Wat dan?Inge O schreef:tbeast schreef:Tuurlijk, je moet altijd je hond goed in de gaten houden. Mijn bouvier moet ook niets van andere honden hebben. Pup of geen pup, dat maakt hem niet uit. Maar hij krijgt van mij ook absoluut geen kans om bij andere honden te komen.![]()
daar hoor je dus niemand over klagen! en als een pup dan zélf naar jouw hond toe rent en een hap krijgt is het idd 'eigen schuld, dikke bult'.
maar daar léért hij dan wel iets uit!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze hond (3mnd) aangevallen door 1 jarig bordercollie.
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, okee!Inge O schreef:als een pup zélf (te impulsief) naar een vreemde volwassen hond rent, en daar op z'n donder krijgt (en ik bedoel dan niet z'n kop eraf gebeten wordt), zal hij de volgende keer wel iets minder onstuimig worden in het benaderen van een onbekende hond. dan zie je ze gewoon op een iets veiliger afstand staan dénken eer ze doen, en niet meteen vol er in.
maar dan bedoel ik dus wel een normale correctie.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
De eigenaar van de aangelijnde hond kan je ook niks verwijten als je pup slachtoffer wordt van gerotzooi aan de lijn, maar wel heel blijft. Maar ik ben niet met je eens dat het dus een leerzame ervaring is als een pup ongehoord hardhandig op zijn nummer wordt gezet door een wat al te serieus typje aan de lijn. Laika is lelijk tegen andere honden en pups. Als zij benadert wordt door een pup neem ik haar in de houtgreep en hou haar bek dicht. Ik ben niet graag oorzaak van puppytrauma's en Laika is toch al verneukt!Inge O schreef:maar als de pup zelf te baldadig was en naar een aangelijnde hond (zoals in het geval van tbeast) toevliegt, dan maakt hij natuurlijk zelf wel deel uit van het verhaal. en dán kan je de eigenaar niks verwijten.
nu, hoe dan ook, een pup wordt natuurlijk best nooit never gegrepen, vandaar ook mijn eigen frustratie als het toch gebeurt...

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Actief
Een hond reageert vanuit zijn genetische aanleg en milieuomstandigheden, (is gedrag) punt uit. Dat het niet altijd rijmt met de wensen van de baas dat is een tweede. Ik ben van mening dat als je verantwoordelijk omgaat met je hond, een heleboel ellende kan voorkomen. Dus ga je niet met een hond die andere honden/puppen grijpt op het drukst van de dag ongelijnd op een hondenuitlaatveldje lopen. Twee van mijn teven vinden puppen geweldig de ander ontloopt ze. Kan dat niet dan krijgen ze een snauw. Ook dat regisseer ik, door bijv haar een bal te geven of weg te sturen. Ik wil niet dat een pupje schrikt. Bij incidenten denk ik dat het voornamelijk de schrik is, het lijkt vaak erger, maar vaak is toch de grote ergenis de miscommunicatie tussen de (aanvallende) partij. Sommige mensen zijn wel heel laks of zien niets... Zoals die airdaile in de kantine, die kan toch lekker buiten wachten, in plaats van te denken dat hij/zij de hele kantine runt?

1 van de redenen waarom op beide verenigingen waar ik heb getraind, honden alleen op het veld mogen als ze trainen, en anders de auto in.Inge O schreef:ooohh, het is eigenlijk nog erger dan datYndra schreef:Een hond reageert vanuit zijn genetische aanleg en milieuomstandigheden, (is gedrag) punt uit. Dat het niet altijd rijmt met de wensen van de baas dat is een tweede. Ik ben van mening dat als je verantwoordelijk omgaat met je hond, een heleboel ellende kan voorkomen. Dus ga je niet met een hond die andere honden/puppen grijpt op het drukst van de dag ongelijnd op een hondenuitlaatveldje lopen. Twee van mijn teven vinden puppen geweldig de ander ontloopt ze. Kan dat niet dan krijgen ze een snauw. Ook dat regisseer ik, door bijv haar een bal te geven of weg te sturen. Ik wil niet dat een pupje schrikt. Bij incidenten denk ik dat het voornamelijk de schrik is, het lijkt vaak erger, maar vaak is toch de grote ergenis de miscommunicatie tussen de (aanvallende) partij. Sommige mensen zijn wel heel laks of zien niets... Zoals die airdaile in de kantine, die kan toch lekker buiten wachten, in plaats van te denken dat hij/zij de hele kantine runt?: ze hebben zowat 200 vierkante meter om met hun hond te gaan staan, maar nét die vierkante meter bij de deur, oh wat is dát een leuke plaats zeg 8O ... en dan maar kletsen met iedereen (mag hoor, gezellig) en ondertussen de hond aan het end van zijn lijn lekker de ingang laten bezetten (mag niét
).
ach, ook het bestuur blÃjft bezig met proberen zulke mensen een greintje respekt (en verstand) bij te brengen.
maar sommige mensen, tja, wat zal ik zeggen :spuit:
mogen dus ook niet op het terrein voor de kantine

tja, maar op een zondag van 11.00 uur t/m 17.30 met alle honden voor de kantine lijkt me niet zo geslaagd.Inge O schreef:ja, hondenvrij, heeft zo natuurlijk ook zijn voordelen, maar ik vind het doorsnee (met normale baasjes) wel gezelliger mét
.
zeker niet tijdens pakwerk

maar andere training.
ik vindt het een heerlijke oplossing moet ik eerlijk bekennen en zou het niet anders willen!
maar dat komt omdat ik op de eerste vereniging waar ik met qyan trainde in mijn knie ben gebeten voor de kantine omdat de eigenaar die de 4 jarige hond net ene dag had en de hond ook niet kende gezellig stond te babbelen met de hond aan een lange lijn.
qyan was toen een week of 11 en ging voor qyan staan, en toen pakte de hond mij.
dus voor mij hoeft die gezelligheid niet zo nodig

na dat incident mochten de honden dus alleen nog het veld op met trainen.
eens gaat het een keer fout natuurlijk.
of het nu met mensen, of met honden is
- Cyntha
- Actief
Bij ons op de hondenschool mogen alle honden gewoon in de kantine en dat gaat altijd prima.
( Do.avond en zo. morgen van 9.00 tot 13.00 )
Wel wordt er geacht dat mensen hun honden zelf goed in de gaten houden, en de dominante honden zich afzijdig houden, maar dat is geen punt bij ons, dit gaat altijd goed.
De honden liggen heerlijk onder de tafel te slapen en de baasjes kletsen wat, heerlijk toch!
Alleen bij binnenkomst zijn ze wat enthousiast!
( Do.avond en zo. morgen van 9.00 tot 13.00 )
Wel wordt er geacht dat mensen hun honden zelf goed in de gaten houden, en de dominante honden zich afzijdig houden, maar dat is geen punt bij ons, dit gaat altijd goed.
De honden liggen heerlijk onder de tafel te slapen en de baasjes kletsen wat, heerlijk toch!
Alleen bij binnenkomst zijn ze wat enthousiast!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Helaas is wat voor een mens normaal is meestal niet normaal voor een hond, ook helaas is het dat sommige mensen dit niet begrijpen en hun waarden en normen ook aan hun hond opleggen. Mijn hond (DH) houdt ook niet van puppies. Puppies zijn druk en respectloos en zeker niet schattig in haar ogen. Ik twijfel er dan ook niet aan dat Molli zo'n pup hardhandig duidelijk zou maken dat die uit de buurt van haar moet blijven. Omdat ik dit weet zorg ik er gewoon voor dat Molli niet in de buurt van pups komt, zo simpel is het!
Zaterdag liep ik nog met Molli in de stad toen er 2 mensen met een pup aan kwamen lopen, ze zagen ons staan en wilden hun pup even voorstellen aan mijn hond. Ik heb toen gezegd dat dit niet verstandig is en ze begrepen het en liepen door met de pup. Crisis voorkomen!
Honden maken geen onderscheid, dus moeten de baasjes dat doen. Het is daarom inderdaad normaal dat een hond een pup op z'n plaats zet. Het is niet normaal als een baasje dit toelaat omdat de pup er inderdaad geestelijk ook een knauw aan kan overhouden.
Zaterdag liep ik nog met Molli in de stad toen er 2 mensen met een pup aan kwamen lopen, ze zagen ons staan en wilden hun pup even voorstellen aan mijn hond. Ik heb toen gezegd dat dit niet verstandig is en ze begrepen het en liepen door met de pup. Crisis voorkomen!
Honden maken geen onderscheid, dus moeten de baasjes dat doen. Het is daarom inderdaad normaal dat een hond een pup op z'n plaats zet. Het is niet normaal als een baasje dit toelaat omdat de pup er inderdaad geestelijk ook een knauw aan kan overhouden.
-
- Actief
Precies over waarden en normen gesproken. VB toen mijn border collie nog een pupje was had ik haar meegenomen op visite naar mijn schoonzus. Zij heeft een labrador, helaas had zij mijn pup gebeten. Jammer, ik heb er geen ophef over gemaakt. Nu is mijn border collie volwassen en niet op haar bekkie gevallen en zij accepteert heel moeilijk de labrador ( in huis). Nou moet je ze eens horen, djaimy is altijd lelijk.... blablabla. Het grappige is dat mijn heel sociale kelpie, gek is op mensen, dus ook schoonzus. Nou dan moet je haar labrador horen,pff. Maar daar zeg ik niets van. Van sommige rassen (labrador) hebben mensen vaak van die doen nooooooit wat, ze zijn altijd lief.... Terwijl ze ook maar gewoon hond zijn, en zich daar ook naar gedragen. Ik vind dat je verantwoordelijk moet zijn voor je eigen hond en die ook in bescherming moet nemen tegen zichzelf. Mensen en honden zijn niet perfect, maar je kunt wel de omgeving aanpassen, zodat zij zich happy gedragen.

bij gebrek aan ene mouw waarschijnlijk welInge O schreef:nee, met pakwerk lijkt het me helemaal geen goed idee, haha (bij gebrek aan mouwtje zullen we vast maar al iets anders pakken![]()
!).
als je bekijkt hoe het er vaak overal aan toe gaat, hebben we het al bij al meestal wel aan de honden te danken dat er zo weinig foutgaat.
zouden ze nu geen hondenscholen kunnen oprichten waar de hond zónder baasje naar toe mag?

of niet natuurlijk, maar 12 honden aan de zijkant blaffend naar de pakwerker is ook niet zo geslaagd

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Menselijke normen en waarden op honden projecteren gaat nooit goed. Mijn hond is een vals kreng omdat ze geen zin heeft opgescheept te zitten met pups van een wildvreemde moederhond. Als een pup bij een correctie door mijn hond gaat lopen gillen en trappelen en zich dus duidelijk niet overgeeft gaat het ook wat harder denk ik.
Niet leuk maar het zegt weinig over de normen en waarden van mijn hond
Het zegt alleen dat ze vrij puur in het gedrag staat en dus doet wat iedere gezonde volwassen teef doet, pups wegjagen die niet van haar zijn. Wat moet ze er ook mee verder?
Wel dom om zo'n hondje haar gang te laten gaan en pups op hun nummer te laten zetten, dat ben ik met je eens. Maar er waren geen wonden dus als jij je gewoon om had gedraaid was je pup waarschijnlijk doorgegaan met spelen op het moment dat de andere hond werd weggenomen. De pup had wel meegekregen dat je niet alle honden open en zelfverzekerd tegemoet moet treden, soms is enige reserve op zijn plaats, zo hoort dat ook.
Niet leuk maar het zegt weinig over de normen en waarden van mijn hond

Wel dom om zo'n hondje haar gang te laten gaan en pups op hun nummer te laten zetten, dat ben ik met je eens. Maar er waren geen wonden dus als jij je gewoon om had gedraaid was je pup waarschijnlijk doorgegaan met spelen op het moment dat de andere hond werd weggenomen. De pup had wel meegekregen dat je niet alle honden open en zelfverzekerd tegemoet moet treden, soms is enige reserve op zijn plaats, zo hoort dat ook.
nou martijn ik heb nergens gezegt menselijke normen en waarden toe te passen op honden.Als je honden nou eens als hun eigen soort zou respecteren zonder al je menselijke waarden en noprmen erop te plakken dan begon je er misschien eens iets van te begrijpen.
en daarbij ik blijf bij het stukje wat ik al eerder heb geschreven .
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik denk dat Martijn doelde op mijn stukje waarin ik zei dat honden nou eenmaal geen normen en waarden hebben zoals wij ze hebben. Honden zien dingen als belonend of niet belonend. Een hond vindt een puppy daarom niet schattig en vertederend zoals wij dat vinden. Mijn hond vindt puppies zelfs gewoonweg irritant, puppies die niet in een hondenroedel opgroeien zien soms de signalen die volwassen honden afgeven niet, of ze begrijpen deze niet en daardoor gaan ze door met het 'lastig' vallen van de volwassen hond. Voor ons mensen is dat weer schattig want het puppy wil spelen... ohoh wat lief. Voor de volwassen hond die al tekenen heeft aangegeven is het alleen maar opdringerig gedrag dat afgestraft moet worden. Volgens jouw norm is mijn hond dus niet normaal (en vele honden). Op de rug liggen is daarnaast niet altijd onderdanig gedrag en kan zelfs als dominant opgevat worden omdat zodra de hond op z'n rug gaan liggen hij wil dat de andere hond stopt. Het op de rug liggen dwingt dus gedrag van de andere hond af en is dus helemaal niet zo dominant. (zo heb ik het in ieder geval begrepen) Ik weet natuurlijk niet precies hoe het in het geval van dit topic is gegaan, maar als een hond echt aanvalt dan gaat dat niet zonder verwondingen gepaard. Ik denk dat de BC gewoon even wilde laten zien dat hij met zijn 1 jaar al een stuk groter en stoerder is dan de pups. Natuurlijk moet de eigenaar van de BC dit in de hand houden en zorgen dat dit soort dingen niet gebeuren. Maar de BC is zeker niet gestoord.molly schreef: een normale volwassen hond valt in de regel geen pups aan op zo een manier.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Helemaal mee eens! Ik herken dit terug in Nina.Yndra schreef:Ik vind dat je verantwoordelijk moet zijn voor je eigen hond en die ook in bescherming moet nemen tegen zichzelf. Mensen en honden zijn niet perfect, maar je kunt wel de omgeving aanpassen, zodat zij zich happy gedragen.
Dat is een geweldige hond, maar zet haar niet in een kleine omgeving tussen vreemde honden en kleine kinderen. Dan schiet ze in de stress en word ze fel.
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Helemaal mee eens!MARC_S schreef:Menselijke normen en waarden op honden projecteren gaat nooit goed. Mijn hond is een vals kreng omdat ze geen zin heeft opgescheept te zitten met pups van een wildvreemde moederhond. Als een pup bij een correctie door mijn hond gaat lopen gillen en trappelen en zich dus duidelijk niet overgeeft gaat het ook wat harder denk ik.
Niet leuk maar het zegt weinig over de normen en waarden van mijn hondHet zegt alleen dat ze vrij puur in het gedrag staat en dus doet wat iedere gezonde volwassen teef doet, pups wegjagen die niet van haar zijn. Wat moet ze er ook mee verder?