Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fiji, clubmatch KC Hoogeveen

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Fiji, clubmatch KC Hoogeveen

Ongelezen bericht door Machie »

Vandaag met Fiji naar Hoogeveen gereden voor haar eerste officiele show. Een clubmatch :)
Het is natuurlijk een vrij onbekend ras maar gelukkig was er een keurmeester die wel vaker Kroaatjes had gezien.
Fiji kreeg een top verslag!
7 maanden, prima ontwikkelde teef, heel mooi rasbeeld. Mooi vosachtig hoofd, mooie oren, prima donkere ogen. Mooi gebit met sterke elementen. Mooie nek en rug, prima ontwikkeld lichaam. Mooi evenredig gehoekt achter. Goede vachtstructuur, krul nog in ontwikkeling. Voor leeftijd uitmuntend gangwerk. Vriendelijk attente hond.
Veelbelovend
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens mochten we na uren en uren wachten de erering in voor beste pup. Dat was een beetje een tegenvaller. De keurmeester had de retrievers gekeurd die dag en pakte uit de ruim 20 pups de Golden Retriever, de Labrador en de Toller... En de Rottweiler! Vervolgens vroeg de ringmeester of ie het bij deze 4 wilde houden. Hij keek even en zei toen uh nou uhm, doe de border collie en die hond daar er ook maar bij.

Mij maakt het niks uit, ik hoef geen plaatsing en zeg ook echt niet dat we die verdienden ofzo, maar als je uit ruim 20 pups de 3 pakt die je zelf gekeurd hebt die dag, vind ik dan een tegenvaller. Niet voor mij persoonlijk, maar wel voor de show.

Ach, wij hebben een super gezellige dag gehad en Fiji heeft goed haar best gedaan. Eind van de maand naar de Benelux Winner in Rotterdam. 1x een grote show met haar als pup nog en als ze daar ook een mooi verslag krijgt, gaan we misschien wel ons best doen voor het (jeugd) NK :)
Laatst gewijzigd door Machie op 09 jul 2017 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Re: Fiji, clubmatch KC Hoogeveen

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:gebid :ugh:

maar: mooi verslag!
Ik moet met een brak hoofd geen dingen typen ;)
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat leuk dat jullie zo genoten hebben. Knap hondje is het. Vind Nova er echt iets van weg hebben als je de kleuren weg denkt ;)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Mooi rapport!
Er deden ook een neef en een halfbroer van Elco mee. Halfbroer werd BOB. Neef is er ook in Rotterdam op zondag.

Wel suf inderdaad dat zo'n keurmeester dan niet ook even goed naar de andere pups in de ring kijkt. Voel je je als exposant toch ook niet erg serieus genomen
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nanna schreef:gebid :ugh:

maar: mooi verslag!
Het is Zondag, ze kwam net uit de kerk :LOL:

Mooi rapport :ok:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Heel mooi rapport :ok: En ze staat op de foto daar ook echt als een huis want in de puppyklasse best knap is!

Erering is jammer, geen verrassing maar wel teleurstellend voor de show dat als je blijkbaar geen hond hebt die ofwel bekend is of gekeurd is door de keurmeester je sowieso geen kans maakt.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Show”