Die voorzichtigheid zie ik ook terug met gooien van balletjes of het vangen van een snack.
Balletje plukt hij alleen uit de lucht als ze van onder laag opstuiteren. Gooi ik een balletje hogere dan gaat hij hem uit de weg tot de bal zacht genoeg stuitert en dan nog springt hij er meestal nog eerder bovenop dan dat hij de bal direct met de bek probeert te vangen.
Als ik een stukje vlees oid naar hem toe gooi probeert hij alleen te vangen als ik het op kleine stukjes van onderaf doe. Overigens vangt hij daadwerkelijk vervolgens 1 op de 5 keer of zo. Sta ik verder weg of te hoog, dan probeert hij niet eens. Dan wacht hij gewoon af waar het terecht komt en plukt het lekkers vervolgens van de grond.
Heb nog nooit meegemaakt dat een hond niet makkelijk uit zichzelf hapt naar iets dat hij hebben wil/probeer te vangen.
Is dit iets dat is aan te leren? En zo ja, hoe?
Het is nou niet zo dat hij dit perse moet kunnen om een of andere belangrijke reden, maar vind het wel gewoon leuk als hij het leuke vind om iets te vangen.
Behalve dan dat hij totaal niet kan/wil vangen, heb ik totaal geen reden om aan te nemen dat er iets mis zou kunnen zijn met zijn zicht, dus daar zit het hem niet in de k ik.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15