Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke rashond zou Absoluut NIET bij je passen?
Moderator: moderatorteam
Re: Welke rashond zou Absoluut NIET bij je passen?
Geurjagers. Alsjeblieftnooitniet. Ik vind ze vaak prachtig om te zien hoor, maar ik moet geen hond die z'n snuffel aan de grond zet en er dan vandoor gaat.
Honden met te grote slobberlippen of lange vachten idem. Dweilen is geen hobby, dus doemaarnie. Ook honden die dagelijks geborsteld moeten worden gaan 'm niet worden. Honden zonder snuit idem, daar werk ik niet aan mee.
Honden met te grote slobberlippen of lange vachten idem. Dweilen is geen hobby, dus doemaarnie. Ook honden die dagelijks geborsteld moeten worden gaan 'm niet worden. Honden zonder snuit idem, daar werk ik niet aan mee.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
De gezelschapshondjes en de keeshonden trekken mij minder aan. Leuke honden, niet voor mij. En herders vind ik prachtig maar lopen gok ik zo compleet over me heen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Geen idee eigenlijk, maar ik denk dat ik geen boxer moet nemen in ieder geval. Ik vind ze wel leuk, maar ik geloof niet dat het een klik gaat worden.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Klapkaken en Molossers zijn echt niet mijn ding en ik kan werkelijk niks met de meeste retrievers. Dat lompe, neurotische gedoe, niks voor mij. Ook alles wat vanwege lichaamsbouw beperkt word om gewoon hond te zijn hoef ik ook niet.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Geen vechters zoals Staffords of Engelse bullterriers, geen platsnuiten en andere rochelaars, geen bolle ogen of overbeten.Geen plooiwerk, ik wil dat een hond er als een hond uitziet.
Geen honden als bouviers en schnauzers, te lomp, te veel hond en ook weer niet. Zeker geen border collies vanwege het obsessieve bezig gehouden willen worden. Geen Berner Sennen of New Foundlander.Ook geen labrador; te veel kracht.
Geen honden als bouviers en schnauzers, te lomp, te veel hond en ook weer niet. Zeker geen border collies vanwege het obsessieve bezig gehouden willen worden. Geen Berner Sennen of New Foundlander.Ook geen labrador; te veel kracht.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
in ieder geval geen klapkaak, hoewel ik ze wel mooi kan vinden. jack russel is ook niks voor mij, net als herders, oerhonden en molossers. maar ik vind ze wel mooi.
ellen
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
in september ga ik 8 dagen op de flatcoated passen van mijn ouders... Denk dat ik daarna een maand nodig heb om bij te komen_Jules_ schreef:Oh je zou Lewis dan echt niks aan vindenLaura84 schreef: als laatste, honden die te vrolijk zijn (cocker, flatcoated, ik word daar zelf echt stik chagrijnig van)![]()
Ik heb er af en toe ook moeite mee

Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Vaste gebruiker
Alles dat lief gaat zitten als je maar boe roept. Een hond met een beetje ( of veel) karakter past beter bij mij.
De chihuahua heb ik dan wel echt het minst mee. Maar die worden ook vaak een beetje verpest met draagtasjes van gucci of prada e.d.
Herders heb ik ook niet veel mee, daar ben ik door gebeten vroeger. Ik vind ze erg mooi, maar het vertrouwen is een beetje weg.
De chihuahua heb ik dan wel echt het minst mee. Maar die worden ook vaak een beetje verpest met draagtasjes van gucci of prada e.d.
Herders heb ik ook niet veel mee, daar ben ik door gebeten vroeger. Ik vind ze erg mooi, maar het vertrouwen is een beetje weg.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ach, ik kan eigenlijk van elke hond de charme zien, als ik eerlijk ben.
Maar voor mijzelf... alles met jachtdrift valt af. Ik wens sociaal gedrag naar andere dieren.
Klapkakerij valt ook af, om dezelfde reden.
In de toekomst wil ik graag de nerveuze honden ook een beetje vermijden. Liefst geen kefferig gedoe (ongeacht formaat)... en zo min mogelijk neiging tot agressie.
Kortom; een leuke, sociale, vriendelijke hond. Hoe vriendelijker en zachter van karakter, hoe leuker!
Maar voor mijzelf... alles met jachtdrift valt af. Ik wens sociaal gedrag naar andere dieren.
Klapkakerij valt ook af, om dezelfde reden.
In de toekomst wil ik graag de nerveuze honden ook een beetje vermijden. Liefst geen kefferig gedoe (ongeacht formaat)... en zo min mogelijk neiging tot agressie.
Kortom; een leuke, sociale, vriendelijke hond. Hoe vriendelijker en zachter van karakter, hoe leuker!

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
alle niet-baasgerichte honden.
ik ben van het samenwerken en kan helemaal niks met zelfstandige eigenwijsjes
ik ben van het samenwerken en kan helemaal niks met zelfstandige eigenwijsjes

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Alles wat agressief of ongezond is. Alles wat enorm kwijlt of hangvellen heeft. Piepkleine hondjes. Alles wat @-Saskia- noemt. Oh ja en alles wat strondeigenwijs is.
Er past veel meer niet dan wel, ben ik bang.
Er past veel meer niet dan wel, ben ik bang.
- Atiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shi'tzu
Honden die bekend staan als hond en mens agressief zoals; de klapkaken.
verder: Jack Russels, Chihuahua's en Duitse herders en alles wat extreem door gefokt is en eigenlijk niet meer zou mogen zoals de Exotic Bully, Mopshond en Pekinees.
verder: Jack Russels, Chihuahua's en Duitse herders en alles wat extreem door gefokt is en eigenlijk niet meer zou mogen zoals de Exotic Bully, Mopshond en Pekinees.
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Staffort/ pitbull achtige honden, ik loop er een blokje voor om. Ik ben er heel bang voor nadat ik ben aangevallen door z’n type hond.
Verder echt grote honden zoals Anatolische herders.
Verder echt grote honden zoals Anatolische herders.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Honden die je geen vinger kan geven. Ik ben niet enorm consequent en heb honden vooral voor mijn plezier: als ik er elke dag strak op moet zitten is voor mij de lol weg.
Mensonvriendelijke honden ook niet: veel vrienden over de vloer en ze moeten naar mijn familie voor oppas als ik werk.
Mensonvriendelijke honden ook niet: veel vrienden over de vloer en ze moeten naar mijn familie voor oppas als ik werk.
-
- Actief
Ook bij mij met stip op nr 1.. De Chihuahua (de naam is al even moeilijk te schrijven als het ras
).
Wellicht licht het niet eens aan het ras dat ik hier al een 'bad vibe' bij krijg want de meeste eigenaars zijn al net zo irritant. Eerlijk toegegeven.. Een leuke chihuahua is ook een leuke eigenaar.Vind de hond veel te hysterisch.
Nr2 de Pekinees; verschrikkelijk hoe deze hondjes er uitzien met hun uitpuilende ogen en alles ongelovelijk uit porpoties gefokt. Vind ze bovendien ook niet leuk qua karakter, kefferig, bad tempered..
nr 3 De Napolitamo; Ongezond en heel overdreven gefokt.Ik wil een hond waar ik lekker mee kan werken nu dit laatste past toch echt niet bij dit ras..

Wellicht licht het niet eens aan het ras dat ik hier al een 'bad vibe' bij krijg want de meeste eigenaars zijn al net zo irritant. Eerlijk toegegeven.. Een leuke chihuahua is ook een leuke eigenaar.Vind de hond veel te hysterisch.
Nr2 de Pekinees; verschrikkelijk hoe deze hondjes er uitzien met hun uitpuilende ogen en alles ongelovelijk uit porpoties gefokt. Vind ze bovendien ook niet leuk qua karakter, kefferig, bad tempered..
nr 3 De Napolitamo; Ongezond en heel overdreven gefokt.Ik wil een hond waar ik lekker mee kan werken nu dit laatste past toch echt niet bij dit ras..
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ik hou niet van honden die kwijlen en met hondagressie kan ik ook niets.
Ik wil in het bos gewoon relaxt kunnen lopen zonder ogen in mijn achterhoofd te hebben.
En waar ik ook niet tegen kan zijn te obsessieve en drukke honden.
Ik wil in het bos gewoon relaxt kunnen lopen zonder ogen in mijn achterhoofd te hebben.
En waar ik ook niet tegen kan zijn te obsessieve en drukke honden.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- Leonie.
- Zeer actief
Oh daar zou ik dan niet tegen kunnen. Mijn honden moeten extreem flexibel zijn, omdat mijn leven zonder regelmaat is. Ik vertel ze of ze mee mogen of thuis blijven en daar moeten ze het mee doen.Heavy schreef: Terwijl ik dit schrijf zit Heavy te piepen en te neusfluitenmaar dat doet ze elke zaterdag en zondag vanaf 11.00 o dat ze weet dat er tussen 11.00 en 12.00 gewandeld wordt
en dat vind ik zo leuk . Ze kan echt klokkijken maar na de wandeling en zwemmen is ze zometeen een luie rustige hond hoor .
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik vraag me dan toch af of ze dat dan ook bij mensen zal doen die geen regelmaat hebben (hier net zo'n één trouwensLeonie. schreef:Oh daar zou ik dan niet tegen kunnen. Mijn honden moeten extreem flexibel zijn, omdat mijn leven zonder regelmaat is. Ik vertel ze of ze mee mogen of thuis blijven en daar moeten ze het mee doen.Heavy schreef: Terwijl ik dit schrijf zit Heavy te piepen en te neusfluitenmaar dat doet ze elke zaterdag en zondag vanaf 11.00 o dat ze weet dat er tussen 11.00 en 12.00 gewandeld wordt
en dat vind ik zo leuk . Ze kan echt klokkijken maar na de wandeling en zwemmen is ze zometeen een luie rustige hond hoor .

Ayleen doet het bij mijn ouders namelijk wel: die wandelen op vaste tijden. Ik niet, bij mij piept ze weinig.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Ik kan niet overweg met te sterke rassen. Als ik niet geloof dat ik ze kan laten luisteren, dan zúllen ze ook niet luisteren en dat kan gevaarlijk worden bij sterke rassen. Bij een chi zou ik een oostindisch doof of te dominant type wel aandurven, die geven wat minder schade tijdens het hertrainen richting fijne huishond
Daarnaast houd ik niet van rassen die niet veilig los kunnen lopen (jagen, panisch bang, agressief op grotere afstand dan ik kan overzien, etc)

Daarnaast houd ik niet van rassen die niet veilig los kunnen lopen (jagen, panisch bang, agressief op grotere afstand dan ik kan overzien, etc)
- Leonie.
- Zeer actief
Klopt waarschijnlijk. Het zal ook vast niet zo zijn dat ik toevallig twee flexibele honden in mijn schoot geduwd kreeg._Leonie schreef:
Ik vraag me dan toch af of ze dat dan ook bij mensen zal doen die geen regelmaat hebben (hier net zo'n één trouwens).
Ayleen doet het bij mijn ouders namelijk wel: die wandelen op vaste tijden. Ik niet, bij mij piept ze weinig.
Ze dachten misschien na een tijdje: ok, we maken ergens op de dag een lekker lange wandeling en we krijgen ook voldoende eten, verder zien we het wel

Nee, daar zou ik dus ook niet tegen kunnenLeonie. schreef:Oh daar zou ik dan niet tegen kunnen. Mijn honden moeten extreem flexibel zijn, omdat mijn leven zonder regelmaat is. Ik vertel ze of ze mee mogen of thuis blijven en daar moeten ze het mee doen.Heavy schreef: Terwijl ik dit schrijf zit Heavy te piepen en te neusfluitenmaar dat doet ze elke zaterdag en zondag vanaf 11.00 o dat ze weet dat er tussen 11.00 en 12.00 gewandeld wordt

- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Wat bij mij afvalt:
- Alles gelijk aan of kleiner dan een Franse bulldog.
- Honden met zoveel genetische afwijkingen dat ze jong sterven.
- Vachten die iedere dag onderhoud nodig heeft.
- Honden die te goed luisteren.
- Te baasgerichte honden. Bijvoorbeeld een hond die in de tuin nog door het raam naar zijn baas kijkt om te vragen wat die moet gaan doen. Komop, ga een gat graven of de bloemperkjes molesteren.
Wat blijft erover:
- Een Beagle
- En ik moet toegeven dat ik de Amerikaanse Bull ook erg leuk vind, iets wat ik twee jaar geleden nooit verwacht had. Ok, ze kwijlen, bij het idee dat er een koekje kan komen gaat de brandkraan met kwijl al open, kunnen agressief zijn naar andere honden en de honden die ik ken zijn/waren nogal eigenzinnig, maar toch zijn ze erg leuk en ze kunnen tegen een stootje.
- Te baasgerichte honden. Bijvoorbeeld een hond die in de tuin nog door het raam naar zijn baas kijkt om te vragen wat die moet gaan doen. Komop, ga een gat graven of de bloemperkjes molesteren.
Wat blijft erover:
- Een Beagle
- En ik moet toegeven dat ik de Amerikaanse Bull ook erg leuk vind, iets wat ik twee jaar geleden nooit verwacht had. Ok, ze kwijlen, bij het idee dat er een koekje kan komen gaat de brandkraan met kwijl al open, kunnen agressief zijn naar andere honden en de honden die ik ken zijn/waren nogal eigenzinnig, maar toch zijn ze erg leuk en ze kunnen tegen een stootje.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
:lol: :lol:Cleva schreef:Waarom wil je geen honden die te goed luisteren? Dat ze je privegeprekken dan afluisteren, ofzo?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Ik houd wel van een beetje eigenzinnige honden, als het uiteindelijk maar wel luistert. Van mij mag een hond best wel een beetje voor zichzelf denken en niet wanneer je de 't' van zit zegt dat dan die billen al het gras aanraken.
Een hond die na het zit commando eerst nog even aan de boomstam snuffelt en daarna zittend, je vragend aan gaat kijken waarom jij vond dat zij moest gaan zitten, en waar haar beloning blijft. Dat vind ik wel leuk in een hond.
Een hond die na het zit commando eerst nog even aan de boomstam snuffelt en daarna zittend, je vragend aan gaat kijken waarom jij vond dat zij moest gaan zitten, en waar haar beloning blijft. Dat vind ik wel leuk in een hond.
- Leonie.
- Zeer actief
Millie valt hier ook prima onder hoorMarc147 schreef:Wat bij mij afvalt:
Wat blijft erover:
- Een Beagle

Ok, ze is best braaf, maar komt ook regelmatig met zwarte snuit en poten uit de tuint terug.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ach, mijn herdertjes luisteren goed maar soms vinden ze hun eigen mening even belangrijker. Verder ben ik vooral heel blij dat ze luisteren. Maakt het leven regelmatig toch net wat makkelijker.Marc147 schreef:Ik houd wel van een beetje eigenzinnige honden, als het uiteindelijk maar wel luistert. Van mij mag een hond best wel een beetje voor zichzelf denken en niet wanneer je de 't' van zit zegt dat dan die billen al het gras aanraken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit dus... als ik nonchalant kom zeg... dan zullen ze gerust nog ff een poot optillen als ze t nuttig vinden maar hier is toch echt hier en wel nu want 2 sec later en voor zichzelf denken is niet altijd positief voor een mh. Ik beslis liever wanneer ze dat mogen.Machie schreef:Ach, mijn herdertjes luisteren goed maar soms vinden ze hun eigen mening even belangrijker. Verder ben ik vooral heel blij dat ze luisteren. Maakt het leven regelmatig toch net wat makkelijker.Marc147 schreef:Ik houd wel van een beetje eigenzinnige honden, als het uiteindelijk maar wel luistert. Van mij mag een hond best wel een beetje voor zichzelf denken en niet wanneer je de 't' van zit zegt dat dan die billen al het gras aanraken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
Redelijk accurate beschrijving van mijn BullyMarc147 schreef:Ik houd wel van een beetje eigenzinnige honden, als het uiteindelijk maar wel luistert. Van mij mag een hond best wel een beetje voor zichzelf denken en niet wanneer je de 't' van zit zegt dat dan die billen al het gras aanraken.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Kleine honden die veel blaffen agressief gemaakte en doorgefokte honden.
Zoals staffords en teckels terrier Allemaal veel te klein. Ik wil een hond geen cavia haha
Ik wil ook geen beagle domste honden ter wereld.. ergens gelezen ip internet
Zoals staffords en teckels terrier Allemaal veel te klein. Ik wil een hond geen cavia haha
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Hehehe. Beagles dom?incubi666 schreef:Kleine honden die veel blaffen agressief gemaakte en doorgefokte honden.