Dat hebben ze hier ook, de pup moet van 3 a 4 meter naar je toe komen en dan moet je hem gelijk aanlijnen. Verder loslopen ofzo krijgen ze niet, heb ik in elk geval nog niet gehoord van andere cursisten. Wat ze hier belangrijk vinden is dat de pup aan de lijn netjes naast je loopt en contact met je houd/ maakt.crutz schreef:Toch heb ik over de jaren heen met diverse van m'n pups puppycursus gedaan en allen hadden het los hierkomen en aanlijnen in het programma, evt eerst met een sleeplijn dat wel.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)
Moderator: moderatorteam
-
charley
Re: bijten/ knagen tot bloedens aan toe
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat is wel beperkt ja. Laatste waar ik was (vd winter) was over afstand van meter of 20 en later ook tussen de andere honden door.charley schreef:Dat hebben ze hier ook, de pup moet van 3 a 4 meter naar je toe komen en dan moet je hem gelijk aanlijnen. Verder loslopen ofzo krijgen ze niet, heb ik in elk geval nog niet gehoord van andere cursisten. Wat ze hier belangrijk vinden is dat de pup aan de lijn netjes naast je loopt en contact met je houd/ maakt.crutz schreef:Toch heb ik over de jaren heen met diverse van m'n pups puppycursus gedaan en allen hadden het los hierkomen en aanlijnen in het programma, evt eerst met een sleeplijn dat wel.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jammer dat ze daar niet meer werk van maken. Het kunstje van hierkomen van een paar meter is heel iets anders dan hierkomen in het bos. Toen ik nog les gaf op een hondenschool oefenden we dat op allerlei manieren en gingen ook het bos in met de puppygroepen.charley schreef:Dat hebben ze hier ook, de pup moet van 3 a 4 meter naar je toe komen en dan moet je hem gelijk aanlijnen. Verder loslopen ofzo krijgen ze niet, heb ik in elk geval nog niet gehoord van andere cursisten. Wat ze hier belangrijk vinden is dat de pup aan de lijn netjes naast je loopt en contact met je houd/ maakt.crutz schreef:Toch heb ik over de jaren heen met diverse van m'n pups puppycursus gedaan en allen hadden het los hierkomen en aanlijnen in het programma, evt eerst met een sleeplijn dat wel.
Een van de onderdelen van elke les (en huiswerk) was altijd de naamoefening: Rico - koekje erin, Rico - koekje erin, Rico - koekje erin. Als je dat elke dag een paar keer per dag oefent, ga je de naam zo conditioneren dat je hond zonder erbij na te denken naar je opkijkt als hij zijn naam hoort. Je moet dan wel zorgen dat je verder zijn naam niet gebruikt, en elke keer dat je zijn naam gebruikt dit laat volgen door iets lekkers. Ook in het begin niet gebruiken om hem te roepen als je niet zo goed als zeker weet dat hij gaat komen.
Gebruik zijn naam in ieder geval nooit op een boze manier of om je hond te roepen om iets vervelends te doen (borstelen ofzo). Aan het eind van de puppycursus kon ik bij de meeste pups met een voertje voor hun neus staan, maar als ze hun naam hoorden, draaiden ze van het voertje weg en wisten niet hoe snel ze naar hun baasje moesten rennen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
cursussen zijn leuk en leerzaam, maar zo anders dan in de praktijk, en tuurlijk pas je het geleerde toe, maar
vreemde situaties, andere honden, het werkt niet altijd.
op de cursus kennen de honden elkaar, vaak ga je ook met de zelfde groep de vervolg cursussen doen,
dus reageren de honden ook niet zo extreem op elkaar, en heb je ook meer focus van de hond zelf.
bij ons zijn er twee omheinde velden, dus kan er weinig mis gaan,
in de vervolgcursus komt los wel aan bod, volgen, speuren, zit/blijf op afstand, enz enz.
en het werpt wel zijn vruchten af, als ik in het veld deze oefeningen doe, gaat dat prima,
maar er moeten geen andere mensen of honden in de buurt zijn.
maar ik ga ervan uit, dat de aanhouder wint, en blijf stug door oefenen, en cursussen volgen,
vreemde situaties, andere honden, het werkt niet altijd.
op de cursus kennen de honden elkaar, vaak ga je ook met de zelfde groep de vervolg cursussen doen,
dus reageren de honden ook niet zo extreem op elkaar, en heb je ook meer focus van de hond zelf.
bij ons zijn er twee omheinde velden, dus kan er weinig mis gaan,
in de vervolgcursus komt los wel aan bod, volgen, speuren, zit/blijf op afstand, enz enz.
en het werpt wel zijn vruchten af, als ik in het veld deze oefeningen doe, gaat dat prima,
maar er moeten geen andere mensen of honden in de buurt zijn.
maar ik ga ervan uit, dat de aanhouder wint, en blijf stug door oefenen, en cursussen volgen,
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Ik heb hier heel veel geoefend met vriend. Een van de twee heeft pupje, de ander loopt door. De ander maakt een leuk dansje, springt op en neer en weetikwat. Pupje word losgelaten en rent naar dansende partij toe.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Marion. schreef:Precies, en dat is gelijk de makke van cursussen.Kruimel53 schreef:Nee, dat is normaal op cursussen. De meeste hondenscholen geven vooral les in het leren van kunstjes als zitten en liggen en netjes aan de lijn lopen enzo. Les in loslopen is eigenlijk veel belangrijker maar dat moet je dan wel organiseren.charley schreef:Nee omheinde of veilige plekken zijn hier niet, ja het hondenveldje dan. Dat met een touw extra eraan ga ik doen.mijke schreef:Dan was dat niet zo'n geschikte plek om te leren loslopen. Ze moeten wel een beetje fouten kunnen maken zonder dat het direct rampzalig eindigt, dus liefst omheind of een groot natuurgebied. Heb je ergens bij jou in de buurt niet een voetbalveld met hek er omheen waar je heen kunt gaan als die niet gebruikt wordt? Dan kun je het hek dicht doen en kan je lekker oefenen zonder dat ie verder veel kwaad kan doen. En anders toch maar een lange 20meterlijn er los achteraan laten slepen.
Even een vraagje, misschien een stomme. Als loslopen voor een hond zo belangrijk is waarom leren ze dat niet bij puppycursus? ik heb hier verschillende mensen gesproken over 3 verschillende hondenscholen in mijn omgeving en bij geen van 3tjes leren of mogen de puppy's los lopen.
Maak gebruik van het pup zijn! Dan zijn ze van alles onder de indruk. Van nieuwe baasjes die ineens kwijt zijn. Verstop je achter een boom of struik en laat Rico je zoeken. En dik feest als hij je heeft gevonden, natuurlijk!
Ja, de eerdte keer is heel eng, maar je gaat het dubbel en dwars uitbetaald krijgen.
Denk dat Rico al net te oud is voor het verstoppen en zoeken. Leuk met 8/9 weken maar met 12/13 weken wat hij nu volgens mij is hebben ze je echt minder nodig en wint de onderzoeksdrang het van de wens bij je te zijn.
-
charley
Bedankt voor de tip, ik ga morgen beginnen met zijn naam te oefenen op de manier die u schrijft.Belle schreef:Jammer dat ze daar niet meer werk van maken. Het kunstje van hierkomen van een paar meter is heel iets anders dan hierkomen in het bos. Toen ik nog les gaf op een hondenschool oefenden we dat op allerlei manieren en gingen ook het bos in met de puppygroepen.charley schreef:Dat hebben ze hier ook, de pup moet van 3 a 4 meter naar je toe komen en dan moet je hem gelijk aanlijnen. Verder loslopen ofzo krijgen ze niet, heb ik in elk geval nog niet gehoord van andere cursisten. Wat ze hier belangrijk vinden is dat de pup aan de lijn netjes naast je loopt en contact met je houd/ maakt.crutz schreef:Toch heb ik over de jaren heen met diverse van m'n pups puppycursus gedaan en allen hadden het los hierkomen en aanlijnen in het programma, evt eerst met een sleeplijn dat wel.
Een van de onderdelen van elke les (en huiswerk) was altijd de naamoefening: Rico - koekje erin, Rico - koekje erin, Rico - koekje erin. Als je dat elke dag een paar keer per dag oefent, ga je de naam zo conditioneren dat je hond zonder erbij na te denken naar je opkijkt als hij zijn naam hoort. Je moet dan wel zorgen dat je verder zijn naam niet gebruikt, en elke keer dat je zijn naam gebruikt dit laat volgen door iets lekkers. Ook in het begin niet gebruiken om hem te roepen als je niet zo goed als zeker weet dat hij gaat komen.
Gebruik zijn naam in ieder geval nooit op een boze manier of om je hond te roepen om iets vervelends te doen (borstelen ofzo). Aan het eind van de puppycursus kon ik bij de meeste pups met een voertje voor hun neus staan, maar als ze hun naam hoorden, draaiden ze van het voertje weg en wisten niet hoe snel ze naar hun baasje moesten rennen.
Ik geef niet op zeker niet nu er al zoveel verbetering is en het bijten steeds minder wordt. Als Rico klaar is met zijn puppycursus ga ik ook verder met de vervolg cursus.Lanavandevledders schreef: maar ik ga ervan uit, dat de aanhouder wint, en blijf stug door oefenen, en cursussen volgen,
-
charley
Rico is nu 12 weken oud en is super nieuwsgierig en moet alles zien, ontdekken.crutz schreef:Denk dat Rico al net te oud is voor het verstoppen en zoeken. Leuk met 8/9 weken maar met 12/13 weken wat hij nu volgens mij is hebben ze je echt minder nodig en wint de onderzoeksdrang het van de wens bij je te zijn.
-
charley
Even een positieve update over Rico en zijn bijten.
Het gaat heel goed en Rico heeft me de afgelopen 5 dagen maar 1 keer echt gebeten, hij knaagt heel af en toe wel maar bijt niet meer door tot bloedens aan toe
.
Rico wordt morgen 13 weken en de mensen die hem kennen zeggen dat hij de afgelopen week een stuk rustiger is geworden en dat merk ik ook want hij rust/ slaapt overdags meer. Op puppy cursus gaat het heel goed en ik krijg van de trainer ook goede tips mee voor thuis om te oefenen en om Rico bezich te houden. Ik heb gevraagd over het los lopen en dat moet Rico volgende week gaan doen tijdens de cursus, hij moet van een afstand van +- 25 meter naar mij toe komen rennen en ze moeten los met elkaar gaan spelen.
Verder heeft Rico sinds gisteren een tuig gekregen met langere flexlijn zodat hij meer loop en ren mogelijkheden heeft en ik heb speciaal speelgoed gekocht zodat hij niet meer tijdens het spelen in mijn handen kan bijten.
Het gaat dus heel goed met Rico en ik ben nog steeds super blij met mijn maatje.
Ik geef niet op, we komen er wel
Het gaat heel goed en Rico heeft me de afgelopen 5 dagen maar 1 keer echt gebeten, hij knaagt heel af en toe wel maar bijt niet meer door tot bloedens aan toe
Rico wordt morgen 13 weken en de mensen die hem kennen zeggen dat hij de afgelopen week een stuk rustiger is geworden en dat merk ik ook want hij rust/ slaapt overdags meer. Op puppy cursus gaat het heel goed en ik krijg van de trainer ook goede tips mee voor thuis om te oefenen en om Rico bezich te houden. Ik heb gevraagd over het los lopen en dat moet Rico volgende week gaan doen tijdens de cursus, hij moet van een afstand van +- 25 meter naar mij toe komen rennen en ze moeten los met elkaar gaan spelen.
Verder heeft Rico sinds gisteren een tuig gekregen met langere flexlijn zodat hij meer loop en ren mogelijkheden heeft en ik heb speciaal speelgoed gekocht zodat hij niet meer tijdens het spelen in mijn handen kan bijten.
Het gaat dus heel goed met Rico en ik ben nog steeds super blij met mijn maatje.
Ik geef niet op, we komen er wel
-
63673J
Ik vind het heel goed gaan, hij is nog maar een paar weken bij je en kijk eens wat een vorderingen hij al heeft gemaakt, echt super hoor!
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
-
charley
Dankzij de tips van jullie en de trainers van puupycursus anders was dit denk ik niet gelukt.Kruimel53 schreef:Gaat hartstikke goed zo! Heb je dus super gedaan!
Rico is nu 5 weken bij me en ik ben ook super trots op hem (en mijzelfjvanringen schreef:Ik vind het heel goed gaan, hij is nog maar een paar weken bij je en kijk eens wat een vorderingen hij al heeft gemaakt, echt super hoor!
-
charley
We gaan ook op deze manier verder.tobi__ schreef:Klinkt helemaal goed, lekker bezig!
Rico heeft vannacht los op de slaapkamer geslapen en dat ging ook goed, hij is om 23:30 gaan slapen en vanochtend om 7:45 heeft hij me wakker geblaft voor een plasje. Rico is 's nachts keurig zindelijk nu overdags nog.
-
charley
Klopt mijn zicht naar beneden en opzij is voor meer dan 3 kwart verdwenen. Het gaat sinds ik een hond (Boy nu Rico) heb heel erg goed en is mijn zicht redelijk stabiel.Heavy schreef:wat een fijne berichten . Ik las dat je erg beperkt ben in je zicht en kan me dan heel goed voorstellen dat los laten lopen eng is . Een flex kan dan een mooie oplossing zijn
Vanmiddag heeft Rico samen met mij en mijn moeder een stuk los gewandeld, ik vond het heel spannend maar het ging heel goed en Rico hielt mij goed in de gaten. Ik ben echt zo blij en trots op Rico en hij heeft heel veel snoepjes en knuffels gehad.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Dat klinkt bijzonder goed zeg, wat een fijne update!
Iedereen heeft wel eens tips nodig, vooral als je iets voor het eerst doet. Maar je hebt het toch maar mooi zelf gedaan!charley schreef:Dankzij de tips van jullie en de trainers van puupycursus anders was dit denk ik niet gelukt.Kruimel53 schreef:Gaat hartstikke goed zo! Heb je dus super gedaan!
-
63673J
Nou wat fijn om te lezen, goed hoor, je doet het geweldig met hem vind ik!charley schreef:Klopt mijn zicht naar beneden en opzij is voor meer dan 3 kwart verdwenen. Het gaat sinds ik een hond (Boy nu Rico) heb heel erg goed en is mijn zicht redelijk stabiel.Heavy schreef:wat een fijne berichten . Ik las dat je erg beperkt ben in je zicht en kan me dan heel goed voorstellen dat los laten lopen eng is . Een flex kan dan een mooie oplossing zijn
Vanmiddag heeft Rico samen met mij en mijn moeder een stuk los gewandeld, ik vond het heel spannend maar het ging heel goed en Rico hielt mij goed in de gaten. Ik ben echt zo blij en trots op Rico en hij heeft heel veel snoepjes en knuffels gehad.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Dat is super!!charley schreef:Klopt mijn zicht naar beneden en opzij is voor meer dan 3 kwart verdwenen. Het gaat sinds ik een hond (Boy nu Rico) heb heel erg goed en is mijn zicht redelijk stabiel.Heavy schreef:wat een fijne berichten . Ik las dat je erg beperkt ben in je zicht en kan me dan heel goed voorstellen dat los laten lopen eng is . Een flex kan dan een mooie oplossing zijn
Wat ook een fijne manier is om de hond los te laten lopen, is samen met een andere volwassen en goed luisterende hond + baasje wandelen. Aan de ene kant kan die andere baas Rico dan in de gaten houden. Maar vooral omdat Rico ongetwijfeld de hele tijd achter die andere hond aan loopt en geen behoefte heeft om in zijn uppie op pad te gaan. En het is gewoon leuk voor de honden om samen te wandelen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Fijn dat het zoveel beter gaat
.
-
charley
Dat kan ik wel eens gaan doen. Een vriendin van mij heeft een goed luisterende Cheltie die graag speelt, rent. Rico heeft de Cheltie al 2 keer ontmoed zonder problemen.Alfilillo schreef:Dat is super!!charley schreef:Klopt mijn zicht naar beneden en opzij is voor meer dan 3 kwart verdwenen. Het gaat sinds ik een hond (Boy nu Rico) heb heel erg goed en is mijn zicht redelijk stabiel.Heavy schreef:wat een fijne berichten . Ik las dat je erg beperkt ben in je zicht en kan me dan heel goed voorstellen dat los laten lopen eng is . Een flex kan dan een mooie oplossing zijn
Wat ook een fijne manier is om de hond los te laten lopen, is samen met een andere volwassen en goed luisterende hond + baasje wandelen. Aan de ene kant kan die andere baas Rico dan in de gaten houden. Maar vooral omdat Rico ongetwijfeld de hele tijd achter die andere hond aan loopt en geen behoefte heeft om in zijn uppie op pad te gaan. En het is gewoon leuk voor de honden om samen te wandelen.
-
joline
- Zeer actief
Hier ook, mijn vorige keeshond was erg makkelijk (ook als pup) en de keeshonden die ik nu heb ook. Één daarvan is een pup van 12 weken. Hij bijt wel maar zachtjes en hij laat niet eens een kras achter op mijn handen. Ze kunnen inderdaad eigenwijs zijn maar willen tegelijkertijd alles voor je doen en om die reden vind ik ze makkelijk in de omgang. Naar vreemden zullen ze ook niet gauw luisteren.Lunatic schreef:En dat is dus een kwestie van opvoeden! Ik hoefde tegen mijn 2 keeshonden echt maar één keer nee te zeggen hoor, maarja ik heb vanaf de eerste dag duidelijk gemaakt wat de regels zijn en dat nee altijd nee is. Ze zijn nieuwsgierig, zijn graag bij je en willen graag iets met je doen, daar moet je gewoon gebruik van maken dan heb je heerlijke hondenmijke schreef:Hier ben ik het wel mee eens. Keeshonden zien er schattig en fluffy uit, maar het zijn echt wel pittige hondjes die hele duidelijke regels nodig hebben, anders lopen ze zo over je heen. Ze zijn snel verveeld en bovendien enorm vasthoudend dus waar je bij bijvoorbeeld een herder 1 of 2 keer nee moet zeggen moet dat bij een keeshond soms wel 30x achter elkaar. Als je dat een keer niet doet hebben ze zo door dat ze dus een loopje met ze kunnen nemen.Budkes schreef:Niet ophalen, vanuit je ooghoeken hem in de gaten houden en precies de andere kant op lopen.
Volgens mij ben je gewoon een enorme lieverd die veel te lief is voor Rico.
Ik denk dat je jezelf even toe moet spreken en kijken of het lukt om, voor het welzijn van Rico, toch wat strenger voor hem te worden. Voor mijn idee loopt hij nu al over je heen, en hoe lief ook bedoeld, als je geen grenzen stelt dan heb je kans dat Rico straks behoorlijk ontspoord.
Het bijten tot bloedens toe moet je gewoon niet accepteren en is ook gewoon echt niet normaal. Dan vouw je zijn lippen er maar tussen en drukt zijn bekkie nog ff iets aan. Is ie nou helemaal belatafeld.
Ik wil best blijven ruilen hoor als ie mij bijt, maar ik zal hem toch eerst heeeeeel duidelijk maken dat er in mij niet gebeten wordt![]()
Is je pup bij de fokker in de schuur opgegroeid?
-
charley
Nee hij is in huis opgegroeid met zijn 9 broertjes en zusje en met kleine kinderen.joline schreef:Is je pup bij de fokker in de schuur opgegroeid?
Gelijk weer even een korte update.
Het gaat nog steeds erg goed en ik ben nu al 8 dagen niet meer gebeten. Tuurlijk knaagt hij nog wel eens aan je maar dit doet hij al een stuk voorzichtiger. Rico is nu 13 weken en sinds een week begint hij overdags ook meer te slapen/ rusten en lijkt hij qua gedrag ook veel rustiger te worden, of het komt door de ren want sinds die er staat verander hij
We boeken nog steeds vooruitgang en we gaan zo door.
- elskeadrianne
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
charley schreef:Nee hij is in huis opgegroeid met zijn 9 broertjes en zusje en met kleine kinderen.joline schreef:Is je pup bij de fokker in de schuur opgegroeid?
Het gaat nog steeds erg goed en ik ben nu al 8 dagen niet meer gebeten. Tuurlijk knaagt hij nog wel eens aan je maar dit doet hij al een stuk voorzichtiger. Rico is nu 13 weken en sinds een week begint hij overdags ook meer te slapen/ rusten en lijkt hij qua gedrag ook veel rustiger te worden, of het komt door de ren want sinds die er staat verander hij. In elk geval heb ik de ren nog niet hoeven te gebruiken want hij gaat dus keurig voor de bench slapen.
Ben nog niet zo lang lid op dit forum, lees al wel geruime tijd mee met jouw topic, mede omdat ik thuis ook zo'n piranha heb/had

-
Neeltje
Maar dan doet het niet meer zo zeer, en kun je beter verweer geven.elskeadrianne schreef:charley schreef:Nee hij is in huis opgegroeid met zijn 9 broertjes en zusje en met kleine kinderen.joline schreef:Is je pup bij de fokker in de schuur opgegroeid?
Het gaat nog steeds erg goed en ik ben nu al 8 dagen niet meer gebeten. Tuurlijk knaagt hij nog wel eens aan je maar dit doet hij al een stuk voorzichtiger. Rico is nu 13 weken en sinds een week begint hij overdags ook meer te slapen/ rusten en lijkt hij qua gedrag ook veel rustiger te worden, of het komt door de ren want sinds die er staat verander hij. In elk geval heb ik de ren nog niet hoeven te gebruiken want hij gaat dus keurig voor de bench slapen.
Ben nog niet zo lang lid op dit forum, lees al wel geruime tijd mee met jouw topic, mede omdat ik thuis ook zo'n piranha heb/hadOok bij Mace is het naar mate ze ouder is geworden stukken minder geworden. Wel is de riem nog af en toe de pineut. Je boekt erg goede vooruitgang!!
Hou er rekening mee dat hij straks tandjes gaat wisselen en dat hij dan weer veel kan gaan bijten/kauwen! Maar ook dat gaat weer over
- elskeadrianne
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Das waar, doet mij trouwens nog best pijn, maar misschien ben ik een beetje kleinzerigNeeltje schreef:Maar dan doet het niet meer zo zeer, en kun je beter verweer geven.elskeadrianne schreef:charley schreef:Nee hij is in huis opgegroeid met zijn 9 broertjes en zusje en met kleine kinderen.joline schreef:Is je pup bij de fokker in de schuur opgegroeid?
Ben nog niet zo lang lid op dit forum, lees al wel geruime tijd mee met jouw topic, mede omdat ik thuis ook zo'n piranha heb/hadOok bij Mace is het naar mate ze ouder is geworden stukken minder geworden. Wel is de riem nog af en toe de pineut. Je boekt erg goede vooruitgang!!
Hou er rekening mee dat hij straks tandjes gaat wisselen en dat hij dan weer veel kan gaan bijten/kauwen! Maar ook dat gaat weer over

-
charley
Dank u wel.elskeadrianne schreef: Je boekt erg goede vooruitgang!!
Daar hou ik al rekening mee, ben al dingetjes aan het aanpassen in huis en heb al speciale bijt speeltjes gekocht. Van mij mag hij al beginnen met wisselenelskeadrianne schreef:Hou er rekening mee dat hij straks tandjes gaat wisselen en dat hij dan weer veel kan gaan bijten/kauwen! Maar ook dat gaat weer over
-
charley
Re: bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)
Even een korte update.
Sinds vanochtend is Rico begonnen met bijt in mijn meubels, bot, flostouw en rubber speeltje hierbij trekt hij ook en hoor ik hem af en toe zacht piepen. Ik heb net in zijn bekje gekeken en links boven is zijn grote (hoektand) weg, zit een gaatje. Het ging 10 dagen goed maar gelukkig pakt hij mij nog niet
Mijn kleine man nu 13,5 weken oud wordt een grote vent.
Sinds vanochtend is Rico begonnen met bijt in mijn meubels, bot, flostouw en rubber speeltje hierbij trekt hij ook en hoor ik hem af en toe zacht piepen. Ik heb net in zijn bekje gekeken en links boven is zijn grote (hoektand) weg, zit een gaatje. Het ging 10 dagen goed maar gelukkig pakt hij mij nog niet
Mijn kleine man nu 13,5 weken oud wordt een grote vent.
Laatst gewijzigd door charley op 13 jul 2017 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
63673J
Agossie! Komt wel goed met 't ventje, jullie doen het super samen!
-
charley
Komt zeker goed, zijn vlijmscherpe tandjes gaan eruit. Ik vind het alleen wel erg vroeg en maak me hierdoor toch wel wat zorgen.jvanringen schreef:Agossie! Komt wel goed met 't ventje, jullie doen het super samen!