Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies gevraagd
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Advies gevraagd
Ik heb een pup van 5 maanden oud.
Hij piest en poept alleen achter maar als ik haar uit laat aan de riem doet ze niets.
Ook heb ik al geprobeerd van als ze bij de achter deur staat te piepen van dat ze naar buiten moet ... de riem om doen en haar voor uit te laten, maar dat helpt niet echt.
Heeft iemand misschien enig idee om haar voor aan de riem te laten poepen en piesen?
greetz
Hij piest en poept alleen achter maar als ik haar uit laat aan de riem doet ze niets.
Ook heb ik al geprobeerd van als ze bij de achter deur staat te piepen van dat ze naar buiten moet ... de riem om doen en haar voor uit te laten, maar dat helpt niet echt.
Heeft iemand misschien enig idee om haar voor aan de riem te laten poepen en piesen?
greetz
-
- nieuw lid
- mechelaar_fan
- Zeer actief
heb je je hond ooit gestraft voor het binnen poepen of piesen? in dit geval durft je hond zich niet meer ontlasten wanneer je in de buurt bent, en met de riem om kan hij niet gaan lopen, dan gaat hij het zeker niet doen.
De eerste regel met een pup (en dit geldt niet alleen voor het zindelijk maken): straf nooit, manipuleer uw pup met beloning en spel tot gewenst gedrag.
Dus als je hond zich buiten ontlast beloon je je pup door ermee te spelen. je moet eerst het vertrouwen terugwinnen. een pis- en kakwandeling is uit den boze, een wandeling moet meer zijn. nooit de pup onmiddellijk na het ontlasten terug naar binnen halen, anders betekent 'poepen = einde wandeling', maw je straft je hond omdat hij poept. Als hij poept steeds belonen met een spelletje.
De eerste regel met een pup (en dit geldt niet alleen voor het zindelijk maken): straf nooit, manipuleer uw pup met beloning en spel tot gewenst gedrag.
Dus als je hond zich buiten ontlast beloon je je pup door ermee te spelen. je moet eerst het vertrouwen terugwinnen. een pis- en kakwandeling is uit den boze, een wandeling moet meer zijn. nooit de pup onmiddellijk na het ontlasten terug naar binnen halen, anders betekent 'poepen = einde wandeling', maw je straft je hond omdat hij poept. Als hij poept steeds belonen met een spelletje.
-
- nieuw lid
Oke, dankje
Zal kijken of het helpt en ik haal haar nooit gelijk naar binnen als ze heeft gepoept. Want achter in de tuin doet ze het gerust. En als je het aan mij vraagt van dat als ze het achter in de tuin kan.... kan ze het ook buiten aan de riem en ik beloon haar altijdook nog met een koekje hoor
:

Zal kijken of het helpt en ik haal haar nooit gelijk naar binnen als ze heeft gepoept. Want achter in de tuin doet ze het gerust. En als je het aan mij vraagt van dat als ze het achter in de tuin kan.... kan ze het ook buiten aan de riem en ik beloon haar altijdook nog met een koekje hoor

- Chawa
- Actief
Heeft "dat beest" ook een naam ??Farin schreef:wat denk je dat ik de hele dag gedaan heb...?Martijn schreef:Gewoon aan de riem houden. Na een tijdje heeft hij weinig keuze.
gistere ga ik even naar de kelder om limonda te pakken en ze heeft al gepoept ern gepiest...
Dat beest slaat alles gewoon op als ze naar buiten gaat. 8O
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Diesel heeft in de eerste maanden ook gepoept en gepiest achter in de tuin.
We gingen ook gewoon wandelen.
En omdat er forse regelmaat in de vele wandelingetjes zat deed hij het na verloop van tijd niet meer in de tuin.
Het is dus vanzelf goed gekomen.
Gewoon heel veel blijven wandelen, niet uit het oog verliezen binnen en volhouden
En natuurlijk een tijdje niet meer in de tuin laten
We gingen ook gewoon wandelen.

En omdat er forse regelmaat in de vele wandelingetjes zat deed hij het na verloop van tijd niet meer in de tuin.
Het is dus vanzelf goed gekomen.
Gewoon heel veel blijven wandelen, niet uit het oog verliezen binnen en volhouden

En natuurlijk een tijdje niet meer in de tuin laten

Neo doet het nu niet meer in de tuin.
Neo loopt hier al vrolijk aan de overkant vind hij fantastisch :p: soms is hij echter een beetje lui
: dan wilt hij niet lopen mja
gewoon de tijd nemen en jezelf realiseren dat het toch om een pup gaat.
Neo doet het dus alleen nog in de tuin als HET echt NIET anders kan.
Maar zoals mechelaar_fan al aan je vroeg, heb je je hond ooit ‘gestraft’ voor het binnen ‘ontlasten’?
Neo loopt hier al vrolijk aan de overkant vind hij fantastisch :p: soms is hij echter een beetje lui

Neo doet het dus alleen nog in de tuin als HET echt NIET anders kan.
Maar zoals mechelaar_fan al aan je vroeg, heb je je hond ooit ‘gestraft’ voor het binnen ‘ontlasten’?