Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Senioren leeftijd is aangebroken :-(

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Senioren leeftijd is aangebroken :-(

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Onze vorige teckels zijn niet ouder dan 11 geworden dus met Sarah hebben wij voor het eerst een oude hond.
Toen ze 13 was kreeg ik van elk wissewasje met Sarah zelf buikpijn van angst.
Nu heb ik dat los gelaten en aanvaard ik dat het morgen over en uit kan zijn maar ze kan ook nog 3 jaar doorhobbelen.

Gillebil wordt gewoon 12 joh.
Een hond kan met 4 verkeerde benen uit bed stappen :W:
Geef je hem al visolie ?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ja, visolie en groenlipmossel nu en en en, ,,maar die groters zijn bikkels, als ze wat laten zien dan is het ook best erg al
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hopelijk was het een tijdelijk iets. Oudere honden gaan van alles mankeren want, zoals onze dierenarts ooit zei; ze moeten toch ergens aan dood gaan. Net als mensen. Maar er sluipen ook allerlei ongemakken in waar ze evengoed oud mee kunnen worden.
Tomas heeft veel op-en-afdagen de laatste tijd. De ene keer springt hij nog als een jonge hond en de andere keer loopt hij te sloffen en slaapt de hele dag.Elke morgen ben ik weer blij dat hij nog ademt en dan volgt er een uitgebreide knuffelsessie. Klinkt misschien raar maar met 13,5 jaar genieten we van elke dag dat we dat nog mogen.
Hij had struviet in de urine en heeft daar medicatie ( tegen de irritatie) en speciaal voer voor.
S@ndr@
Zeer actief

Weet je, dat is ook zo, mijn lijf doet ook aan alle kanten pijn, en dat is gewoon, de leeftijd, slijtage enz. maar hij kan t niet zeggen, en ik wil dat hij t goed heeft, dus gaan we gewoon op zoek en blijf ik kijken naar wat hij aangeeft.... de warmte is voor ons best lekker, maar hij gedraagt zich dan toch ook anders, dus dat moet ik toch filteren ... maar goed we gaan het gewoon zo goed mogelijk doen voor hem , en hopelijk kan hij echt nog wel genieten van zijn dagen en af en toe gek doen
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

S@ndr@ schreef:Ja, visolie en groenlipmossel nu en en en, ,,maar die groters zijn bikkels, als ze wat laten zien dan is het ook best erg al
Of een tijdelijk iets en helpt de pijnstilling hem weer vrijer te lopen. Dat merkte ik met mijn oudere hond. Die had door de jaren heen af en toe flinke dips, als ik eraan terug denk eigenlijk wel al vanaf zijn achtste jaar. Maar toen ik continue pijnstilling ging geven zag ik hem weer vrijer lopen en blijer zijn. En heeft hij toch wel een vrij actief leven gehad tot zijn (bijna op de kop af) elfde jaar.
Maar het is inderdaad wel zo dat als ze écht wat laten merken en het verbeterd niet, dat het dan al best erg al met ze is. Dus ik hoop voor jullie dat het een tijdelijk dipje is en dat je nog wat jaren van elkaar kunt genieten.
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb previcox in huis, als het nodig is dan krijgt hij dat gewoon, geen enkel probleem- ik ga hem niet lopen pestten, nodig is nodig, :wink:
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

S@ndr@ schreef:... de leeftijd, slijtage enz. maar hij kan t niet zeggen, en ik wil dat hij t goed heeft, dus gaan we gewoon op zoek en blijf ik kijken naar wat hij aangeeft...
Als je je hond goed kent, kan je het met de tijd wel afleiden. Probleem is wel dat als ze zich een dag goed voelen, honden vlug over hun grenzen gaan. Doseren zit er niet in.

Onze hond is sinds dit jaar ook enorm achteruit gegaan en hij is nog maar 5 1/2 jaar :(
S@ndr@
Zeer actief

Hij is nu nog enorm mobiel dankzij de CBD olie, die zorgt gewoon dat de pijn klachtn minder zijn en dat er geen verdere schade ontstaat zeg maar, dus ik hoop hem zo nog een hele tijd goed te houden
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”