Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke rashond zou Absoluut NIET bij je passen?
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Welke rashond zou Absoluut NIET bij je passen?
Met stipt op 1.. De chihuahua. Te klein teveel geluid. Dat hysterische kan ik echt niet hebben.
Izzy is een bastaard met geen idee wat er allemaal doorheen zit maar die zit dus echt op de grens. Is dan ook gelijk mijn laatste kleine hond.
Voor de rest de jack russel, staffords, bordercollie. Eigenlijk alles dat veel(heel veel)drive naar mijn idee heeft.
Izzy is een bastaard met geen idee wat er allemaal doorheen zit maar die zit dus echt op de grens. Is dan ook gelijk mijn laatste kleine hond.
Voor de rest de jack russel, staffords, bordercollie. Eigenlijk alles dat veel(heel veel)drive naar mijn idee heeft.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
een hele felle of drukke hond. Ik hou wel van energiek maar kan niet zo goed tegen hysterische druktemaker-gedoe. Honden die veel blaffen, ook niet, afschuwelijk.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Alles wat niet gezond is (doorfok of hoe het heet) 

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
De meeste grote honden.
Ik ben niet genoeg hondenmens om daar controle over te hebben, ook fysiek niet.
Misschien dat een hele brave labrador zou kunnen (geen werker).
Overigens kan ik ook niks met van die hyper honden.
Ik ben niet genoeg hondenmens om daar controle over te hebben, ook fysiek niet.
Misschien dat een hele brave labrador zou kunnen (geen werker).
Overigens kan ik ook niks met van die hyper honden.
Laatst gewijzigd door Fabiola17 op 10 jul 2017 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Een showgefokte Basset hound. Qua uiterlijk spreekt het me niet aan en ik denk dat het karakter me tot waanzin zou drijven en we óok nog eens andere hobbies en voorkeuren hebben qua daginvulling. Doe maar niet.
Een grote loebas van het type 'pfoe ik heb al zeker een minuut gestaan, ik plof nu hier neer' zou me ook niet passen. Ik denk daarbij aan Sint Bernards en Newfoundlanders maar ik weet niet of dat terecht is.
Een grote loebas van het type 'pfoe ik heb al zeker een minuut gestaan, ik plof nu hier neer' zou me ook niet passen. Ik denk daarbij aan Sint Bernards en Newfoundlanders maar ik weet niet of dat terecht is.

-
- Zeer actief
Klapkaken en alles wat daar op lijkt komen op nummer een. IK ben niet gecharmeerd van agressieve en bijtgrage rassen.
Duitse en Mechelse herders, Kauwkazen en al dat soort ongein moet ik allemaal niet.
Duitse en Mechelse herders, Kauwkazen en al dat soort ongein moet ik allemaal niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Jacht en vechthonden, hetgeen waar ik het meest van geniet is dat ik mijn honden altijd en overal los kan gooien. Ik kies de plekken natuurlijk wel uit, maar dat kunnen dus ook plekken zijn waar een ander zijn hond niet los kan laten. Ik zou niet weten wat ik met een jachthond moet ik hou van mijn baasgerichtige border collies. En vechthonden in de breedste zin van het woord, ik wil fysiek sterker zijn dan mijn hond.
Dit zo, plus alle jachthonden, daar heb ik echt helemaal niks mee.Wolfsblut schreef:Klapkaken en alles wat daar op lijkt komen op nummer een. IK ben niet gecharmeerd van agressieve en bijtgrage rassen.
-
- Zeer actief
Sharpei, Chowchow, Pekinees.
Vervelend karakter, slechte gezondheid en het ziet er niet uit.
Vervelend karakter, slechte gezondheid en het ziet er niet uit.
- Crescent
- Zeer actief
Een wolfshond. De enorme tegenstrijdigheid in een wild dier willen kruisen met een gedomesticeerd dier.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik vind welke rashond wel al zo'n klein groepje. Heel veel past niet bij me. Hoewel ik het echt wel leuke honden vind denk ik niet dat ik snel iets zou kopen uit een andere rasgroep dan rasgroep 1 of 8.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Zelfstandige, waakse rassen die zich weinig gelegen laten liggen aan de baas. Dan denk ik bijvoorbeeld aan verschillende soorten berghonden en Aziatische rassen.
Op papier passen jachthonden als spaniëls best wel enigszins bij mij. Maar ik heb een soort allergie voor de meeste spaniëls, ze werken me op mijn zenuwen (geldt ook voor vizsla's en sommige andere staande honden). Dus dat past ook echt niet, al kan ik niet goed uitleggen waarom.
Op papier passen jachthonden als spaniëls best wel enigszins bij mij. Maar ik heb een soort allergie voor de meeste spaniëls, ze werken me op mijn zenuwen (geldt ook voor vizsla's en sommige andere staande honden). Dus dat past ook echt niet, al kan ik niet goed uitleggen waarom.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Er zijn er heel veel die niet bij me passen, we zijn sneller klaar als je vraagt welke wél
Maar één waarvan ik het wel betreur dat het echt geen match zou zijn: de Chesapeake Bay Retriever. Ik vind dat machtige jachthonden in de juiste handen. Maar die handen heb ik niet
Ze hebben een heel strenge, vrij harde opvoeding nodig. Dat heb ik niet in me.

Maar één waarvan ik het wel betreur dat het echt geen match zou zijn: de Chesapeake Bay Retriever. Ik vind dat machtige jachthonden in de juiste handen. Maar die handen heb ik niet

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Alles wat niet normaal kan ademen: Engelse Bulldog, Mopshond, enz. Ik vind het vreselijk en daarnaast val ik er ook totaal niet op.
Boxer vind ik ook niks en ondanks dat ik div. soorten Herders prachtig vind, is het geen ras voor mij: ik kan ze stomweg niet goed lezen.
Daarnaast kan ik de hele groep 'jachthonden' ook weg vinken, want ik heb geen flauw idee hoe ik jagen in goede banen kan leiden
(ik vind er wel prachtige exemplaren bijzitten overigens, maar ik ben er zelf niet geschikt voor).
Een Stafford zou ik ook niet nemen vanwege de hond agressie, maar ik vind ze vaak wel prachtig om te zien.
Boxer vind ik ook niks en ondanks dat ik div. soorten Herders prachtig vind, is het geen ras voor mij: ik kan ze stomweg niet goed lezen.
Daarnaast kan ik de hele groep 'jachthonden' ook weg vinken, want ik heb geen flauw idee hoe ik jagen in goede banen kan leiden
(ik vind er wel prachtige exemplaren bijzitten overigens, maar ik ben er zelf niet geschikt voor).
Een Stafford zou ik ook niet nemen vanwege de hond agressie, maar ik vind ze vaak wel prachtig om te zien.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Molosers... ik kan ze niet lezen, kan er echt niets mee, klapkaken om dezelfde reden en echte jagers... ik wil gewoon loslopende honden hebben die bij je blijven. Oh de platgeslagen snuiten die alleen maar kunnrn rochelen... je zult er 5 min naast moeten zitten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Een pekinees, echt vréselijk!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik denk dat hele gedreven honden (zoals een werklijn border collie) niet bij mij zouden passen. Ik zou constant het gevoel hebben dat ik ze tekort doe, dat ze steeds iets van me willen wat ik niet waar kan maken, dat het nooit genoeg is.
Misschien valt het in de praktijk wel mee hoor, maar ik houd er van dat mijn honden na een lange wandeling (gewoon struinen, zwemmen, snuffelen) en een bak vlees dik tevreden zijn en lekker op en naast de bank, in de mand of waar dan ook liggen te relaxen tot het volgende uitje zich aandient.
Misschien valt het in de praktijk wel mee hoor, maar ik houd er van dat mijn honden na een lange wandeling (gewoon struinen, zwemmen, snuffelen) en een bak vlees dik tevreden zijn en lekker op en naast de bank, in de mand of waar dan ook liggen te relaxen tot het volgende uitje zich aandient.
-
- Zeer actief
naakthonden! brrrrrr Ik wil gewoon lekker door een vachtje kunnen kroelen 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik lees hier een aantal rassen waar ik erg om moet lachen vanwege de vermoedelijk onbedoelde woordspeling...
Kauwkazen, Molosers...
Kauwkazen, Molosers...

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
heb niet een bepaald ras, maar meer karakter eigenschappen, wat je natuurlijk wel terug ziet in sommige rassen, wat totaal niet bij mij past.
onderdanige, angstige, nerveuze en zenuwachtige honden zijn absoluut niet mijn ding,
onderdanige, angstige, nerveuze en zenuwachtige honden zijn absoluut niet mijn ding,
-
- Zeer actief
Terriërs
Klein of groot; allemaal niet. Ik kan er niet mee omgaan
Heel leuk bij een ander.

Klein of groot; allemaal niet. Ik kan er niet mee omgaan

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Heb je even?
Nouja ok ik kan heel veel rassen samenvatten in 2 subcategorieen:
- alles kleiner dan een kat
- alles dat keft
Verder keeshonden, ook echt vreselijk, dat zenuwachtige gedrentel en die aandachtsspanne van 3 seconden en het complete gebrek aan will to please, en ook nog eens veel te weinig uithoudingsvermogen. Verder zou ik ook absoluut nooit een of andere bull willen, en sowieso geen honden die een sterke leider of een harde hand of reteveel discipline nodig hebben. Alle rassen die potentieel (hond)agressief zijn vallen af. Oh en huskies, daar zou ik ook echt niks mee kunnen, die zelfstandigheid, dat zou ik echt niet trekken haha.
Eigenlijk zijn er behoorlijk veel rassen die echt niet bij me zouden passen geloof ik

- alles kleiner dan een kat
- alles dat keft
Verder keeshonden, ook echt vreselijk, dat zenuwachtige gedrentel en die aandachtsspanne van 3 seconden en het complete gebrek aan will to please, en ook nog eens veel te weinig uithoudingsvermogen. Verder zou ik ook absoluut nooit een of andere bull willen, en sowieso geen honden die een sterke leider of een harde hand of reteveel discipline nodig hebben. Alle rassen die potentieel (hond)agressief zijn vallen af. Oh en huskies, daar zou ik ook echt niks mee kunnen, die zelfstandigheid, dat zou ik echt niet trekken haha.
Eigenlijk zijn er behoorlijk veel rassen die echt niet bij me zouden passen geloof ik

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Kleine hondjes en angstige honden zijn niks voor mij. Husky's en Wolfhonden en windhonden vind ik prachtig om te zien maar die zou ik ook niet willen. Wil wel een hond die lekker los kan lopen. Ook geen kortsnuiten en langharige honden vind ik ook niks.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
platsnuiten, honden met extreme kenmerken, zelfstandig jagende honden, hond/mens agressieve rassen, kortharige honden, honden met te veel haar en als laatste, honden die te vrolijk zijn (cocker, flatcoated, ik word daar zelf echt stik chagrijnig van)
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
Oh je zou Lewis dan echt niks aan vindenLaura84 schreef: als laatste, honden die te vrolijk zijn (cocker, flatcoated, ik word daar zelf echt stik chagrijnig van)

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Och jeu dan kan ik wel een hele waslijst opnoemen.
Rassen die hoog in energie zijn, klapkaken en aanverwanten, rashonden die erg ongezond gefokt zijn, hele kleine hondjes ( die gaan erg snel stuk bij mij vrees ik door mijn lompheid).
Rassen die hoog in energie zijn, klapkaken en aanverwanten, rashonden die erg ongezond gefokt zijn, hele kleine hondjes ( die gaan erg snel stuk bij mij vrees ik door mijn lompheid).

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Laura84 schreef:honden die te vrolijk zijn (cocker, flatcoated, ik word daar zelf echt stik chagrijnig van)

-
- Zeer actief
Er past teveel niet bij mij
Zou alleen (kortharige) groep 7 honden willen. Kleine hondjes vond ik trouwens ook nooit wat, tot ik Jules kreeg. Iedereen die haar ontmoet heeft, weet ook wel hoe leuk ze is
Maar zou niet zo snel nog een teckel nemen, er is maar 1 Jules;p

-
- Zeer actief
Het zorgt wel voor leuk vermaak op fb hemijke schreef:Laura84 schreef:honden die te vrolijk zijn (cocker, flatcoated, ik word daar zelf echt stik chagrijnig van)

- Crescent
- Zeer actief
dankjewel Nanna. Ik lispel er op los als mensen een wolf als huisdier willenNanna schreef:Ik denk dat je een wolfhond bedoelt. Kruising hond x wolf. Wolfshonden jágen op wolven, ik noem een Ierse wolfshond.Crescent schreef:Een wolfshond. De enorme tegenstrijdigheid in een wild dier willen kruisen met een gedomesticeerd dier.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…