Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e loopsheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

1e loopsheid

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana is nu 7 maand + 1 week en voor de 1e keer loops, afgelopen donderdag begonnen.
dacht altijd dat de wat kleinere rassen vroeger loops werden, rond deze leeftijd,
en de grotere rassen rond 1 jaar,

is ze nu extreem vroeg of zijn er meerdere grote rassen die al zo vroeg loops worden.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Re: 1e loopsheid

Ongelezen bericht door mijke »

Nee hoor, er zit gewoon individueel heel veel verschil tussen. Dat heeft niet per se met groot of klein te maken.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Volgens mij is 7 maanden redelijk vroeg, maar niet ongewoon.

Millie en haar zus zaten heel dicht bij elkaar (rond de 9 maanden), dus ik zou het wel interessant vinden om te weten of vroeg of laat loops worden in de genen zit?
mijke
Zeer actief

Ik kan me vaagjes herinneren dat daar al eens een topic over gelopen heeft, en dat de conclusie was dat er echt geen peil op te trekken is.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom's zusje was een stuk eerder (volgens mij met een maand of 7), Pom was 9 maanden. Meer zusjes waren er niet :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

mijke schreef:Nee hoor, er zit gewoon individueel heel veel verschil tussen. Dat heeft niet per se met groot of klein te maken.
Volgens mij ook. Mila was veel later loops dan de zussen waarvan ik het weet. Die waren dacht ik met 9 en 10 maanden voor het eerst loops, en Mila pas met 13 maanden.
Lanavandevledders
Zeer actief

hebben jullie ook de ervaring of ze qua gedrag anders zijn [tijdens de loopsheid] dan normaal.
Lana heeft haar oren op slot staan lijkt het wel, en wil constant vertroeteld worden.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Millie gedroeg zich niet anders, maar haar zusje lag de hele periode lamlendig op de vloer.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja, zeker de 1e loopsheid kan best invloed hebben.

Aismee wordt in de loopsheid super sociaal, wil veel aandacht en luistert inderdaad een heel stuk minder goed dan anders.
Verder heeft ze er nu niet veel last van of zo, maar de 1e keer vond ik haar ook opvallend rustig. Dat was met de loopsheden erna niet meer zo.

Ik had in mijn nestje 4 teefjes, voor zover mij bekend zat er best veel verschil in wanneer de dames een 1e keer loops werden.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
mijke
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:hebben jullie ook de ervaring of ze qua gedrag anders zijn [tijdens de loopsheid] dan normaal.
Lana heeft haar oren op slot staan lijkt het wel, en wil constant vertroeteld worden.
Oor was tijdens haar eerste paar loopsheden een RAMP. Inderdaad hele trossen bananen in de oren, van hot naar her vliegen, een concentratieboog van 3 seconden en het geheugen van een goudvis. Vreselijk! Maar dat is over de jaren wel bijgetrokken gelukkig, tegenwoordig merk ik daar nog nauwelijks iets van als ze loops is (ze is nu 6).
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Lana is nu ruim 7 maanden (geboortedatum geschat op 1 dec.) en nog geen enkel teken van een naderende loopsheid. Ik dacht ook dat kleine hondjes vaak heel vroeg zijn, maar die vlieger gaat blijkbaar niet altijd op.

Ody was extreem vroeg voor een grote hond, met 6 maanden al. Die is na haar eerste loopsheid meteen gecastreerd, ze had er heel veel last van. Achteraf maar goed ook, want ze zat toen al tegen een baarmoederontsteking aan. De baarmoeder kwam gelijk ophoog ploepen zodra haar buik open was, enorm vergroot! :80:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Kaya is er net 1 week vanaf. Dus ze was ong. 9,5 maand.

Ik kan het niet meer herinneren van onze eerste hond maar meende dat zij heel vroeg was en daarna werd ze elke 5 maanden loops.
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Lanavandevledders schreef:hebben jullie ook de ervaring of ze qua gedrag anders zijn [tijdens de loopsheid] dan normaal.
Ja echt verschrikkelijk.. Ze luisterde gewoon niet :neenee: Blij dat de loopsheid weer over is! :mrgreen:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Lanavandevledders
Zeer actief

de loopsheid is voorbij, ze is weer haar oude zelf,
de deurmatten vliegen bij tijd en wijle weer tegen de muren omhoog,
ze was tijdens de loopsheid veel rustiger.
ze is nu weer volop aan het uitproberen, en ze is slim, ze weet precies wanneer ik
mijn handen wat meer gebonden heb, vooral als de kleinkinderen er zijn, dan vreet ze van alles uit wat ze normaal niet doet.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”