Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je een kat dood rijdt

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Als je een kat dood rijdt

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Op een plaatselijke facebooksite maakt iemand zich vreselijk kwaad dat degene die zijn kat dood gereden heeft zich niet gemeld heeft.
Dat is voor mij aanleiding om me af te vragen wat je eigenlijk zou moeten doen en/of wat jullie in zo'n situatie gedaan hebben.

Het lijkt mij dat als je in een onbekende omgeving rijdt je moeilijk langs de deuren kan gaan om te vragen of het hun kat is die daar ligt.
Je zou eventueel als je wel bekend bent met de omgeving dat je het lichaam af kan leveren bij een dierenarts.

Ik rijd zelf geen auto dus het zal mij niet overkomen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Als je een kat dood rijdt

Ongelezen bericht door DesireeB »

Als ik het door zou hebben dan zou ik waarschijnlijk de de dierenbescherming bellen of iets dergelijks. Desnoods gooi ik de kat in de auto en rij ik naar het dichtstbijzijnde adres dat ik tegen kom om daar misschien om hulp te vragen.

Niks doen zit niet in mijn aard, maar goed dan moet je het als bestuurde wel doorhebben.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nanna schreef:Ik stap uit, kijk of de kat dood is en zo ja, leg ik hem langs de kant van de weg en vind ik dat ik daarmee mijn plicht wel weer gedaan heb.
De groeten dat ik stad en land af moet. MIJN Keus was het niet om die kat de straat op te schoppen.
Hier hetzelfde, als er toevallig iemand loopt zou ik misschien nog vragen of ze weten van wie het kattebeest is. Verder niets, RIP poesie
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Als ik de kat ken, dat meld ik me uiteraard bij de eigenaar.
Maar de kans dat je een onbekende kat doodrijdt is vele malen groter.

Zelfs in mijn buurt ken ik wel een paar katten, maar ik weet maar van 1 waar hij woont.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Hier werd voor mijn neus een kat aangereden (nog niet dood) en degene die dat deed reed door. Nou ging ie ook vrij hard (mag ook hier) dus ik denk oprecht dat ie het niet eens gemerkt heeft en dat stopt natuurlijk een beetje lastig. Ik heb toen, omdat het beestje nog leefde, de dierenambulance gebeld en mijn toen nog pup gezegd dat ie z'n neus thuis moest houden. Eén trauma voor de kat leek me wel voldoende. :roll: Tijdens het wachten op de dierenambulance overleed het arme beestje, maar ik heb dus wel gewacht tot ze er waren. Zij hebben toen de chip uitgelezen en de eigenaar opgetrommeld. Ik denk dat als ik de veroorzaker was, ik ook gewacht had. Het kwam niet in me op om het beest op straat te laten liggen, maar dat kwam natuurlijk ook omdat ie nog leefde. Dat kan ik dan niet achterlaten.

De eigenaar hier was trouwens niet kwaad op de veroorzaker, alleen verdrietig om kat. Zij zei ook dat diegene er vrij weinig aan kon doen en andersom kun je er als eigenaar ook niets mee toch? Is ook een soort van het risico dat je neemt natuurlijk, als je het beest buiten laat terwijl je weet dat ie in de buurt van een grote straat woont.
Laatst gewijzigd door Soooof op 17 jul 2017 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Cleva schreef:Nou ja, dat kwaad maken is natuurlijk de hele reden dat mensen zich juist niet melden.

Waarom wil ze eigenlijk weten wie er in de auto zat?
Is een hij en het is hem al gevraagd maar hij heeft daar geen antwoord op gegeven.
Ik vraag me dat zelf ook af.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik denk dat ik wel zou stoppen en idd kijken of de kat echt dood is. Hij hoeft niet te lijden namelijk. Je hoeft het overigens niet altijd door te hebben... een steentje of tak raken kan ook geluid geven.

het bizarrre is wel dat als er schade aan de auto is, de eigenaar van het dier die moet vergoeden; dus ja, als ik schade heb, zou ik alleen al om die reden toch kijken of ik een eigenaar kan vinden.

Leuk zou ik het zeker niet vinden als ik een dier zou aanrijden... maar ik ga met Nanna mee... "moet je dat beest maar binnen houden". Ik zou ook niet staan de juichen en best van slag zijn.. want een dier doodrijden is niet meteen zeg maar waar ik zin in heb.. maar het kan gebeuren.

Suzanne
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ligt ook een beetje aan de situatie. Op een autoweg ofzo zou ik ni tgaan stoppen, zonde voor de kat maar goed, ik wil zelf ook graag heel thuiskomen. Mocht ik kunnen stoppen zou ik dat wel doen denk ik, en dan hopen dat de kat een chip heeft. Ik hoop het niet mee te maken want ik zou het vreselijk vinden
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Stoppen, en dierenambulance bellen. Ook bij een gans, duif of ree trouwens.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb een paar jaar geleden hier in de buurt een kat doodgereden. Ik heb me ervan overtuigd dat het beestje inderdaad dood was, opgepakt en in een bermpje gelegd. Daarna heb ik de dierenambulance gebeld, verteld waar de kat precies lag, mijn gegevens achtergelaten en er nooit meer iets van gehoord.
Afbeelding
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Nanna schreef:Ik stap uit, kijk of de kat dood is en zo ja, leg ik hem langs de kant van de weg en vind ik dat ik daarmee mijn plicht wel weer gedaan heb.
De groeten dat ik stad en land af moet. MIJN Keus was het niet om die kat de straat op te schoppen.

Edit: als de kat nog zou leven zou ik er uiteraard mee naar een dierenarts gaan. Die kat hoeft niet te lijden door de keuzes van zijn baas.
precies dat!!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je laat dat beest aan andere over als een soort van publiek bezit en dan ga je lopen miauwen dat hij dood gereden is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Je laat dat beest aan andere over als een soort van publiek bezit en dan ga je lopen miauwen dat hij dood gereden is.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Als het veilig is om te stoppen (en dat vind ik het eigenlijk vrijwel alleen op 50 wegen), zal ik stoppen en kijken of de kat nog leeft.

Zo ja, bel ik de dierenambulance.
Zo nee, leg ik het beeske langs de kant en rijd ik verder, en bel ik ook de dierenambulance. Ik heb begrepen dat zij ook dode katten ophalen en inderdaad de chip uitlezen.

Tja, als je niet wilt dat je kat aangereden wordt, moet je hem niet onbehouwen over straat laten denderen. Gewoon binnen/in de tuin houden. Ik vind het sowieso wel raar dat iedereen het maar normaal vind om katten vrij rond te laten zwerven.
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik had een kat aangereden, gestopt, maar kon het beestje nergens vinden.
Aangebeld bij mensen die daar tegenover woonden, om aan te geven dat ik een kat had aangereden die er (beschrijving kat) zo uit zag. Ze vermoeden dat die van de buren was en zouden het doorgeven.

Ik zou anders net als Nanna de kat aan de kant leggen, geen huizen in de buurt, dan ook doorrijden.
Wanneer er huizen in de buurt zijn, dan daar aanbellen en melden. Volgens mij heb ik dan genoeg gedaan.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Crescent schreef:Stoppen, en dierenambulance bellen. Ook bij een gans, duif of ree trouwens.
Bij een ree moet je zelfs de politie bellen ;)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Soms heb je dat beest nooit gezien en heb je alleen een bonk gevoeld. Het had net zo goed een tak kunnen zijn waar je over heen reed en die tegen je bodemplaat wordt geslingerd.
Afbeelding
Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tigress »

Ik stop zelfs voor een vogel wanneer dat mogelijk is. Tijdje geleden een merel aangereden. Op de heenweg kon ik niet stoppen (automobilist achter mij) dus besloot ik om op de terugweg de vogel aan de kant te leggen wanneer hij nog niet één zou zijn met het asfalt.

Met een kat zou ik absoluut de auto aan de kant zetten. Het is over het algemeen iemands huisdier, iemand zal er gehecht aan kunnen zijn. Dan vind ik dat toch het laatste stukje respect wat ik terug zou kunnen geven na zo'n ingrijpende ervaring. Als de omgeving niet weet bij wie het beessie hoort, bel ik de dierenambulance voor assistentie om te controleren op chip of mee te laten nemen.
Laat ik er dan op zijn minst mijn best voor doen dat het baasje nog de mogelijkheid heeft tot afscheid nemen.

Wanneer iemand anders de kat heeft aangereden, en ik kan hem nog veilig/netjes van de weg halen, dan doe ik dat en zet ik bovenstaande ook in werking. Stel het is mijn kat of hond...dan zou ik het fijn vinden als iemand dat ook voor mij zou doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ruudstofferboa schreef:

Edit: als de kat nog zou leven zou ik er uiteraard mee naar een dierenarts gaan. Die kat hoeft niet te lijden door de keuzes van zijn baas.
precies dat!!
'tenzij je natuurlijk schade aan je auto hebt , gril kapot of zo :wink:
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Je laat dat beest aan andere over als een soort van publiek bezit en dan ga je lopen miauwen dat hij dood gereden is.
Nee dat doe je niet, zo vat jij het op, dat is weer wat anders :U: katten lopen al langer buiten los dan jij bestaat of dat er auto`s zijn
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

S@ndr@ schreef:
bouvierpoedel schreef:Je laat dat beest aan andere over als een soort van publiek bezit en dan ga je lopen miauwen dat hij dood gereden is.
Nee dat doe je niet, zo vat jij het op, dat is weer wat anders :U: katten lopen al langer buiten los dan jij bestaat of dat er auto`s zijn
Nou en? Honden ook, maar dat vind ook niemand meer normaal.

Ook poepte mensen vroeger in een gat in een houten buitenhok, dat doen we ook niet meer toch?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tja en katten hebben nog steeds een status aparte :wink: zal in de toekomst ook heus wel veranderen, hoor wees gerust, maar of het leven leuker wordt is een andere vraag
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Tigress schreef:Met een kat zou ik absoluut de auto aan de kant zetten. Het is over het algemeen iemands huisdier, iemand zal er gehecht aan kunnen zijn. Dan vind ik dat toch het laatste stukje respect wat ik terug zou kunnen geven na zo'n ingrijpende ervaring. Als de omgeving niet weet bij wie het beessie hoort, bel ik de dierenambulance voor assistentie om te controleren op chip of mee te laten nemen.
Laat ik er dan op zijn minst mijn best voor doen dat het baasje nog de mogelijkheid heeft tot afscheid nemen.

Wanneer iemand anders de kat heeft aangereden, en ik kan hem nog veilig/netjes van de weg halen, dan doe ik dat en zet ik bovenstaande ook in werking. Stel het is mijn kat of hond...dan zou ik het fijn vinden als iemand dat ook voor mij zou doen.
Zou zo ik het ook doen
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Als ik een eend of Haas aanrijdt zou ik hem ook van de rijbaan halen, lijkt zo respectloos om het te laten liggen...... is ook vaak niet nodig, ( tenzij t de snelweg is natuurlijk )
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Shiloh86 schreef:
S@ndr@ schreef:
Nou en? Honden ook, maar dat vind ook niemand meer normaal.

Ook poepte mensen vroeger in een gat in een houten buitenhok, dat doen we ook niet meer toch?
Alsof iedere loslopende kat naar buiten geschopt is door een eigenaar die er geen interesse voor heeft.
Mijn inmiddels al overleden kat is ooit eens weggelopen , zou hij dood gereden zijn zou ik dat toch liever geweten hebben dan niet. Natuurlijk zou ik die persoon niets verwijten maar het netjes afhandelen zou ik wel fijn gevonden hebben.

Jan zijn vorige hond is doodgereden , Zoie , ze liep weg vanuit een park waar ze bijna dagelijks kwam. De persoon die haar aanreed heeft ook duidelijk laten merken dat dit zijn eigen schuld was en op mij kwam dat eigenlijk heel onsympathiek over. toen Jan dat vertelde. Hij belde al over de schade toen Jan nog bij de da zat , had geen enkele interesse hoe Jan dit beleefde of hoe het met de hond was wilde enkel de verzekering gegevens hebben en laten weten dat dit zijn eigen schuld was :ugh:
Net zo'n beetje als hier de trend is tav katten die buiten lopen en aangereden worden :(:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Paisley
Zeer actief

S@ndr@ schreef:'tenzij je natuurlijk schade aan je auto hebt , gril kapot of zo :wink:
zo heeft mn zus een keer een haas in dr gril terug gevonden :LOL: Ze wist dat ze hem had aangereden, maar toen ze thuis kwam, stond dr hond ineens aan die met koelvloeistof gemarineerde haas te trekken :oohja:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Ja vrogger liepen de honden ook los en het vee en kinderen speelde op de straten.Vrogger werden ze ook verzopen ,afgeschoten of de bijl in de nek. Vrogger ging je ook kapot aan de builenpest of cholera. Vrogger.
Voor mij prima hoor maar als hij dood gekart word moet je ook niet miauwen want we leven niet meer in vrogger.
Paisley
Zeer actief

Vroeger werd de platgereden kat ook niet bij de eigenaar geadresseerd met een chip waardoor er een passende uitvaart kon worden georganiseerd, stel ik me zo voor.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nou ik kom uit het jaar krijt toen waren en nog nauwelijks auto`s en als die er waren en er werd iets geraakt gingen wij als buur kinderen toch wel even bij de eigenaar melden hoe of wat, we wisten echt wel welk beest waar hoorde en dan werd het gewoon in de tuin begraven en wisten ze ook dat er geen voer meer klaar gezet hoefde te worden of gingen ze niet meer zoeken naar.
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:Vroeger werd de platgereden kat ook niet bij de eigenaar geadresseerd met een chip waardoor er een passende uitvaart kon worden georganiseerd, stel ik me zo voor.
Als hij te gewond was kreeg hij de bats in de nek en anders vond de eigenaar hem wel. Maar goed toen woonde er ook nog minder mensen en niet dat je voor een megaflat of grote woonwijk staat waar honderden mensen wonen en niemand elkaar kent.
Tuurlijk is het triest voor de eigenaar maar jee wie laat dat beest rondbanjeren . Niet diegeen die hem aanrijd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”