*Skye* schreef:Ja snap dat je er trots op bent hoor. Snap het helemaal. Ik ben alleen een veel te grote zenuwpees voor wedstrijden, vind het wel leuk om te gaan kijken en zou het stiekem ook wel willen doen.
Heb wegens omstandigheden ruim een half jaar niet getraind, ga nu wat zomerlessen volgen op mijn oude hondenschool en dan eens kijken of ik evt weer in kan stromen. Toch wel leuk als ik er zo over nadenk.
Jij ook veel plezier met trainen
Ach, joh, ik sterf het ook af van de zenuwen

maar als je niet gaat proberen weet je zeker dat je niets "doet" op een wedstrijd. Begin 's met kijken en fotograferen, neem een keer je hond mee en schrijf de keer erop in
Gewoon, voor de fun of it

Begin desnoods bij een onderlinge wedstrijd op de hondenschool waar je traint of schrijf een keer als debutant in. Da's een soort "buiten mededinging".. of nee, da's niet waar, het is zonder licentie. Niet dat je arm wordt van een licentie

maar als je als debutant inschrijft dan zitten er misschien gevoelsmatig geen haken en ogen aan.
Ik vond in mijn geval juist WEL de emotie in de licentie, dus beide heren hebben er 1
Suzanne