Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ochtendhonden en avondhonden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Ochtendhonden en avondhonden

Ongelezen bericht door DeDiana »

nomo schreef:
_Leonie schreef:Ayleen is echt geen ochtendhond. Ik ben vandaag vrij en heb haar nog niet naar beneden zien komen.
Kan wel tot half 12 duren :mrgreen:
Ik vind zoiets echt zo bijzonder :LOL: kan me er echt niks bij voorstellen! Als Morris niet op zou staan als ik dat doe zou ik echt dezelfde dag nog bij de dierenarts zitten :mrgreen:

Morris is actief wanneer ik actief ben. Wil ik 's ochtends vroeg wandelen dan gaat hij mee, wil ik uitslapen dan slaapt hij ook uit. Gaan we midden in de nacht nog een rondje doen, prima! Als hij maar mee mag, dan maakt het tijdstip hem niet uit.
Als ik vrij ben weet hij wel dat we zodra ik opsta een lange ronde gaan doen. Dan staat hij al blij te wooeeehoooeeee-en als ik mijn schoenen pak. Als ik dan eerst andere dingen ga doen is hij wel ongeduldig. Maar dat heeft weinig met het tijdstip te maken, meer met het ritueel.
Ik vind het ook altijd bijzonder om te lezen. Hier kun je ze ook alle vier op elk tijdstip, ook midden in de nacht, wakker maken voor een wandeling. Als ik rustig zit wakker te worden, gaan ze ook verder slapen, maar zodra ik in beweging kom en inderdaad het ritueel in gang zet (wandelschoenen aan, beloningstasje pakken, etc.) , willen ze actie. Echt ondenkbaar hier dat één van de honden zou blijven liggen als ze denken dat er gewandeld gaat worden. ;-) Maar gelukkig passen ze zich wel heel makkelijk aan aan mijn ritme, dus ze zullen er nooit om zeuren of vervelend gaan doen als het eens later is.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Cleva schreef:
tycha schreef:Tycha en ook Shendor van mij waren altijd vroeg op. Als Shendor ons maar hoorde draaien in bed in de ochtend hoorde we al een kef. Na 4.30 uur gingen we niet meer naar de toilet, want dan dacht hij dat we op waren, en hij dus uit mocht. :ugh:
Nou, daar was ik snel klaar mee geweest.
Ach tegen de tijd dat hij dat ging doen was hij al oud en dement. Het was sowieso een rare :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Wel grappig! Inmiddels zijn we een jaar verder en heeft ze zich helemaal aangepast aan ons ritme. Ze zeurt overigens nog steeds niet om uitgelaten te worden, maar gaat wel graag mee als we uitgaan. Ze doet ook niet druk of zo als ze weet dat we uitgaan, maar staat een beetje in een depressieve houding bij de achterdeur te wachten :mrgreen:
Je kunt haar ook makkelijk vergeten want melden doet ze zichzelf nog steeds niet. Je zou een hele dag thuis kunnen zijn en haar ook een hele dag niet uit kunnen laten, ze zal nooit aangeven dat ze uit wil.
Maar goed ze houdt haar plas ook gerust ruim 20 uur op. Verschillende keren gehad dat er een hele wandeling niets gedaan wordt omdat er te veel afleiding is. In het begin werd ik daar geïrriteerd en ongerust van, nu heeft ze gewoon pech. Niet plassen, dan wacht je maar tot de volgende wandeling, weer niet plassen, dan weer pech. Blijkbaar heeft ze er zelf geen probleem mee..
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
tycha schreef:
Cleva schreef:
tycha schreef:Tycha en ook Shendor van mij waren altijd vroeg op. Als Shendor ons maar hoorde draaien in bed in de ochtend hoorde we al een kef. Na 4.30 uur gingen we niet meer naar de toilet, want dan dacht hij dat we op waren, en hij dus uit mocht. :ugh:
Nou, daar was ik snel klaar mee geweest.
Ach tegen de tijd dat hij dat ging doen was hij al oud en dement. Het was sowieso een rare :wink:

Mijn honden slapen op bed zodat ik ze kan slaan als ze prematuur wakker gaan zitten doen.

Ik wens doodse stilte.
Ja en dan wakker worden en een hoop stront achter je bed vinden :wink: dat was geen succes bij Shendor. Door hem hebben we maar een hondenluik genomen omdat hij de nacht niet meer doorkwam en zich dan gewoon niet meldde.
Afbeelding
Groetjes Marja
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

sbientje schreef:Heeel soms savonds laat heeft Pom geen zin om nog mee te gaan om te plassen. Nouja, dan niet, dan mag je de volgende ochtend weer. Is denk ik een keer of 3 voorgekomen in 4,5 jaar
Dit doet Ayleen ook vaak. Wil ze 's avonds laat er niet meer uit.
Ik vind het prima, ga je lekker morgenvroeg (kan ze tenminste makkelijker wakker worden). :lol1:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou past zich aan aan het jaargetijde, zomers is hij een ochtendhond maar s'winters blijft hij graag iets langer liggen. Lotus zal denk ik niet veel anders gaan worden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Hier in de buurt was het al zo, dat als ze Bonnie en mij voor 9.30 tegen kwamen, wat niet vaak was, maar als... dat ze dan afstand namen en de weg overstaken.. Bonnie was voor 9.30 een heks. En ik ook.
Haar ideale tijd was rond 13u.

Kai is wakker en op als ik dat ben, maar een plezier doe ik hem niet met voor 10u op staan. echt niet. Hij gaat dan ook niet graag mee wandelen, eten en buiten liggen met lekker weer, anders op de bank of in zijn bed tot een uurtje of 12-13 is ideaal voor hem.

Ikzelf ben ook echt niet vroeg op als ik het kan voorkomen. Ik slaap heel slecht, en val pas laat in slaap vaak.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Een hondenluik is ideaal maar dat hoef ik met mijn idioten niet te proberen. Hein zit de eerste nacht al buiten om haka's op te voeren tegen de appenzeller van de boerderij verderop. Dat weet ik nu al.
Dat is precies de reden dat Triss 's nachts weer in haar bench slaapt. Die vond het wel grappig om 's nachts buiten de buurt te gaan beveiligen. :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
de purmerpeitjes
Actief
Mijn ras(sen): Shar-Pei

Ongelezen bericht door de purmerpeitjes »

Inmiddels zijn ze al senior 13 en de ander bijna 11 ( over 1,5 maand), maar van uitslapen hebben ze altijd al gehouden.
Afbeelding
Tess i.m (2007) Amy i.m. (2011) Fleur i.m. (2013)
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb zelf echt de grootst mogelijke moeite met de ochtend, altijd al gehad. Toen ik Oor kreeg hoopte ik stiekum heel erg dat zo'n kleine drukke puppy 's morgens heel nodig moest plassen en ook veel aandacht nodig had en als ik dat niet gaf wel zou gaan piepen of slopen of over me heen racen waardoor ik een stok achter de deur zou hebben om op te staan.

Niets was minder waar :LOL: Als Oor mijn wekker hoorde afgaan kwam ze gezellig de kamer in maar heus niet omdat ze dan iets van mij moest ofzo, maar gewoon omdat ze dan nog even lekker in mijn bed verder kon tukken. Wat haar betreft kan dat geluier niet lang genoeg duren en soms vraag ik me af of er uberhaupt wel een blaas in dat beest zit zo lang kan ze het ophouden. Misschien verdampt ze het allemaal tijdens het slapen :P Overigens, als ik dan eenmaal echt ga opstaan en mn normale routine doorloop dan is ze wel op slag wakker zodra ik de riem pak. Ook als dat uren vroeger is dan normaal, dat maakt dan weer niet uit. Ze is nooit zo lui dat ik haar tegen haar zin in mee moet slepen.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Mijn hond is een langslaper, terwijl de fokker altijd vroeg was.
Als ik eruit kom ligt ze me vaak nog slaperig aan te kijken.
Als ik echt in beweging komt dan wil ze wel mee, maar als het drie uur later is vind ze het ook prima.
Ga ook nog wel eens eerst (alleen) hardlopen en dan met haar wandelen, madam ligt bij terugkomst languit te slapen en komt dan na het douchen eens overeind.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geen idee eigenlijk, ze passen zich hier al vrij snel aan ons ritme aan. Sancho is lang een ochtendhondje geweest maar knort nu soms al als ik hem eerder van het bed pluk dan meneer belieft. Hij slaapt dan beneden meteen weer verder.
Ik weet nog dat ik bij de heidewachtelpup het idee had dat ik er vroeg voor hem uit moest maar dat meneer zich nog even vaster oprolde om door te slapen. Vanaf dat moment heb ik me nooit meer druk gemaakt over uitlaattijden :mrgreen:
Ze passen zich maar aan mij aan :pffff:
Wolfdette
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolfdette »

Haha, ik herken me echt in de uitslaaphonden.

Lela is geen ochtendhond, nooit geweest ook. De eerste nacht sliep ze niet bij me (ze komt uit het buitenland) en ik stond om 6 uur helemaal blij op om bij haar te kijken, of alles nog goed was. Deed geen oog open. Om half negen lag ze nog steeds in diepe slaap.
Nu nog steeds, voor 11 uur hoef je bij haar niet aan te komen met wandelingen enzo. Ze is net zo chagrijnig als ik 's ochtends. Als het echt moet dan wil ze wel, maar als het niet hoeft vind ze het fijner. Dus toen ik een poos geleden 4 dagen per week stage liep vroeg ik iemand om haar tussen de middag uit te laten zodat ze lekker verder kon slapen als ik om half 7 weg ging. Tuttebel.

Sammie en (in memoriam) Mika zijn heel anders. Die wonen bij mijn moeder en mijn moeder staat altijd vroeg op. Ze blijven rustig liggen als mijn moeder opstaat en onder de douche gaat, maar als ze aangekleed is moeten ze NU uit.
Als ik op ze pas laat ik ze in bed liggen, dan maken ze me maar wakker hoe laat ze uit willen. Meestal te vroeg XD
Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”