Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Re: bijten/ knagen tot bloedens aan toe
Ja, klopt, die zijn gerookt, die dinobotten en dat zijn deze nietalm@ schreef:Volgens mij zijn dat die gerookte botten. Dit bot is van een soort nylon waar splintertjes afgeknaagd worden die volgens de fabrikant gewoon verteerd worden. Persoonlijk geef ik altijd natuurlijk knaagmateriaal maar ik kan me voorstellen dat je op het advies van de dierenwinkel afgaat, die horen het toch te wetenHilde schreef:Dat bot dat gevaarlijk is, heet het dinobot
Ik geef ook de voorkeur aan een stuk runderkophuid of iets dergelijks, maar daarin ieder zijn ding en dat zal ook afhankelijk zijn van de winkel waar je komt.

-
charley
Bedankt voor het vermelden, dit zijdens ze in de winkel ook netjes dat ik daar niet van moest schrikken.sbientje schreef:ja das gewoon een nylabone dat toevallig dinobone heet. Komen overigens wel kleine stukjes vanaf hoor, da tje daar straks nite van schrikt
Ze adviseerde mij het Dinobone i.v.m. zijn zeer scherpen tandjes, Rico even mee genomen zodat ze het konden zien. Als Rico gewisseld heeft of de Dinobone kapot is krijgt hij normale natuurlijk knaagmateriaal bij mij.alm@ schreef:Persoonlijk geef ik altijd natuurlijk knaagmateriaal maar ik kan me voorstellen dat je op het advies van de dierenwinkel afgaat, die horen het toch te weten
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Yeah, dat klinkt goed!
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Ja super hoor. Die nylabones heeft Tobi ook "verslonden" toen hij pup was. 
_Esmee
- Gimmick
- Zeer actief
Fijn dat het beter gaat. Je moet ook soms gewoon even vinden wat werkt. Top dat je het zo goed oppakt allemaal!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
63673J
Kijk dat nou liggen met z'n bot, het is wel een lekker ding hoor! Van kauwen en knagen worden ze ook moe, en rustig. Het is gewoon een heel energiek en slim hondje en die willen wat meemaken. Wat beweging betreft, gewoon lopen, als in: het ene beentje voor het andere, dat kan ook een pup al heel lang volhouden. Wat niet goed is, is wild spelen, daarbij maken ze vaak rare draaien met hun gewrichten, dus daar moet je op letten. Maar met gewoon lopen is helemaal niks mis, integendeel, is alleen maar goed.charley schreef:Gisteren heeft de dierenwinkel mij geadviseerd om voor Rico een Dinobone te kopen en deze heb ik hem vanochtend naar de lange wandeling gegeven en dit werkt tot nu toe, ik ben nog geen 1 keer gebeten. Tot nu toe is Rico dol op zijn bone en is er al zeker 1 uur druk mee. Hij krijgt deze alleen onder toezicht van mij.
-
charley
Het is vandaag heel goed gegaan en Rico heeft mij maar 1 keer in de hand gebeten toen ik in de tuin bezich was
. We hebben 's ochtends en 's avonds een half uur gelopen en 's middags een kwartier, daarnaast heeft hij 2 keer eten in zijn voerbal gehad en 2 keer in de snuffelmat. We spelen nu ook meer met een bal (rol ik recht uit) en hij heeft nu dan zijn Dinobone om op te kluiven.
Zelf mijn moeder zijn net, Rico wordt rustiger en bijt veel minder
Zelf mijn moeder zijn net, Rico wordt rustiger en bijt veel minder
-
63673J
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Goed bezig!
-
charley
Het is vanochtend en middag erg goed gegaan met Rico, geen bijt insidenten. Vanavond was ik bij mijn ouder en mijn moeder ging op het gras met Rico spelen en toen begon Rico weer te bijten en hyper te doen, hij hield niet op. Ik heb al wel door dat ik Rico heel rustig en kalm moet benaderen vooral met de handen, beweeg ik die te snel bijt hij alsof hij het dan als spelen ziet. Al met al gaat het steeds iets beter.
Wat mij wel is opgevallen is dat Rico tijdens het bijten ook wel eens op je buim, hand, arm sabbelt, als of hij melk zoekt.
Wat mij wel is opgevallen is dat Rico tijdens het bijten ook wel eens op je buim, hand, arm sabbelt, als of hij melk zoekt.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Fijn dat het zo goed gaat met jullie
Maar Dino botten? zijn dat niet die "gevaarlijke" botten? .... Als ik uit m'n nek klets moet je het maar zeggen, ik dacht dat een forummer daar een hond mee verloren heeft. Of zit ik ernaast?
Maar Dino botten? zijn dat niet die "gevaarlijke" botten? .... Als ik uit m'n nek klets moet je het maar zeggen, ik dacht dat een forummer daar een hond mee verloren heeft. Of zit ik ernaast?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat zijn de gerookte botten. Dit zijn kunstof bottenmosquito1980 schreef:Fijn dat het zo goed gaat met jullie![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar doet hij dat tijdens of erna? Flokken doen ze omdat er dan endorfine vrij komt wat ze rust geeftcharley schreef:Het is vanochtend en middag erg goed gegaan met Rico, geen bijt insidenten. Vanavond was ik bij mijn ouder en mijn moeder ging op het gras met Rico spelen en toen begon Rico weer te bijten en hyper te doen, hij hield niet op. Ik heb al wel door dat ik Rico heel rustig en kalm moet benaderen vooral met de handen, beweeg ik die te snel bijt hij alsof hij het dan als spelen ziet. Al met al gaat het steeds iets beter.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
charley
Het sabbelen doet hij tijdens maar ook na het spelen.malinois schreef:Maar doet hij dat tijdens of erna? Flokken doen ze omdat er dan endorfine vrij komt wat ze rust geeftcharley schreef:Het is vanochtend en middag erg goed gegaan met Rico, geen bijt insidenten. Vanavond was ik bij mijn ouder en mijn moeder ging op het gras met Rico spelen en toen begon Rico weer te bijten en hyper te doen, hij hield niet op. Ik heb al wel door dat ik Rico heel rustig en kalm moet benaderen vooral met de handen, beweeg ik die te snel bijt hij alsof hij het dan als spelen ziet. Al met al gaat het steeds iets beter.
-
charley
Rico heeft net zijn tweede cursus gehad en het was leuk. Rico moet nu leren om af te gaan en de twee trainers zijden dat hij dat zeer waarschijnlijk vandaag nog niet zou doen, nou foutje trainers naar twee keer ging Rico keurig liggen en snapt al wat de bedoeling is. De trainers zijden dat Rico super slim is en dingen snel oppakt maar dat dat ook een struikelblok kan worden. Verder moest hij behendigheidsdingen doen zoals door de kleine en grote tunnen en over een loopplank omhoog lopen, nou Rico vond het super en deed het allemaal in een keer met als gevolg twee trainers die heel stom stonden te kijken en ik die super trots is.
Over het bijten zijden hun ook dat Rico erg actief is en slim en dat ik hem zowel viziek af mentaal moe moet maken en als hij weer "overprikkeld" is hem toch echt in de bench moet gaan zetten. Ik ga vanmiddag toch kijken naar een puppyren zodat hij wat meer ruimte heeft om uit terazen.
Over het bijten zijden hun ook dat Rico erg actief is en slim en dat ik hem zowel viziek af mentaal moe moet maken en als hij weer "overprikkeld" is hem toch echt in de bench moet gaan zetten. Ik ga vanmiddag toch kijken naar een puppyren zodat hij wat meer ruimte heeft om uit terazen.
- Belle
- Zeer actief
Fijn dat het beter gaat en leuk dat Rico het zo goed doet op de puppycursus!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Leuk om te lezen, je vorderingen
Ja, een pup is een investering, maar na alle inspanningen krijg je er ook een heerlijk hondje voor terug, dat is hij natuurlijk al, maar toch kan de puppentijd wel vermoeiend zijn, maar ach, zo'n heerlijk puppensmoeltje maakt een hoop goed
Ja, een pup is een investering, maar na alle inspanningen krijg je er ook een heerlijk hondje voor terug, dat is hij natuurlijk al, maar toch kan de puppentijd wel vermoeiend zijn, maar ach, zo'n heerlijk puppensmoeltje maakt een hoop goed
-
charley
Vandaag ging het helaas weer aardig fout en Rico was weer vreselijk aan het bijten.
Vanmiddag heb ik toch maar een puppyren gekocht en deze in de woonkamer geplaatst en ingericht (komen meer speeltje in) alleen weet ik niet of het zo goed is.
Hoe hebben jullie de ren ingericht? is het beter om de mand eruit te halen en er een kleed in te leggen of kan ik beter de bench eraan koppelen?

Vanmiddag heb ik toch maar een puppyren gekocht en deze in de woonkamer geplaatst en ingericht (komen meer speeltje in) alleen weet ik niet of het zo goed is.
Hoe hebben jullie de ren ingericht? is het beter om de mand eruit te halen en er een kleed in te leggen of kan ik beter de bench eraan koppelen?

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik had de bench er vroeger aan gekoppeld. Konden de pups gelijk wennen aan een bench.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
charley
Ik heb de ren aan de bench gekoppeld en zodra Rico weer vervelend wordt gaat hij in de ren, of is het beter om hem er op vaste tijden in te zetten.
Als jullie nog tips hebben graag.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik snap die ren niet eerlijk gezegdcharley schreef:Ik heb de ren aan de bench gekoppeld en zodra Rico weer vervelend wordt gaat hij in de ren, of is het beter om hem er op vaste tijden in te zetten.
Waarom heb je er een ren bij genomen?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
charley
Omdat Rico totaal geen rust neemt overdags en hierdoor op bepaalde momenten hyper actief is waardoor hij mij open bijt. Als hij z'n bui krijgt wil ik hem in de ren zetten om zijn ruimte te beperken en in de hoop dat hij zijn rust gaat nemen.Lunatic schreef:Waarom heb je er een ren bij genomen?
Zet ik hem in de bench krijst hij echt naar 2 uur nog, alleen 's nachts gaat het goed in de bench.Lunatic schreef:Als hij moe is, dan moet hij gewoon de bench in om te slapen
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb bij Frodo ook tot een maand of 5 een pupperen gebruikt waar ik veel speelgoed en kauwmateriaal in had gelegd (geen mandje en ook niet aan de bench want die was alleen voor de nacht). Kon hij mooi in als ik even geen toezicht kon houden of als we aan het eten waren. Ik wilde voorkomen dat hij Biko in een onbewaakt moment ging lastig vallen want Biko moest er de eerste paar maanden niks van hebben. Hij kon zich daar prima in vermaken en viel geregeld in slaap tussen zijn speelgoedjes.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Sorry dat ik het zeg, maar het is gewoon een verwende draak die precies weet hoe hij zijn zin moet krijgen! Gewoon volhouden, in de bench, kop dicht, desnoods ga je tegen de bench zitten met een boek ofzo, maar echt niet dat hij gaat bepalen wanneer er gerust wordt of nietcharley schreef:Omdat Rico totaal geen rust neemt overdags en hierdoor op bepaalde momenten hyper actief is waardoor hij mij open bijt. Als hij z'n bui krijgt wil ik hem in de ren zetten om zijn ruimte te beperken en in de hoop dat hij zijn rust gaat nemen.Lunatic schreef:Waarom heb je er een ren bij genomen?
Zet ik hem in de bench krijst hij echt naar 2 uur nog, alleen 's nachts gaat het goed in de bench.Lunatic schreef:Als hij moe is, dan moet hij gewoon de bench in om te slapen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
maar dat is zielig, kunnen de buren niet tegen, pup krijgt een traumaLunatic schreef:Sorry dat ik het zeg, maar het is gewoon een verwende draak die precies weet hoe hij zijn zin moet krijgen! Gewoon volhouden, in de bench, kop dicht, desnoods ga je tegen de bench zitten met een boek ofzo, maar echt niet dat hij gaat bepalen wanneer er gerust wordt of nietcharley schreef:Omdat Rico totaal geen rust neemt overdags en hierdoor op bepaalde momenten hyper actief is waardoor hij mij open bijt. Als hij z'n bui krijgt wil ik hem in de ren zetten om zijn ruimte te beperken en in de hoop dat hij zijn rust gaat nemen.Lunatic schreef:Waarom heb je er een ren bij genomen?
bij mij was hij ook in de bench gegaan. dan maar gillen dat is na 2 dagen ook over.
ellen
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij Elco had ik alleen een bench, bij Gait ook een ren. Mooie van de ren is dat ze dan leren zichzelf te vermaken met de juiste spulletjes ipv dat ze jouw (positieve dan wel negatieve) aandacht toch steeds opeisen. En zo leren ze ook beter hun rust te pakken.
- Zamunda
- Zeer actief
Vind ik ook. Het lukt charley nu eenmaal nog niet om Rico normaal in de bench te krijgen als/voor hij overprikkeld raakt, dan maar in de ren en dan kan hij veilig even uitkuren zonder strijd.Fotogravinnetje schreef:Bij Elco had ik alleen een bench, bij Gait ook een ren. Mooie van de ren is dat ze dan leren zichzelf te vermaken met de juiste spulletjes ipv dat ze jouw (positieve dan wel negatieve) aandacht toch steeds opeisen. En zo leren ze ook beter hun rust te pakken.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Om die reden lijkt me de ren ook een prima oplossing.Fotogravinnetje schreef:Bij Elco had ik alleen een bench, bij Gait ook een ren. Mooie van de ren is dat ze dan leren zichzelf te vermaken met de juiste spulletjes ipv dat ze jouw (positieve dan wel negatieve) aandacht toch steeds opeisen. En zo leren ze ook beter hun rust te pakken.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
waar ik dan wel benieuwd naar ben: geef je hem nog steeds de mogelijkheid om buiten stoom af te blazen en vermoeid te raken of is dat er een beetje bij ingeschoten?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love