Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Farm Food en vacht
Moderator: moderatorteam
Farm Food en vacht
Mees eet nu ongeveer 2 weken (of iets langer) uitsluitend Farm Food. Hij vindt het heerlijk, eet zijn bak snel leeg, wil best een extra portie 's middags, is iets aangekomen, heeft goede ontlasting. Alleen, hij ziet er minder mooi uit dan toen hij Royal Canin at. Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat hij ook al een paar weken geen versvlees meer heeft gegegen. De laatste keer dat we bij Ranzijn waren hadden ze nog maar 1 pakje Duck pens compleet. Verder was de vriezer leeg.
Maar ik had eigenlijk niet verwacht dat hij van Farm Food zo'n doffe en zelfs een beetje viltige vacht zou krijgen.
Maar ik had eigenlijk niet verwacht dat hij van Farm Food zo'n doffe en zelfs een beetje viltige vacht zou krijgen.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn honden hebben dat ook eventjes gehad. Maar dat is later weer goed gekomen. Ik heb begrepen dat het een soort van ontslakken is. Alle afvalstoffen komen er uit, dus eerste instantie verslechtering van vacht, om daarna opnieuw helemaal weer goed op conditie te komen. En nu helemaal, nu de rui begint zal je dat extra merken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Annet
- Zeer actief
Mijn honden eten ook FF en hun vachten glanzen heel mooi. Maar ze krijgen ook af en toe diepvriesvlees, fruit en rauwe groente en karnemelk, dus of de vacht glanst dankzij of ondanks de FF kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ik kan me ook niet herinneren dat de vachten doffer werden toen ik de overstap naar FF pas gemaakt had.
Ik kan me ook niet herinneren dat de vachten doffer werden toen ik de overstap naar FF pas gemaakt had.
-
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
Klopt hoor, bij mij had ook alleen Beertje last van de lelijke vacht in de eerste instantie. En daar is nu weer een mooie zachte vacht voor terug gekomen, met krullen zelfs op zijn rug die hij nooit had.
(of is dat van de ouderdom?
)
Maar bij Jackie en Toby is dat ook niet zo opmerkelijk veranderd, achteraf zie ik dat ze mooiere vachten hebben gekregen, maar die hebben er niet een tijdje uitgezien alsof ze nooit verzorgd werden.
Beer wel.

(of is dat van de ouderdom?

Maar bij Jackie en Toby is dat ook niet zo opmerkelijk veranderd, achteraf zie ik dat ze mooiere vachten hebben gekregen, maar die hebben er niet een tijdje uitgezien alsof ze nooit verzorgd werden.
Beer wel.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ontgiften is leuk..ik heb mijn honden voordat ik over ging op FF puur enken en alleen op vers vlees gehad. Ik zie nu duidelijk verschil met name bij Laika. Ze glimt minder en de vacht voelt minder prettig aan. Ook stinken mijn honden voor het eerst in hun leven naar hond.
Ik geloof dus niet zo in het ontgiften..ik geloof eerder dat ik op zoek moet naar een ander merk voer.
Ik geloof dus niet zo in het ontgiften..ik geloof eerder dat ik op zoek moet naar een ander merk voer.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ik ook. vooral omdat hij een week voordat hij ff kreeg bijna alleen versvlees en pens heeft gegeten.linlin schreef:dat 'ontgiften' blijf ik een zweverig, kwakzalverig verhaal vinden.
hij krijgt sinds een dag of 4 wat olijfolie door zijn eten, zelfs dat helpt niet. beetje olie bij de royal canin brokken leverde wel hoogglans op.lekker veel rodi en een scheut olijfolie door z'n eten.
misschien toch op zoek naar een andere broksypke schreef:ik ook. vooral omdat hij een week voordat hij ff kreeg bijna alleen versvlees en pens heeft gegeten.linlin schreef:dat 'ontgiften' blijf ik een zweverig, kwakzalverig verhaal vinden.
hij krijgt sinds een dag of 4 wat olijfolie door zijn eten, zelfs dat helpt niet. beetje olie bij de royal canin brokken leverde wel hoogglans op.lekker veel rodi en een scheut olijfolie door z'n eten.

wat je verder nog kunt proberen is borageolie of teunisbloemolie voor zijn vacht.
- Roelfien
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- memo
- Actief
Mijn Mees (golden) zag er eerst ook beetje muf uit, maar nu mooi glimmend en glanzend. Hij krijgt niet alleen FF, maar ook drie keer per week vers...dus wel/niet zweverig iets dat ontgiften, zeker is dat ze eerst even wat slechter uit gaan zien en daarna weer beter...(ps Bachbloesems vind ik ook vaag).
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- memo
- Actief
Hihi, erg offtopic, maar mijne heette Ace en dat vonden we niet zo'n leuke naam. Mees lijkt er op en past ook bij hem! We hebben onze kat daarom maar Merel genoemd...
Hij woonde overigens eerst ook in Amsterdam...nu Hilversum en hij is er erg blij mee!
Hij woonde overigens eerst ook in Amsterdam...nu Hilversum en hij is er erg blij mee!
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

ik ga nog even off topic door. mijn mees komt bij een gezin vandaan dat een dochter had die merel heette. we hebben hem leren kennen als mees en ik vond het wel een leuke naam. hij had ook geen hekel aan zijn naam. dus hebben we het maar zo gelaten.memo schreef:Hihi, erg offtopic, maar mijne heette Ace en dat vonden we niet zo'n leuke naam. Mees lijkt er op en past ook bij hem! We hebben onze kat daarom maar Merel genoemd...
laatst was ik mee met een stabijenwandeling met mees en vond ik mees erg fris klinken tussen alle jeltes, bijkes, lobkes en jochems.
mees en sypke gaan in huizen wonen en hebben er ook al zin in! wij mogen mee

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Hier hetzelfde! Ik heb denk ik een beetje oogkleppen opgehad en las alleen maar dat Farmfood goed is. Maar ik zie duidelijk verschil met Nina's vacht en Chaya is constant aan de dunne en valt erg af.Eline* schreef: Ik geloof dus niet zo in het ontgiften..ik geloof eerder dat ik op zoek moet naar een ander merk voer.
Ook ik ga op ander voer want ik vind dit waardeloos.
Groetjes Rob
nou, dát is pas zweverigRoelfien schreef:Dat heb ik nou met Bach Bloesem therapielinlin schreef:dat 'ontgiften' blijf ik een zweverig, kwakzalverig verhaal vinden. maar enfin.
lekker veel rodi en een scheut olijfolie door z'n eten.

- Peet2
- Zeer actief
Ach, elke hond is weer anders, en reageert dus ook weer anders op voer. Ik was ook erg voor FF, maar Beau kreeg er steeds de dunne van....Ik heb dus weer terug naar Nutro gegaan, probleem over...
Maar FF spreekt mij nogsteeds aan, omdat er minder rommel in zit dan de gemiddelde commerciele brok. Ook worden er geen akelige proeven voor gedaan, alleen smaaktesten.
Binnenkort gaat de site van Canidae live, dan ga ik daar verder mijn licht opsteken.....
:
Peet

Maar FF spreekt mij nogsteeds aan, omdat er minder rommel in zit dan de gemiddelde commerciele brok. Ook worden er geen akelige proeven voor gedaan, alleen smaaktesten.
Binnenkort gaat de site van Canidae live, dan ga ik daar verder mijn licht opsteken.....

Peet

- Roos
- Zeer actief
Ik had met Scooby precies hetzelfde. Hij ging echt stinken en zijn vacht werd dof en "viezig" dus hem na een half jaar overgezet op iets andersEline* schreef: Ook stinken mijn honden voor het eerst in hun leven naar hond.

Roma deed het er juist heel goed op totdat mevrouw zelf besloot dat ze wat anders wilde.
Verschilt gewoon heel erg per hond hoe ze reageren op farmfood.

-
- Actief
Op zich ben ik met twee honden tevreden over farmfood ook qua gewicht en glanzende vacht. Maar met mijn kelpie niet, die zag er een stuk gezonder uit dat ze uit de stal kwam
Haar vacht glanst wel maar je ziet dat hij ook vuilig is, terwijl ik iedere dag borstel. Ook is ze sterk vermagert, een ingevallen koppie
En vaak aan de dunne. Waar zij vroeger gefokt is, voeren zij cavom en ik hoop dat zij het daar beter op gaat doen.

als het met mees zo erg zou zijn door farm food zou ik hem onmiddellijk ander voer geven.Yndra schreef:Op zich ben ik met twee honden tevreden over farmfood ook qua gewicht en glanzende vacht. Maar met mijn kelpie niet, die zag er een stuk gezonder uit dat ze uit de stal kwamHaar vacht glanst wel maar je ziet dat hij ook vuilig is, terwijl ik iedere dag borstel. Ook is ze sterk vermagert, een ingevallen koppie
En vaak aan de dunne. Waar zij vroeger gefokt is, voeren zij cavom en ik hoop dat zij het daar beter op gaat doen.
nou, da's lekker.
Ik heb net de eerste zak ff opengemaakt.
:p: :p:
Ben benieuwd.
Vond Diesel erg ruierig en dofferig de laatste tijd.
Ook al kreeg hij meer versvlees dan brokken.
Hij vindt het in ieder geval heel erg lekker.
Hij poepte altijd al mooie drollen maar nu verdienen ze een schoonheidsprijsje.
Ik ben benieuwd...
Ik heb net de eerste zak ff opengemaakt.

Ben benieuwd.
Vond Diesel erg ruierig en dofferig de laatste tijd.
Ook al kreeg hij meer versvlees dan brokken.
Hij vindt het in ieder geval heel erg lekker.
Hij poepte altijd al mooie drollen maar nu verdienen ze een schoonheidsprijsje.
Ik ben benieuwd...