Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verwaarloosde honden langs kanaal vastgebonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Verwaarloosde honden langs kanaal vastgebonden

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nee sorry Nanna, ik zie je al handenwrijvend het topic openen om te spuien, maar het gaat niet om vechtjoekels ;)

Anyway.
Afbeelding

In Urmond zijn twee verwaarloosde honden gevonden.

De dieren werden vorige week woensdag vastgebonden aan een paaltje langs het Julianakanaal aangetroffen.

Het is niet bekend wie de dieren zo hulpeloos heeft achtergelaten. De dierenambulance heeft de dieren opgehaald.
Dierenbeschermingscentrum Limburg

Volgens het Dierenbeschermingscentrum gaat het om twee oudere teefjes. Het baasje heeft zich nog niet gemeld, zo schrijven ze op Facebook.
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Re: Verwaarloosde honden langs kanaal vastgebonden

Ongelezen bericht door *Eva* »

De rechter hond stond mogelijk een aantal weken geleden op marktplaats met een zielig verhaaltje van een zogenaamd opvanggezin. Zo triest....

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Groetjes Eva
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zien er zo op de foto niet echt verwaarloosd uit
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

*Eva* schreef:De rechter hond stond mogelijk een aantal weken geleden op marktplaats met een zielig verhaaltje van een zogenaamd opvanggezin. Zo triest....

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Kan het helaas niet meer terugvinden, die advertentie.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik heb geen woorden meer voor tuig die dit soort dingen doen :L: :piew: :boos:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

hier kan ik nou zo slecht tegen,
als je niet meer voor je dier kan of wil zorgen, zoek dan een passende oplossing, asiel, andere eigenaars wat dan ook
of geef het een spuit,
maar ga een dier niet zo maar ergens vastbinden, je omdraaien en weglopen en niet meer achterom kijken, dan heb je geen hart in je pens, en ben je in mijn ogen geen cent waard.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Eens dat je hond niet zomaar achterlaat, maar bij het asiel daar kun je ze ook niet zomaar brengen. Die schepen je af met de boodschap dart ze je op de wachtlijst plaatsen en laten vervolgens nooit meer iets horen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Zeker lekker op vakantie gegaan, nou ja, anders had de oppas ze misschien aan een pulleke vastgebonden.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Vreselijk, echt waar. Word er bijna misselijk van en boos en alles tegelijk. Bah. Ik snap niet waar dan je geweten zit.
Afbeelding
Laan78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laan78 »

Ik zal nooit, maar dan ook echt nooit gaan begrijpen hoe een vakantie belangrijker kan zijn dan je lieve hondenvriend(en).
Echt, ik kan me er zo niets bij voorstellen dat mensen dit doen. Vreselijk! :cry:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Maar wie zegt dat deze mensen op vakantie zijn? Ik ken een man die uit zijn huis gezet werd, die had meerdere problemen en alles bij elkaar leidde dat daartoe. Die man had een hond en hij wist niet wat hij met die hond moest doen. Niemand in zijn omgeving kon die hond overnemen, op marktplaats was er géén belangstelling voor en het asiel zette hem doodleuk op de wachtlijst. 8 maanden later stond hij nog op die wachtlijst.
Ik heb met het asiel contact gehad, want de situatie werd toch langzaamaan onhoudbaar en hond bivakkeerde in een lege paardenstal. Kreeg ik daar toch te horen dat meneer dat ook wat eerder had kunnen regelen, want zo'n huisuitzetting gebeurde ook niet van de ene op de andere dag.....
Laan78
Vaste gebruiker

kipo schreef:Maar wie zegt dat deze mensen op vakantie zijn? Ik ken een man die uit zijn huis gezet werd, die had meerdere problemen en alles bij elkaar leidde dat daartoe. Die man had een hond en hij wist niet wat hij met die hond moest doen. Niemand in zijn omgeving kon die hond overnemen, op marktplaats was er géén belangstelling voor en het asiel zette hem doodleuk op de wachtlijst. 8 maanden later stond hij nog op die wachtlijst.
Ik heb met het asiel contact gehad, want de situatie werd toch langzaamaan onhoudbaar en hond bivakkeerde in een lege paardenstal. Kreeg ik daar toch te horen dat meneer dat ook wat eerder had kunnen regelen, want zo'n huisuitzetting gebeurde ook niet van de ene op de andere dag.....
Natuurlijk zijn niet alle vastgebonden honden de dupe van te reislustige baasjes, maar in deze tijd van het jaar is dat wel vaak de achterliggende reden, anders zou het aantal achtergelaten honden niet zo toenemen in de vakantieperiode.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gek dat er bij moeders die hun kindje ter vondeling leggen anders tegen aan gekeken word. :engel:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maryanne schreef:Zeker lekker op vakantie gegaan, nou ja, anders had de oppas ze misschien aan een pulleke vastgebonden.
Ja, het is vakantie tijd. Zal wel zoals voorgaande decennia nog wel meer honden aan een boompje vastgemaakt worden.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Kan me hier zo niets bij voorstellen. Mijn hart breekt al als ik alleen maar DENK aan een vastgebonden Tobi achtergelaten bij een paaltje :cry:
_Esmee
Laan78
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Gek dat er bij moeders die hun kindje ter vondeling leggen anders tegen aan gekeken word. :engel:
Ik vind het ook niet heel oké als moeders hun kind ter vondeling leggen om op vakantie te kunnen gaan ,hoor :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Laan78 schreef:
bouvierpoedel schreef:Gek dat er bij moeders die hun kindje ter vondeling leggen anders tegen aan gekeken word. :engel:
Ik vind het ook niet heel oké als moeders hun kind ter vondeling leggen om op vakantie te kunnen gaan ,hoor :engel:
Ze moeten er in ieder geval ook vanaf omdat het hun leven in de weg staat. :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”