Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond
Moderator: moderatorteam
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond
http://www.deposthoorn.nl/nieuws/algeme ... odgebeten-
Dat is het park waar zoon met Nola meerdere keren per dag loopt en wij ook vaak naar toe gaan. De hond die doodgebeten is kende zoon ook van het tegenkomen met wandelen en was een hele lieve hond.
Ik begrijp niet dat in dit geval de hond dan weer niet in beslag is genomen.
Dat is het park waar zoon met Nola meerdere keren per dag loopt en wij ook vaak naar toe gaan. De hond die doodgebeten is kende zoon ook van het tegenkomen met wandelen en was een hele lieve hond.
Laatst gewijzigd door Jackira op 25 jul 2017 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leonie&Evi
- Actief
- Aantal honden: 1
Re: Een hond doodgebeten in Meer en Bos Den Haag
Wanneer houd het nou eens op.... hoeveel doden moeten er nog vallen voordat er een aan,ijnplicht/muilkorf plicht komt voor bepaalde rassen/honden.... 

-
- Zeer actief
De zoveelste hond doodgebeten door een klapkaak. Het houdt maar niet op. Als de overheid niet ingrijpt dien je zelf maatregelen te treffen. Liever een dooie moordlustige klapkaak dan je eigen hondje dood.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Wanneer gaat het verplichte aanlijn gebod eigenlijk in?
Het is hond/hond, niet hond/mens.Ri@ schreef:http://www.deposthoorn.nl/nieuws/algeme ... odgebeten-
-
- Zeer actief
Ik mag in mijn geval( van gils) hopen van nog lang niet, maar ik snap wel dat dit over moet echt en t liefst gisteren al, mensen,. je bek valt er soms van open .Maryanne schreef:Wanneer gaat het verplichte aanlijn gebod eigenlijk in?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Van Gils heeft toch een stamboom? Dan zou hij zoals de plannen er nu liggen toch geen hinder vd wet hebben?S@ndr@ schreef:Ik mag in mijn geval( van gils) hopen van nog lang niet, maar ik snap wel dat dit over moet echt en t liefst gisteren al, mensen,. je bek valt er soms van open .Maryanne schreef:Wanneer gaat het verplichte aanlijn gebod eigenlijk in?
-
- Zeer actief
ook de boom honden zijn HR rassen, ..... net zo goed ..... en de CC staat op die lijst..... net zo goedcrutz schreef:Van Gils heeft toch een stamboom? Dan zou hij zoals de plannen er nu liggen toch geen hinder vd wet hebben?S@ndr@ schreef:Ik mag in mijn geval( van gils) hopen van nog lang niet, maar ik snap wel dat dit over moet echt en t liefst gisteren al, mensen,. je bek valt er soms van open .Maryanne schreef:Wanneer gaat het verplichte aanlijn gebod eigenlijk in?
zo ook niet anders kunnen- en weinig zinvol zijn. het gaat over waar ze voor gefokt zijn. en dat gaat over rassen, niet over krusingen die zijn per ongeluk ontstaan uit bestaande rassen
Ik neem aan aanlijngebod in losloopgebieden? Wat in de bebouwde kom is die er voor alle honden.Maryanne schreef:Wanneer gaat het verplichte aanlijn gebod eigenlijk in?
-
- Zeer actief
ja, dat gaat leuk worden, loop je daar met je aangelijnde HR hond, en de rest allemaal los
geweldig, ik zie het al gebeuren, de frustratie al om ......heeft je hond nog geen agressie probleem dan kweek je hem zo wel

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oké. Dacht dat FCI stamboom honden er nog buiten vielen. M'n buren hebben net een CC pup en bewust met boom ivm verwachte nieuwe wetgevingS@ndr@ schreef:ook de boom honden zijn HR rassen, ..... net zo goed ..... en de CC staat op die lijst..... net zo goedcrutz schreef:Van Gils heeft toch een stamboom? Dan zou hij zoals de plannen er nu liggen toch geen hinder vd wet hebben?S@ndr@ schreef:Ik mag in mijn geval( van gils) hopen van nog lang niet, maar ik snap wel dat dit over moet echt en t liefst gisteren al, mensen,. je bek valt er soms van open .Maryanne schreef:Wanneer gaat het verplichte aanlijn gebod eigenlijk in?
zo ook niet anders kunnen- en weinig zinvol zijn. het gaat over waar ze voor gefokt zijn. en dat gaat over rassen, niet over krusingen die zijn per ongeluk ontstaan uit bestaande rassen
-
- Zeer actief
Ben bang dat die boom niet gaat helpen, daarom hier ook geen CC meer
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Hond doodbijten uit agressie of mens ernstig verwonden uit agressie mag wat mij betreft automatisch gevolgd worden door inbeslagname.
En dan na beoordeling met evt gepaste maatregelen terug of niet terug, afhankelijk van de uitkomst.
Willekeur is echt te groot nog nu.
Hoop dat de maatregelen doorzetten.
En dan na beoordeling met evt gepaste maatregelen terug of niet terug, afhankelijk van de uitkomst.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ja dat is wel de laatste versie voor zover ik begrepen heb. Stamboom valt er niet onder boomloos wel.crutz schreef:
Oké. Dacht dat FCI stamboom honden er nog buiten vielen. M'n buren hebben net een CC pup en bewust met boom ivm verwachte nieuwe wetgeving
*edit: quote fatsoenlijk leesbaar gemaakt
Laatst gewijzigd door malinois op 20 jul 2017 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Alsof honden met een stamboom in de handen van wat laconieke eigenaren wel braaf en tolerant en gehoorzaam geboren worden, zijn en blijven 

-
- Zeer actief
Lijkt me van niet. De wet is er nog niet door. Ik verwacht dat de HR honden met stamboom er zeker bijgeplaatst gaan worden.blondie schreef:Alsof honden met een stamboom in de handen van wat laconieke eigenaren wel braaf en tolerant en gehoorzaam geboren worden, zijn en blijven
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Gimmick
- Zeer actief
Klopt hoor. Honden met stamboom van de RvB vallen er niet onder...crutz schreef:Oké. Dacht dat FCI stamboom honden er nog buiten vielen. M'n buren hebben net een CC pup en bewust met boom ivm verwachte nieuwe wetgevingS@ndr@ schreef:ook de boom honden zijn HR rassen, ..... net zo goed ..... en de CC staat op die lijst..... net zo goedcrutz schreef:Van Gils heeft toch een stamboom? Dan zou hij zoals de plannen er nu liggen toch geen hinder vd wet hebben?S@ndr@ schreef: Ik mag in mijn geval( van gils) hopen van nog lang niet, maar ik snap wel dat dit over moet echt en t liefst gisteren al, mensen,. je bek valt er soms van open .
* Honden met een stamboom erkend door de Raad van Beheer vallen niet onder de categorie HR hond
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Ik ook, ....Wolfsblut schreef:Lijkt me van niet. De wet is er nog niet door. Ik verwacht dat de HR honden met stamboom er zeker bijgeplaatst gaan worden.blondie schreef:Alsof honden met een stamboom in de handen van wat laconieke eigenaren wel braaf en tolerant en gehoorzaam geboren worden, zijn en blijven
-
- Zeer actief
Ik sta het trouwens niet toe te juichen hoor, al zie ik de noodzaak er meer en meer van in vanwege de vele noodlottige incidentenS@ndr@ schreef:Ik ook, ....Wolfsblut schreef:Lijkt me van niet. De wet is er nog niet door. Ik verwacht dat de HR honden met stamboom er zeker bijgeplaatst gaan worden.blondie schreef:Alsof honden met een stamboom in de handen van wat laconieke eigenaren wel braaf en tolerant en gehoorzaam geboren worden, zijn en blijven

Maar het stuit mij wel tegen de borst dat mensen met een voorkeur voor een bepaald ras, die weten wat wel en niet kan en hoe ze er mee om moeten gaan ook enorm beperkt gaan worden, en hun honden.
-
- Zeer actief
Tja, vertel me er maar over
........ maar t is wel nodig om te zorgen dat er vele malen minder gaat gebeuren.... maar het kweekt ook frustraties, ik zie nu al mensen met bijvoorbeeld de Rridgeback - in losloop gebied, hond aan een 5 meter lijn, hond kijkt en kijkt en staat op scherp, wil spelen ziet andere honden , reageert en loopt alle keren in de lijn enz, kan zijn energie niet kwijt, rakat gefrustreerd en en en...... we kweken iets wat we ook niet willen.. maar er moet iets zoveel is duidelijk

Dan hadden ze toch beter moeten nadenken voordat ze die hond aanschaften?? Hij mag er nu toch gewoon loslopen?S@ndr@ schreef:Tja, vertel me er maar over........ maar t is wel nodig om te zorgen dat er vele malen minder gaat gebeuren.... maar het kweekt ook frustraties, ik zie nu al mensen met bijvoorbeeld de Rridgeback - in losloop gebied, hond aan een 5 meter lijn, hond kijkt en kijkt en staat op scherp, wil spelen ziet andere honden , reageert en loopt alle keren in de lijn enz, kan zijn energie niet kwijt, rakat gefrustreerd en en en...... we kweken iets wat we ook niet willen.. maar er moet iets zoveel is duidelijk
Er is geen willekeur. Een hond/hond situatie geeft geen inbeslagname.Habibi schreef:Hond doodbijten uit agressie of mens ernstig verwonden uit agressie mag wat mij betreft automatisch gevolgd worden door inbeslagname.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Zodra we weer een regering hebben denk ik.Maryanne schreef:Wanneer gaat het verplichte aanlijn gebod eigenlijk in?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Neeltje schreef:Er is geen willekeur. Een hond/hond situatie geeft geen inbeslagname.Habibi schreef:Hond doodbijten uit agressie of mens ernstig verwonden uit agressie mag wat mij betreft automatisch gevolgd worden door inbeslagname.
Jawel scheelt per gemeente. Bv Emmen heeft hond-hond gelijk gesteld aan hond-mens qua actie ondernemen.
-
- Zeer actief
Verschilt inderdaad per gemeente, hier zijn de regels ook behoorlijk scherp gesteld door de burgemeester na het (verschrikkelijke) incident in de duinen met de labrador.crutz schreef:Neeltje schreef:Er is geen willekeur. Een hond/hond situatie geeft geen inbeslagname.Habibi schreef:Hond doodbijten uit agressie of mens ernstig verwonden uit agressie mag wat mij betreft automatisch gevolgd worden door inbeslagname.
Jawel scheelt per gemeente. Bv Emmen heeft hond-hond gelijk gesteld aan hond-mens qua actie ondernemen.
-
- Zeer actief
die mensen nemen hun verantwoordelijkheid, zou je toch blij mee moeten zijn, ik voorzie rampen in de toekomst, maar dit is de uitwerking zeg maar.... want een hond moet zich maar aan passen toch ... zo zijn mensenNeeltje schreef:Dan hadden ze toch beter moeten nadenken voordat ze die hond aanschaften?? Hij mag er nu toch gewoon loslopen?S@ndr@ schreef:Tja, vertel me er maar over........ maar t is wel nodig om te zorgen dat er vele malen minder gaat gebeuren.... maar het kweekt ook frustraties, ik zie nu al mensen met bijvoorbeeld de Rridgeback - in losloop gebied, hond aan een 5 meter lijn, hond kijkt en kijkt en staat op scherp, wil spelen ziet andere honden , reageert en loopt alle keren in de lijn enz, kan zijn energie niet kwijt, rakat gefrustreerd en en en...... we kweken iets wat we ook niet willen.. maar er moet iets zoveel is duidelijk
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?S@ndr@ schreef:die mensen nemen hun verantwoordelijkheid, zou je toch blij mee moeten zijn, ik voorzie rampen in de toekomst, maar dit is de uitwerking zeg maar.... want een hond moet zich maar aan passen toch ... zo zijn mensenNeeltje schreef:Dan hadden ze toch beter moeten nadenken voordat ze die hond aanschaften?? Hij mag er nu toch gewoon loslopen?S@ndr@ schreef:Tja, vertel me er maar over........ maar t is wel nodig om te zorgen dat er vele malen minder gaat gebeuren.... maar het kweekt ook frustraties, ik zie nu al mensen met bijvoorbeeld de Rridgeback - in losloop gebied, hond aan een 5 meter lijn, hond kijkt en kijkt en staat op scherp, wil spelen ziet andere honden , reageert en loopt alle keren in de lijn enz, kan zijn energie niet kwijt, rakat gefrustreerd en en en...... we kweken iets wat we ook niet willen.. maar er moet iets zoveel is duidelijk
Ik begrijp het ook niet. Ze kiezen zelf voor deze hond, dan hadden ze toch beter een golden retriever of labrador kunnen nemen als ze hun hond zo graag los willen laten lopen. Je kunt niemand aanwijzen als 'schuldige' voor de omschreven situatie.jvanringen schreef:Wat wil je nou eigenlijk zeggen?S@ndr@ schreef:die mensen nemen hun verantwoordelijkheid, zou je toch blij mee moeten zijn, ik voorzie rampen in de toekomst, maar dit is de uitwerking zeg maar.... want een hond moet zich maar aan passen toch ... zo zijn mensenNeeltje schreef:Dan hadden ze toch beter moeten nadenken voordat ze die hond aanschaften?? Hij mag er nu toch gewoon loslopen?S@ndr@ schreef:Tja, vertel me er maar over........ maar t is wel nodig om te zorgen dat er vele malen minder gaat gebeuren.... maar het kweekt ook frustraties, ik zie nu al mensen met bijvoorbeeld de Rridgeback - in losloop gebied, hond aan een 5 meter lijn, hond kijkt en kijkt en staat op scherp, wil spelen ziet andere honden , reageert en loopt alle keren in de lijn enz, kan zijn energie niet kwijt, rakat gefrustreerd en en en...... we kweken iets wat we ook niet willen.. maar er moet iets zoveel is duidelijk
- Liesbeth
- Zeer actief
Misschien gedraagt die hond zich heel normaal naar andere honden en mensen als hij/zij los mag lopenS@ndr@ schreef:Tja, vertel me er maar over........ maar t is wel nodig om te zorgen dat er vele malen minder gaat gebeuren.... maar het kweekt ook frustraties, ik zie nu al mensen met bijvoorbeeld de Rridgeback - in losloop gebied, hond aan een 5 meter lijn, hond kijkt en kijkt en staat op scherp, wil spelen ziet andere honden , reageert en loopt alle keren in de lijn enz, kan zijn energie niet kwijt, rakat gefrustreerd en en en...... we kweken iets wat we ook niet willen.. maar er moet iets zoveel is duidelijk

Het verschil tussen het gedrag van Tessa aan de riem of los is best groot. Ik heb dat "asociale" gedrag aan de riem er voor een heel groot deel uit weten te krijgen, maar er zit er nog steeds een restje in.
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat als honden nooit meer echt los mogen dat frustratie in die honden opkropt. Dan is het aan de eigenaren om met die frustratie om te gaan en die proberen te voorkomen. En dat lijkt me niet makkelijk en zeker niet voor iedereen weggelegd.
Wat dat betreft ben ik het wel met S@ndr@ eens. Wellicht kweek je door het (lijn)beperken honden die hun energie niet kwijt kunnen en daardoor meer ongewenst gedrag gaan vertonen dan de bedoeling van de regelgeving is..
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Denk ik ook.Nanna schreef:Ik denk dat de hele bedoeling van alle maatregelen rondom HR honden gericht is op ontmoedigingsbeleid. Dat dus je volgende hond géén HR hond is want de meeste mensen hebben gewoon geen zin in 'gedoe'.
En blijkbaar werkt het...