Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dode hond gevonden in park IJsselmonde

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Dode hond gevonden in park IJsselmonde

Ongelezen bericht door Kimmie »

De Rotterdamse politie heeft vanmiddag een dode hond gevonden in IJsselmonde. Agenten tasten in het duister over waar het jonge beest vandaan komt.

De ongecastreerde reu, vermoedelijk een Engelse stafford, is gevonden in het water bij stadspark De Twee Heuvels. De hond heeft geen opvallende verwondingen, maar wel bloed op de kop. Het is vooralsnog onduidelijk hoe het dier is overleden.

De hond is niet voorzien van een chip. De politie is op zoek naar tips over de eigenaar en vraagt getuigen om zich te melden.

Eerder werd de eigenares van een in juni achtergelaten dode hond opgespoord met tips van Rotterdammers. De vrouw was zich van geen kwaad bewust en liet weten de hond, die eerder aan een natuurlijke dood was gestorven, achter te hebben gelaten op haar favoriete uitlaatplek.

voor foto's : http://www.ad.nl/rotterdam/dode-hond-ge ... ~acaa7916/
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Dode hond gevonden in park IJsselmonde

Ongelezen bericht door mijke »

Nanna schreef:Goh, een vechthond. Wat een verrassing.
Volgens mij worden die nogal eens de schedel ingeslagen en voor dood achtergelaten. Voldeed zeker niet als vechtjas.
Verbied die hele handel toch.
Ik geloof dat de helft van dat soort honden in asiels levend is achtergelaten of zwervend gevonden is, met onduidelijke afkomst. Ga er maar gerust van uit dat er dan ook nog tal van honden op dezelfde manier voor dood zijn achtergelaten. Vast niet van een hele legale afkomst.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pff alweer, het ras is weer een verrassing :roll:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Het ergst is dat het totaal niet meer als een verrassing komt.
Oh weer een vechthond. Ach ja...

Terwijl het wel een vermoorde hond is :ugh:
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Nanna schreef:Goh, een vechthond. Wat een verrassing.
Volgens mij worden die nogal eens de schedel ingeslagen en voor dood achtergelaten. Voldeed zeker niet als vechtjas.
Verbied die hele handel toch.
Mens doe eens normaal!!
Het is gewoon diep triest! En dan doet het ras er niet toe!
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik vind deze topics saai worden..... gaat al jaaaaaren zo... Next.

Erg voor de hond ja natuurlijk.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Zelfs ik draaide bij voorbaat al met m'n ogen...tuurlijk is het een SPA :ugh: De goede Heer heeft vreemde kostgangers.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Célie schreef:
Nanna schreef: Volgens mij worden die nogal eens de schedel ingeslagen en voor dood achtergelaten.
Geen opvallende verwondingen staat erbij.
Hij zal zich ook niet gestoten hebben aan een steen lijkt mij :19:
Bloed op je hoofd krijg je niet zomaar.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik zou zo dolgraag een wereldwijd fokverbod voor alle honden van dit type zien. Echt, niks word erger mishandeld dan de vechthond... en elk ras dat maar stoer en scherp genoeg is om daarvoor gebruikt te kunnen worden.
Wat niet geboren word, is niet zielig... deze hele variant van dierenleed verdwijnt dan gewoon.

Zelfs als intense liefhebber van deze rassen zou je dat toch moeten willen? Wil je dan zoveel lijden zien in je geliefde rasgroep?
(En voor ik voor hypocriet word versleten; ik juich de dag toe dat Franse bulletjes niet meer gefokt mogen worden, en dat terwijl ik INTENS VEEL van dit ras houd. Het lichamelijk lijden van veel van deze hondjes vind ik hartverscheurend...!!)
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nakisha schreef:Ik zou zo dolgraag een wereldwijd fokverbod voor alle honden van dit type zien. Echt, niks word erger mishandeld dan de vechthond... en elk ras dat maar stoer en scherp genoeg is om daarvoor gebruikt te kunnen worden.
Wat niet geboren word, is niet zielig... deze hele variant van dierenleed verdwijnt dan gewoon.

Zelfs als intense liefhebber van deze rassen zou je dat toch moeten willen? Wil je dan zoveel lijden zien in je geliefde rasgroep?
(En voor ik voor hypocriet word versleten; ik juich de dag toe dat Franse bulletjes niet meer gefokt mogen worden, en dat terwijl ik INTENS VEEL van dit ras houd. Het lichamelijk lijden van veel van deze hondjes vind ik hartverscheurend...!!)
Ik heb dat ook altijd gezegd en zo ook onlangs in een discussie welke over dit onderwerp ging. En toen zei iemand , en die had daar zeker een punt , dat je dan wereldwijd het fokken van honden zou moeten verbieden omdat er sowieso ontzettend veel leed achter schuil gaat. Zelfs hier in Nederland komen de meeste aangeschafte honden uit de broodfok , wat een leed zit daar wel niet achter. De windhonden en jachthonden in Spanje , de herders die niet voldoen voor de sport of voor het werk waar ze voor gebruikt dienen te worden. De lijst is eindeloos als het dierenleed betreft in dat opzicht. Zelfs al pak je een ras tussenuit die daar dan tegen wordt beschermd, want inderdaad niet geboren worden is niet erg, dan blijven er nog genoeg honden over die te lijden hebben onder de mens. Als het dus echt te doen is om honden beschermen zou je eigenlijk alle fok moeten stil leggen want de huishonden die een goed leven hebben wegen qua aantal niet op tegen de honden welke dat niet hebben. Wereldwijd dan want in Nederland valt het qua hondenwelzijn wel mee, zeker in vergelijking met andere landen , ook in Europa. Hongarije , Roemenië om maar eens wat te noemen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Sandra&co schreef:Zelfs ik draaide bij voorbaat al met m'n ogen...tuurlijk is het een SPA :ugh: De goede Heer heeft vreemde kostgangers.
Precies :ok: Het zijn rare mensen die dit soort dingen doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”