De leeftijd waarop honden gaan wisselen kan nogal verschillen, vanaf de derde maand kunnen ze al gaan wisselen, dus niks om je zorgen te maken!charley schreef:Komt zeker goed, zijn vlijmscherpe tandjes gaan eruit. Ik vind het alleen wel erg vroeg en maak me hierdoor toch wel wat zorgen.jvanringen schreef:Agossie! Komt wel goed met 't ventje, jullie doen het super samen!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)
Moderator: moderatorteam
-
63673J
Re: bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)
-
charley
Gelukkig ik had gelezen dat puppy's gaan wisselen tussen de 4 en 6 maanden. Rico is dus een vroege vogeljvanringen schreef:De leeftijd waarop honden gaan wisselen kan nogal verschillen, vanaf de derde maand kunnen ze al gaan wisselen, dus niks om je zorgen te maken!charley schreef:Komt zeker goed, zijn vlijmscherpe tandjes gaan eruit. Ik vind het alleen wel erg vroeg en maak me hierdoor toch wel wat zorgen.jvanringen schreef:Agossie! Komt wel goed met 't ventje, jullie doen het super samen!
- elskeadrianne
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
Mace is ook met 15 weken begonnen met wisselen. Ook een vroege vogel. Geen zorgen!charley schreef:Gelukkig ik had gelezen dat puppy's gaan wisselen tussen de 4 en 6 maanden. Rico is dus een vroege vogeljvanringen schreef:De leeftijd waarop honden gaan wisselen kan nogal verschillen, vanaf de derde maand kunnen ze al gaan wisselen, dus niks om je zorgen te maken!charley schreef:Komt zeker goed, zijn vlijmscherpe tandjes gaan eruit. Ik vind het alleen wel erg vroeg en maak me hierdoor toch wel wat zorgen.jvanringen schreef:Agossie! Komt wel goed met 't ventje, jullie doen het super samen!

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij Gait ging de eerste hoektand er ook voor vijf maanden uit. Is ook best wel vroeg
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, wij hebben nu zo piranha. Haha.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Habibi was ook erg vlot.
Ik geloof ergens rond de 7 a 8 maanden al uitgewisseld zelfs.
Ik geloof ergens rond de 7 a 8 maanden al uitgewisseld zelfs.

-
charley
Inderdaad ook een vroege vogel. Rico is nu 13 weken oud, was de 12de precies 3 maanden oud vandaar dat ik me wat zorgen maakte. Maar gelukkig komt dit vaker voor en is het normaalelskeadrianne schreef:Mace is ook met 15 weken begonnen met wisselen. Ook een vroege vogel. Geen zorgen!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Fiji had met 5.5 maand alles al gewisseldFotogravinnetje schreef:Bij Gait ging de eerste hoektand er ook voor vijf maanden uit. Is ook best wel vroeg
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Frodo ook hoor. En het was ook nog eens in twee weken gebeurd.Machie schreef:Fiji had met 5.5 maand alles al gewisseldFotogravinnetje schreef:Bij Gait ging de eerste hoektand er ook voor vijf maanden uit. Is ook best wel vroeg

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gait had dat ook gehad, als ie die twee P2 in z'n onderkaak normaal gewisseld had. Alleen dat daar geen volwassen element onder zat zorgde er voor dat ze er erg laat uit gingen
-
charley
Ik hoop dat Rico ook zo snel wisselt met wat ik hier lees.
Wat is het gemiddelde qua maanden dat ze bezig zijn met wisselen?
- elskeadrianne
- Actief
Dit schema zie ik wel vaak voorbij komen:charley schreef:Ik hoop dat Rico ook zo snel wisselt met wat ik hier lees.
Snijtanden: 3-5 maanden leeftijd
Hoektanden: 4-6 maanden leeftijd
Kiezen: 4-5 maanden leeftijd
Maar dat verschilt dus nogal per hond.

-
charley
Bedankt voor het schema, ik dacht dat deze niet klopte omdat Rico begint met zijn hoektanden (1 eruit).elskeadrianne schreef:Dit schema zie ik wel vaak voorbij komen:charley schreef:Ik hoop dat Rico ook zo snel wisselt met wat ik hier lees.
- elskeadrianne
- Actief
Denk dat Rico dan echt een vroege vogel ischarley schreef:Bedankt voor het schema, ik dacht dat deze niet klopte omdat Rico begint met zijn hoektanden (1 eruit).elskeadrianne schreef:Dit schema zie ik wel vaak voorbij komen:charley schreef:Ik hoop dat Rico ook zo snel wisselt met wat ik hier lees.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ze lezen niet allemaal het boekjecharley schreef:Bedankt voor het schema, ik dacht dat deze niet klopte omdat Rico begint met zijn hoektanden (1 eruit).elskeadrianne schreef:Dit schema zie ik wel vaak voorbij komen:charley schreef:Ik hoop dat Rico ook zo snel wisselt met wat ik hier lees.
-
charley
De trainer van puppycursus stond ook raar te kijken vanochtend, ze heeft zelfs in zijn bekje gekeken om het te geloven.elskeadrianne schreef:Denk dat Rico dan echt een vroege vogel ischarley schreef:Bedankt voor het schema, ik dacht dat deze niet klopte omdat Rico begint met zijn hoektanden (1 eruit).elskeadrianne schreef:Dit schema zie ik wel vaak voorbij komen:charley schreef:Ik hoop dat Rico ook zo snel wisselt met wat ik hier lees.
-
charley
Even een update.
Het gaat nog steeds goed qua bijten, alleen gisterenavond en vanochtend was het weer even raak en beet hij me gemeen in de voet en hand tot bloedens aan toe en liet niet los toen ik uhhh riep.
Met het wisselen gaat het redelijk en Rico is nog steeds 1 tand kwijt, komt nog geen nieuwe voor in de plaats (zie nog niks). Met het bijten vind ik het tot nu toe ook erg meevallen en hij blijft redelijk van mijn meubels af, alleen de salontafel moet het ontgelden. Ik hoor hem wel regelmatig piepen als hij op iets harts knaagt zoals zijn bot, Dinobone, tafel en hij houd dan ook meteen op. Verder slaapt hij voor zijn doen veel.
Het gaat nog steeds goed qua bijten, alleen gisterenavond en vanochtend was het weer even raak en beet hij me gemeen in de voet en hand tot bloedens aan toe en liet niet los toen ik uhhh riep.
Met het wisselen gaat het redelijk en Rico is nog steeds 1 tand kwijt, komt nog geen nieuwe voor in de plaats (zie nog niks). Met het bijten vind ik het tot nu toe ook erg meevallen en hij blijft redelijk van mijn meubels af, alleen de salontafel moet het ontgelden. Ik hoor hem wel regelmatig piepen als hij op iets harts knaagt zoals zijn bot, Dinobone, tafel en hij houd dan ook meteen op. Verder slaapt hij voor zijn doen veel.
- elskeadrianne
- Actief
Mijn arm zit ook compleet onder de krassen etc. hoor, lijkt net of ik heb gevochten met een tijgercharley schreef:Even een update.
Heb je het koude washandje al geprobeerd? De kou werkt pijnverzachtend.

-
charley
Ja maar daar toont hij weinig interesse in, hij heeft zelfs een speciale bijt bot die je in de vriezer moet leggen (soort bijtring) maar doet er niks mee.elskeadrianne schreef:Heb je het koude washandje al geprobeerd? De kou werkt pijnverzachtend.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En een gewone goede kluif?
Ik heb kauwplaten via mn kvv verkooppünt. Die zijn er ook in t klein. Ze stuurt ze volgens mij ook op indien nodig. Als je haar gegevens wil stuur maar een pb
Ik heb kauwplaten via mn kvv verkooppünt. Die zijn er ook in t klein. Ze stuurt ze volgens mij ook op indien nodig. Als je haar gegevens wil stuur maar een pb

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
charley
De kluif die hij nu heeft vind hij niet veel aan, bijt er even in en loopt dan weg. Zijn nylabone vind hij inmiddels ook niet meer interessant, Pakt hem aan maar legt de bone gelijk neer en loopt weg.malinois schreef:En een gewone goede kluif?
Ik ga zo een paar verschillende kluiven halen om te proberen welke hij lekker vind en ik neem dan gelijk een paar nieuwe speeltjes mee.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Fotogravinnetje schreef:Bij Gait ging de eerste hoektand er ook voor vijf maanden uit. Is ook best wel vroeg
hier al diverse gehad die met 5-6 maanden volledig klaar waren, eigenlijk de meeste over de lijnen waar ik de kennel mee gestart ben
van Espro stresste de fokker ook toen hij al met 12-13 weken startte met wisselen, want de andere die ze aangehouden had in het verleden waren niet zo vroeg. Ze was bang dat hij niet meer zou groeien
-
charley
Weer even een update over het (door) bijten.
Het gaat nog steeds super en er zijn geen echte bijt incidenten meer geweest
. Mocht Rico het toch proberen en hij pakt mij vast en ik roep au laat hij inmiddels gelijk los, alleen gisteren bij mijn broer niet. Mijn broer pakt hem nogal streng aan en ik denk dat Rico hem daardoor niet los laat en door bijt.
Het tanden wisselen lijkt stil te staan want Rico mist nog steeds 2 tanden en het knagen op harde dingen doet hij ook niet meer, maar we wachten rustig af.
In elk geval gaat het tussen mij en Rico inmiddels super en wordt er hier niet meer hard gebeten
Het gaat nog steeds super en er zijn geen echte bijt incidenten meer geweest
Het tanden wisselen lijkt stil te staan want Rico mist nog steeds 2 tanden en het knagen op harde dingen doet hij ook niet meer, maar we wachten rustig af.
In elk geval gaat het tussen mij en Rico inmiddels super en wordt er hier niet meer hard gebeten
-
63673J
Wat fijn om te lezen en wat heerlijk dat het zo goed met jullie samen!
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Wat een fijne update, Charley. Echt mooi om te lezen hoe blij je met Rico bent.
-
charley
Ik ben in het begin wel heel bang geweest naar alles wat er met Donnie en zeker met Boy is gebeurt en heb Rico daardoor ook door 2 verschillende DA na laten kijken. Inmiddels ben ik van dit kleine draakje gaan houden en gaat hij voor geen goud meer weg.Tamara/Bayko schreef:Wat een fijne update, Charley. Echt mooi om te lezen hoe blij je met Rico bent.