Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke GPS tracker voor op vakantie? Review toegevoegd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Welke GPS tracker voor op vakantie? Review toegevoegd

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik ga binnenkort naar mijn schoonouders in Frankrijk waar ze op een flink stuk land wonen.
We komen daar al jaren en Fribbel is heel erfvast, dat hebben we hem nooit aan hoeven leren.

Maar nu is hij doof en dement en het terrein heeft allemaal hoekjes en gaatjes waar hij kwijt kan raken.
Hij hoort het nu niet meer als we hem roepen.
Eigenlijk denk ik dat het allemaal wel goed gaat en dat hij toch niet het terras afkomt, maar voor mijn eigen gemoedsrust zat ik te denken aan een GPS tracker zodat ik weet waar hij uithangt.

Ik heb even vlug gegoogled en zie dat er best wat op de markt is.
Ik kwam de Kippy tegen https://kippytracker.nl 50 euro met een app voor 8 euro per maand (dus geen jaarabonnement).
Is dat wat?
Of heeft iemand nog een andere tip?
Laatst gewijzigd door Floortje op 16 aug 2017 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Floortje
Zeer actief

Re: Welke GPS tracker voor op vakantie?

Site doet het prima hoor :19:

Maar je hebt geen tips verder?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Misschien weet Manuma hier wel wat over te zeggen, die heeft dacht ik ook zon ding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb een ouder model van de Kippy, die nog 200 euro kostte :lol1: en die vind ik vrij groot aan de halsband. Dus wij overwegen ook het nieuwere model.
De dienst van Kippy is wel fijn. Gemakkelijk op te laden en de tracker werkt in heel Europa. Soms is het signaal wat trager als ik op het strand sta maar over het algemeen werkt het best snel. Ik vind het wel handig dat Kippy aangeeft waar ik zelf sta met een stipje en dat Uma (die de Kippy draagt) ook met een stip wordt aangegeven. Dan zie ik precies hoe ver we van elkaar af zijn.

Ik had een tijdje problemen met de app maar gelukkig is dat geheel verholpen. Tip: log niet in met je Facebook maar maak echt een account.
Wij hebben overigens geen abonnement van 8 euro per maand maar een abonnement van 6 maanden. Ik geloof dat we dan iets van 20 euro betalen. Misschien dat onze tracker daarom zo duur was bij aanschaf.

De Weenect is trouwens ook een fijne tracker heb ik me laten vertellen. De Kippy is namelijk niet waterdicht dus niet geschikt voor zwemmers. Ze kunnen wel tegen een stortbui of spatwater maar kunnen niet langdurig onder water zijn. De Weenect wel. Dat kastje is wel wat groter.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef: noukeurig.
:80:
:LOL: :LOL: :LOL:

Wat???
:O: :LOL: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hier een Tractive. Werkt goed maar lijkt soms alleen aan te staan terwijl ik dacht hem uitgezet te hebben. Dus altijd batterij check. Bijgeleverd clipje blijft verbazingwekkend goed zitten.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik heb de Weenect voor Laila. Werkt heel erg goed en duidelijk. Ik zou er nog blijer mee zijn als dat ding wat kleiner was.
Floortje
Zeer actief

Bedankt voor de tips :ok:

Ik ga voor de Tractive, die kun je gewoon bij Coolblue bestellen. Lekker makkelijk.
Floortje
Zeer actief

Inmiddels ben ik terug van vakantie en kan dus vertellen hoe de Tractive bevallen is.

Zoals verwacht was het dus helemaal niet nodig, want meneer bleef prima in de buurt.
1 a 2 x per dag verliet hij de "safe-zone" en dan was hij niet eens het terrein af, maar het had ermee te maken hoe die zone ingesteld was. Je kunt namelijk alleen een vierkant van minimaal 100 X 100 m of een cirkel van minimaal 60 m doorsnee instellen. Het terrein waar wij verbleven was lang en smal en dat kon je dus niet instellen.
We hadden het beter bij de hond van mijn schoonouders om kunnen doen, want die nam de benen vanwege onweer en kwam pas 6 uur later terug :80:

Het afsluiten van het abonnement was een beetje puzzelen. Als je het apparaat via de app activeerde dan gaf hij alleen de optie voor 1 of 2 jaar. Via de site uiteindelijk na veel doorklikken de maandoptie gevonden. Ook voor het opzeggen was wat zoeken vereist.
Je kunt meerder apparaten toevoegen aan 1 tracker, dus op je eigen telefoon en tablet, maar ook die van de oppas bijv.

De positiebepaling is vrij nauwkeurig. Af en toe een uitschieter als een ander signaal opgepikt werd. We hadden het eerst thuis uitgeprobeerd en wij wonen aan een vaart, volgens de app lag Fribbel een keer in het water en was hij een keer bij de buren 3 huizen verderop op bezoek :mrgreen: Maar ik schat dat het gemiddeld zo'n 10 a 20 meter nauwkeurig is.
Bij ons in de bedrijfsloods werkte het ook prima binnen, maar in Frankrijk in het huisje met dikke stenen muren was het lastiger.

Ik vond het wat traag werken bij een minder goed netwerk, niet alleen de positiebepaling en live-tracking maar ook het op afstand bedienbare lampje en piepje. Maar daar zul je in Nederland niet veel last van hebben.

Conclusie:
Een prima apparaat om je scharrelende hond in de gaten te houden. Als je een jagende/wegrennende hond hebt dan is het minder ideaal in een afgelegen gebied met slecht bereik, omdat het signaal dan traag doorgegeven wordt.
De safe-zone is geweldig! Je stelt een zone in en wanneer je hond die verlaat krijg je een bericht.
Er zitten nog veel meer functie op de app, zoals snelheid en hoogte, maar die heb ik allemaal niet gebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”