Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wolfsblut schreef:Op advies van een trimster heb ik deze aangeschaft van het merk Mars, Solingen. De mijne heeft 30 tandjes en ben er tevreden over. Maar ik heb een Schnauzer en die heeft weer ander haar dan een herder. Eerst uitproberen voor je gaat kopen is vanwege de prijs wel raadzaam. In jouw situatie zou ik eenmalig naar een trimmer gaan die verstand van herders heeft. Gewoon zeggen dat je graag zelf je hond wilt onderhouden. Een soort van workshop tegen betaling dus.
Wolfsblut dit is toch een klittensnijkam? Dat is toch meer om een klit eruit te halen dan om de hele vacht mee te doen?
Of iets coat-king-achtigs?
Ik ken iemand met shelties die dit gebruikt, lukt haar prima, maar ik snijd er de vacht mee stuk, vraagt blijkbaar een andere techniek
Eigenlijk hoord dat ding ook niet echt thuis bij de honden eigenaar zonder goed advies van een trimmer.
Is een mooi apparaat maar kan ook veel schade aanrichten .
Voor onze halve husky, gebruik ik als de rui heel erg is, wel de furminator.
het is inderdaad niet zo zachtzinnig voor de vacht, maar als je hem maar zo heel af en toe gebruikt in de ruiperiode, loopt dat allemaal wel los.
Ik haal er veel onderwol mee uit, en Buster vind het duidelijk heel prettig.
Het is niet meteen zo dat er daarna minder haren vanaf komen, integendeel soms, de eerste dag. Maar ik doe het voornamelijk voor Buster, want de vacht is daarna wel dunner en komt er wer meer lucht doorheen. Na een paar dagen merk je wel het verschil, dat er ietsje minder haren vanaf komen.
Ik was hem trouwens wel, maar heb geen blower. Bij Ranzijn kan je dat trouwens daar wel doen. Maar ik zou het in huis niet willen, dan vliegen de haren toch alle kanten op. En in de tuin ook. Lijkt me gewoon heel irritant.
Buster verhaalt trouwens het hele jaar door, maar in de ruiperiode is het 6 keer zo erg.
Ik heb tegenwooridg een mastin mix die bontjassen achterlaat en ik gebuik een Fooley kam, en dat gaat prima, tussen door even met een schuier handschoen en verder stofzuigen
Emma schreef:Maar ik zou het in huis niet willen, dan vliegen de haren toch alle kanten op. En in de tuin ook. Lijkt me gewoon heel irritant.
Daar zat ik ook aan te denken. De haren zitten na het wassen toch los, dan kan je toch net zo goed de hond stevig droogwrijven met een handdoek? Of naar het park gaan en als ie droog is goed doorkammen? Lijkt mij dat daar geen verschil in zit, de losse haren kruipen na het wassen echt niet weer terug de vacht in. Maar het scheelt wel een hoop gedoe en rommel als je hem niet droogblaast.
Emma schreef:Maar ik zou het in huis niet willen, dan vliegen de haren toch alle kanten op. En in de tuin ook. Lijkt me gewoon heel irritant.
Daar zat ik ook aan te denken. De haren zitten na het wassen toch los, dan kan je toch net zo goed de hond stevig droogwrijven met een handdoek? Of naar het park gaan en als ie droog is goed doorkammen? Lijkt mij dat daar geen verschil in zit, de losse haren kruipen na het wassen echt niet weer terug de vacht in. Maar het scheelt wel een hoop gedoe en rommel als je hem niet droogblaast.
Waarom wel in het park achterlaten en niet in je tuin?
Nee eigenwijsje daarvoor moet je de blower ook gebruiken omdat deze de kleine wolhaartjes en troep uit de vacht blaast wat je er met een kam of borstel niet uit krijgt.
Nee eigenwijsje daarvoor moet je de blower ook gebruiken omdat deze de kleine wolhaartjes en troep uit de vacht blaast wat je er met een kam of borstel niet uit krijgt.
Hond zojuist onder de douche gewassen en drooggewreven met een handdoek.
Wolfsblut schreef:Op advies van een trimster heb ik deze aangeschaft van het merk Mars, Solingen. De mijne heeft 30 tandjes en ben er tevreden over. Maar ik heb een Schnauzer en die heeft weer ander haar dan een herder. Eerst uitproberen voor je gaat kopen is vanwege de prijs wel raadzaam. In jouw situatie zou ik eenmalig naar een trimmer gaan die verstand van herders heeft. Gewoon zeggen dat je graag zelf je hond wilt onderhouden. Een soort van workshop tegen betaling dus.
Wolfsblut dit is toch een klittensnijkam? Dat is toch meer om een klit eruit te halen dan om de hele vacht mee te doen?
Ik ben niet zo thuis in deze materie Joey. Echter nadat de trimster mij dit ding liet proberen op haar Schnauzer was ik wel erg enthousiast. Een kanttekening die ik eerder niet vermeldde en wat de trimster mij eerder aangaf. Het snijdt inderdaad. Kan dus best zo zijn dat het van oorsprong bedoeld is als ontklitter. De scherpe kantjes dien je voor gebruik even weg te slijpen met fijn schuurpapier.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Omdat ze daar niet mee zitten Neeltje. Als ze er thuis maar geen last van hebben. Van die ikke, ikke figuren die overal schijt aan hebben. Ik vind het asociaal en stoor me er aan. Het liefst op plekken waar een bank staat waar vaak mensen met kinderen even willen zitten. In tegenstelling tot een hoop stront verdwijnt dat niet na een regenbui. Zes maanden erna vind je die haren nog terug. Als ik het zie spreek ik mensen er ook op aan als ze die troep niet opruimen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
*Wolf* schreef:Ik had eerst 'buiten' getypt, maar dat veranderd in 'park', dacht, dat is wat specifieker. Ziedaar de kraaien zich direct op het aas (woord) storten
Ik vind het gewoon asociaal als je dat doet. Zoals Wolfsblut schrijft, doen ze het meestal naast een bankje, waar dan die zooi een eeuwigheid ligt.
Omdat ze daar niet mee zitten Neeltje. Als ze er thuis maar geen last van hebben. Van die ikke, ikke figuren die overal schijt aan hebben. Ik vind het asociaal en stoor me er aan. Het liefst op plekken waar een bank staat waar vaak mensen met kinderen even willen zitten. In tegenstelling tot een hoop stront verdwijnt dat niet na een regenbui. Zes maanden erna vind je die haren nog terug. Als ik het zie spreek ik mensen er ook op aan als ze die troep niet opruimen.
Pardon?
Ik borstel Buster altijd in onze tuin hoor, maar met borstelen raap ik de haren op. En met een waterblazer, denk ik dat de haren weggeblazen worden naar de buren.
Wat een idiote reactie is dit
Typisch weer
Overigens in de winter borstel ik binnen. Met een vlooienkam die ook de losse onder haren eruit haalt.
ik gebruik ook zo 1, wel in combinatie met eerst grondig wassen en daarna uitblazen;
heel tevreden van, scheelt enorm;
maar goed, ik heb wel graag lekker ruikende en frisse zachte honden de jongste gaat bijna wekelijks naar een indoorzwembad en wordt daar dan altijd drooggeblazen, dus bij haar is het niet zo nodig. De andere die buiten leeft doe ik ook enkel in de zomer.
Maar de binnenhond doe ik toch wel maandelijks
S@ndr@ schreef:dat is dan het idee, dat de vogels het wel opruimen, wat dus niet zo is vaak of niet genoeg,
Helaas... de haren wikkelen zich om de pootjes van jonge vogels.. die gaan dan dood.
Echt, alsjeblieft; laat de haren niet achter in het park/bos/je achtertuin, maar ruim het op aub.
S@ndr@ schreef:dat is dan het idee, dat de vogels het wel opruimen, wat dus niet zo is vaak of niet genoeg,
Helaas... de haren wikkelen zich om de pootjes van jonge vogels.. die gaan dan dood.
Echt, alsjeblieft; laat de haren niet achter in het park/bos/je achtertuin, maar ruim het op aub.
Suzanne
Nu overdrijf je. Dat geldt alleen voor lange, dunne haren.
In het voorjaar maken vogels er trouwens wel gebruik van, zelf uit mijn tuin komen ze zachte bollen ondervacht uit de voerkoker waar ik ze in stop weghalen. En die grote hopen hondenhaar waar iedereen zich hier zo aan stoort, die komen toch echt alleen van overmatig bevachte honden af hoor, zoals husky's. Dat is een lelijk gezicht, vooral bij bankjes, ben ik het mee eens. Maar hoe vaak zie je dat nou? Een enkel keertje kom ik dat wel eens tegen, maar dan nog stoort het me vele malen minder dan de zooi die jongeren achterlaten na een avondlijk samenzijn. Het waait vroeg of laat wel weer weg, toch? Verteren zal het zeker.
In wat voor ruimte gebruiken jullie de blower?
Ik heb er vaak over nagedacht er 1 aan te schaffen maar ben door vrienden gewaarschuwd dat je dat niet binnen moet doen omdat je dan overal hondenharen hebt zitten, tot aan het plafond...??
Dat houdt me tegen...
Nu doe ik in de heftige rui een keer goed wassen, met handdoek drogen en dan harken.
Werkt ook aardig bij Aismee om het meeste eruit te krijgen maar ik krijg er niet alle losse haren mee weg.
Dus blijft zo'n blower wel trekken maar ik heb ook geen zin om daarna uren bezig te zijn de kamer weer schoon te krijgen.
~Suzanne~ schreef:Helaas... de haren wikkelen zich om de pootjes van jonge vogels.. die gaan dan dood.
Suzanne
Vogelbescherming weet hier niks van. Wat denk je dat er dan wel niet met die harde paardenharen gebeurt of haar uit koeienstaarten. Broodje aap hoor.
Die echte poolhondvacht is niet netjes te krijgen met een kam.
Ik breng Manu naar de trimmer en we schaffen, nu we een tuin hebben, zelf een waterblazer aan. Echt, dat resultaat krijg je zelf niet. Eens per jaar naar de trimmer is echt niets, Manu gaat nu elk kwartaal. Het scheelt voor hem behoorlijk en voor ons ook want we worden echt gék van al dat haar.
De truc is je hond te wassen met veel sop, dat te laten zitten voor minimaal een kwartier. Alle losse haren zakken dan van de hond af. Vervolgens spoel je alles grondig uit, even droogwrijven en dan met de waterblazer eroverheen waardoor je alle losse wol wegblaast. Kammen doe ik nooit.
*Wolf* schreef:Ik had eerst 'buiten' getypt, maar dat veranderd in 'park', dacht, dat is wat specifieker. Ziedaar de kraaien zich direct op het aas (woord) storten
Ik vind het gewoon asociaal als je dat doet. Zoals Wolfsblut schrijft, doen ze het meestal naast een bankje, waar dan die zooi een eeuwigheid ligt.
gek parkje is dat dan. ik "borstel" willem met zo'n handschoen met rubberen nopjes. dan komt er veel uit. in de achtertuin. na een dag is 90% weg
gek parkje is dat dan. ik "borstel" willem met zo'n handschoen met rubberen nopjes. dan komt er veel uit. in de achtertuin. na een dag is 90% weg
In het voorjaar is het wel snel weg, maar nu niet.