maar omdat het hier om een bulletje gaat wordter een hoop ophef over gemaakt.
Het probleem zit hem niet in de hond maar dathetvaak mafkezen zijndievoor ditsoort honden kiezen.
Ik ben gediplomeerd honden gedragsdeskundige en natuurlijk heeft het ene ras meer temperament als het andere. Vooral Jack Russel, teckel en chihuahuaeigenaren zullen dat herkennen en het zijn ook vaak dit soort honden die het slachtoffer worden van een of andere grotere hondd, of beter gezegd, het slachtoffer van de nonchalance van de onwetende eigenaar omdat die van mening was dat je kleine hondjes niet op hoeft te voeden met alle gevolgen vandien.
Nou. Als we van dergelijke 'gediplomeerde gedragstherapeuten' cursus krijgen volgend jaar, dan weet ik al weer genoeg :roll:
Nou ja.. er zijn hier ook zat mensen die er net zo over denken hoor. Een hond mag nou eenmaal niet blaffen want dat is een gebrek in de opvoeding :19: Dus dan vraag je schijnbaar om.
En misschien heeft dit maltezertje ook wel een keer gekeft tegen pitbull psycho... tja.. had ze hem maar beter op moeten voeden.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Sandra&co

:roll:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: zo'n klein kwetsbaar geval.
En dat is weer meteen de hele reden dat pitbulls en consorten worden aangeschaft. :engel:
Laat die mannen dan ook hun hond inleveren voor een gratis penis vergroting. Ben je gelijk van het gezeik af. :engel:
Omdat dit nog niet mogelijk is hebben ze maar een 'Squad' opgericht https://www.facebook.com/UnitedDogSquad/ :Q:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

En jij zal toch al wat hebben gezien Budkes ,maar dat het je zoveel doet zegt al genoeg :(:

Het is toch een triest iets, het liefst knal je ze allemaal neer denk ik dan wel eens, gewoon klaar :19:
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Verschrikkelijk :(:
LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

gonnie schreef:

Kan het me voorstellen, het lijkt me echt heel erg om mee te maken of het filmpje te moeten bestuderen.

Nou lopen er s'ochtends vroeg nog niet veel honden buiten, maar toch er is maar een zo door gedraaide hond nodig om een pup dood te bijten. En was het dan nog maar een keer bijten, maar er zal schudden en scheuren bijkomen. Lijkt me vreselijk om het gegil van je hond aan te moeten horen.
Ja, je laatste zin is zo waar.

Dat gegil is niet uit te drukken in woorden, hoe verschrikkelijk dat klinkt en hoe je dat NOOIT meer loslaat.
Ik heb er maandenlang nachtmerries van gehad en zelfs EMDR therapie ervoor gehad (heeft overigens niet geholpen)
Het begint hier nu na 1,5 jaar af te zwakken.
Bijna geen nachtmerries meer omdat ik overdag soms bewust de beelden voorbij laat komen, even heel hard alles eruit laat komen en dan weer doorkan.

Ik gun het niemand, echt niemand!
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

http://www.destentor.nl/zwolle/enge-hon ... ~a4ac12f0/

Hoewel ik ook haken en ogen zie aan deze maatregel (onnozel stuk vreten die bang is voor je uit de kluiten gegroeide labrador, herder of boxer en hoppakee, we bellen gewoon de politie en jij bent overgeleverd aan de goden die menen er verstand van te hebben - ook zoiets... ik moet nog eens zien welke "experts" zich hiermee gaan bemoeien want als het mensen zijn zoals dat kneuzenwijf dat zich toen ook uitliet over die Katwijk tokken met die 5 honden die een labrador echt gesloopt hebben, dan maak je borst maar vast nat :ugh: )

Maar JUIST voor dit soort honden die dus teckels, blinde hondjes en maltezers slopen hoop ik dat vele gemeenten zullen volgen. :ok:
Je zult zeker niet alles kunnen voorkomen - jammer genoeg - maar met deze maatregel kom je al een heel eind.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

LaVitaBella schreef:
gonnie schreef:

Ja, je laatste zin is zo waar.

Dat gegil is niet uit te drukken in woorden, hoe verschrikkelijk dat klinkt en hoe je dat NOOIT meer loslaat.
Ik heb er maandenlang nachtmerries van gehad en zelfs EMDR therapie ervoor gehad (heeft overigens niet geholpen)
Het begint hier nu na 1,5 jaar af te zwakken.
Bijna geen nachtmerries meer omdat ik overdag soms bewust de beelden voorbij laat komen, even heel hard alles eruit laat komen en dan weer doorkan.

Ik gun het niemand, echt niemand!
Ik hoor het gegil van Luna ook nog regelmatig :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”