Het is natuurlijk een vrij onbekend ras maar gelukkig was er een keurmeester die wel vaker Kroaatjes had gezien.
Fiji kreeg een top verslag!
7 maanden, prima ontwikkelde teef, heel mooi rasbeeld. Mooi vosachtig hoofd, mooie oren, prima donkere ogen. Mooi gebit met sterke elementen. Mooie nek en rug, prima ontwikkeld lichaam. Mooi evenredig gehoekt achter. Goede vachtstructuur, krul nog in ontwikkeling. Voor leeftijd uitmuntend gangwerk. Vriendelijk attente hond.
Veelbelovend

Vervolgens mochten we na uren en uren wachten de erering in voor beste pup. Dat was een beetje een tegenvaller. De keurmeester had de retrievers gekeurd die dag en pakte uit de ruim 20 pups de Golden Retriever, de Labrador en de Toller... En de Rottweiler! Vervolgens vroeg de ringmeester of ie het bij deze 4 wilde houden. Hij keek even en zei toen uh nou uhm, doe de border collie en die hond daar er ook maar bij.
Mij maakt het niks uit, ik hoef geen plaatsing en zeg ook echt niet dat we die verdienden ofzo, maar als je uit ruim 20 pups de 3 pakt die je zelf gekeurd hebt die dag, vind ik dan een tegenvaller. Niet voor mij persoonlijk, maar wel voor de show.
Ach, wij hebben een super gezellige dag gehad en Fiji heeft goed haar best gedaan. Eind van de maand naar de Benelux Winner in Rotterdam. 1x een grote show met haar als pup nog en als ze daar ook een mooi verslag krijgt, gaan we misschien wel ons best doen voor het (jeugd) NK